לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות

בקרב ציבור בעלי המוגבלויות בישראל ובני משפחותיהם, יש פערי ידע רבים בכל הנוגע להטבות המיסוי המגיעות להם. לכן בחרנו לערוך מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות. המדריך יסקור את ההקלות והפטורים העיקריים, יסביר על אילו אוכלוסיות הם חלים ויפרט כיצד ניתן לממש את הזכויות הללו הלכה למעשה כדי להקל על הנטל הכלכלי.

 

מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות – מה מגיע לבעלי נכויות ומוגבלויות בישראל?

אנשים עם מוגבלויות וקרובי משפחתם המטפלים בהם מתמודדים עם אתגרים רבים, הן מבחינה פיזית ונפשית והן מבחינה כלכלית. כדי להקל על נטל זה, המדינה מעניקה זכויות והטבות מס שונות לאנשים אלו. עם זאת, פערי ידע וחוסר מודעות מונעים מרבים למצות את זכויותיהם. אולם בהתייעצות עם עורך דין המתמחה במימוש זכויות רפואיות, אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם יכולים לקבל הכוונה במימוש את ההקלות המגיעות להם.

 

נקודות זיכוי להורים שילדיהם מתמודדים עם מוגבלות

הורים לילדים עם מוגבלות, העומדים בקריטריונים מסוימים, זכאים לקבל 2 נקודות זיכוי אשר מפחיתות את חבות המס שלהם. הזכאות ניתנת לאחד מההורים במקרים הבאים:

  • הילד הוכר על ידי ועדה רשמית כזכאי לחינוך מיוחד.
  • הילד מתחת לגיל 19 וזכאי לקצבת נכות מהביטוח הלאומי.
  • הילד מעל גיל 19, נקבע לו אחוזי אי כושר השתכרות והוא נסמך על הוריו.

כדי לקבל את נקודות הזיכוי, על ההורים למלא טפסים מתאימים ולהגישם באמצעות מעסיקם או ישירות למס הכנסה. חשוב לציין כי ניתן לקבל את ההטבה רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה.

 

הטבות מס לאנשים שקרוב משפחה שלהם שוהה במוסד בעקבות מוגבלותו

כאשר ילד, הורה או בן זוג עם מוגבלות שוהה במוסד טיפולי, ניתן לקבל זיכוי מהמס ששולם עבור חלק מהכנסתו של בן המשפחה המטפל. גובה הזיכוי תלוי בנסיבות האישיות. כדי לקבל את הפטור יש למלא טופס 116א ולהגישו לפקיד השומה יחד עם אישורים רפואיים. מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום כדי לוודא שהמסמכים מוגשים כנדרש.

 

פטור ממס לאנשים עם נכות

אנשים עם נכות בשיעור של 100% ומעלה, אשר הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי, זכאים לפטור ממס הכנסה על הכנסתם מעבודה וקצבאות. במקרים מסוימים, גם נכות של 90% יכולה לזכות בפטור, למשל עבור עיוורים או נפגעי פעולות איבה.

כדי לממש זכות זו יש לפנות ליועץ מס שיוכל להכין את המסמכים הנדרשים ולהגיש את הבקשה המתאימה.

 

מענק עבודה לעובדים עם מוגבלות

מענק העבודה ניתן לעובדים עם מוגבלויות במטרה לעודד השתתפות בשוק העבודה ולצמצם פערים כלכליים-חברתיים. הזכאות למענק נקבעת על פי מבחן הכנסות ומצב משפחתי. ניתן להגיש בקשה למענק באמצעות טופס מקוון באתר רשות המיסים או בסניפי המוסד לביטוח לאומי.

המענק משולם על ידי מס הכנסה ישירות לחשבון הבנק של העובד מספר פעמים בשנה. מענק זה יכול לסייע משמעותית להשתלבות ושיפור איכות החיים של אנשים עם מוגבלויות.

 

הטבות מס לנכים שפרשו לפני גיל הפרישה החוקי

אנשים שיצאו לפרישה מוקדמת בשל מוגבלות או מחלה כרונית עשויים להיות זכאים לפטור ממס או לנקודות זיכוי בהתאם לנסיבות האישיות. הגדרת הזכאות תלויה בין היתר באחוזי הנכות ובמקורות ההכנסה. לקבלת ההטבות יש להגיש בקשה למס הכנסה בצירוף אישורים מתאימים מהמוסד לביטוח לאומי או מרופאים מומחים.

 

חשיבות מיצוי זכויות המס לאנשים עם מוגבלות

למרות שזכויות המס לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם מעוגנות בחוק, המיצוי שלהן דורש יוזמה ואקטיביות מצד הזכאים. לכן חשוב להכיר את הזכויות, לאסוף מסמכים ולהגיש בקשות במועד.

במקרים רבים יש אפשרות לדרוש את הזכויות רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. לכן גם אם חלף זמן מתחילת הזכאות – עדיין כדאי לברר ולפעול כדי לקבל החזר מס עבור התקופה שבה ההטבות לא נוצלו.

 

מדוע מומלץ להיוועץ בעורך דין לטובת מימוש זכויות מס לאנשים עם מוגבלות?

חשוב לציין כי כל מקרה של אדם המתמודד עם מוגבלות, שונה בפרטיו ולכן יש לבחון את הזכאות האישית בהתאם לנתונים האישיים בכל מקרה לגופו. בשל מורכבות החוקים והתקנות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום כדי לקבל ליווי מקצועי במיצוי הזכויות.

 

לסיכום

מדריך זה סקר את עיקרי זכויות המס וההטבות המגיעות בישראל לאנשים עם מוגבלויות, הוריהם ובני זוגם. אם המדריך רלוונטי עבורכם או עבור אדם קרוב, חשוב שתכירו את הזכויות ותיזמו פעולות למימושן, גם אם רטרואקטיבית. צברו ידע, היוועצו במומחים ואל תהססו לבקש את מה שמגיע לכם. צרו קשר עם משרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש שמתמחה בסיוע למימוש זכויות מס לאנשים עם מוגבלויות. נשמח ללוות גם אתכם באופן אישי ומקצועי בתהליך, כדי לוודא שתוכלו למצות את מלוא ההטבות המגיעות לכם על פי חוק.

הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים

הזכאות נקבעת על פי מספר קריטריונים: אם הילד הוכר על ידי ועדה כזכאי לחינוך מיוחד, אם הוא מתחת לגיל 19 ומקבל קצבת נכות, או מעל גיל 19 עם קביעת אחוזי אי כושר השתכרות ונסמך על הוריו. ההורים צריכים למלא טפסים מתאימים ולהגישם דרך מעסיקם או ישירות למס הכנסה. ניתן לקבל את ההטבה רטרואקטיבית עד 6 שנים.

כן, במקרים בהם ילד, הורה או בן זוג עם מוגבלות שוהה במוסד, ניתן לקבל זיכוי מהמס ששולם על חלק מהכנסתו של בן המשפחה המטפל. סכום הזיכוי משתנה בהתאם למצב. לצורך מימוש הזכות יש לפנות ליועץ מס להכנת המסמכים ולהגשת הבקשה.

אנשים עם נכות בשיעור 100% ומעלה המוכרת על ידי ביטוח לאומי, זכאים לפטור ממס על הכנסות מעבודה וקצבאות. במקרים מסוימים גם נכות של 90% מזכה בפטור. יש למלא טופס 116א ולהגישו לפקיד שומה עם אישורים רפואיים מתאימים. 

בהחלט כן. על אף שהזכויות מעוגנות בחוק, נדרשת פעולה אקטיבית של הזכאים כדי לממשן. חשוב להכיר את ההטבות, להכין מסמכים ולהגיש בקשות בזמן. עם זאת, לרוב ניתן לדרוש את הזכויות גם רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. לכן גם אם עבר זמן מתחילת הזכאות, עדיין אפשר לפעול לקבלת החזרי מס.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן