תאונת עבודה פגיעה במרפק

כאשר נוצרת עקב תאונת עבודה פגיעה במרפק , הדבר עלול לגרום לעובד נזקים שונים כגון שברים, דלקות וחתכים, ולהשפיע באופן משמעותי על התפקוד היומיומי שלו וכושר עבודתו.
לכן חשוב ביותר לדעת כיצד לממש את הזכויות המגיעות לנפגעי תאונת עבודה, בעקבות פגיעה במרפק, בצורה יעילה ואופטימלית.

עברתם במסגרת תאונת עבודה פגיעה במרפק? אתם עשויים להיות זכאים לפיצויים וזכויות רפואיות

כשעובד חווה בעקבות תאונת עבודה פגיעה במרפק הוא עלול להתמודד עם שברים, דלקות ואף חתכים, בהתאם לחומרת האירוע. מאחר וכושר העבודה של הנפגע עשוי להפגע בעקבות אירועים מסוג זה, חוק הביטוח הלאומי מאפשר לנפגעים להגיש תביעה להכרה בפגיעת עבודה במצבים הללו.

פירוש הדבר הוא, כי במידה ונגרמה לכם פציעה קלה או קשה במרפק, או כל החמרה אחרת במצב הבריאותי כתוצאה מתאונת העבודה, ייתכן שתהיו זכאים לפיצוי כספי מביטוח לאומי בשל כך.

סוגים של פגיעות שניתן לסבול מהן במרפק כתוצאה מתאונת עבודה

ישנם מספר סוגים של פגיעות שניתן לסבול מהן במרפק כתוצאה מתאונת עבודה:

שבר במרפק

תאונת עבודה עלולה לגרום לשבר בעצם המרפק. במקרה זה יש לפנות לטיפול רפואי בבית חולים על מנת לטפל כראוי בשבר.

דלקת במפרק המרפק

תאונת עבודה יכולה לגרום לדלקת במפרק כתוצאה מעוצמת המכה או קרע בגיד. במקרה זה נדרש טיפול לדלקת.

חתך במרפק

חבלות ומכות יבשות עלולות לגרום לחתכים באזור המרפק. במקרה זה, עזרה ראשונה כגון ניקוי וחיטוי האזור עם יוד יכולים לסייע בטיפול בחתך ומניעת זיהומים.

מהם הגורמים האפשריים לפגיעה במרפק בעבודה?

קיימים מספר גורמים אפשריים לפגיעה במרפק במהלך העבודה, או בדרך אליה או ממנה:

1. תנועות חוזרות ונשנות של המרפק – למשל הרמת חפצים כבדים, הברגת ברגים, עבודה עם מקדחה ועוד. העומס המצטבר עלול לגרום לפגיעה.
  2. נפילה או מכה ישירה על המרפק – במהלך העבודה או בדרך אליה. יכולה לגרום לשבר, לדלקת או לקרע ברצועה.
  3. תנאי עבודה לא מתאימים או לא בטיחותיים – למשל שולחן עבודה בגובה לא מתאים, כלים לא מתוחזקים כראוי, מדרכים משובשים וכד'.
  4. תאונות דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה – לרבות תאונת אופניים, נפילה ברכבת וכו'.

מה הקשר בין פגיעות מרפק לאובדן כושר עבודה?

המרפק הוא מפרק חשוב ביותר המאפשר תנועה וגמישות של הזרוע והידיים. פגיעה שגורמת לכאב, דלקת או הגבלה בתנועה של המרפק, עלולה להקשות או למנוע ביצוע מגוון פעולות ומשימות בעבודה ובחיים האישיים.

לאור זאת, פגיעה במרפק, בין אם כתוצאה מתאונת עבודה ובין אם מסיבות אחרות, עלולה להשפיע באופן משמעותי על יכולת התפקוד וכושר העבודה.

למעשה, במקרים קשים, כאשר הפגיעה במרפק חמורה וגורמת לאובדן משמעותי של תפקוד, ייתכן מצב של אובדן מוחלט או חלקי של כושר ויכולת העבודה, זמנית או קבוע. מצב זה יכול להוביל לפיטורין, ירידה בהכנסה וקשיים כלכליים.

לכן פגיעה במרפק במהלך עבודה, ולו הקלה ביותר, מחייבת טיפול מיידי ומעקב שוטף, על מנת למנוע החמרה ופגיעה בפרנסה ובאיכות החיים.

אילו פיצויים עשויה להניב תאונת עבודה פגיעה במרפק?

במקרה של תאונת עבודה במרפק שהוכרה ככזו, הנפגע עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מביטוח לאומי, קרן הפנסיה, או חברת הביטוח. גובה הפיצוי נקבע בהתאם לחומרת הפציעה ומידת הירידה בתפקוד כתוצאה ממנה.

בראש ובראשונה, בשלושת החודשים הראשונים שלאחר הפגיעה במרפק, יכול הנפגע לקבל מהביטוח הלאומי פיצויים זמניים שנקראים "דמי פגיעה".

האפשרות לקבלת דמי פגיעה בעקבות תאונת עבודה פגיעה במרפק

ניתן להכיר בפגיעה במרפק בעבודה, אשר נגרמה בעקבות חבלה ישירה או עומס מצטבר בעבודה (לפי הלכת המיקרוטראומה) בחזקת פגיעת עבודה. זאת על ידי הגשת בקשה להכרה בפגיעת עבודה למוסד לביטוח לאומי. במקרה של הכרה בפגיעה כתאונת עבודה, לעובד תקום זכאות לקבלת דמי פגיעה כאמור, למשך עד 90 הימים הראשונים לפציעתו.

סוג תגמולי הנכות לנפגעי תאונת עבודה פגיעה במרפק

אם הנפגע ייבחר להגיש תביעת נכות מעבודה בחלוף תקופת זכאותו לדמי הפגיעה, הפיצוי שישולם לו (אם יהיה זכאי) יהיה בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו עבורו בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.

• אם נפסקה נכות בטווח 9-19% – הפיצוי יהיה מענק נכות חד פעמי.
  • אם נפסקה נכות של 20% או יותר – תשולם לנפגע קצבה חודשית כל חודש במשך כל החיים.

הכרה בפגיעה במרפק כמחלת מקצוע והזכויות שהיא מקנה בביטוח לאומי

במקרים מסוימים, פציעת מרפק יכולה להיות מוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי כמחלת מקצוע, המזכה את המבוטח בגמלה חד פעמית או בקצבה חודשית. ההבדל בין מחלת מקצוע לתאונת עבודה הוא שמחלת מקצוע מתפתחת בהדרגה מחשיפה חוזרת ונשנית לגורמים מזיקים בעבודה, בניגוד לאירוע טראומטי חד פעמי בעל אופי תאונתי ממוקד.

למותר לציין כי בדומה להכרה בתאונת עבודה, גם הכרה במחלת מקצוע, מקנה לנפגע זכויות שונות כגון דמי פגיעה במקרה של אובדן הכנסה, וכן טיפול רפואי ללא עלות. עם זאת, על העובד להוכיח קשר סיבתי בין המחלה לבין עיסוקו בעבודה.

דוגמא מהפסיקה לתביעה להכרה בפציעת מרפק כפגיעת מיקרוטראומה

עובד שעסק בהרכבת מצננים ותביעתו להכיר בפגיעת מרפק טניס דו צדדי כמחלת מקצוע נדחתה, פנה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בתביעה להכיר בו כנפגע עבודה על רקע מיקרוטראומה.

על פי העובדות בתביעתו, העובד עסק בהרכבת מצננים במשך 11 שנים תוך שימוש בכלים כבדים ורוטטים והרמת משאות כבדים. המוסד לביטוח לאומי הכיר בתביעתו לדמי פגיעה בגין פגיעת CTS דו צדדית, אולם טען שאין קשר סיבתי בין מצבו לתנאי עבודתו.

יחד עם זאת, מומחה רפואי מטעם בית המשפט, קבע לבסוף כי יש קשר סיבתי בסבירות של למעלה מ- 50% בין המחלה במרפקים לבין תנאי העבודה, במנגנון של מיקרוטראומה מצטברת. לפיכך קיבל בית הדין את התביעה והכיר בפגיעת המרפק של התובע בחזרת תאונת עבודה.

האם ניתן לערער על החלטות הביטוח הלאומי בתביעת פיצויים בגין תאונת עבודה פגיעה במרפק?

במידה והחלטת הוועדה הרפואית אינה משקפת את מצבו בפועל של הנפגע, ניתן להגיש ערעור תוך 30 ימים מיום ההחלטה. הערעור מוגש לוועדה רפואית לערעורים ויש לבססו על פרוטוקול הוועדה הראשונה תוך צירוף נימוקים. לאחר מכן, הנפגע יוזמן לבדיקות נוספות בוועדה לערעורים. בסופו של דבר הוועדה לערעורים תחליט האם לשנות את החלטת הוועדה המקורית או להשאירה כפי שהיא.

מה תפקידו של עורך דין ביטוח לאומי בהגשת תביעה בגין תאונת עבודה פגיעה במרפק?

במקרה של תאונת עבודה במרפק, עורך דין לתביעות ביטוח לאומי יכול ללוות את הנפגע לאורך התקופה הקשה, החל משלב ההכרה בפגיעה ועד העמידה מול הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי לשם קבלת פיצוי כספי. עורך הדין בונה תיק רפואי מקיף המציג את מצבו הרפואי והתפקודי של הנפגע, על מנת להשיג עבורו את הפיצוי הכספי המרבי מביטוח לאומי.

תאונות עבודה במרפק הן אירועים נפוצים העלולים לגרום לפציעות שונות כמו שברים, דלקות וחתכים. משכך, פגיעה במרפק עקב העבודה יכולה להיות מוכרת כמחלת מקצוע או כתאונת עבודה, בהתאם לנסיבות ולהוכחת קשר סיבתי בין הפגיעה לתנאי העבודה.

בכל מקרה, במקרה של פגיעה בעבודה, חשוב לפנות לייעוץ משפטי על מנת לממש את הזכויות המגיעות לנפגע מול המוסד לביטוח לאומי, קרן הפנסיה או חברת הביטוח. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי עבודה ויכול לסייע גם לכם בקבלת הפיצויים המגיעים לכם בעקבות פגיעת העבודה במרפק.

לפרטים נוספים – צרו עמנו קשר כעת.

תאונת עבודה פגיעה במרפק

נפגע עבודה זכאי לדמי פגיעה במקרה של אובדן הכנסה, וכן לטיפול רפואי ללא עלות בגין המחלה. בנוסף, אם נקבעה לו נכות מעל 20% הוא זכאי לקצבת נכות חודשית מביטוח לאומי.

פציעה במרפק יכולה להיות מוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי כמחלת מקצוע, בתנאי שיש הוכחה שהמחלה נגרמה בהדרגה עקב חשיפה חוזרת ונשנית לגורמי סיכון במסגרת העבודה. כמו כן יש להוכיח קשר סיבתי בין המחלה לבין העיסוק בעבודה.

מחלת מקצוע מתפתחת בהדרגה עקב חשיפה לאורך זמן לגורמי סיכון, בעוד שתאונת עבודה נגרמת ממקרה טראומטי חד פעמי.

מיקרוטראומה היא צבר של אירועים זעירים ותאונתיים המתרחשים תוך כדי העבודה וגורמים במצטבר לנזק. גם פגיעות מרפק מצטברות יכולות להיות כאלו. הכרה בפגיעה במרפק כתוצאה ממיקרוטראומה יכולה לאפשר קבלת פיצוי כספי מביטוח לאומי.

הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה