לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה כוויות

במקרה של תאונת עבודה כוויות עלולות להופיע בעקבות חשיפה לתנאים או חומרים מסוכנים בעבודה. תאונות עבודה אשר גורמות לכוויות הן סיכון שהחשיפה לו גבוהה למדי במקצועות ותעשיות שונות. כוויות, בין אם הן נגרמות מאש, כימיקלים או ממשטחים חמים, מציבות אתגרים ייחודיים הן לעובדים והן למעסיקים, לאור היותן בעלות השלכות פיזיות, רגשיות ותעסוקתיות רבות. במאמר זה ננסה לעסוק בהשלכות המיידיות וארוכות הטווח על הנפגעים ובהתמודדות המשפטית הנדרשת לצורך מימוש זכויות נפגע העבודה, כתוצאה מתאונות אלו. 

 

השלכות קצרות וארוכות טווח של כוויות שנגרמו עקב תאונת עבודה

תאונת עבודה כוויות הינה בעלת השלכות קשות הכוללות כאבי תופת, שלפוחיות ונזק לעור ולרקמות. במקרה של כוויות כימיות, ההשפעות עלולות להיות אף חמורות יותר, ולגרום לנמק ברקמות ובעיות בריאות רב מערכתיות. מעבר לטראומה הפיזית, כוויות עלולות להוביל להלם, מצוקה נשימתית ומצוקה פסיכולוגית, המשפיעים על הרווחה הכללית של הפרט וכמובן על איכות חייו.

עובדים הסובלים מכוויות עשויים להידרש לטיפול רפואי מיידי, לרבות טיפול בפצעים, טיפול בכאב, ובמקרים חמורים, התערבות כירורגית. תהליך ההחלמה יכול להיות ארוך ולכלול תהליך שיקום כדי לטפל בצלקות הפיזיות והפסיכולוגיות. בינתיים, אנשים שנפגעו עלולים להתמודד עם אתגרים בחזרתם לעבודה, מה שישפיע עוד יותר על היציבות הפיננסית ועל הביטחון התעסוקתי שלהם.

תאונת עבודה כוויות יכולה להיות גם בעלת השלכות ארוכות טווח אשר חורגות מעבר לפציעה הראשונית, וכוללות מוגבלויות פיזיות, טראומה פסיכולוגית וקשיים כלכליים פוטנציאליים, כאמור. לצלקות שנוצרו כתוצאה מהכוויות יכולות להיות השפעות מתמשכות על ההערכה העצמית ואיכות החיים של האדם. שיקום כולל לרוב לא רק פיזיותרפיה אלא גם תמיכה פסיכולוגית כדי לעזור לאנשים להתמודד עם ההשלכות הרגשיות של הטראומה.

החזרה לעבודה יכולה להיות תהליך מורכב, הדורש התאמות, מתן זכויות שונות ותמיכה מצד סביבת העבודה. למעסיקים יש תפקיד קריטי בהקלה על התהליך, תוך הבטחה ונתינת משאבים ואמפתיה. בנוסף, יש לדאוג לאמצעי בטיחות במקום העבודה כדי למנוע תקריות נוספות מחד ולטפח תרבות בטוחה אשר מתעדפת את רווחת העובדים מאידך.

 

אילו סוגי תביעות ניתן להגיש בגין תאונת עבודה שגרמה לכוויות לעובד?

כוויות לא רק מציבות אתגרים פיזיים ופסיכולוגיים מיידיים אלא הן גם ישפיעו על שיקולים משפטיים מורכבים הנוגעים הן לעובדים והן למעסיקים. הבנת ההיבטים המשפטיים סביב פציעות אלו חיונית כדי להבטיח שזכויותיהם של האנשים שנפגעו מוגנות וכן שהמעסיקים ימלאו אחר האחריות המוטלות עליהם בכל הנוגע לשמירה על מקום עבודה בטוח. 

ניתן להגיש 3 סוגי תביעות עיקריים בגין תאונת עבודה שגרמה לכוויות לעובד:

  1. תביעה לביטוח לאומי תביעה זו מוגשת למוסד לביטוח לאומי, והיא נועדה לקבלת פיצוי עבור הפסדי השתכרות, הוצאות רפואיות, והפסדים נוספים שנגרמו כתוצאה מהתאונה.
  2. תביעה נזיקית נגד המעסיק – תביעה זו מוגשת לבית המשפט, והיא נועדה לקבלת פיצוי עבור הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו לעובד כתוצאה מהתאונה, באם המעסיק אחראי ברשלנותו, לתנאים שאפשרו את התרחשותה.
  3. תביעה נזיקית כלפי צד שלישי – במקרים מסוימים, כוויות הקשורות לעבודה עלולות להיות תוצאה של רשלנות של צד שלישי, כגון קבלן, יצרן ציוד או ספק. במקרים אלה, לעובדים שנפגעו ישנה אפשרות להגיש תביעת נזקי גוף נגד הגורם האחראי בנוסף לתביעת פיצויים. עורכי דין תאונות עבודה המתמחים בנושא יכולים לסייע לעובדים להבין את מורכבות התביעה ולבקש פיצוי גבוה. 

 

מה משמעות הפיצויים לעובדים שנפגעו מכוויות בעקבות עבודתם?

פיצויים לעובדים ניתנים כדי לספק סיוע כספי והטבות רפואיות לעובדים הסובלים מפציעות כתוצאה מתאונות עבודה, כולל כוויות. לעובדים יש זכות להגיש תביעת פיצויים לכיסוי הוצאות רפואיות, עלויות שיקום, ובמקרים מסוימים, אובדן שכר. עורך דין תאונות עבודה יכול להדריך את העובדים שנפגעו בתהליך הגשת התביעה, תוך הקפדה על כל התיעוד הנדרש.

 

מה אחריות המעסיק למניעת תאונות עבודה בתחומו?

על מעסיקים חלה חובה חוקית לספק סביבת עבודה בטוחה לעובדיהם. אי יישום ההוראות לאמצעי בטיחות נאותים, אי מתן הכשרה הכרחית או חוסר טיפול בסכנות ידועות עלול להוביל לתביעות משפטיות. במקרה של תאונות עבודה שגרמו לכוויות, עורכי דין המתמחים בתאונות עבודה יכולים לסייע למעסיקים בהבנת חובותיהם המשפטיות, גיבוש אסטרטגיות הגנה והפחתת תביעות פוטנציאליות. אנשי מקצוע משפטיים יכולים גם לייעץ למעסיקים לגבי אמצעי מניעה כדי למזער את הסיכון לאירועי כוויה עתידיים. 

 

חשיבות הסיוע המשפטי מעו"ד תאונות עבודה במקרים של תאונת עבודה שהובילה לכוויות

לכוויות שנגרמו מתאונת עבודה יש ​​השלכות משפטיות החורגות מעבר לחששות הרפואיים המיידיים, שגם הם הינם חמורים מאוד ועלולים להוביל אף לסכנת חיים. עורכי דין תאונות עבודה ממלאים תפקידים קריטי ומשמעותי מאד בהגנה על זכויותיהם של עובדים שנפגעו. כמו כן עורכי דין אלה יכולים גם לסייע ולעזור בהנחיית המעסיקים על חובותיהם המשפטיות. שיתוף פעולה בין מומחים משפטיים, עובדים ומעסיקים חיוני ביצירת מקומות עבודה שמתעדפים בטיחות, מקיימים סטנדרטים ונהלי עזר ומקדמים החלטות ופיצויים לאחר התאונה, אם זו מתרחשת. 

 

לסיכום – הדרך למימוש זכויות רפואיות במקרה של תאונת עבודה כוויות

תאונת עבודה היא אירוע טראומטי שיכול להוביל לפגיעה פיזית ונפשית קשה, לרבות כוויות. חשוב לזכור כי אם נפגעתם בתאונת עבודה ונותרתם עם כוויה, ייתכן שאתם זכאים לפיצוי כספי מהביטוח לאומי או מגורם אחר.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בתביעות תאונות עבודה ומיומן בטיפול בתביעות אלו. אם נפגעתם בתאונת עבודה מכוויה, פנו עוד היום למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות ונסייע לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

תאונת עבודה כוויות

לעובדים הסובלים מכוויות כתוצאה מתאונת עבודה יש ​​בדרך כלל אפשרות להגיש תביעת פיצויים. תגמולים אלו יכולים לכסות הוצאות רפואיות, עלויות שיקום, ובמקרים מסוימים, אף אובדן שכר. בנוסף, אם הפגיעה נובעת מרשלנות של צד שלישי, העובדים רשאים להגיש תביעה בגין נזקי גוף כדי לבקש פיצוי מעבר למה שמספקת תביעת פיצויים.

עורך דין תאונות עבודה יכול להעניק סיוע באמצעות הדרכה של העובד הנפגע בתהליך הגשת תביעת הפיצויים. עורך הדין יהיה אחראי על כך שהתיעוד הדרוש יוגש, ויטפל בכל מחלוקת שעלולה להתעורר במהלך התהליך המשפטי. מומחיותו של עורך הדין והבנתו העמוקה את מורכבות חוקי הפיצויים תסייע לו לסייע לעבוד. 

על המעסיקים חלה חובה חוקית לספק סביבת עבודה בטוחה, לציית לתקנות הבטיחות, לספק הכשרה נחוצה ולטפל בסכנות ידועות באופן מיידי. עורכי דין תאונות עבודה יכולים לסייע למעסיקים להבין ולמלא את חובותיהם המשפטיות, לגבש אסטרטגיות הגנה ולהפחית תביעות פוטנציאליות עתידיות.

עורכי דין תאונות עבודה, המתמחים בבריאות ובטיחות תעסוקתית, יכולים לייעץ למעסיקים בנוגע לעמידה בתקנות הבטיחות, לבצע בדיקות יסודיות במקום העבודה ולסייע בפיתוח מדיניות בטיחות מקיפה. על ידי שיתוף פעולה יזום עם מעסיקים ניתן ליצור תרבות עבודה בטוחה יותר כדי למזער סיכונים. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן