לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

מדריך לנפגעים במסיבת נובה ופסיידאק

ב-7 באוקטובר 2023, השתתפו אלפי אנשים במסיבת נובה ופסיידאק ליד קיבוץ רעים. בשעות הבוקר המוקדמות, חדרו מחבלים לאזור המסיבה וירו במשתתפים. הם הרגו ופצעו הרבה אנשים, וחטפו חלק מהם לרצועת עזה. בנוסף, המחבלים שרפו כלי רכב. הנפגעים באירוע מוכרים על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגעי פעולות איבה וזכאים לסיוע רפואי, נפשי וכלכלי מהמדינה. בשורות הבאות נציג בפניכם מדריך לנפגעים במסיבת נובה ופסיידאק, המציג את עיקרי הזכויות הללו.

 

הזכאות לפיצוי כספי ראשוני לנפגעי מסיבת נובה ופסיידאק בתקופת החלמתם

בתחילה, הביטוח הלאומי ישלם לנפגעי המסיבה סכום ראשוני של 5,000 ש"ח. התשלומים יועברו לנפגעים אוטומטית, לחשבון הבנק שרשום אצל הביטוח הלאומי, ואין צורך להגיש תביעה.

בהמשך, נפגעים שאינם יכולים לעבוד בעקבות הטיפול הרפואי שהזדקקו לו עקב הפגיעה, עשויים לקבל תשלום חודשי קבוע כפיצוי. 

 

זכאות למימון טיפולים רפואיים ונפשיים לנפגעי המסיבה ובני משפחתם

הנפגעים זכאים לקבל טיפול רפואי בעקבות הפגיעה באמצעות קופות החולים, בתי החולים הציבוריים ומגן דוד אדום.

כמו כן, הנפגעים זכאים למימון או החזר על טיפולים ושירותים מחוץ לסל הבריאות אם הם נובעים מהפגיעה, כמו תרופות, טיפולי שיניים, רפואה משלימה, קנאביס רפואי ועוד.

בנוסף, כל מי שסובל מחרדה בעקבות האירוע זכאי לסיוע נפשי מהביטוח הלאומי ומשרד הבריאות. אין צורך בהגשת תביעה להכרה כנפגע פעולת איבה כדי לקבל את הסיוע הנפשי.

 

איזו תמיכה כלכלית מגיעה לנפגעים במסיבת נובה ופסיידאק לטווח הבינוני רחוק?

נפגעי המסיבה הסובלים מנכות פיזית ו/או נפשית בשל פגיעותיהם ועקב כך חווים פגיעה מתמשכת בכושר עבודתם, זכאים להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי לשם קבלת תגמולי נכות כדלקמן:

זכאות למענק נכות חד פעמי

נכים עם נכות קבועה בשיעור 10%-19% זכאים למענק חד-פעמי. גובה המענק מחושב על פי אחוז הנכות שנקבע, כשהוא מוכפל ב"שכר הקובע" ובמספר חודשים לפי טבלת דרגות הנכות. ככל שאחוז הנכות גבוה יותר, מספר החודשים וגובה המענק עולים. 

הזכאות לתגמולי נכות חודשיים

נפגעים עם נכות של 20% ומעלה זכאים לתגמולי נכות חודשיים. גובה התגמול נקבע לפי אחוז הנכות מתוך סכום מלא של 5,310 ש"ח נכון לשנת 2023. נכים מעל גיל 55 או גיל פרישה מקבלים תוספת לתגמול.

הזכאות לתוספת תגמולים לבעלי צרכים מיוחדים

נפגעים הזכאים לקבל תגמולי נכות עשויים לקבל גם תוספת תשלום למימון צרכים מיוחדים. קביעת סכום התוספת מתבצעת על פי דרגת הנכות, המצב המשפחתי, הגיל וחומרת הפגיעה.

חשוב לדעת שחלק מהזכויות שמציעה המדינה לנפגעי המסיבה, ניתנות רק לאנשים שהוכרו כבעלי נכות. לכן במקרים האלה צריך קודם כל להגיש תביעה להכרה בנכות בביטוח לאומי, ורק אחרי שהיא תאושר אפשר יהיה לקבל את אותן הזכויות.

 

אילו הקלות כלכליות מגיעות לנפגעים במסיבות נובה ופסיידאק?

נפגעי מסיבת נובה / פסיידאק עשויים להיות זכאים להקלות כלכליות שונות בחסות המדינה, כדלקמן:

  • נכים עם 19%-89% נכות זכאים למענק השתתפות כנגד מס הכנסה ששילמו בגין הכנסותיהם מעבודה.
  • נכים עם 90% נכות ומעלה שנקבעה למשך 185 ימים פחות, עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה.
  • מי שצברו חובות יכולים לקבל הלוואה לכיסוי החובות, שעד 50% ממנה עשוי להינתן כמענק בנסיבות מיוחדות.

בנוסף להטבות הנ"ל, קיימים גם מענקים והטבות שונות ברכישה ואחזקה של דירה, הנחות במסים נוספים ואגרות, סיוע בהוצאות מגורים, הלוואות לדיור, וכן מענקים והלוואות להתאמת דירות למוגבלי ניידות.

 

סיוע בהוצאות מחיה לנפגעי נובה ופסיידאק

המדינה מציעה מספר הטבות נלוות כסיוע בכיסוי הוצאות מחיה לנפגעי נובה ופסיידאק:

  1. פגועי ראש או מתמודדי נפש עשויים להיות זכאים לדיור מוגן בקהילה עם השגחה אם אינם מסוגלים למגורים עצמאיים או במשפחה.
  2. נכים עם למעלה מ- 30% נכות זכאים למענק הבראה שנתי בסכום של  471.4 ש"ח לכל יום הבראה. כמות הימים להם זכאי הנפגע תלויה בדרגת הנכות שלו.
  3. חלק מהנפגעים זכאים למענק שנתי לרכישת בגדים בסכום משתנה לפי הנכות.
  4. נפגעים המקבלים תגמולי חסר פרנסה או תגמול טיפול רפואי (תט"ר) על רקע אובדן כושר עבודה למשך שנה ויותר, זכאים למענק חג פעמיים בשנה.

 

הזכאות להחזר כספי בגין הוצאות נסיעה לטיפול רפואי לנפגעי נובה ופסיידאק

נפגעי האסון זכאים להחזר הוצאות נסיעה לקבלת טיפול רפואי במוסד ציבורי מוכר בקרבת מקום המגורים, ולא במסגרת רפואה פרטית. יש להמציא אישור מקופת החולים או בית החולים המציין את תאריך וסוג הטיפול, ולעיתים גם קבלות.

גם בני משפחה מדרגה ראשונה של נפגעי המסיבה עשויים להיות זכאים להחזר הוצאות שנגרמו להם בעת ביקור אצל הפצוע המאושפז. גובה הסיוע נקבע לפי חומרת הפגיעה והמצב המשפחתי. 

ההחזרים ניתנים עד לתעריף מרבי עבור: אובדן ימי עבודה של בן משפחה ששהה עם הנפגע, כלכלה בעת הביקור, נסיעות, לינה במלון לבני משפחה מרוחקים, שיחות, טלוויזיה, חניה ומטפלת לילדים עד גיל 14 אם ההורים מבקרים את הפצוע.

 

מהן הזכויות של משפחות הנרצחים במסיבת נובה ופסיידאק?

הנרצחים באירוע יוכרו כחללי פעולות איבה. בהתאם לכך, קרובי משפחתם מדרגה ראשונה זכאים לתמיכה, סיוע וזכויות מהביטוח הלאומי וממשלת ישראל, כגון סיוע בדיור, בתי אבות, טיפולים רפואיים ונפשיים, הלוואות ומענקים. אם מדובר בחייל, שוטר או איש כוחות ביטחון שנרצחו, הוא יוכר כחלל צה"ל ובני המשפחה יקבלו זכויות ייחודיות ממשרד הביטחון.

 

אילו זכויות מגיעות לעובדי מסיבת נובה ופסיידאק שנפגעו באירוע חדירת המחבלים?

עובדים ובעלי עסקים שפעלו באירוע ונפגעו בו עשויים להיחשב כנפגעי תאונות עבודה ולקבל קצבאות וזכויות של נפגעי עבודה. אם נהרגו, בני משפחותיהם עשויים לקבל זכויות לבני משפחה של הרוגים בתאונות עבודה. חשוב לציין כי עובדי המסיבה יכולים להגיש לביטוח הלאומי גם תביעה לנפגעי עבודה וגם תביעת נפגעי איבה, ולבחור בסל ההטבות הגבוה מביניהן.

 

מה מעמדם של חיילים שנפצעו במסיבת נובה ופסיידאק?

חיילים שנפצעו באירוע יוכרו כנכי צה"ל ויקבלו את מרבית הזכויות מאגף השיקום במשרד הביטחון. זכויות אחרות הניתנות על ידי גורמים נוספים יינתנו להם כמו לשאר הנפגעים.

משפחות חיילים שנהרגו באירועי נובה ופסיידאק, כמו גם בחדירת המחבלים ליישובי העוטף ומבצע חרבות ברזל בכללותו, יוכרו כמשפחות שכולות, ובני משפחתם מקרבה ראשונה יהיו זכאים לכל הזכויות המיועדות למשפחות שכולות של חללי צה"ל.

 

לסיכום

במדריך זה סקרנו חלק משמעותי מהזכויות המגיעות לנפגעי מסיבת נובה ופסיידאק, אולם ישנן כמובן זכויות רבות ונוספות שקצרה היריעה מלסקור כאן. לבירור זכאותכם להטבות, תגמולים ושירותי סיוע שונים, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש. אנו נסייע לכם להבין מה מגיע לכם וליקיריכם על רקע פגיעתכם באירוע האיבה וכיצד לממש את הזכויות הללו באופן מיטבי מול הגורמים הרלוונטיים.

מדריך לנפגעים במסיבת נובה ופסיידאק

מי שעבד באירוע ונפגע יכול להגיש בקשה להכרה הן כנפגע עבודה והן כנפגע פעולת איבה. נפגע פעולת איבה המנוע מלעבוד בתקופת החלמתו יוכל לקבל תגמול טיפול רפואי במשך עד 9 חודשים (למעט בהינתן אישור חריג לתקופה ארוכה מכך) וזכויות נוספות, אם יגיש תביעה להכרה בפגיעת איבה. מנגד באפשרותו להגיש תביעת נכות מעבודה ולקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי ולאחריהם מענק או קצבת נכות מעבודה. אולם לא ניתן לקבל את הזכויות משתי התביעות במקביל, לכן כשיוכר כזכאי יוכל לבחור בסל ההטבות הגבוה המשתלם יותר מבין השניים.

נפגעי המסיבה זכאים להחזר הוצאות נסיעה לצורך קבלת טיפול רפואי. ההחזר יינתן רק אם הטיפול ניתן במסגרת מוסד רפואי ציבורי מוכר הסמוך למקום המגורים ולא במסגרת רפואה פרטית. כדי לקבל החזר יש להמציא אישור בכתב מהגוף המטפל, בו מצוינים תאריך וסוג הטיפול, ובחלק מהמקרים גם קבלות.

נפגע שלא מסוגל לחזור לעבודה אחרי האירוע, הביטוח הלאומי יעביר לו פיצוי כספי ראשוני של 5,000 ש"ח. במידה ונציגי הביטוח הלאומי לא יצרו עמו קשר למימוש זכויותיו, הוא יוכל להגיש תביעה לתגמולי טיפול רפואי (תט"ר) לצורך קבלת פיצוי חודשי לתקופת הטיפולים והשיקום שלו. תשלום זה לרוב מוגבל לעד תשעה חודשים ולאחר מכן אם אי הכושר נמשך – יש להגיש תביעת נכות לביטוח הלאומי.

לנפגעי חרדה וטראומה בעקבות המסיבה, ניתן טיפול מיידי במסגרת הטיפול הראשוני שניתן להם בבתי החולים. בנוסף, מרפאות בריאות הנפש ומרכזי חוסן נותנים מענה נפשי. ניתן לפנות למוקדי הסיוע של ביטוח לאומי לבקשת סדרה חינמית של 12 טיפולים לנפגעי המסיבה, שניתן לקבל מפסיכולוגים, פסיכיאטרים ועו"סים ללא עלות. הביטוח הלאומי מפעיל גם קבוצות תמיכה לנפגעים ובני משפחתם בהנחיית אנשי מקצוע. מלבד זאת, ניתן לפנות לקווי סיוע וארגונים כגון נט"ל, ער"ן, נפש אחת, מקשיבים ועוד לקבלת תמיכה נפשית וטיפול.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין לנפגעי פעולות איבה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן