לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

זכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה עקב סרטן השד

ההתמודדות עם סרטן השד היא מסע לא פשוט, הן בהיבט הפיזי והנפשי והן בהיבט הכלכלי. למרבה הצער, המחלה עלולה לפגוע ביכולת להתפרנס ולשמור על יציבות כלכלית. למזלנו, המדינה מכירה בקושי ומעניקה זכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה עקב סרטן השד. במאמר זה נסקור את הזכויות המגיעות למי שחלו במחלה ונבהיר כיצד ניתן לממשן.

 

מימוש זכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה עקב סרטן השד

סרטן השד הוא המחלה הממארת הנפוצה ביותר בקרב נשים. כל אישה שמינית עד תשיעית תחלה בסרטן השד במהלך חייה. המחלה קשה ומתסכלת, אך מעבר לקושי הבריאותי, היא גם עלולה לפגוע במישורים נוספים בחיי האישה, ביניהם התחום הכלכלי.

בשל הצורך בטיפולים תכופים, בדיקות חוזרות ונשנות, ימי מחלה רבים, ולעיתים אף צורך בהיעדרות ממושכת מהעבודה, נשים רבות מתקשות להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של המחלה.

למזלנו, המחוקק בישראל הכיר בקושי הרב שחוות נשים אלו, וקבע זכויות רבות שמגיעות לנשים שחלו או החלימו מסרטן השד. זכויות אלו ניתנות הן מול הביטוח הלאומי והן מול רשות המסים.

 

תשלום דמי מחלה מהיום הראשון עקב סרטן השד

אחת הזכויות החשובות שמגיעות לחולות בסרטן השד, היא הזכאות לתשלום דמי מחלה החל מהיום הראשון להיעדרות מהעבודה. ככלל, עובד הנעדר מעבודתו בשל מחלה, אינו זכאי לתשלום עבור היום הראשון. לעומת זאת, לפי תיקון לחוק שנכנס לתוקף בשנת 2022, חולות בסרטן השד (ובמחלות ממאירות נוספות) זכאיות לקבל תשלום על דמי מחלה כבר החל מהיום הראשון שנעדרו בגין המחלה.

כדי לקבל את התשלום מהיום הראשון, נדרש להמציא למעסיק אישור המעיד על כך שההיעדרות היא בשל טיפול או החלמה מסרטן השד. במקרה של בעיה מול המעסיק, חשוב לדעת שניתן להיעזר בעורכי דין המתמחים בתחום.

 

הטבות במס הכנסה בעקבות סרטן השד

בנוסף לתשלום דמי המחלה, נשים רבות שחלו בסרטן השד ממשיכות לעבוד במקביל לקבלת הטיפולים. לעובדות אלו מגיעות מספר הטבות במס הכנסה:

  • הקלה בתשלומי המס – חולות בסרטן השד עשויות להיות זכאיות להקלה בתשלומי המס שלהן.
  • פטור מלא ממס הכנסה – במקרים בהם נקבעו לאישה אחוזי נכות של 90% ומעלה למשך תקופה העולה על 185 ימים, היא זכאית לפטור מלא מתשלום מס הכנסה. המצב עשוי להיות רלוונטי כאשר המחלה פורצת באופן חמור במיוחד.

חשוב להבין כי על מנת לקבל את ההטבות הללו, נדרש לעבור תחילה תהליך של הכרה בנכות על ידי הביטוח הלאומי. לאחר קבלת ההכרה, ניתן להגיש לרשות המסים בקשה לפטור או להקלה במס. לבקשה יש לצרף טופס תביעה, אישור על שיעור הנכות, ותלושי שכר במקרה של עובדות שכירות.

ראוי לציין כי במקרים מסוימים, ניתן לבקש את הפטור ממס או את ההקלה באופן רטרואקטיבי, עבור תקופה של עד 6 שנים אחורה. לכן, גם נשים שהחלימו כבר מהמחלה עשויות להיות זכאיות להחזר מס עבור תקופת המחלה שלהן.

 

אילו הטבות ניתן לקבל מביטוח לאומי עקב סרטן השד?

מעבר להטבות במס הכנסה, המוסד לביטוח לאומי מעניק גם הוא זכויות לנשים שחלו בסרטן השד. ההטבות מותנות בקבלת הכרה בנכות בביטוח הלאומי. בין ההטבות שניתן לקבל:

  • קצבת נכות – נשים שנקבעו להן אחוזי נכות בשיעור משמעותי לתקופה ממושכת, עשויות להיות זכאיות לקצבה חודשית.
  • הנחה בארנונה – ניתן לקבל הנחה בתשלום הארנונה.
  • הנחה או פטור מלא מתשלום דמי ביטוח לאומי.
  • הנחה בתשלום על נסיעות בתחבורה ציבורית.
  • קבלת שירותי שיקום במסגרת הביטוח הלאומי.

כדי לקבל את ההטבות יש לעבור תהליך של הכרה בנכות על ידי הביטוח הלאומי. לשם כך יש להגיש תביעה לנכות כללית, בצירוף מסמכים רפואיים ואישורים נוספים. בהמשך, האישה תוזמן לוועדה רפואית אשר תבחן את מצבה ותחליט על הזכאות לנכות ועל שיעור הנכות שיקבע.

במקרה שהוועדה קבעה שיעור נכות שלדעת האישה אינו מייצג נכונה את מצבה הבריאותי, ניתן להגיש ערעור ולהעלות את המקרה לבדיקה חוזרת. מומלץ מאוד לעבור את התהליך בליווי של עורך דין או גורם מקצועי אחר.

 

מדוע חיוני לפנות לסיוע משפטי לצורך מימוש זכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה עקב סרטן השד?

נשים שחלו או החלימו מסרטן השד זכאיות למגוון רחב של זכויות והטבות מהמדינה, הן במישור של מס הכנסה והן מהמוסד לביטוח לאומי. לצד ההתמודדות הלא פשוטה עם המחלה עצמה, חשוב לפנות זמן וקשב גם לצד הכלכלי – לברר את ההטבות המגיעות, ולממש אותן באופן מלא.

לא תמיד קל להתמצא בביורוקרטיה שכרוכה במימוש הזכויות, ולכן יש חשיבות רבה לליווי מקצועי של עורכי דין המתמחים בתחום. עורכי הדין של משרד אימבר, גולן פרטוש יכולים לסייע במיצוי הזכויות, הן בהליכי הדיונים והערעורים מול הביטוח הלאומי, והן בתהליכי הגשת הבקשות לרשות המסים.

המדינה הכירה בזכאות של חולות סרטן השד להקלות ולהטבות. אל תהססו לממש אותן במלואן. יש לכן זכויות – דאגו שתקבלו אותן, כי גם לכן מגיע!

 

לסיכום

בסקירה זו ראינו כי נשים שחלו בסרטן השד זכאיות למגוון רחב של זכויות והטבות מול הביטוח הלאומי ורשות המסים. על מנת לממש את הזכויות הללו באופן מלא, חשוב להכיר אותן ולדעת כיצד לפעול. מכיוון שמדובר בהליכים מורכבים לעיתים, מומלץ להיעזר בליווי מקצועי. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בסיוע לנשים במיצוי זכויותיהן עקב סרטן השד, הן מול הביטוח הלאומי והן מול מס הכנסה. אנו מזמינים אתכן ליצור עמנו קשר כדי לקבל מידע נוסף ולהתחיל בתהליך מיצוי הזכויות שלכן. זכרו, לצד ההתמודדות האישית עם המחלה חשוב לתת את הדעת גם לפן הכלכלי – יש לכן זכויות, אל תוותרו עליהן.

הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים

נשים שחלו בסרטן השד עשויות להיות זכאיות למגוון זכויות והטבות מהמוסד לביטוח לאומי וממס הכנסה. בין הזכויות: תשלום דמי מחלה החל מהיום הראשון להיעדרות, הקלה או פטור מלא ממס הכנסה, קצבת נכות חודשית, הנחה בארנונה ובתחבורה ציבורית, פטור או הנחה מתשלום דמי ביטוח לאומי וקבלת שירותי שיקום. חשוב לציין כי מימוש חלק מהזכויות מותנה בהכרה של הביטוח הלאומי בנכות הנובעת ממחלת הסרטן.

כן. בניגוד למצב הרגיל שבו עובד אינו מקבל תשלום על היום הראשון של היעדרות מחלה, נשים שחלו בסרטן השד זכאיות לקבל תשלום דמי מחלה כבר מהיום הראשון שנעדרו מעבודתן עקב המחלה. זאת בעקבות תיקון חוק משנת 2022. כדי לממש זכות זו, יש להציג למעסיק אישור רפואי המעיד כי ההיעדרות נובעת מטיפול או החלמה מסרטן השד.

בהחלט ייתכן שהוועדה הרפואית תטעה בקביעת אחוזי הנכות. במקרה כזה, מומלץ להגיש ערעור על ההחלטה ולהביא את המקרה לבדיקה מחודשת. חשוב לגשת לערעור בליווי של עורך דין או גורם מקצועי המתמחה בתחום, שיוכל לסייע בהצגת כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ובניהול ההליך באופן אפקטיבי, במטרה להשיג את אחוזי הנכות המגיעים לך בפועל.

בהחלט כן. גם אם החלמת ונקבעה לך נכות בעבר בשל המחלה, את עדיין עשויה להיות זכאית לכספים שמגיעים לך בגין התקופה שבה היית חולה. למשל, ניתן להגיש לרשות המסים בקשה לקבלת החזר מס בדיעבד, עבור תקופה של עד 6 שנים אחורה. לכן שווה לברר מהן הזכויות שעמדו לרשותך ולנסות לממש אותן, גם אם בדיעבד. עורך דין המתמחה בנושא יוכל לכוון אותך ולסייע במיצוי הזכויות שמגיעות לך.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן