לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונה בדרך לעבודה

עבור עובדים רבים, הנסיעה היומית לעבודה היא שגרה המתבצעת ללא מחשבה רבה. עם זאת, גם שגרות יומיומיות עלולות להפוך במהירות ליוצאות דופן כאשר אירועים בלתי צפויים משבשים את הדרך המוכרת. תאונה בדרך לעבודה לא רק קוטעת את הקצב הרגיל של הבוקר אלא גם משמשת תזכורת נוקבת לשבריריות של חיי היום יום שלנו. תאונה זו עלולה להיות בעלת השלכות משמעותיות המשפיעות על כל היבטי החיים, ובכלל זה על מצבו המקצועי והכלכלי של הנפגע. על כן, חיוני להכיר את המשמעויות הנלוות לאירועים אלו והדרכים למימוש הזכויות בעקבותיהם.

 

על השלכותיה המצערות של תאונה בדרך לעבודה

דמיינו לעצמכם בוקר טיפוסי – בלאגן ההתארגנות, שתיית קפה מהירה, והתחלת הנסיעה לכיוון העבודה. היום מתחיל כמו כל יום אחר עד שהבלתי צפוי מתרחש. טלטלה פתאומית, חריקת בלמים, והעולם שמחוץ לחלון המכונית הופך למטושטש. תאונה בדרך לעבודה מנפצת את השגרה, ומאלצת אותנו לקחת הפסקה רגעית מחיי היום יום ולהתמודד במקרים רבים עם נזקי גוף ארוכי טווח.

 

הסיבה שחשוב להתפנות לבדיקה רפואית מיידית בקרות תאונה בדרך לעבודה

פעמים רבות, לאחר תאונות דרכים שאירעו בדרכו של העובד למקום העבודה, גם אם תוצאותיה של התאונה נראו קלות יחסית מבחינה פיזית, הן מסוות למעשה פגיעות ארוכות טווח שעלולות להזיק לכושר העבודה ופרנסת העובד.

לכן אסור לוותר על הפנייה לקבלת סיוע רפואי ראשוני – הכולל בדיקה גופנית מקיפה ויסודית ושלילת פגיעות סמויות כתוצאה מתאונת הדרכים.

 

מול אילו גורמים תתבצע הגשת תביעת פיצויים על רקע תאונה בדרך לעבודה?

ככלל, על מנת לקבל פיצוי כספי על נזקי גוף שאירעו בתאונת דרכים, על הנפגע להתמודד עם הגשת תביעה כנגד ביטוח החובה של הרכב שהיה מעורב באירוע, מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד). אולם במקרים רבים חברות הביטוח מקשות על הנפגעים בקבלת הפיצוי המגיע להם. לאור זאת, חשוב להכיר גם את האפשרות להגיש תביעת נכות מעבודה בביטוח הלאומי, על רקע תאונת דרכים שהתרחשה בדרך לעבודה. זוהי אפשרות רלוונטית במקרים הללו משום שתאונות דרכים שאירעו בדרכו של העובד לעבודה, מהוות גם הן תאונת עבודה בראי החוק.

במידה ולא מדובר על תאונת דרכים בדרך לעבודה אלא על תאונה אישית כמו החלקה על הכביש, מעידה על המדרכה וכיוצא באלו, תיתכן גם הגשת תביעת פיצויים נגד צד שלישי, כמו העירייה.

בכל מקרה, כדי לדעת מול אילו גורמים תתבצע הגשת תביעת פיצויים על רקע תאונה בדרך לעבודה, הדבר המומלץ ביותר הוא להיוועץ בעורך דין תאונות עבודה.

 

המסמכים הנחוצים למימוש זכויות ביטוחיות במקרים של תאונה בדרך לעבודה

בעקבות תאונה בדרך לעבודה, על מנת שהעובד יוכל לקבל פיצויים בתקופת החלמתו מהתאונה, עליו לרכז את הדוח המשטרתי מהאירוע ולהקפיד על איסוף הראיות שהובילו לתאונה, טיפול רפואי ותיעוד המצב לפרטי פרטים, לרבות צילומי הדמיות ובדיקות, חוות דעת רפואיות וכל מסמך רפואי אחר אשר יציג את את פרטי המקרה.

 

מתי תאונה בדרך לעבודה מחייבת סיוע של עורך דין תאונות עבודה?

לא אחת מימוש הזכויות לאדם שנפגע בתאונה בדרך לעבודה, מחייב את סיועו של עורך דין. עורך דין תאונות עבודה הינו חיוני ומשמעותי בתהליך התביעה בגין תאונה בדרך לעבודה, בין אם עסקינן בתאונת דרכים שאירעה בדרך למקום העבודה או תאונה אישית של הולך רגל, כמו מעידה בכביש החלקה על המדרכה וכיוצא באלו. במקרים אלו, מימוש הזכויות יכול כאמור להתבצע מול הביטוח הלאומי, במסגרת הגשת תביעת תאונת עבודה, במסגרת הגשת תביעת נזיקין כלפי צד שלישי (למשל הרשות המקומית שהזניחה את הטיפול במפגע בשטח ציבורי שהעובד נפגע ממנו), או מכוח הפלת"ד – מול חברת הביטוח, ככל שהפגיעה התרחשה כתאונת דרכים שרכב היה מעורב בה.

ההמלצה היא להסתייע בניסיונו של עורך הדין כדי להבין מהו ערוץ התביעה הרלוונטי והמומלץ ביותר עבור הנפגע בהתחשב בנסיבות המקרה, וכדי לקבל את מירב הפיצויים הנדרשים כדי להתמודד מבחינה כלכלית עם התאונה.

 

הסיבה שלא כדאי לוותר על ליווי משפטי מקצועי במקרים של תאונה בדרך לעבודה

אמנם את תביעת הפיצויים ניתן להגיש באופן עצמאי, אולם כאשר מסתייעים בשירותיו של עורך דין, מנוסה ומומחה בתחום זה, ניתן בקלות רבה יותר להשיג תוצאות משביעות רצון. עורך הדין יכול לנהל את התביעה באופן מקצועי, לתעד ולהגיש את כלל הראיות וההוכחות הקיימות בתיק ולהציגם באופן משכנע בפני בית המשפט.

לכן אין להקל ראש בחיפוש עורך הדין המתאים ביותר למשימה, כדי שהנפגע יוכל להגיש תביעה ולקבל תוצאות מיטביות בתהליך.

 

סיכום – תאונה בדרך לעבודה והדרך הטובה ביותר להתמודד עם השלכותיה

תאונה בדרך לעבודה היא הפרעה לא רצויה לשגרת חיי היום יום, אך היא גם משמשת כזרז רב עוצמה לצמיחה ושינוי סדרי עדיפויות. היא מאלצת אנשים להתעמת עם הטבע הבלתי צפוי של הקיום, לטפח חוסן מול מצוקה, ולהעריך מחדש את חייהם באופן כללי ואת חייהם המקצועיים באופן ספציפי. אולם כדי שכל זה יתאפשר, מקרה נדרשים ייעוץ והכוונה מקצועיים מטעם עורך דין תאונות עבודה, אשר יוכל לנהל את תיק התביעה ולהבטיח את קבלת מירב הפיצויים להם זכאים העובדים, מכלל הגורמים הרלוונטיים. עורך הדין יידע לדווח ולתעד את כל הראיות וההוכחות בתיק, כדי להבטיח את הצלחת התביעה והמשך יכולת הקיום הכלכלי של העובד הנפגע ויקיריו.

לייעוץ אישי בנוגע לזכאותכם לפיצויים עקב תאונה בדרך לעבודה – פנו בהקדם אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש.

תאונה בדרך לעבודה

קודם כל הצעד הראשון לאחר תאונה היא להבטיח את שלומם של כולם. יש לעבור למקום בטוח במידת האפשר ולהתקשר מיד לשירותי חירום. יש לספק מידע מדויק על המיקום ועל כל פציעות כדי להבטיח סיוע מהיר. לאחר מכן יש לחשוב על הצורך בתיעוד והוכחת התאונה והטיפול הנלווה לה.

יש לצלם תמונות של זירת התאונה, כולל הנזק שנעשה לרכב, לוחיות רישוי ובמידת האפשר גם את הסביבה. יש להחליף פרטי קשר וביטוח עם הצד השני המעורב. אם יש עדים, כדאי לנסות לקבל גם את פרטי ההתקשרות שלהם. תיעוד זה יהיה קריטי בעת הגשת תביעת ביטוח.

יש להודיע למעסיק בהקדם האפשרי על התאונה. כדאי לספק תיאור מפורט של האירוע, כולל תאריך, שעה ומיקום. אם יש פציעות או נזק לרכוש החברה, יש לוודא שמידע זה מועבר בצורה מדויקת. בכל מקרה ההמלצה היא לעקוב אחר כל פרטי נוהלי דיווח ספציפיים של מקום העבודה.

טבעי להרגיש זעזוע וחרדה לאחר תאונה ולכן כדאי להקדיש רגע להערכת רווחתכם ולפנות לקבלת טיפול רפואי ונפשי במידת הצורך. יש להתפנות למיון לפי הצורך או לפנות למרפאת קופת החולים, ובהמשך לכך – ליצור קשר עם עורך דין תאונות עבודה כדי שיוכל לטפל בפן המשפטי של התאונה ולהשאיר את הזמן לריפוי הפיזי והרגשי של הנפגע.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן