לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין בעיות אורטופדיות

אדם אשר נפגע כתוצאה מבעיות אורטופדיות שונות ואינו יכול לעבוד את אותן השעות ולהשתכר באותו השכר שאליו היה רגיל עד כה, יכול לתבוע את הביטוח הלאומי תביעת נכות כללית בגין בעיות אורטופדיות. בדרך זו הוא יכול לאפשר לעצמו כלכלית להשתקם ולהחלים, או במידה והוא יכול, להמשיך לעבוד חלק מהיום ולהשתכר באופן חלקי ועדיין לקבל קצבת נכות כללית. הקצבה ניתנת גם לעקרת הבית אשר אינה יכולה להמשיך ולמלא את תפקידה ולעסוק בעבודות הבית. עורך דין מומחה למוסד לביטוח לאומי יעמוד לצידכם ויאבק עבורכם למיצוי זכויותיכם ולקבלת הכרה על ידי המוסד בשל הפגיעה שנגרמה לכם.

 

נכות כללית בגין בעיות אורטופדיות

הגוף שלנו חזק ועמיד כשאנחנו צעירים ובריאים, אך ככל שהגיל שלנו הולך ומתקדם הוא נשחק באופן טבעי. הצוואר, הכתפיים, המרפקים, הברכיים, הקרסוליים ומפרקי האצבעות ושורש כף היד הולכים ומאבדים את הסחוס הטבעי שלהם, נתקפים בסיבוכים שונים כגון דלקת התעלות הקרפאליות או מתיחה ברצועה הצולבת בברך, מפרקי הירך לעיתים נשחקים עד כדי אי יכולת ללכת, ובריחת הסידן מן העצמות מחלישה את העצמות, במיוחד את חוליות עמוד השדרה, ומעוותת אותן. בנוסף לבעיות האורטופדיות הטבעיות ישנן גם בעיות אשר מתרחשות עקב פציעה או עבודה מאומצת, בין אם מדובר בתאונה ובין אם מדובר בשחיקה מתמדת כתוצאה מפעולות חוזרות ונשנות.

הביטוח הלאומי מכיר בבעיות האורטופדיות כנכות כללית ומדרג את הנפגעים על פי חומרת פגיעתם. חומרת הפגיעה תיקבע על פי השפעתה על חייו של האדם, האם הינו עצמאי או תלוי באחרים לפעולות יומיומיות, האם הוא נזקקתם לניתוח, לשיקום או להחלפת מפרק, ועד כמה עמוקה הפגיעה בכושר ההשתכרות שלו. ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר, כך הקצבה תהיה גבוהה יותר, וניתן להמשיך ולעבוד במקביל לקבלת הקצבה על פי קריטריונים מסויימים.

 

נכות זמנית ונכות לצמיתות

המוסד לביטוח לאומי מכיר בשני סוגים של נכויות כלליות, הנכות הזמנית והנכות לצמיתות:

נכות זמנית – נכות זמנית נקבעת כאשר מצבו של האדם צפוי להשתפר בהינתן טיפול מסויים, תרופות או ניתוחים שונים. ישנם ניתוחים מורכבים כגון החלפת מפרקי ירך או ברך, איחוי רצועה צולבת וניתוחי גב שונים אשר אינם מאפשרים תנועה לאחריהם ומרתקים את האדם למיטה למשך שבועות ואף חודשים, ולאחר מכן תקופה ממושכת של פיזיותרפיה ואימונים. במשך הזמן הזה סביר להניח שהאדם לא יוכל לעבוד למחייתו ולפרנס את משפחתו ולכן תיקבע לו נכות זמנית, ולאחר תום תקופת ההחלמה הוא יעמוד שנית לועדה שתבדוק את מידת השתפרותו והצלחת הפרוצדורה הרפואית.

נכות לצמיתות – קטיעת איברים, שיתוק באיבר, אובדן הראייה או השמיעה, פגיעת ראש קשה או מחלות כרוניות קשות כגון דלקת מפרקים קשה או פריצת דיסק קשה מותירים את האדם פגוע עד יומו האחרון ללא צפי לשיפור. במקרה כזה הנכות הכללית הנקבעת הינה לצמיתות, והקצבה תשולם לאדם עד יומו האחרון.

 

בעיות אורטופדית בנוסף למחלות רקע נוספות

במידה ובנוסף על הפגיעה האורטופדית אתם סובלים ממחלות רקע נוספות כגון מחלת הסכרת, מחלות לב וריאה, לקות מסויימת או נכות אחרת, ישוקללו כל גורמי הנכות והליקויים שאתם סובלים מהם והם יילקחו בחשבון בזמן קביעת דרגת הנכות הכללית שלכם על ידי הועדה הרפואית.

 

תביעת נכות כללית בגין בעיות אורטופדיות

כאשר אנו באים לדבר על תביעת נכות כללית בגין בעיות אורטופדיות אנו יכולים לחלק את המקרים השונים למספר קבוצות:

  • נפגעי תאונות עבודה – אדם אשר נפגע בתאונה במקום עבודה או נפגע בשל פעולה חוזרת ונשנית שפגעה במפרקיו השונים ייחשב לנפגע מקום עבודה. זו יכולה להיות תאונת דרכים, מיקרוטראומה, מחלת עבודה ועוד.
  • נפגעי תאונה כללית – אדם אשר נפגע שלא במהלך יום העבודה, כגון במהלך פעילות ספורטיבית, בחופשה או כתוצאה משחיקה טבעית של הגוף ופציעה תאונתית שפגעו ביכולתו להשתכר באופן משמעותי.
  • עקרת הבית – עקרות הבית עוסקות במלאכת הבית אשר כוללת בישול, ניקוי, תפירה, סריגה, סדר וארגון הבית, הטיפול בתינוקות והילדים וכדומה. פעולות פיזיות אלו עשויות לגרום לאישה לפגיעות אורטופדיות שונות עד כדי אי יכולת למלא עוד את תפקידה.

 

שלבי קביעת דרגת הנכות הכללית

בדרך כלל קביעת דרגת הנכות נקבעת לאחר ועדה רפואית אותה צריך לעבור הנפגע, אך ישנם מקרים מיוחדים שבהם ניתן לקבוע נכות על ידי צפייה במסמכים בלבד. להלן השלבים השונים בתהליך קביעת דרגת הנכות הכללית בגין בעיות אורטופדיות:

  1. שלב הכנת התביעה – באמצעות עורך דין המומחה לתביעות נכות כללית מתחילים בהכנת התביעה ומילוי הטפסים, צירוף כל המסמכים הרפואיים הרלוונטים ושליחתם אל המוסד לביטוח לאומי. ישנו גם הליך מזורז למקרים ספציפיים.
  2. זימון לועדה רפואית – פרט למקרים מאד ספציפיים שבהם הועדה תסתפק בעיון במסמכים בלבד, לרוב תזומנו לועדה הרפואית. יש להגיע במועד ובזמן ולהודיע מראש אם לא תוכלו להגיע. עורך הדין יכין אתכם לועדה וגם יעלה לייצג אתכם במהלכה. לאחר שיתרשם הרופא, או הרופאים, אשר יפגשו אתכם בועדה ממצבכם, הוא עשוי לאשר את קצבת הנכות הכללית בהינתן התנאים הבאים:
  • אתם עומדים בקריטריונים לקביעת נכות רפואית בדרגה של 60%.
  • אתם עומדים בקריטריונים לקביעת נכות רפואית בדרגה של 40% עבור מספר ליקויים שאחד מהם הינו לפחות 25%.
  • עקרת בית עם דרגת נכות רפואית של לפחות 50%
  1. קביעת אחוזי אי כושר עבודה על ידי פקיד התביעות – לאחר שהועדה הרפואית קבעה כי הינכם זכאים לקצבת נכות כללית, על מנת לקבוע את סכום הקצבה שתשולם לכם יש לקבוע מה מידת אי כושר העבודה שלכם וזאת על ידי פקיד התביעות שיעיין במסמכים ובהמלצות הועדה. לאחר שקלול כל הנתונים תשלח אל הנפגע הודעה בדואר ובה יפורט סכום הקצבה שנקבע עבורו לאור מצבו הבריאותי.
  2. הגשת ערר – במידה ואתם חשים כי הקצבה אינה הולמת את הצרכים שלכם אתם יכולים להגיש ערר באמצעות עורך הדין תוך שישים יום.
  3. הגשת ערר שני – במידה ותוצאת הערעור עדיין לא ענתה על הצרכים שלכם ניתן לערער אל בית הדין האיזורי בתוך שישים יום.

 

מה קורה אם לא נקבעת נכות כללית בסופו של דבר?

במידה והמוסד לביטוח לאומי אינו מכיר בכם כנכים, אין זה אומר שלא מגיעות לכם זכויות. להלן מספר דוגמאות לזכויות שמגיעות לאדם אשר אינו מצליח להגיע לדרגת המינימום לנכות כללית, הטבלה המלאה נמצאת באתר המוסד לביטוח לאומי:

אחוזי הנכות ההטבה / זכות
20% נכות לצמיתות עזרה בלימודים ושיקום מקצועי
לפחות 20% מרכז הכוון תעסוקתי לאנשים עם מוגבלויות
לפחות 40% על רקע נפשי סל שיקום למתמודדי נפש
לפחות 60% תו נכה לנפגע או להורה המסיע את ילדו הנכה
אחוזי נכות שונים הנחה בארנונה
אחוזי נכות שונים הנחה בתחבורה ציבורית

 

כיצד עורך דין יכול לסייע לכם בנושא תביעת נכות כללית בגין בעיות אורטופדיות?

עורך דין המתמחה בענייני המוסד לביטוח לאומי יכול לסייע לכם רבות בנושא תביעת נכות כללית בשל בעיות אורטופידיות. לאחר בחינת המסמכים הרפואיים שלכם יציג בפניכם עורך הדין את האפשרויות השונות העומדות בפניכם, כיצד ניתן למצות את הזכויות שלכם. לאחר מכן יכין עורך הדין את התביעה, יעזור לכם למלא את הטפסים ולשלוח אותם בצירוף כל המסמכים הרלוונטים, יכין אתכם לועדות ולמבדקים הרפואיים השונים וגם ייצג אתכם במהלך הועדה כדי למקסם הן את הסיכויים שלכם להכרה בנכות כללית ולהעלות ככל הניתן את גובה הקצבה שתשולם לכם. עורך הדין יילחם עבורכם כדי שתוכלו לחיות חיים של כבוד ולפרנס את עצמכם ואת משפחותיכם למרות הפגיעה האורטופדית.

 

אימבר גולן פרטוש – משרד עורכי דין נזיקין וביטוח לאומי

עו"ד אימבר גולן פרטוש הינה עורכת דין מנוסה בעלת מוניטין וידע רב בתחומי נזיקין וביטוח לאומי. בעברה עסקה עו"ד גולן פרטוש כעובדת במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ולכן מבינה על בוריים את כל דרכי ההתנהלות, התקנות והנהלים השונים, ייצגה בהצלחה את לקוחותיה ליותר מעשרת אלפים ועדות רפואיות והשיגה למעלה מחצי מיליארד שקלים פיצויים עבור לקוחותיה הרבים. באדיבות וברגישות יפעלו אנשי המשרד למענכם על מנת להלחם על מיצוי זכויותיכם.

תביעת נכות כללית בגין בעיות אורטופדיות
תביעת נכות כללית בגין בעיות אורטופדיות

כל אדם אשר לוקה בבעיה אורטופדית אשר פוגעת באופן משמעותי בכושר העבודה שלו ויכולת ההשתכרות שלו. באמצעות קצבת נכות כללית זמנית או קבועה האדם יוכל להקדיש את זמנו להחלמה ולשיקום ולא לדאוג בשל טרדות כלכליות.

אחוזי הנכות נקבעים על פי קריטריונים שקבע המוסד לביטוח לאומי. לאחר הגשת התביעה וקבלת זימון לועדה רפואית, תוכלו לגולל את סיפורכם ואת מצבכם הרפואי בפני הרופא או הרופאים והם יבחנו את מידת ההשפעה של הפגיעה הגופנית על יכולת ההשתכרות שלכם.

עורך דין המומחה לביטוח לאומי יסייע לכם להגיש את התביעה, למלא את הטפסים ולצרף את כל המסמכים הרלוונטים, ייצג אתכם בועדה הרפואית ויילחם עבור מיצוי הזכויות שלכם. נוכחותו לצידכם תאפשר לכם ייעוץ מקצועי טוב יותר, ליווי ותמיכה בעת התהליך והתמקדות בעיניינכם הרפואיים בזמן שהוא מטפל בעניינים המשפטיים.

הועדה הרפואית תבחן את כל הלקויות, מחלות הרקע, הנכויות הקודמות או הקשיים הרפואיים איתם אתם מתמודדים וישקללו את כולם בהחלטתם כדי שהקצבה תענה על כל הצרכים הרפואיים שלכם במלואם ותוכלו להתפנות לשיקום ולטיפול בעצמכם ללא חרב כלכלית שמונחת על צווארכם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן