לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

במאה ה-21 ניתוחים פלסטיים זוכים לביקוש נרחב, גם מצד נשים וגם מצד גברים. בשנת 2019 למשל בוצעו בישראל – על-פי נתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית – כ-67,000 ניתוחים כאלה, ועוד קרוב לחצי מיליון הליכים אסתטיים לא כירורגיים. אמנם מדובר בפעולות שמתבצעות ביוזמת המטופלים, אבל גם כך הרופאים שמבצעים את הפעולות השונות נדרשים להתנהל בזהירות ובאחריות. התנהלות רשלנית שגורמת לנזקים עשויה להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית. בתחום הפלסטיקה הוכחת רשלנות היא אתגר מורכב, ולכן חשוב להיעזר בעורכי דין עתירי ניסיון. במשרד עוה"ד אימבר גולן פרטוש פועל צוות מיומן מאוד בתחום ספציפי זה, ובהתאם הסיכוי לקבלת הפיצוי המגיע לכם גבוה במיוחד.

 

מבחן הרופא הסביר בניתוחים פלסטיים

חשוב להדגיש שלא בכל מקרה שבו הניתוח הפלסטי לא עומד בציפיות ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי. במצב שבו הרופא ביצע את ההליך הכירורגי, או כל הליך אחר, באופן מקצועי, והתוצאות לא היו אלה הרצויות עקב נסיבות שאינן בשליטתו, סביר להניח שזו אינה רשלנות. השפעת ניתוח פלסטי מכל סוג שהוא – הגדלת חזה, הקטנת חזה, ניתוח אף, מתיחת פנים, שאיבת שומן וכו' – על הגוף משתנה על סמך פרמטרים רבים שגם הרופא המיומן ביותר לא יכול לדעת בוודאות לפני הניתוח.

בהתאם הגישה של בתי המשפט לגבי הרשלנות הרפואית היא "מבחן הרופא הסביר" – אם רופא סביר בתחום הפלסטיקה היה מתנהל אחרת מכפי שהתנהל הרופא שלכם, ישנו סיכוי ממשי שאכן מדובר ברשלנות.

מרכיב נוסף שמחייב הוכחה הוא הקשר בין ההליך שבוצע והרשלנות במהלכו לבין הפגיעה. באופן טבעי גם עבור עורכי דין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי היא תחום מורכב מאוד, ולכן חשוב לבחור נשות ואנשי מקצוע עם ניסיון ספציפי. עו"ד מומחה לרשלנות רפואית בניתוח פלסטי מכיר מומחים שיכולים לספק לבית המשפט חוות דעת שימקסמו את הסיכוי להצלחה בתביעה, ועוד קודם לכן ימליץ על ניהול הליך משפטי רק כשיש היתכנות אמיתית לזכות בו.

 

כיצד נקבעים פיצויים בגין רשלנות רפואית בפלסטיקה?

כשטיפול אסתטי, בין אם ניתוח ובין אם הליך לא כירורגי, מתנהל באופן רשלני, סכום הפיצויים שאותו ניתן לתבוע ולקבל כולל 2 רכיבים: פיצוי בגין נזק ממוני ופיצוי בגין נזק ללא ממוני. נזק ממוני הוא כל תשלום שהאדם נאלץ לשלם עקב כישלון הניתוח – הוצאות רפואיות, עלות ניתוח פלסטי לתיקון הפגיעה, סיעוד, הפסדי השתכרות אם נגרמו כאלה ועוד.

לגבי הפיצוי בגין הנזק הלא ממוני חשוב לציין שאין אחידות בפסיקות בתי המשפט. לשיקול הדעת של כל שופט ושופטת יש חלק נכבד בהחלטה כמה כסף "שווים" הסבל ועוגמת הנפש שגרמה הרשלנות. בהתאם יש גם משקל נכבד ליכולות המקצועיות של עורכי הדין של התובעים.

 

עורך דין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי – פשרה או תביעה?

במרבית המקרים עורכי דין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי מנסים בשלב ראשון להבטיח לאדם את הפיצויים הראויים לו ללא משפט. היתרון העיקרי הוא כמובן קיצור פרק הזמן עד לקבלת הכסף, וכמו כן נחסכת הטרחה שכרוכה לפעמים גם בעוגמת נפש נוספת עקב ההתייצבות בבית משפט מול הרופא שגרם לנזק.

כשהצעת הצד השני לא משקפת את מלוא הנזקים עקב הרשלנות הרפואית, תוגש תביעה. עורכי הדין במשרד אימבר גולן פרטוש מיומנים מאוד הן בניהול משא ומתן נחוש והן בייצוג בפני ערכאות שיפוטיות בנושא זה. הייעוץ שתקבלו לגבי כדאיות קבלת הצעת פשרה כזו או אחרת מבוסס על יושרה מלאה, ולא פחות חשוב – ניסיון רב שמאפשר להעריך ברמה גבוהה של ודאות מתי תביעה עשויה להעלות את גובה הפיצוי.

 

עורכי דין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי – היעדר הסכמה מדעת

מצב אחד שבו ניתן לתבוע כירורג פלסטי בגין רשלנות רפואית מוגדר כ"אי הסכמה מדעת" – כלומר כשהמטופל או המטופלת הביעו רצון והסכמה לעבור ניתוח (או כל הליך אחר) מבלי שהוצג בפניהם כל המידע הרלוונטי להחלטה (כך שנמנעה מהם למעשה בחירה מלאה).

על-מנת לתבוע פיצויים על בסיס היעדר הסכמה מדעת יש להוכיח כי הרופא לא שיתף את המטופלים במידע אודות סיבוכים וסיכונים אפשריים, אודות תופעות לוואי בעקבות ההליך ו/או באופציות חלופיות להשגת אותה מטרה אסתטית.

 

אי לקיחת היסטוריה רפואית מלאה

מצב אחד שבו עורך דין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי עשוי להמליץ על הגשת תביעה הוא כשהרופא התרשל בשלב האבחון של המצב הרפואי של המטופל/ת. לקראת כל ניתוח פלסטי נדרשות בדיקות מדוקדקות על-מנת לשלול קיומן של מחלות רקע או בעיות רפואיות אחרות שמגדילות את הסיכון לפגיעה במהלך הניתוח.

רופא שלא הפנה את המטופל/ת לכל הבדיקות הרלוונטיות, לא סקר כפי שמצופה ממנו את כל ההיסטוריה הרפואית של המטופלים ו/או לא אבחן באופן מדויק את ממצאי הבדיקות שעברו התרשל במילוי תפקידו.

רשלנות רפואית בניתוח – סרטון הסבר:

רופא שאינו מומחה לביצוע הניתוח או ההליך הספציפיים

על-מנת לבצע ניתוח פלסטי או כל הליך אחר שמטרתו אסתטית נדרשת הכשרה ספציפית. לא כל רופא רשאי לבצע כל פעולה, בוודאי שלא כירורגית, ולמעשה גם מנתחים פלסטיים שכבר ביצעו ניתוחים רבים לא בהכרח מוכשרים לביצוע ניתוח ספציפי ובפרט אם הוא מורכב במיוחד.

ביצוע הליך מסוים ע"י רופא שאין לו את המומחיות לכך, ובהתאם תוצאות גרועות ו/או פגיעה פיזית משמעותית, עשויים להיות עילה לתביעה. עו"ד רשלנות רפואית בפלסטיקה יבחן את המאפיינים הספציפיים של המקרה ועל סמך הניסיון שצבר ימליץ האם לתבוע פיצויים.

 

רשלנות במהלך הניתוח

מקרים אחרים שבהם מטפלים עורכי דין רשלנות רפואית בפלסטיקה הם טעויות כירורגיות שרופא סביר לא היה מבצע. חשוב להבהיר כי לא כל טעות הינה רשלנות, ולכן כדאי להתייעץ אך ורק עם עורכי דין שמקפידים על יושרה מוחלטת.

בין המקרים שבהם טעות במהלך הניתוח מוגדרת כרשלנות: מתן חומר הרדמה במינון לא נכון, ביצוע פעולה מסוימת באיבר שגוי, התעלמות ממדדים חיוניים במהלך הניתוח ועוד.

 

עו"ד רשלנות רפואית בניתוח פלסטי – שאלות ותשובות

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

כן – ניתן להגיש את התביעה עד 7 שנים ממועד הניתוח או ההליך שבוצע. אם המנותח או המנותחת היו קטינים במועד הנ"ל הם רשאים להגיש את התביעה עד לגיל 25.

בהתאם למורכבות המקרה ולהחלטה האם לקבל הצעת פשרה או לנהל את התיק בבית המשפט. עורכי דין רשלנות רפואית בפלסטיקה שמתנהלים באופן נחוש ובזמינות גבוהה יכולים להשלים את הכנת התיק תוך מספר חודשים.

לא. ניתן לתבוע כל סכום שהולם את חומרת הנזקים, על בסיס הערכה מקצועית של עו"ד מומחה לרשלנות רפואית. כשהסכום המבוקש הוא 2.5 מיליון ש"ח ומעלה התביעה תוגש לבית משפט מחוזי, וכשהסכום נמוך יותר – לבית משפט שלום.

גם אם הניתוח עצמו עבר בשלום ובהצלחה, אבל במהלך תקופת ההחלמה המנתח חרג מגבולות הרופא הסביר ולא ביצע מעקב כראוי, לא זיהה התפתחות סיבוכים כגון דימום, זיהום או נמק, הגיב באופן שגוי לממצאים מסוימים או התעלם מסימני מצוקה – מומלץ לשקול הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד רשלנות רפואית בניתוח
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן