לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פוסט טראומה נכות כללית

כאשר אדם חווה אירוע קיצוני החושף אותו ללחץ וחרדה יוצאי דופן, הוא עלול לסבול בעקבותיו מהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). לא אחת, חווים נפגעי פוסט טראומה נכות כללית בעקבות החוויה המטלטלת שעברו, אשר פוגעת ביכולת התפקוד התקינה שלהם ובכושר עבודתם. למרבה הצער, אלו הן תופעות לוואי שכיחות אחרי חשיפה לאירועים טראומטיים כגון מלחמה, אירועי טרור ופעולות איבה – כפי שגילו על בשרם ישראלים רבים ומשפחותיהם, מאז אירועי השביעי באוקטובר ומבצע "חרבות ברזל". בימים כאלה, חשוב במיוחד לדעת מהן הזכויות הניתנות בגין פגיעות נפש מסוג זה וכיצד ניתן לממש את הזכאות לתגמולי נכות מהמוסד לביטוח לאומי. על כך במאמר שלפניכם.

 

מה זו פוסט טראומה?

פוסט טראומה – הפרעה נפשית הידועה בעגה המקצועית כהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) היא תגובה נפשית שלילית שמופיעה לאחר חשיפה ללחץ יוצא דופן, כפי שקורה לאנשים שחוו פעולת טרור, מתקפת טילים, מלחמה, תאונה, מעשי אלימות, התעללות ו/או פגיעה מינית. היא כוללת סימפטומים כמו חרדה, דיכאון, התקפי פאניקה, קשיי ריכוז, עוררות יתר, פוביות, סיוטים, הפרעות שינה ופלאשבקים האופייניים להפרעת דחק פוסט טראומטית. פוסט טראומה יכולה להופיע מיד לאחר האירוע או חודשים ואף שנים לאחר מכן. היא יכולה להשפיע לרעה על תפקודו היומיומי של האדם הלוקה בו ועל איכות החיים שלו ושל יקיריו. בשל כך, אנשים רבים בישראל המתמודדים עם הפרעה זו.

 

על הקשר בין פוסט טראומה נכות כללית ואובדן כושר עבודה

פוסט טראומה יכולה לגרום לנכות כללית ולאי יכולת לעבוד, לאדם הלוקה בה. אנשים שעברו טראומה לעיתים קרובות סובלים ממגוון תסמינים נפשיים ופיזיים האופייניים להפרעת דחק פוסט-טראומטית, כמו פלאשבקים, התקפי חרדה, בעיות שינה, קשיי ריכוז ועוד. בנוסף לתסמינים אלה, רבים חווים גם ירידה חדה בכושר עבודתם, מה שמחמיר את חוסר האונים ומצוקתם של נפגעי הפוסט טראומה.

רבים מהאנשים הסובלים מהפרעות כמו חרדה ופוסט טראומה, מוצאים את עצמם מתקשים לבצע את עבודתם כרגיל, או אפילו לאבד לחלוטין את כושר העבודה שלהם. כדי שהאירוע הטראומטי לא יוביל גם לפגיעה כלכלית, יש בישראל מספר ערוצים לקבלת הכרה באחוזי נכות ואובדן כושר עבודה בגין פוסט טראומה.

 

מאילו גורמים ניתן לתבוע תגמולי נכות בעקבות פוסט טראומה?

כתלות בסוג האירוע בו נפגע הפרט, אפשר להגיש תביעה לתגמולי נכות למוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון, קרן הפנסיה או חברת הביטוח הפרטית, אם קיימת פוליסה לאובדן כושר עבודה. יחד עם זאת, מימוש זכויות ביטוחיות עקב פוסט טראומה יכול להיות תהליך מורכב, במיוחד עבור האדם שמתמודד עם השפעות ארוכות טווח של פגיעות אלו. לכן, חשוב מאוד לפנות לעזרת עורך דין מנוסה המייצג נפגעי פוסט טראומה בתביעות נכות כללית. זו הדרך הטובה ביותר להבטיח את קבלת מלוא הזכויות והפיצויים.

 

מהן הזכויות המגיעות לנפגע פוסט טראומה בישראל?

לעיתים קרובות, תסמינים של פוסט טראומה מגיעים רק לאחר זמן מה, והנפגע אינו מקשר אותם לאירועים טראומטיים קודמים כמו טראומה צבאית, טראומה מאירוע טרור או כזו שנגרמה במלחמה. עם זאת, חשוב לייחס את הפגיעה בתפקוד לאירועים אלה, כדי לקבל סיוע כספי ראוי מהמדינה בדמות קצבאות נכות כללית או קצבאות נכות מסוגים אחרים.

סוג הזכויות תלוי באופי האירוע שגרם לפגיעה הנפשית, לכן חשוב להבין את הגורמים לקשיים על מנת לקשור בין התסמינים לבין האירוע המקורי ולפנות לגורם הרלוונטי לסיוע.

 

כיצד ניתן לקבל בעקבות פוסט טראומה נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי?

אדם שנפגע פיזית או נפשית בפעולת איבה, וחווה פוסט טראומה, יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי לפיצוי נפגעי איבה בתוך 12 חודשים מהאירוע.

קבלת הפיצוי מותנית בהכרה של המדינה באירוע כפעולת איבה ובעמידה בקריטריונים נוספים.

זאת ועוד – אדם שנפגע נפשית מסדרת אירועים יכול גם למלא טופס לתשאול בעלי פגיעה נפשית בעקבות רצף אירועים.

המוסד לביטוח לאומי מפנה תביעות אלו, אל הרשות המאשרת במשרד הביטחון שקובעת אם אכן מדובר בפגיעת איבה.

במידה והפגיעה הוכרה ככזו, נפגע האיבה זכאי לסיבסוד הוצאות רפואיות ותגמולי טיפול רפואי למשך עד תשעה חודשים, ובאם ממשיך לסבול מנכות לטווח ארוך בחלוף תקופה זו, יכול גם להגיש תביעת נכות לקצבה חודשית בגין נכות כללית או לחילופין מענק חד פעמי לנכה. אלו יקבעו בהתאם לדרגת הנכות שהוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, תקבע לתובע.

 

מה חשיבות הסיוע המשפטי עבור נפגעי פוסט-טראומה הסובלים מנכות כללית?

סיוע משפטי לנפגעי טראומה שסובלים מנכות כללית חשוב מסיבות אלה:

  1. מורכבות התהליך – הגשת תביעת נכות לביטוח לאומי היא תהליך מורכב שדורש הגשת מסמכים רפואיים, עמידה בקריטריונים ועוד. סיוע משפטי יכול להקל על התובע מאוד.
  2. ייצוג הולם – עורך דין יכול לייצג את הנפגעים מול הביטוח הלאומי ומשרד הביטחון ולהבטיח שזכויותיהם נשמרות.
  3. תמיכה נפשית – תהליך התביעה יכול להיות מתיש וקשה מבחינה נפשית לכל אדם ובפרט עבור נפגעי טראומה. מכאן חשיבותו העצומה של סיוע משפטי שנותן תמיכה לתובע בתהליך.
  4. מיצוי זכויות – עורך דין מנוסה יכול לסייע במיצוי מלוא הזכויות וההטבות להם זכאים הנפגע ובני המשפחה שלו, על פי חוק.
  5. מניעת טעויות – סיוע מקצועי יכול למנוע טעויות והחמצת זכויות בתהליך הגשת תביעת נכות כללית בגין פוסט טראומה.

 

לסיכום

פוסט טראומה היא תופעה מורכבת שיכולה לפגוע קשות בתפקודו של אדם ואף לגרום לו לנכות כללית. כאשר פוסט טראומה מובילה לירידה משמעותית בכושר ההשתכרות, ניתן להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי. תהליך זה יכול להיות מאתגר, הן מבחינה רגשית והן מבחינה בירוקרטית. לכן, חשוב מאוד לקבל סיוע משפטי מקצועי מעורך דין בקיא בתחום. משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש כאן כדי לספק לכם שירותי ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי, בהליכי הגשת תביעת נכות כללית עקב פוסט טראומה מפעולת איבה או כל אירוע טראומטי אחר. נשמח לפעול למענכם ולמען מיצוי זכויותיכם המיטבי.

פוסט טראומה נכות כללית

פוסט טראומה – הפרעה נפשית הידועה בעגה המקצועית כהפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) היא תגובה נפשית שלילית שמופיעה לאחר חשיפה ללחץ יוצא דופן, כפי שקורה לאנשים שחוו פעולת טרור, מתקפת טילים, מלחמה, תאונה, מעשי אלימות, התעללות ו/או פגיעה מינית. 

במקרה שאדם חווה פגיעה ממשית בכושר עבודתו בעקבות פוסט טראומה, הוא רשאי להגיש תביעת נכות כללית לביטוח הלאומי, למשרד הביטחון, לקרן הפנסיה שלו או לחברת הביטוח הפרטית בה הוא מבוטח לאובדן כושר עבודה.

התסמינים האופייניים להפרעת דחק פוסט טראומטית כוללים חוויה מחדש של הטראומה באמצעות סיוטים או פלשבקים, הימנעות מגירויים המזכירים את הטראומה, עוררות יתר כמו קושי בריכוז או תגובת בהלה מוגברת, שינויים שליליים במחשבות ובמצב הרוח כמו דיכאון, חרדה ותחושת ניתוק. סימפטומים אלה גורמים מצוקה משמעותית ופוגעים בתפקוד היומיומי של האדם החווה אותם.

פוסט טראומה יכולה לגרום לאובדן כושר עבודה, אם הסימפטומים שלה פוגעים ביכולת של האדם לתפקד בעבודתו. במקרה כזה, האדם יכול להגיש תביעת נכות כללית לביטוח לאומי, על מנת לקבל קצבה המפצה על אובדן כושר העבודה שלו. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, נכות כללית, קצבת נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן