לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

מה סיכוייך לקבל פטור ממס הכנסה?

מס הכנסה בישראל הוא היטל חובה על הכנסת יחידים, שמטרתו לממן יוזמות ופעולות ממשלתיות שונות. במצבים מסוימים, אנשים עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה, שמטרתו להקל על הנטל הכלכלי המונח על כתפיהם. פטורים מלאים ממס הכנסה מוענקים לעתים קרובות לאנשים עם מוגבלות חמורה, בדרך כלל בשיעור של 90% ויותר. אם ברצונכם לדעת מה סיכוייכם לקבל פטור ממס הכנסה בגין נכות, המשיכו לקריאת המאמר החשוב שלפניכם.

 

מה סיכוייך לקבל פטור ממס הכנסה בגין נכות? התשובה תלויית נסיבות

ברוב המקרים, נכות או מחלה קשה עלולה להשפיע לרעה על יכולתו של אדם להתפרנס ולפרנס את משפחתו. לעתים קרובות, מצבים אלו מופיעים כרעם ביום בהיר, ומביאים לשינויים מהותיים בשגרת חייו של האדם ומשפחתו. מלבד הקטנת כושר העבודה של הנכה והירידה הנובעת מכך בהכנסתו, הנכות יכולה לגרור הוצאות נוספות משמעותיות הקשורות לצורך בטיפולים מיוחדים, תרופות, עזרים וביצוע התאמות בסביבת המחייה של האדם ועוד. כדי להקל על הקושי הכלכלי הנלווה למצב זה ולתמרץ אנשים עם מוגבלות לעסוק בעבודה כאשר הדבר אפשרי, ניתנים פטורים ממס הכנסה במקרים ספציפיים, הן עבור הכנסה מעבודה והן הכנסות שאינן מעבודה.

בדרך כלל, אנשים שאובחנו רשמית עם נכות רפואית קבועה בת 90% ויותר, או נכות זמנית הנמשכת 185 ימים או יותר, יהיו זכאים לפטור ממס הכנסה. אולם חשוב להכיר את התנאים המזכים הספציפיים שהחוק קובע לעניין זה, הנגזרים מסוג הנכות שנקבע לפרט והחישוב הספציפי שהביא לקביעת דרגת הנכות שלו.

 

כיצד אחוזי הנכות וסוג הנכות משפיעים על הזכאות לפטור ממס הכנסה?

הזכאות לפטור ממס הכנסה לנכה, המשתנים בהתאם לחוקים שעל פיהם נקבעה הנכות לתובע ודרגת הנכות המינימלית הקבועה בהם, לעניין קבלת הפטור הנ"ל: 

  • לתובעים שנכותם נקבעה על בסיס חוק הנכים וחוק הפיצויים לנפגעי פעולות איבה: לקבלת הפטור ממס הכנסה, דרוש דירוג נכות של 100% עבור ליקוי או מחלה בודד/ת. לחילופין, קבלת הפטור תתאפשר עם דירוג נכות של 90% בהערכה משוקללת של מספר ליקויים, כאשר סך כל הליקויים המשולבים, בחישוב קונבנציונלי, חייב להיות לפחות 100%. 
  • לתובעים שנכותם נקבעה על בסיס חקיקה אחרת: לקבלת הפטור, דרוש דירוג נכות של מינימום 90% נכות בגין ליקוי בודד. לחילופין – קבלת הפטור יכולה להתאפשר גם עם דירוג נכות של מינימום 90% עבור קבוצה של ליקויים בחישוב משוקלל, כאשר לפחות אחד מהליקויים הללו מוערך בדירוג נכות של 40% או יותר. 

חשוב לציין כי הגדרות אלו נכנסו לתוקף רק ב- 15 בנובמבר 2021. לפני מועד זה נקבעו תנאי קבלת הפטור על סמך תנאי הסף המפורטים בחוקים אלו ובתנאים שלנכה היו 100% נכות עבור ליקוי בודד או לחילופין – דרגת נכות של מינימום 90% בהערכה משוקללת של ליקויים מרובים.

 

אילו מחלות מזכות פטור ממס הכנסה? 

אין רשימה מקיפה של מחלות המעניקות אוטומטית פטור ממס הכנסה. הסיבה לכך היא שמלבד נוכחות של מחלה או ליקוי ספציפיים, ישנם לעיתים קרובות מצבים מקבילים או פציעות משניות שמעלות את אחוז הנכות בצורה דרמטית. לכן, בדרך כלל יש להעריך כל מקרה לגופו, במקום להסתמך על הגדרות רחבות. עם זאת, חיוני לזכור כי חומרת המחלה או הפציעה והנוכחות של מחלות נלוות, ממלאות תפקיד מרכזי בסבירות לקבלת אחוזי נכות העולים על 90%, מה שעלול להוביל לקבלת פטור ממס הכנסה, כפועל יוצא. להלן שתי מחלות שונות שעבורן ניתן פטור כזה: 

מחלת הסרטן

סרטן משפיע על אנשים שונים באופן שונה, ומשפיע במגוון דרכים גם על בריאותם ויכולת העבודה שלהם. לאורך שלבי הטיפול השונים, יכולות להיות תנודות ביכולת התפקוד של המטופל. כך למשל, כימותרפיה או טיפול ביולוגי עשויים לחייב ביקורים תכופים בבית החולים, ותופעות הלוואי של הטיפול יכולות להשפיע באופן משמעותי על מצבו של המטופל. מכאן שמעבר לסוג הסרטן, לשלב הטיפול יש חשיבות מכרעת בקביעת אחוזי הנכות הראויים למטופל. 

סוכרת

עד לפני מספר שנים, סוכרת וסיבוכיה הביאו בדרך כלל לדירוג נכות של 65%. זאת כאשר הוספה של סיבוכים נוספים או מחלות רקע עשויה הייתה להעלות במהירות את דירוג הנכות ל-90%, ולהפוך את החולה לזכאי לפטור ממס הכנסה. עם זאת, השינויים האחרונים בחוק מביאים לכך שקבלת פטור ממס הכנסה דרך הביטוח הלאומי, מחייבת כעת יכולת להוכיח את קיומו של נזק משמעותי לחולה לצד סיבוכים משמעותיים, אם בכוונתו לזכות בפטור ממס הכנסה על בסיס סוכרת בלבד. בנוסף, לטיפול ולתלות באינסולין, יש משמעות לקביעת אחוזי הנכות של חולה הסוכרת.

מחלת לב

קבוצה נוספת שעשויה להיות זכאית לפטור ממס הכנסה, כוללת אנשים עם בעיות לב. במקרים רבים, מי שעבר התקף לב צפוי לקבל דירוג נכות זמני מהוועדה. עם זאת, חשוב להבין שדירוג נכות זמני לא בהכרח פוסל אנשים מלהשיג בסופו של דבר פטור קבוע ממס הכנסה עקב מחלת לב. 

 

לסיכום

לנוכח שינויי החקיקה משנת 2021, מבקשי פטור ממס הכנסה על בסיס נכות, נדרשים לפעול כיום באופן יסודי מבעבר, כדי למקסם את הסיכוי לאישור בקשתם. בראש ובראשונה, חשוב לזהות את הבדיקות הנדרשות ולעבור אותן ללא יוצא מן הכלל, על מנת לשפר את הפוטנציאל לקביעת דרגת נכות גבוהה המזכה בפטור המבוקש. יתרה מכך, לפני הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה, עליכם לבחון לעומק כל ליקוי רפואי משמעותי ממנו אתם סובלים, שכן גם בעיות רפואיות משניות לכאורה, עשויות להפוך אתכם לזכאים לשיעורי נכות גבוהים יותר.

סיוע משפטי של עורך דין למימוש זכויות רפואיות, יכול בהחלט לסייע. אם ברצונכם לדעת מה סיכוייכם לקבל פטור ממס הכנסה או כל הקלה אחרת שהחוק עשוי לזכות אתכם בה, פנו כעת אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לסיוע משפטי מקצועי.

מה סיכוייך לקבל פטור ממס הכנסה?

בדרך כלל, אנשים שאובחנו רשמית עם נכות רפואית זמנית הנמשכת 185 ימים או יותר, או כאלה שאחוז הנכות הקבועה שלהם הוא 90% ומעלה, והם בעלי הכנסה חייבת במס (מעבודה או שלא מעבודה), זכאים לפטור ממס הכנסה.

הנכות הרפואית חייבת לעמוד בקריטריונים המפורטים באחד מהחוקים הבאים: 

  1. חוק הביטוח הלאומי 
  2. חוק הנכים
  3. חוק פיצויים לנפגעי פעולות איבה
  4. חוק נכי המלחמה בנאצים
  5. חוק נכי רדיפות הנאצים
  6. חוק הפיצויים לנפגעי גזזת

אם בקשתכם הוגשה לפני 1 בדצמבר 2021, או אם קיבלתם פטור ממס הכנסה טרום נובמבר 2021, ואתם עדיין עומדים בקריטריונים הנדרשים, הפטור שלכם יישאר בתוקף. זה נכון כל עוד אתם ממשיכים לעמוד בתנאי הזכאות שהיו בתוקף לפני התאריכים האמורים.

אכן, ניתן להעניק פטור ממס רטרואקטיבית לתקופה הנמשכת עד 6 שנים משנת המס שבה הושג בסופו של דבר הפטור. אישור רטרואקטיבי זה מותנה בכך שהמבקש יעמוד בקריטריוני הזכאות שהיו דרושים לאורך השנים הקודמות. לקבלת החזר המס יש להגיש בקשה רשמית להחזר מס לרשות המיסים.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן