לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה

אתרי בניה הם מקומות מסוכנים ועובדים באתרים אלו חשופים לפגיעות רבות עם פוטנציאל לנזקי גוף חמורים עד כדי סכנת חיים של ממש. פציעות באתרי בניה יכולות להיות קלות או קשות, ולגרום לא רק לנזק פיזי אלא אף לפגיעה נפשית חמורה. נזקים אלו עלולים להביא לפגיעה ניכרת ביכולת התפקוד ובכושר העבודה של העובד. משכך, במידה ונפגעתם בתאונת עבודה באתר בניה, חשוב להכיר את הזכויות שלכם ולדעת כיצד להבטיח את מימושן המיטבי. על מנת שתוכלו לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם על פי החוק ובהקדם, יש לפנות ללא דיחוי לקבלת טיפול רפואי ולהגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה. במאמר זה נסביר על הזכויות והפיצויים שניתן לקבל בהגשת תביעות אלו ועל הקווים המנחים שיאפשרו לכם להפיק מתביעתכם את המירב.

 

מתי מגישים תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה?

העבודה באתר בניה מביאה איתה הרבה מאוד אתגרים. אנשים עובדים עם ציוד כבד, במקומות מסוכנים, עם הרבה דברים שיכולים להשתבש. בגלל זה, לצערנו, הנתונים על פציעות ומיתות באתרי בניה הם גבוהים במיוחד. הפציעות באתרי בניה יכולים להיות קשות גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית, עם אובדן כושר העבודה ואולי אפילו גרוע מכך. לכן, קריטי לפעול בהקדם האפשרי לקבלת פיצוי מתאים לנפגעי עבודה באתרי בניה. לצורך זה, יש להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה במוסד לביטוח לאומי, ורצוי בליווי מקצועי של עורך דין תאונות עבודה מנוסה מאוד.

 

אילו אירועים מוגדרים כתאונת עבודה בחוק הביטוח הלאומי?

תאונת עבודה מוגדרת על פי חוק הביטוח הלאומי כתאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ובשל עבודתו של עובד, בין שאירעה במקום העבודה, או מחוצה לו, ובין שהיא קרתה בדרך אל מקום העבודה או בדרך חזרה ממנו. כך לדוגמה, אם עובד באתר בניה נופל מרצפה גבוהה ונפצע, הפגיעה תחשב כתאונה עבודה. עם זאת, אם העובד נפצע בזמן תנועה פרטית באתר הבניה, הפגיעה לא תיחשב כתאונה עבודה.

 

למה זכאי עובד שנפגע בתאונת עבודה באתר בניה?

על פי חוק הביטוח הלאומי, כל עובד זכאי לתבוע תאונת עבודה, ללא קשר למעמדו, וותק העבודה שלו או סוג העבודה שבוצעה. כמו כן, עובדים שנפגעו בתאונת עבודה זכאים למספר זכויות אותן חשוב במיוחד להכיר: 

  • דמי פגיעה: דמי פגיעה הם תשלום חד פעמי, שמשולם לעובד שנפגע בתאונת עבודה למשך 91 יום, החל מהיום הראשון שלאחר הפגיעה. 
  • קצבת נכות מעבודה: קצבת נכות מעבודה היא תשלום חודשי, שמשולם לעובד שנפגע בתאונת עבודה ואשר נקבעה לו דרגת נכות של לפחות 10%. 
  • טיפול רפואי: הביטוח הלאומי משלם עבור הטיפול הרפואי של עובדים שנפגעו בתאונת עבודה, כולל טיפול בבית חולים, טיפול אצל רופא מומחה וטיפולי שיקום.

תש

מה כולל תהליך הגשת התביעה לביטוח לאומי?

תהליך הגשת תביעה לתאונת עבודה כולל מספר שלבים מהותיים. ראשית, יש להגיש את טופס התביעה לביטוח הלאומי, ולאחר מכן לקבל אישור רשמי מהמעסיק על הפגיעה. בהמשך, יש לקבל קבלת חוות דעת רפואית מרופא מומחה. ככל שהרופא יהיה איכותי יותר, כך חוות דעתו תיחשב יותר בוועדות הרפואיות ובבית המשפט. לבסוף, מתקבלת ההחלטה מהביטוח הלאומי.

 

מה מייחד תאונת עבודה באתר בניה מתביעות אחרות?

ישנם מספר גורמים המייחד תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה מתביעות אחרות: 

  • סביבה מסוכנת: אתרי בניה הם מקומות מסוכנים, ועובדים באתרים אלו חשופים לפגיעות רבות. 
  • קשר סיבתי: קשר סיבתי בין הפגיעה לעבודה עשוי להיות קשה להוכחה במקרים שבהם הפגיעה נגרמה על ידי גורמים אחרים, כגון רשלנות של צד שלישי או גורם טבעי. 
  • דרגת נכות: דרגת הנכות של הנפגע תשפיע על זכויותיו בתביעת הביטוח הלאומי. במקרים שבהם הפגיעה קלה, הנפגע עשוי להיות זכאי רק לדמי פגיעה, אך לא לקצבת נכות. 
  • גורמים משפטיים: תביעות תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה עשויות להיות מורכבות יותר מבחינה משפטית. במקרים רבים, המוסד לביטוח לאומי עשוי לטעון כי הפגיעה אינה עונה להגדרה של תאונת עבודה, או כי דרגת הנכות של הנפגע אינה מספקת כדי לזכותו בקצבת נכות. במקרים אלו, הנפגע עשוי להידרש להגיש ערעור לבית הדין לעבודה.

 

מדוע חשוב לעבוד עם עו"ד מומחה בתיקים של תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה?

יש אתגר גדול להוכיח פציעה באתר בניה באופן ספציפי. לכן, חשוב להיעזר בעורך דין מומחה בתחום זה, על מנת להגן על הזכויות שלכם ולקבל את ההכרה המגיעה לכם. עורך דין מומחה יוכל לעזור לכם בהבנת הזכויות שלכם, בהכנת המסמכים הרלוונטיים, בייצוג בפני המוסד לביטוח לאומי, ויוכל אף לעזור לכם לערער על החלטות המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, עורך דין מומחה יוכל לעזור לכם להתמודד עם הקשיים הנפשיים הכרוכים בפציעה באתר בניה.

 

לסיכום – כך תגישו תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה ותממשו את מירב זכויותיכם

תאונת עבודה באתר בנייה יכולה להוביל לנזקים פיזיים ונפשיים משמעותיים. במקרים אלו, חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי מיידי ולבצע את כל הצעדים הנדרשים כדי להגיש תביעה לתשלום פיצויים.

תביעה לתאונת עבודה יכולה להיות מורכבת ומסובכת, ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש בעל ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות עבודה, וישמח לסייע לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

בסיכום הדברים, אם נפגעתם בתאונת עבודה באתר בנייה, פנו עוד היום למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות מצדכם.

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה באתר בניה

תאונת עבודה באתר בניה היא כמו כל תאונת עבודה, אם כי היא קרתה במפעל עצמו, שהוא מקום מסוכן. אם עובד באתר בניה נופל מרצפה גבוהה ונפצע, הפגיעה תחשב כתאונה עבודה. עם זאת, אם העובד נפצע בזמן תנועה פרטית באתר הבניה, הפגיעה לא תיחשב כתאונה עבודה. 

על פי חוק הביטוח הלאומי, כל עובד זכאי לתבוע תאונת עבודה, ללא קשר למעמדו, וותק העבודה שלו או סוג העבודה שבוצעה. לדוגמה, גם עובד קבלן, עובד קבלן עצמאי, פועל פשוט ומנכ"ל חברת הבנייה זכאים לתבוע תאונת עבודה, אם הפגיעה שלהם הייתה במסגרת העבודה. 

עובדים שנפגעו בתאונת עבודה זכאים למספר זכויות, כגון: דמי פגיעה, קצבת נכות מעבודה וטיפול רפואי. הביטוח הלאומי משלם עבור הטיפול הרפואי של עובדים שנפגעו בתאונת עבודה באתר בניה, כולל טיפול בבית חולים, טיפול אצל רופא מומחה וטיפולי שיקום. בגלל שאופי הפציעות הוא לרוב קשה, מדובר בסכומים גבוהים למדי.

תהליך הגשת תביעה לתאונת עבודה באתר בניה כולל מספר שלבים. זה מתחיל עם הגשת טופס תביעה לביטוח הלאומי וקבלת אישור מהמעסיק על הפגיעה. בהמשך, מתקבלת חוות דעת רפואית מרופא מומחה ולבסוף, מתקבלת החלטה מהביטוח הלאומי לגבי האם מגיע פיצוי ומה הגובה שלו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן