לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

ועדה רפואית לעררים של המוסד לביטוח לאומי

אחד השלבים החשובים ביותר בהליכי התביעות מול המוסד לביטוח לאומי הוא השלב של הוועדה הרפואית. בדרך כלל, זה השלב שבו באמת מתקבלת ההכרעה האם התביעה צריכה להתקבל, או לא. לאחר מכן, אם הבקשה, או התביעה לא מתקבלות, ישנה ועדה נוספת. מה זה אומר ועדה רפואית לעררים? איך עובד ההליך? מה בדיוק תפקיד עורך הדין בעניין? כל הפרטים במאמר שלפניכם

 

ועדה רפואית לעררים – מה זה אומר?

כולם מכירים את הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. מדובר בשלב אינהרנטי של הליך התביעה במוסד לביטוח לאומי, אותו עובר כל מבקש או תובע. לאחר הגשת הבקשה, והעברת המסמכים, ולאחר שהם נבדקים, מוזמן הפונה לוועדה רפואית, הנערכת במוסד לביטוח לאומי, שם בוחנים את בקשתו. במקרה שבקשתו לא התקבלה, הוא יכול להגיש ערר על כך, במקרה כזה, בו מוגש ערר על החלטת הוועדה הרפואית, מתכנסת הוועדה הרפואית לעררים, שהיא בעצם הגוף המוסמך לדון בערעור על החלטות הוועדות הרפואיות.

 

סוגי הוועדות הרפואיות לעררים

שימו לב שיש מספר ועדות רפואיות לעררים, ולכל סוג ועדה רפואית יש ועדת עררים המיועדת אליה. אלה סוגי הוועדות השונות:

  • ועדה רפואית בנוגע לנכות כללית – במקרה שהוגשה בקשה לנכות כללית, ניתן לערור בעניין שיעור אחוזי הנכות, וגם לגבי תאריך תחילת הנכות. במהלך הדיון בערר יכולה הוועדה לשנות את האחוזים שניתנו, גם להגדיל וגם להפחית.
  • ועדה רפואית בעניין נכות מהעבודה – אם נתנה החלטה מטעם הועדה הרפואית, בנוגע לנכות מהעבודה, אפשר להגיש ערר תוך 30 יום מרגע שההחלטה התקבלה. מה שצריך לדעת המקרה הזה, שאם ועדת הערר רוצה להפחית את גובה אחוזי הנכות, אפשר להגיש בקשה לביטול הערר.
  • ועדה בעניין קצבת שירותים מיוחדים – אם התביעה שלכם לקבל קצבה לשירותים מיוחדים, נדחתה מסיבה כלשהי, אם זו ועדה רפואית לנכות כללית שנתנה לו אחוזי נכות שאינם מזכים בקצבה, ואם זה כל סיבה אחרת, יכול תוך 30 יום להגיש ערר לוועדה הרפואית לעררים. ישנם תנאים להגשה בפני ועדת הערר.
  • ועדה רפואית לילד נכה – ישנן שתי סוגי ועדות, ועדה לילד עד גל 3, וועדה לילד מעל גיל 3. אם הגשתם בקשה לגמלת ילד נכה, ולא אושרה הגמלה, או אושרה רק גמלה חלקית, או לחילופין, אושרה גמלה לתקופה זמנית, או שלא אושר לכם תשלום רטרואקטיבי בעד התקופה שכבר עברה, תוכלו להגיש ערר.
  • ועדה לפטור ממס הכנסה – אם עברתם דרך ועדה רפואית לפטור ממס הכנסה, מסיבה כלשהי, או ועדה להנחה במס רכישה, ואינכם מרוצים מהחלטת הוועדה, תוכלו להגיש ערר על ההחלטה. שימו לב שהגשת הערר תעלה לכם 979 ₪ , לכן כדאי לכם לשקול עד כמה אתם חושבים שיש לכם סיכוי לזכות בערר.
  • ועדה להנחה במס רכישה – אם עמדתם בפני הוועדה, כאמור לעיל, ולא קיבלתם את ההנחה, או שאתם רוצים להגיש בקשה לקבלת החזר הוצאות, וזאת במקרה שהוצאתם הרבה על ההתייצבות בפני הוועדה, אתם יכולים להגיש את הבקשה לוועדה הרפואית לעררים המיועדת לנושא זה.
  • ועדה לנכות נפגעי פעולות איבה – נפגע פעולת איבה שבקשתו לקבלת דרגת הנכות לא אושרה, או אושרה חלקית וקיבל את דרגת הנכות שאינו חושב שמתאימה לו, יכול להגיש ערר על ההחלטה תוך 60 יום ממועד קבלת החלטת הוועדה. שימו לב, גם במקרה הזה, אפשר לבקש החזר הוצאות על הוצאות שהוצאתם במהלך ההליך הקודם, במסגרת ההתייצבות בפני הוועדה.

 

ערעור על החלטת ועדה רפואית לעררים

אם הערר שלכם נדחה על ידי הוועדה הרפואית לעררים, אתם יכולים עדיין לקוות שתהיה לכם בסוף קצבה. יש לכם אפשרות להגיש ערעור על החלטת ועדת העררים תוך שישים יום מרגע קבלת ההחלטה שלה, לבית הדין האזורי לעבודה באזור מגורכם.

 

סיבות לערער

שימו לב שכמו בכל ערעור, הערכאה, כלומר, המוסד הבוחן את הערעורים, לא בוחן את השאלות העובדתיות. כלומר, לא בודק האם האדם אכן סיפק את כל המסמכים הדרושים, או מבחינה עובדתית הוא אכן מה שהוא מציג, אלא בוחן רק את השאלה המשפטית שעומדת על הפרק, כלומר, האם המבקש עומד בגדר הפרמטרים הקיימים.

 

אי הופעה לדיון בערעור

אם החלטתם לערער אבל לא הגעתם לדיון בעניין הערר שלכם, דעו שאי הופעה בוועדה, ללא תיאום מראש, או הודעה שלא תוכלו להתייצב, יכול להוביל לקנסות, ואף עיכוב הדיון בהליך כולו. אחת ההשלכות של עיכוב זה, היא קביעה שאתם לא זכאים לתנאים שנקבעו לכם בוועדה הראשונה, עליהם אתם מערערים, עד לתום ההליכים.

מה זה אומר? שאם קיבלתם זכויות כלשהן, אבל אתם מערערים, לא תוכלו להנות מאותן זכויות עד שתסיימו את הליך הערר. מה המסקנה? תתייצבו לדיונים בהליך הערר שלכם.

 

בקשת החזר הוצאות

שימו לב שביכולתכם להגיש במסגרת הערר גם בקשה להחזר הוצאות עבור ההוצאות שנגרמו לכם כתוצאה מההופעה בוועדה. אם זה הוצאות נסיעה, אם זה לינה באותו אזור, כלכלה וגם הפסד של שעות עבודה שהייתם אמורים להיות בה באותן שעות. כמובן שהזכאות נקבעת בהתאם למרחק שלכם מהוועדה המתכנסת, ולכן לא כל מבקש ומערער יקבל את אותו החזר.

 

חברי הוועדה הרפואית

בעלי התפקידים שדנים בערר הם בדרך כלל רופא מומחה, אח ופסיכולוג או פיזיותרפיסט, אם מדובר בוועדה לעניין גמלת נכות ילד למשל. כלומר, בהתאם לכל סטטוס תביעה, מורכבת הוועדה, כך שתמיד יהיו בה אני מקצוע שרלוונטיים לוועדת הערר, כפי שמותאם לפי נושאים כמו שכבר נכתב לעיל. בסוף, חוות דעתם המקצועית הרפואית, חשובה גם כדי לקבוע את התשובה לשאלה המשפטית, האם המבקש עומד בגדרי הזכות כפי שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

 

שאלות ותשובות בנושא וועדת העררים של ביטוח לאומי

ישנם מספר גורמים אליהם ניתן לפנות לעזרה במידת הצורך. אם זה המוסד לביטוח לאומי עצמו, דרך אתר האינטרנט או הטלפון. אם זו נציבות לשוויון אנשים עם מוגבלות, גם דרך האתר, המייל והטלפון. אפשר דרך מרכז "יד מכוונת" של המוסד לביטוח לאומי, דרך אתר האינטרנט והטלפון, ומוקד "קול הבריאות" של משרד הבריאות. בנוסף לכל אלה, יש מענה ממשלתי מרכזי באתר השירותים הממשלתי, במייל ובטלפון.

התשובה היא לא, כפי שכבר ראיתם, ניתן לערער גם לבית הדין האזורי לעבודה שבאזור מגורכם, ובסוף, אם שם לא תקבלו את הסעד, אולי יהיה סוף פסוק, אבל אל תתייאשו.

לוועדה הרפואית לעררים מומלץ מאוד להגיע עם מישהו, זה יכול להיות עורך דין, או כל אחד שיכול לעזור לכם לפרט את הטיעונים שלכם בפני חברי הוועדה, בשפה שאתם מבינים. לכן עורך דין, הוא הבחירה הנבונה. הוא יוכל גם לענות בשמכם על שאלות מטעם הוועדה, ולבצע כל פעולה שתסמיכו אותו.

 הדרך הטובה ביותר היא לפנות למשפחה ולחברים ולבדוק האם מישהו מהם כבר התנסה בייעוץ או ייצוג של עורך דין במקרה כזה. כך תמצאו עורך דין בעל ניסיון, מקצועי, ובעיקר, אחד שתוכלו לסמוך עליו.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן