לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

מה לעשות אחרי תאונת עבודה?

השאלה מה לעשות אחרי תאונת עבודה חוזרת על עצמה לעיתים קרובות, שכן מדובר במצב שכיח יותר מכפי שנהוג לחשוב. מצד שני, הרקע המקצועי של עורך דין מיומן יכול לסייע לכל עובד או עובדת שנמצאים בסיטואציה כזו. אז איך עושים את זה, ומה עושים גם במישור הבריאותי והחוקי וגם במישור הכלכלי והאישי? הכנו עבורכם את המדריך הבא:

תאונות עבודה הן כל אירוע או תקרית המתרחשים בעבודה וגורמים לפציעה פיזית בעובדים או לנזק לרכוש. הם יכולים לקרות בכל מקום עבודה, מאתרי בנייה ועד סביבות משרדיות, ויכולות להיות להם השלכות חמורות הן על העובדים והן על המעסיקים. לפניכם מדריך על תאונות עבודה המסביר מהן, מתי הן מתרחשות, אילו מקומות עבודה נמצאים בסיכון וכיצד ניתן למנוע את התאונות הללו.
מהאמור לעיל אפשר להבין מדוע השאלה מה לעשות אחרי תאונת עבודה חשובה כל כך. אם רוצים לקבל תמונת מצב מלאה לגבי המאפיינים של תאונות עבודה שונות, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע שהגיעו מהתחום ויש להם את הרקע המשפטי הרלוונטי.

מהן תאונות עבודה?

כאמור, ניתן להגדיר תאונות עבודה ככל אירוע אשר מתרחש במקום העבודה, הגורם לפציעה או נזק לרכוש. אירועים כאלה יכולים לכלול החלקות, מעידות ונפילות, חתכים וחתכים, כוויות, זעזועים חשמליים וסוגים אחרים של פציעות. תאונות עבודה עלולות לגרום גם לבעיות בריאותיות ארוכות טווח, כגון אובדן שמיעה או בעיות נשימה, כתוצאה מחשיפה לחומרים מזיקים במקום העבודה.

מתי מתרחשות תאונות עבודה?

תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל עת, אך סביר להניח שהן תתרחשנה כאשר העובדים אינם נזהרים או אינם מקפידים על אמצעי בטיחות. לדוגמה, תאונות עבודה יכולות להתרחש כאשר דעתם של העובדים מוסחת כתוצאה משימוש בטלפונים הסלולריים שלהם, כאשר הם עייפים או עמוסים מדי, או כאשר הם אינם מאומנים כראוי כיצד להשתמש בציוד או לבצע משימה מסוימת.
תאונות עבודה עלולות להתרחש גם כאשר לא נעשה שימוש נכון בציוד הבטיחות, או כאשר העובדים אינם לובשים ציוד מגן. בכל אחד מהמקרים האלה זה לא מספיק לשאול מה לעשות אחרי תאונת עבודה – צריך גם לנקוט מראש בפעולות אקטיביות כדי למנוע אותן.

אילו מקומות עבודה נמצאים בסיכון?

כל מקומות העבודה נמצאים בסיכון לתאונות עבודה, אך חלקם נוטים יותר מאחרים להוות קרקע להתרחשות אירועים אלו. למשל, במקומות עבודה הכוללים מכונות כבדות או באתרי בנייה יש סיכון גבוה יותר לתאונות. כך גם הסיכון גדול יותר במקומות הכוללים עבודה בגובה, עם חשמל או עם חומרים מסוכנים. עם זאת, אפילו סביבות משרדיות עלולות להיות מועדות לסיכון, שכן החלקות, מעידות ונפילות יכולות להתרחש גם שם.

כיצד ניתן למנוע תאונות עבודה?

מניעת תאונות עבודה תובעת מחויבות לבטיחות הן מצד המעסיקים והן מצד העובדים. הנה כמה דרכים למנוע תאונות עבודה:

הכשרה נכונה: עובדים צריכים לקבל הכשרה נכונה כיצד להשתמש בציוד, לבצע משימות ולמלא אחר נהלי בטיחות.

ציוד בטיחות: מעסיקים צריכים לספק לעובדים את ציוד הבטיחות הדרוש, כגון כובעים קשיחים, כפפות והגנה על העיניים, ולוודא שהעובדים משתמשים בו כראוי.

תחזוקה שוטפת: יש לתחזק ציוד ומכונות באופן קבוע כדי למנוע תקלות.

תכנון מקום עבודה: מקומות עבודה צריכים להיות מתוכננים מתוך מחשבה על היבט הבטיחות, כגון הבטחת תאורה מספקת, ריצוף מונע החלקה ושבילים ברורים.

תוכניות בטיחות מתמשכות: מעסיקים צריכים ליישם תוכניות בטיחות מתמשכות כדי לקדם את המודעות לנוהלי הבטיחות, ולעודד עובדים לדווח על כל דאגה בתחום הבטיחות.

דיווח מהיר: יש לעודד עובדים לדווח באופן מיידי על כל תאונה או תקרית, כך שניתן יהיה לטפל בהן ולמנוע מהן לקרות שוב.

לסיכום, ניתן למנוע תאונות עבודה בסבירות גבוהה, באמצעות מחויבות לבטיחות הן מצד המעסיקים והן מצד העובדים. הכשרה נכונה, ציוד בטיחות תקין, תחזוקה שוטפת, תכנון מקום העבודה, תוכניות בטיחות מתמשכות ודיווח מהיר – כל אלה יכולים לעזור להפחית את הסיכון לתאונות ולקדם סביבת עבודה בטוחה. על ידי ביצוע הנחיות אלה, מעסיקים יכולים לתרום משמעותית לבטיחותם ולרווחתם של עובדיהם, ועובדים יכולים לסייע מצידם במניעת תאונות ופציעות בעבודה.

 

מה לעשות אחרי תאונת עבודה בשביל להתאושש?

תביעות בגין תאונות עבודה מתייחסות לתביעות משפטיות שהוגשו על ידי עובד אשר נפגע או סבל מנזקים במהלך עבודתו. תביעות אלו מועלות בדרך כלל כנגד המעביד, ומטרתן לקבל פיצוי על ההפסדים שספג העובד כתוצאה מתאונת העבודה. במאמר זה נדון מתי ניתן להגיש תביעות, כיצד נקבע פיצוי כספי ומי ניתן להתייעץ כדי לסייע בהליך התביעה.

מתי ניתן להגיש תביעות?

תביעות בגין תאונות עבודה ניתן להגיש כאשר עובד נפגע או נגרם לו נזקים במהלך עבודתו. הצעד הראשון הוא לדווח על התאונה למעסיק בהקדם האפשרי. לאחר מכן על העובד לפנות לטיפול רפואי ולנהל תיעוד של כל טיפול רפואי שקיבל. לתיעוד זה יהיה חשיבות בתהליך התביעה, שכן הוא ישמש להראות את היקף הפציעות של העובד והטיפול הנדרש.

מה לעשות אחרי תאונת עבודה כדי לקבל פיצוי כספי ואיך קובעים אותו?

גובה הפיצוי הכספי שעובד יכול לקבל בגין תאונת עבודה ישתנה בהתאם למספר גורמים, לרבות היקף הפציעות, משך הזמן בו העובד לא יוכל לעבוד וההפסדים הכספיים שנגרמו לעובד. כתוצאה מהתאונה. ככלל, פיצוי כספי יכסה הוצאות רפואיות, הפסדי שכר וכל הוצאה אחרת שנגרמה לעובד כתוצאה מתאונת העבודה.
במקרים מסוימים, המעסיק עשוי להידרש לשלם גם פיצויים נוספים. פיצויים אלו נועדו להעניש את המעסיק על כל רשלנות או התנהגות בלתי הולמת בכוונה שהובילה לתאונת העבודה. פיצויים כאלה ניתנים בדרך כלל במקרים בהם המעסיק ידע או היה צריך לדעת על המצב או הנוהג הלא בטוח שהוביל לתאונה, אך לא נקט בפעולה מתקנת.


למי ניתן לפנות לקבלת עזרה בתביעת תאונת עבודה?

עובדים שנפגעו בתאונת עבודה יכולים להתייעץ עם איש מקצוע משפטי או גורם ממשלתי כדי לסייע בהליך התביעה. עורך דין יכול לתת ייעוץ לגבי האפשרויות המשפטיות העומדות לרשות העובד, ויכול לסייע במשא ומתן להסדר עם המעסיק. סוכנויות ממשלתיות עשויות גם להיות מסוגלות לספק סיוע בהגשת תביעה, ועשויות להציע משאבים לסייע בטיפול רפואי ושיקום.
בנוסף, עובדים יכולים להתייעץ עם נציגי האיגוד שלהם או ארגוני עובדים אחרים כדי לקבל תמיכה במהלך תהליך התביעה. ארגונים אלה יכולים לספק סיוע במשא ומתן עם המעסיק, ויכולים להציע ייעוץ לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר לנקוט.

לסיכום, מה לעשות אחרי תאונת עבודה? 

התשובה לשאלה מה לעשות אחרי תאונת עבודה היא בסופו של דבר פשוטה: להתייעץ עם עורך דין מומחה בתאונות עבודה. ניתן להגיש תביעות בגין תאונות עבודה כאשר עובד נפגע או נגרם לו נזקים במהלך עבודתו. גובה הפיצוי הכספי שעובד יכול לקבל יהיה תלוי במספר גורמים, וניתן לקבוע אותו בליווי משפטי. עוד חשוב לדווח על התאונה למעסיק בהקדם האפשרי, לפנות לטיפול רפואי ולהתייעץ עם איש מקצוע בתביעה.
אם השאלה מה לעשות אחרי תאונת עבודה מטרידה גם אתכם, כדאי לפנות כמה שיותר מוקדם אל עו"ד אימבר גולן פרטוש.

מה לעשות אחרי תאונת עבודה?

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן