לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל

הסיכוי לפציעה במקום כמו מפעל הוא גדול יותר ממקומות עבודה אחרים. אנשים אשר נפצעים במפעל, סופגים בהרבה מקרים פציעות קשות שמצריכות שיקום ופיצוי כספי. במקרה כזה, ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל על מנת לממש כהלכה את זכויותיהם מול המוסד לביטוח לאומי, כמו גם מול מעסיקם וחברת הביטוח כאשר הדבר רלוונטי.
מדובר על תהליך די מורכב, שחשוב לדעת לגשת אליו באופן יסודי ביותר כדי להגדיל את היקף הזכויות שנפגע העבודה יוכל לקבל. בשורות הבאות נפרט על הנסיבות שבהן מגישים תביעת תאונת עבודה עקב פציעות במפעל, הזכויות שניתן לממש בהגשת תביעה כזו בביטוח לאומי, דגשים חיוניים לתהליך ומקומו של הסיוע המשפטי בו.

 

מתי מגישים תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל?

עבודה במפעל היא לרוב עבודה קשה ופיזית, שמביאה איתה גם הרבה מאוד סיכונים. אנשים חשופים יותר לפגיעות כאלו ואחרות, ואלו אשר אכן נפגעים, סופגים לרוב גם פגיעות קשות שגורמות להם גם לאבד כושר עבודה. כדי להתמודד עם הפגיעה הקשה, אותם אנשים צריכים לקבל פיצויים, והם עושים זאת באמצעות הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל באופן ספציפי.

 

לאיזה זכויות זכאים אנשים שנפצעו בתאונת עבודה במפעל?

עובדים שנפגעו בתאונת עבודה, לרבות תאונת עבודה עקב פציעה במפעל, זכאים למספר זכויות חשובות, אותן חשוב להכיר:

  • דמי פגיעה: דמי פגיעה הם תשלום חד פעמי, שמשולם לעובד שנפגע בתאונת עבודה למשך 91 יום, החל מהיום הראשון שלאחר הפגיעה. 
  • קצבת נכות מעבודה: קצבת נכות מעבודה היא תשלום חודשי, שמשולם לעובד שנפגע בתאונת עבודה ואשר נקבעה לו דרגת נכות של לפחות 10%. 
  • טיפול רפואי: הביטוח הלאומי משלם עבור הטיפול הרפואי של עובדים שנפגעו בתאונת עבודה, כולל טיפול בבית חולים, טיפול אצל רופא מומחה וטיפולי שיקום.

מה חשיבות הפנייה לטיפול רפואי ראשוני בהקדם לעניין הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל?

אם נפגעתם בתאונת עבודה במפעל, חשוב לקבל טיפול רפואי מיידי. טיפול מיידי עשוי לסייע בהפחתת הנזקים הפיזיים והנפשיים של הפציעה, ולספק ראיות לקשר בין הפציעה לעבודה.
לאלו תזדקקו בהמשך לשם הגשת תביעת הפיצויים.

 

מה כולל התהליך להגשתה של תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל?

עובדים שנפגעו בתאונת עבודה חייבים להגיש תביעה לביטוח הלאומי בתוך 12 חודשים ממועד הפגיעה. תהליך הגשת תביעה לתאונת עבודה כרוך בהגשת טופס התביעה לביטוח הלאומי, עם אישור מהמעסיק על הפגיעה ותעודה רפואית ראשונית מהטיפול שניתן לנפגע בסמוך לאירוע.

 

מה הגורמים המשפיעים על סיכויי התביעה להתקבל?

סיכויי קבלתה של תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל, משתנים בהתאם למספר גורמים, כגון: 

  • חומרת הפגיעה – ככל שהפגיעה תהיה חמורה יותר, כך יגדלו סיכויי קבלת התביעה.
  • השפעת הפגיעה על יכולת העבודה שלכם – ככל שהפגיעה תשפיע יותר על יכולת העבודה שלכם, כך יגדלו סיכויי קבלת התביעה.
  • סיכויי ההחלמה שלכם – ככל שסיכויי ההחלמה נמוכים יותר, כך יגדלו סיכויי קבלת התביעה.
  • תיעוד הפגיעה – חשוב להקפיד על תיעוד הפגיעה בצורה מסודרת. תיעוד זה יכלול מסמכים רפואיים, אישורים מהמעסיק וכן כל מסמך אחר רלוונטי.

 

מה צריך להוכיח עובד שנפצע בתאונת עבודה במפעל?

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל מחייבת את הנפגע להוכיח מספר דברים, אשר עשויים להיות מאתגרים יותר מתביעות אחרות: 

  • קשר סיבתי בין הפגיעה לעבודה: הנפגע צריך להוכיח כי הפגיעה ארעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו. קשר סיבתי זה עשוי להיות קשה להוכחה במקרים שבהם הפגיעה נגרמה על ידי גורמים אחרים, כגון רשלנות של צד שלישי או גורם טבעי. 
  • חומרת הפגיעה: דרגת הנכות של הנפגע תשפיע על זכויותיו בתביעת הביטוח הלאומי. במקרים שבהם הפגיעה קלה, הנפגע עשוי להיות זכאי רק לדמי פגיעה, אך לא לקצבת נכות. 
  • השפעת הפגיעה על יכולת העבודה: הנפגע צריך להוכיח כי הפגיעה פגעה ביכולתו לעבוד. במקרים שבהם הפגיעה אינה משפיעה על יכולת העבודה, הנפגע עשוי להיות זכאי רק לדמי פגיעה, אך לא לקצבת נכות. 

בנוסף, תביעת תאונת עבודה עקב פציעה שקרתה במפעל עשויה להיות מורכבת יותר מבחינה משפטית. במקרים רבים, המוסד לביטוח לאומי עשוי לטעון כי הפגיעה אינה עונה להגדרה של תאונת עבודה, או כי דרגת הנכות של הנפגע אינה מספקת כדי לזכותו בקצבת נכות. במקרים אלו, הנפגע עשוי להידרש להגיש ערעור לבית הדין לעבודה.

 

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין מומחה בייצוג מגישי תביעות תאונות עבודה עקב פציעה במפעל?

תביעות תאונת עבודה עקב פציעה במפעל זהו נושא מורכב, איתו יהיה לכם קשה להתמודד לבד. עו"ד מומחה בתחום תביעות הביטוח הלאומי יכול לעזור לכם בנושאים רבים לרבות הבנת הזכויות שלכם, הכנת המסמכים הרלוונטיים, ייצוגכם בפני המוסד לביטוח לאומי וערעור על החלטות המוסד לביטוח לאומי במידה ותביעתכם נדחית, אם נפגעתם בתאונת עבודה במפעל, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום תביעות הביטוח הלאומי, על מנת להגן על הזכויות שלכם ולמקסם את סיכויי הזכייה בתביעה.

 

לסיכום – תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל חיוני להגיש אך ורק בליווי משפטי מקצועי

תאונת עבודה במפעל היא אירוע טראומטי שיכול להוביל לנזקים פיזיים ונפשיים משמעותיים.
לכן אם נפגעתם בתאונת עבודה במפעל, חשוב להכיר את זכויותיכם ולפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי תאונות עבודה ובעל ניסיון רב בהתמודדות עם תאונות עבודה במפעלים. צוות עורכי הדין של המשרד מעניק ייעוץ משפטי מקצועי ומקיף לכל לקוח.

אם נפגעתם בתאונת עבודה במפעל, פנו עוד היום למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות.

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה במפעל

תאונת עבודה במפעל היא מורכבת יותר כי צריך להוכיח סיבתיות בין הפציעה לבין העבודה במפעל עצמו. לרוב, קל להוכיח את הסיבתיות הזו, כי האופי של מרבית הפציעות הוא כזה שמראה שהם נחבלו כתוצאה ממכה פיזית. 

על פי חוק הביטוח הלאומי, כל עובד זכאי לתבוע תאונת עבודה, ללא קשר למעמדו, וותק העבודה שלו או סוג העבודה שבוצעה. בנושא המפעל, כל מי שעובד במפעל, מצעיר ועד המנכ"ל במשרד, יוכל לתבוע אם נפגע במהלך עבודתו במקום.

עובדים שנפגעו בתאונת עבודה במפעל זכאים למספר זכויות, כגון: דמי פגיעה, קצבת נכות מעבודה וטיפול רפואי. על כל הזכויות הללו צריך הביטוח הרפואי לשלם בצורה מלאה או חלקית, ובנוסף, אם יש לנפגע גם ביטוח פרטי, הוא יקבל קצבאות נוספות בהתאם לפוליסות הרלוונטיות שלו.

עורכי דין המתמחים בתאונות עבודה, עם דגש על פגיעות במפעל, יכולים להוות נכס אמיתי לנפגעים. הם מכירים את התחום, מזרזים את הבירוקרטיה ומשתמשים גם בקשרים ובידע כדי לקדם את התביעה ולהגדיל את סיכויי הזכייה בה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן