לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה

פגיעה בשמיעה כתוצאה מחשיפה ממושכת לרעש במקום העבודה היא תופעה נפוצה, אך לא תמיד ידוע שניתן לתבוע פיצויים עבורה כנפגעי עבודה. מאמר זה יסקור את התהליך, הזכויות והסיכויים בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה לביטוח לאומי. בשורות הבאות נפרט מהם התנאים לקבלת פיצוי הולם וכיצד ניתן להוכיח את הקשר הסיבתי לתנאי העבודה.

 

הידעתם? גם ירידה בשמיעה בעקבות תנאי ההעסקה עשויה להיחשב כתאונת עבודה

לעיתים קרובות, אנשים חושבים על תאונות עבודה כאירועים דרמטיים המתרחשים באתרי בנייה, כגון נפילות מגובה. אולם, תאונות עבודה יכולות לקרות בכל סוג של עבודה, גם בסביבות עבודה לכאורה בטוחות.

לדוגמה, פגיעה בשמיעה יכולה להיחשב כתאונת עבודה אם היא נגרמה כתוצאה מחשיפה ממושכת לרעש בעוצמה גבוהה במקום העבודה. דוגמאות לעבודות שיכולות לגרום לפגיעה כזו הן הפעלת מכונות רועשות כמו מכונות דפוס, עבודה בסמוך למטוסים בשדה תעופה ואף עבודתו של דיג'יי.

במקרים אלה, יש לבדוק אפשרות לתביעת פיצויים מהמעסיק (אם העובד שכיר) או מביטוח לאומי.

 

כיצד מתייחס חוק הביטוח הלאומי לנזקי שמיעה של עובדים?

על פי חוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה מוגדרת כאירוע חד פעמי או מתמשך שגורם לנזק גופני או נפשי עקב העבודה. לכן אם נחשפתם באופן ממושך לרעשים חזקים במקום העבודה שהובילו לירידה בשמיעתכם, ניתן לתבוע פיצויים מהביטוח הלאומי כנפגעי עבודה.

 

מתי יש מקום לשקול את הגשתה של תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה?

הרבה אנשים סובלים מבעיות שמיעה מבלי לדעת שהם זכאים לזכויות ופיצויים כספיים בגינן.
אם אתם חווים ירידה בשמיעה, ובמחשבה שנייה אתם מזהים קשר אפשרי לעבודתכם – לדוגמה, חשיפה לרעש חזק או למוזיקה בעוצמה גבוהה – כדאי לשקול להגיש תביעת פיצויים ממעסיקכם או מביטוח לאומי בגין פגיעה בעבודה.

חשוב לדעת בניגוד לפגיעות זמניות, פגיעה בשמיעה היא לרוב בלתי הפיכה ומלווה את הנפגע לאורך זמן. לכן חשוב לדרוש את מלוא הזכויות המגיעות לכם כחוק, במקרה של נזק בלתי הפיך שנגרם לשמיעתכם בעבודה. לצורך כך, יש להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה.

 

איך נערכים להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה?

פגיעה בשמיעה עם הגיל היא בעיה שכיחה שאנשים רבים סובלים ממנה, אך לעיתים היא נגרמת עקב חשיפה לרעשים בעבודה שניתן היה למנוע. אם אתם חשים שזו הסיבה לירידה בשמיעתכם, חשוב לממש את הזכויות שלכם ולתבוע פיצויים.

כדי להוכיח שעברתם פגיעה בשמיעה הקשורה לעבודתכם, מומלץ לפעול לפי השלבים הבאים:

  • להיבדק אצל רופא אוזניים ולאשר קיום הפגיעה
  • לאסוף מסמכים המוכיחים קשר בין הפגיעה לעבודה
  • להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות פיצויים בגין תאונות עבודה
  • להגיש תביעה למעסיק או לביטוח הלאומי

בכל מקרה, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי על מנת לממש את מלוא הזכויות.

 

על מה חיוני להקפיד בעת הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה?

אם נפגעתם בעבודה וחלה ירידה בשמיעתכם כתוצאה מכך, עליכם להגיש תביעת פיצויים רשמית מול הגורמים הרלוונטיים.

לשם מימוש זכויותיכם כנפגעי עבודה, עליכם להגיש תביעה מפורטת לביטוח לאומי, הכוללת תיאור של האירוע והנזק שנגרם לכם, לצרף מסמכים רפואיים התומכים בטענותיכם ולדרוש פיצוי הולם על הנזקים שנגרמו לכם. מטרת התביעה בביטוח לאומי היא לאפשר לכם לקבל דמי פגיעה, וליהנות ממלוא הזכויות המגיעות לנפגעי עבודה על פי חוק.

כאמור, במקרים מסוימים, תתאפשר גם תביעה אזרחית לפיצויים מול המעסיק.

 

חשיבותה של חוות הדעת הרפואית להצלחת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה

אם אתם חווים ירידה בשמיעה שאתם חושדים שקשורה לעבודתכם, הצעד הראשון צריך להיות ביקור אצל רופא אף אוזן וגרון.

חשוב לקבל אבחנה רפואית מקצועית על מצב השמיעה, ולתעד את כל ההמלצות לטיפול ומעקב. זאת משום שהמידע הרפואי יהווה בסיס חיוני להמשך תהליך תביעת פיצויים בגין תאונת עבודה, אם תבחרו להגישה.

כמובן, מעבר להיבט התביעתי, חשוב ביותר לקבל טיפול רפואי לבעיית השמיעה, ולא להזניח אותה.

 

מה ניתן לעשות במידה והפגיעה בשמיעה עקב תאונת העבודה היא ארוכת טווח?

אם חלה ירידה משמעותית בשמיעתכם עקב פגיעה בעבודה, כדאי לשקול להגיש תביעה נפרדת להכרה בנכות למוסד לביטוח לאומי.

פגיעה בשמיעה יכולה להשפיע רבות על התפקוד היומיומי, ולכן היא יכולה לזכות באחוזי נכות ובקצבאות נלוות בהתאם לחומרתה.

גם אם כבר אושרו לכם דמי פגיעה במסגרת התביעה לתאונת עבודה, עדיין כדאי להגיש תביעה נפרדת להכרה בנכות על מנת למצות את מלוא זכויותיכם, ורצוי בליווי עו"ד תאונות עבודה מנוסה.

 

מה חלון הזמן להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה?

אם נפגעתם בתאונת עבודה שגרמה לפגיעה בשמיעה שלכם, חשוב להגיש תביעה לביטוח לאומי בהקדם האפשרי ולא יאוחר משנה מיום קרות האירוע.

הביטוח הלאומי מפצה על אובדן השתכרות רטרואקטיבית החל ממועד התאונה, אך רק אם התביעה הוגשה בפרק הזמן של עד שנה מהתרחשותה. פירושו שאם תאחרו בהגשה, תפסידו החזרים כספיים משמעותיים.

כמו כן, רצוי לפעול מהר ככל האפשר על מנת לתעד במדויק את נסיבות התאונה וחומרת הפגיעה כפי שהיו סמוך למועד התרחשותה. הדבר עשוי לסייע בהמשך ההליך.

 

3 דברים שקריטי לדעת לפני שמגישים תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה

בתהליך הטיפול בתביעה לביטוח לאומי בגין ירידה בשמיעה כתוצאה מרעש בעבודה, יש לדעת כמה עובדות חשובות:

  1. הוועדות הרפואיות לעיתים מפנות את התובע לבדיקות שמיעה נוספות במכונים מטעמן – על מנת לאמת או לשלול את הממצאים שהציג.
  2. קיימים ספי מינימום להגדרת הירידה בשמיעה – ירידה של 20 דציבלים או יותר בכל אוזן נחשבת כראיה רפואית לקיום פגיעה.
  3. על התובע להוכיח קשר סיבתי ברור בין סביבת העבודה לבין הירידה בשמיעה – קרי, התאמה בין סוג החשיפה לרעש לבין סוג הנזק שנגרם.

מטרת הבדיקות והמבחנים הללו, היא לאמת באופן אובייקטיבי ומהימן את טענות התובע בדבר הירידה בשמיעה ולהוכיח את קיום הקשר הסיבתי בין הנזק לרעש בעבודה.

 

ביטוח לאומי סירב להכיר בנזקי השמיעה שלי כתאונת עבודה – מה אעשה?

אם נפגעתם בעבודה וחלה ירידה בשמיעתכם, יש חשיבות רבה להגיש את התביעה בתוך שנה ממועד הפגיעה על מנת למצות את מלוא הזכויות המגיעות לכם על פי חוק, לרבות פיצוי רטרואקטיבי מלא החל ממועד האירוע.

במידה וביטוח לאומי סירב להכיר בנזקי השמיעה שלכם בחזרת תאונת עבודה, בין אם בעקבות איחור בהגשת התביעה או בנסיבות אחרות, כדאי להיעזר בסיוע משפטי מקצועי של עו"ד ביטוח לאומי שייפעל להבטחת קבלתן של מלוא הזכויות המגיעות לכם.

 

לסיכום

פגיעה בשמיעה כתוצאה מחשיפה ממושכת או חריגה לרעש במקום העבודה היא תופעה שכיחה, אך הנפגעים לא תמיד מודעים לכך שניתן לתבוע פיצויים במקרים אלה כנפגעי עבודה. לאור זאת, רבים מפספסים את חלון הזמן להגשת תביעותיהם או שבחלוף הזמן, מתקשים להוכיח כי הנזק נגרם בעבודתם. הבשורה המעודדת היא שגם אם נדמה לכם שאיחרתם את המועד להגשת התביעה, עורך דין מקצועי יוכל לסייע לכם לבחון את ההיתכנות לקבלת פיצויים בגין פגיעתכם. אם שמיעתכם נפגעה בעבודה, זה הזמן לפנות להתייעצות במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ולעמוד על זכויותיכם.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה

אם אתם חשים שהשמיעה שלכם הדרדרה באופן משמעותי לאחרונה, ואתם חשופים לרעשים חזקים בעבודתכם כגון רעשי מכונות, מוזיקה בעוצמה גבוהה או רעשי מטוסים, ייתכן שמדובר בפגיעה בשמיעה הקשורה לתנאי העבודה. סימנים נוספים כוללים צלצולים באוזניים, כאבי אוזניים וקושי לשמוע שיחות.

ראשית, פנו לבדיקה אצל רופא אף אוזן גרון כדי לאשר את הפגיעה. שנית, אספו מסמכים רפואיים ותיעוד ממקום העבודה כדי להוכיח חשיפה לרעש. לבסוף, ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי כנפגעי עבודה תוך שנה ממועד האירוע. מומלץ להיעזר בעורך דין.

אם הוכרתם כנפגעי עבודה עם פגיעה בשמיעה תהיו זכאים לדמי פגיעה בתקופה שבה אינכם יכולים לעבוד, ולאחר מכן לגמלת נכות חודשית מביטוח לאומי בהתאם לשיעור אחוזי הנכות שנקבעו לכם. בנוסף תוכלו לתבוע פיצוי כספי מהמעביד. חשוב לנצל את הזכויות בעודן בתוקף ולא לאחר שחלה התיישנות.

הסיכויים לתביעה מוצלחת תלויים ביכולת להוכיח קשר סיבתי ברור בין תנאי העבודה לבין הנזק בשמיעה. ככל שהראיות הרפואיות, המסמכים והעדויות חזקים יותר, כך גדלים הסיכויים שהתביעה תתקבל. סיוע של עורך דין מנוסה מגדיל את הסיכויים להצלחה משמעותית.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן