לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

הגשת תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים יכולה לסייע לקבל פיצוי כספי הולם גם בגלל הנזק הגופני וגם בגין הנזק הנפשי. עם זאת, חשוב להבין את לשון החוק לגבי תביעות מן הסוג הזה, ולהכיר את המאפיינים המיוחדים של נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים לעומת סוגים אחרים של נזקים. בהמשך, צריך גם לערב עורך דין שיש לו את הניסיון המשפטי הרלוונטי.

תאונות דרכים עלולות לגרום למגוון רחב של פגיעות גוף, חלקן עלולות לסכן חיים. חשוב להבין את הסוגים הנפוצים של פגיעות גוף, שיכולות להתרחש בעקבות תאונת דרכים, כמו גם את הגורמים להן. זאת על מנת שתוכלו לנקוט בצעדים הנדרשים כדי לפנות לטיפול רפואי ולקבל את הטיפול הנכון. 

 

הבדלים בין תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

 

תביעות נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים מביאות בחשבון את נסיבות המקרה ואת הנזק. בשביל לקבל פיצוי כספי, צריך להוכיח קשר בין התאונה לבין הנזק הגופני או הנפשי. לכן חשוב להכיר את ההבדלים בין סוגי הנזקים שעלולים להתרחש בעקבות תאונות דרכים:

  1. צליפת שוט: זוהי פציעה נפוצה המתרחשת כאשר הראש והצוואר נזרקים בכוח קדימה ואז נצמדים במהירות לאחור במהלך תאונת דרכים. צליפת שוט עלולה לגרום לכאבי צוואר, נוקשות, כאבי ראש ותסמינים אחרים.
  2. עצמות שבורות: תאונות דרכים עלולות לגרום לעצמות שבורות, כולל שברים בזרועות, ברגליים ובצלעות. חומרת הפציעה יכולה לנוע בין שברים קלים ועד לפציעות חמורות הדורשות ניתוח.
  3. פגיעות בחוט השדרה: תאונת דרכים עלולה לגרום לנזק לחוט השדרה, שעלול לגרום לשיתוק חלקי או מלא. פציעות חוט השדרה הן לרוב חמורות ודורשות טיפול רפואי מידי.
  4. פציעות מוח טראומטיות: פגיעה מוחית טראומטית (TBI) מתרחשת כאשר המוח מזועזע או מטלטלת בתוך הגולגולת. זה יכול לגרום למגוון של תסמינים, כולל כאבי ראש, סחרחורת, בלבול ואובדן זיכרון.
  5. פציעות פנימיות: תאונות דרכים עלולות לגרום גם לפציעות פנימיות, כגון נזק לאיברים או דימום פנימי. פציעות אלו עשויות שלא להופיע מיד ויכולות להיות מסכנות חיים אם אינן מטופלות.

 

גורמים לפציעות גוף בעקבות תאונת דרכים

 

הצד השני של המטבע מחייב כאמור לבדוק את התאונה עצמה. בשביל לקבל פיצוי על תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים, בית המשפט צריך להשתכנע שיש קשר בין הנזק לבין הנסיבות של האירוע. 

ברוב המקרים, פציעות גוף יכולות להתרחש כתוצאה מגורמים שונים, כולל:

  • עוצמת הפגיעה: עוצמת הפגיעה במהלך תאונת דרכים עלולה לגרום להשלכת הגוף ולגרום לפציעות שונות.
  • חגורות בטיחות וכריות אוויר: בעוד שחגורות בטיחות וכריות אוויר יכולות לסייע במניעת פציעות חמורות, הן עלולות גם לגרום לפציעות בעצמן, כגון חבורות, צלעות שבורות ופציעות פנימיות.
  • פליטה מהרכב: אם אדם אינו מרותק כראוי, הוא עלול להיפלט מהרכב במהלך תאונת דרכים, מה שעלול לגרום לפציעות גוף חמורות.

 

תאונות הדרכים הנפוצות ביותר ומדוע הן מתרחשות

 

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים נפוצה כיום יותר מאשר בעבר, בגלל כמה סיבות. ראשית, יש יותר כלי רכב פרטיים על הכביש. התחבורה הציבורית בישראל לוקה בחסר וההעדפה היא לרכב פרטי למרות הפקקים והעומס על הכבישים, מה שמעלה את הסיכון לתאונות. כאשר יש יותר רכבים, יש גם יותר סיכוי לתאונות.

שנית, יש גם עניין של מודעות: אנשים שעברו תאונת דרכים מודעים לכך שהם יכולים להגיש תביעה ולקבל פיצוי כספי. 

להלן כמה מהאירועים שמביאים להגשת תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים והמאפיינים שלהם:

  • התנגשויות מאחור: אלו מתרחשות כאשר מכונית פוגעת בחלק האחורי של מכונית אחרת. התנגשויות כאלה נגרמות לעתים קרובות בשל נהיגה מוסחת, אי שמירת מרחק או עצירות פתאומיות.
  • התנגשויות חזיתיות: אלו מתרחשות כאשר שתי מכוניות מתנגשות חזיתית. הן נגרמות לרוב כתוצאה מנהיגה בשכרות, נהיגה מוסחת או נהיגה בנתיב הלא נכון.
  • התנגשויות מהצד: אלו מתרחשות כאשר מכונית נפגעת מהצד. הן נגרמות לעתים קרובות כאשר לא מצייתים לתמרורי עצור או מתן זכות קדימה. 
  • תאונות התהפכות: אלו מתרחשות כאשר מכונית מתהפכת על הצד או על הגג שלה. הן נגרמות לרוב בשל נהיגה במהירות מופרזת, או פניות פתאומיות.

העניין הוא שמבחינה אנטומית, תאונות דרכים עלולות לגרום למגוון של פגיעות גוף, החל מחתכים וחבלות קלות עד לפציעות חמורות ומסכנות חיים. חשוב לפנות לטיפול רפואי אם חווים תסמינים כלשהם בעקבות תאונת דרכים, מכיוון שחלק מהפציעות עשויות שלא להיות ברורות מיד. הכרת סוגי הפציעות הנפוצות וכיצד הן נגרמות, יכולה לעזור לכם לנקוט בצעדים כדי למנוע אותן ולהישאר בטוחים על הכביש.

 

פיצויים בעקבות התביעה

 

אחת המטרות של תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים היא לקבל פיצוי כספי. בפיצוי הכספי אפשר להשתמש על מנת לממן את הטיפול הרפואי וכדי להתאושש. מלבד שימוש ישיר בכספי הפיצויים לצורך התמודדות עם האירוע והנזק הגופני, יש לדבר גם משמעות על הרווחה הכללית: הפיצוי משלים את אובדן כושר ההשתכרות, ועוזר לשמור על רמת החיים של המשפחה.

תביעת נזקי גוף היא תיק משפטי המכוון לקבל פיצוי בגין נזקי גוף או נזק שנגרם לאדם כתוצאה מהתנהגות רשלנית או מכוונת של אדם אחר. במסגרת תאונות דרכים, תביעת נזקי גוף נועדה לצורך קבלת פיצוי בגין כל נזק שנגרם לאדם כתוצאה מתאונת דרכים שנגרמה מרשלנות של נהג אחר. 

 

איך מגישים תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים?

 

כדי להגיש תביעה בגין נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים, תצטרכו בדרך כלל לבצע את הצעדים הבאים:

  • פנייה לטיפול רפואי: הבריאות והרווחה תמיד חייבות להיות בראש סדר העדיפויות. לכן ההמלצה היא לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי, גם אם הפציעה לא נראית קשה.
  • איסוף ראיות: חשוב לאסוף ראיות רבות מזירת התאונה, לרבות תצלומים, הצהרות עדים ודוחות משטרה.
  • יצירת קשר עם עורך דין: עורך דין מנוסה בנזקי גוף ודיני תחבורה עוזר לנווט את ההליך המשפטי ולהבטיח מיצוי זכויות משפטיות.

הגשת תביעה: עורך הדין יגיש תביעה לחברת הביטוח של הנהג האחראי לתאונת הדרכים. 

 

גורמים המשפיעים על הפיצוי שתקבלו

 

הפיצוי בגין תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים אינו אחיד אלא מושפע מפרמטרים שונים. כך לדוגמא, הפיצוי שאתם עשויים לקבל בעקבות תביעה בגין נזקי גוף יהיה תלוי במספר גורמים, כולל חומרת הפציעות, משך ההחלמה וההשפעה שהייתה לפציעות על איכות החיים או כושר ההשתכרות. הפיצוי עשוי לכלול הוצאות רפואיות, הפסדי שכר, כאב וסבל ונזקים נוספים.

 

את מי ניתן לתבוע?

 

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים מוגשת במישור הפרטי נגד הנהג האחראי. עם זאת, ייתכן שגם גורמים אחרים יישאו באחריות, כגון יצרן רכב פגום או האחראים לתחזוקת הכביש.

כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה בתביעת נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים, ישנם מספר צעדים שתוכלו לנקוט. בעיקר צריך לשכור עורך דין מנוסה בתחום נזקי גוף: הוא יכול לעזור לנווט את ההליך המשפטי ולהבטיח הגנה על הזכויות. בשביל לקבל שירות של גורם מיומן כזה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם המשרד של עו"ד אימבר גולן פרטוש – זו הכתובת המיטבית. 

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן