לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממשאית

תאונת עבודה המערבת משאית עלולה לגרום לנזקים חמורים לנפגעים, הן גופניים והן כלכליים. האם ניתן לתבוע את המעסיק או הביטוח הלאומי על נזקים אלו? מאמר זה יסביר מתי וכיצד ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממשאית, ומה חשיבותו של הליך משפטי זה למימוש זכויותיו של הנפגע.

 

מתי החוק בישראל מכיר גם בפגיעת משאית כפגיעת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שאירעה לאדם במהלך עבודתו או כתוצאה ממנה. בניגוד לתאונת דרכים "רגילה", תאונת עבודה מתרחשת בזמן שהעובד מבצע את תפקידו במסגרת העסקתו, ולא בשעות הפנאי שלו.

דוגמאות לתאונות דרכים המוכרות כתאונות עבודה כוללות תאונת דרכים של נהג משאית בזמן ההובלה, פציעה של פועל ממשאית בשטח אתר הבנייה ועוד. המכנה המשותף הוא שמדובר בתאונה שארעה תוך כדי מילוי תפקידו של העובד כחלק מעיסוקו אצל המעסיק.

על מנת לתבוע פיצויים על פגיעת משאית במהלך העבודה, יש להוכיח קשר סיבתי בין התאונה לבין העבודה עצמה. כלומר, שהפגיעה אכן אירעה בזמן המוגדר כשעות עבודה ותוך כדי ביצוע העבודה, או בדרכו של העובד אל מקום העבודה או ממנו.

 

האם אפשרי להגיש תביעת תאונת עבודה עקב תאונת דרכים?

קיים קשר הדוק בין תאונות עבודה לבין תביעות פיצויים על פגיעות ממשאיות במהלך העבודה. כאמור, בית המשפט הרחיב את הגדרת תאונת עבודה כך שתכלול גם אירועים שקרו לעובד בדרכו אל העבודה או בחזרה הביתה ממנה.

הרחבה זו באה להגן על זכויות העובדים. משמעותה שנהג משאית שנפגע בתאונת דרכים בדרכו לעבוד או בחזרה הביתה, יוכל לתבוע פיצויים מהמעסיק בגין נזקי תאונת העבודה. זאת גם אם התאונה עצמה לא התרחשה במקום העבודה. כך גם לגבי עובד שנפגע ממשאית כהולך רגל או בעת נסיעתו ברכב, בדרכו למקום העבודה או ממנו, או לחילופין –  בזמן העבודה עצמה.

הפרשנות המורחבת מתבססת על כך שהנסיעה לעבודה ובחזרה היא חלק בלתי נפרד מביצוע העבודה. לכן ראוי שאותם כללי הגנה יחולו גם על הנסיעה עצמה, אף שהיא מחוץ למתחם הפיזי של מקום העבודה.

 

ההבדל בין תאונות דרכים "רגילות" לתאונות דרכים המוכרות כתאונות עבודה

קיים הבדל משמעותי מבחינה משפטית בין תאונת דרכים רגילה לבין תאונת עבודה. ההבדל מתמקד בעיקר בהיקף הפיצויים שניתן לתבוע, ובקלות היחסית בהגשת תביעה לפיצויים ולקצבאות במקרה של פגיעה בעבודה.

כאשר מדובר בתאונת עבודה מוכחת, התהליך החוקי לתביעת פיצויים הוא פשוט וישיר יותר בהשוואה לתביעה נזיקית רגילה. בנוסף, במקרים של פגיעה משמעותית וארוכת טווח בכושר העבודה של הנפגע, הגדרת האירוע כתאונת עבודה יכולה להניב פיצוי כספי גבוה יותר.

זאת משום שחוק הביטוח הלאומי מיועד להעניק הגנה מיוחדת לעובדים שנפגעו בעת מילוי תפקידם. כפועל יוצא, מוענקים להם לעיתים פיצוי כספי נדיב יותר, קצבאות נכות גבוהות יותר וכדומה. ההנחה היא שמקום העבודה נושא באחריות לספק לעובד מקום עבודה בטוח.

 

אילו יתרונות גלומים בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממשאית?

קיימים יתרונות משמעותיים להגדרת תאונת דרכים כתאונת עבודה. הסיווג כ"נפגע עבודה" על פי החוק הישראלי פותח בפני הנפגע אפשרויות פיצוי ושיקום נרחבות יותר.

זאת מאחר והביטוח הלאומי מחויב על פי חוק לבטח כל עובד בישראל, ללא יוצא מהכלל. ועל כן, במקרה של פגיעה בעבודה, הביטוח הלאומי משלם פיצוי על אובדן השתכרות ומממן את מלוא תהליך השיקום והטיפול, לרבות קצבאות נכות.

זאת בניגוד לתאונה "רגילה" בה ייתכן והנפגע יצטרך לממן חלק ניכר מהטיפול והשיקום מכיסו, כתלות בכיסוי הביטוחי שלו, אם בכלל ישנו כזה.

לפיכך, סיווג התאונה כתאונת עבודה הוא בעל חשיבות רבה עבור הזכאות לפיצוי הוגן, מלוא הזכויות וכיסוי מקיף של תהליך השיקום לנפגע.

 

מתי נוכל לטעון כי פגיעה בתאונת דרכים עם משאית היא בעצם פגיעת עבודה?

קיימות נסיבות המאפשרות לטעון כי תאונת דרכים היא למעשה תאונת עבודה:

  • אם הנפגע הוא נהג מקצועי שנהג ברכב כחלק מעבודתו בזמן התאונה – זוהי הדוגמה הפשוטה והברורה ביותר לתאונת עבודה.
  • כאשר התאונה אירעה בדרך של הנפגע לעבודה או בדרך חזרה הביתה ממנה. החריג היחיד הוא אם הנפגע סטה באופן משמעותי מהנתיב המקובל.
  • במידה והנפגע היה בדרכים כחלק מביצוע עבודתו, גם אם אינו נהג מקצועי. לדוגמה: נסיעה ללקוח, יציאה להפסקת צהריים מחוץ למשרד וכד'.
  • כשמדובר בנפגע שהיה בדרכו בין מקום עבודה אחד למשנהו, שכן גם זמן הנסיעה בין עבודות שונות מוגדר כזמן עבודה.

כדי לברר אם ניתן לתבוע פיצויים על תאונה כתאונת עבודה, מומלץ להיוועץ בעורך דין נזיקין מנוסה שיוכל לבחון את נסיבות האירוע.

 

לסיכום

הבנת הזכויות והאפשרויות העומדות בפני נפגעי תאונות משאיות היא קריטית להמשך הטיפול והשיקום שלהם. מאמר זה סקר בקצרה את האפשרות להגדיר תאונת דרכים כתאונת עבודה, והיתרונות הטמונים בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממשאית, עבור הנפגע.

אנו ממליצים לכל מי שנפגע בתאונת משאית במהלך העבודה או בדרך אליה, ומעוניין לדעת מהן זכויותיו המלאות, לפנות להתייעצות במשרדנו המתמחה במימוש זכויות לנפגעי תאונות עבודה.

הייעוץ המקצועי ממשרד אימבר גולן פרטוש, יסייע לכם למקסם את הפיצויים והזכויות המגיעות לכם על פי דין במינימום מאמץ מצידכם. לפרטים מלאים – צרו עמנו קשר כעת.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממשאית

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממשאית

 

תאונת עבודה היא תאונה שאירעה לאדם במהלך עבודתו או כתוצאה ממנה. בניגוד לתאונת דרכים "רגילה", תאונת עבודה מתרחשת בזמן שהעובד מבצע את תפקידו במסגרת העסקתו, ולא בשעות הפנאי שלו. הדוגמאות לתאונות עבודה כוללות תאונת דרכים של נהג משאית בזמן ההובלה, פציעה של עובד ממשאית בדרכו למשרד, או פגיעה של פועל בניין ממשאית באתר הבנייה שבו הוא מועסק. המכנה המשותף הוא שמדובר בתאונה שארעה תוך כדי מילוי תפקידו של העובד כחלק מעיסוקו אצל המעסיק, או בדרכו למקום עבודתו או ממנו

 

לצורך מימוש זכויות במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממשאית, יש להוכיח קשר סיבתי בין התאונה לבין העבודה עצמה. כלומר, להוכיח שהפגיעה אכן אירעה בזמן המוגדר כשעות עבודה ותוך כדי ביצוע העבודה, או בדרך לעבודה / בחזור ממנה. בנוסף, יש לאסוף מסמכים רפואיים המעידים על הנזק שנגרם בתאונה, ולשכור עורך דין מנוסה לסיוע בהליכים המשפטיים

 

קיימים מקרים בהם למרות שהתאונה אירעה במהלך העבודה, הנפגע לא יהיה זכאי לפיצוי מלא בגין פגיעתו כתאונת עבודה. זאת אם נקבע כי העובד התרשל בצורה משמעותית וגרם ברשלנותו לתאונה.

 

כן. בנוסף להגשת תביעה לביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה, ניתן ורצוי להגיש תביעה נפרדת כנגד הנהג וחברת ההובלה עבור הנזקים הישירים שנגרמו כתוצאה מהתאונה, כגון נזק לרכב. תביעה זו אמורה להיות מכוסה במסגרת ביטוח החובה או המקיף של המשאית.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן