לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

זכויות פגיעה נפשית למתנדב זק"א במלחמת חרבות ברזל

מתנדבי זק"א מבצעים עבודת קודש במסגרת התנדבותם. אולם פעילותם, גובה מהם לא אחת מחיר נפשי כבד מנשוא. רבים מהמתנדבים בזק"א ספגו פגיעות נפשיות קשות ביותר במהלך זיהוי הקורבנות מאירועי השביעי באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. למרבה הצער מדובר בפגיעות שעלולות ללוות את הנפגע למשך תקופה ממושכת ולפגוע משמעותית בכושר תפקודו, כמו גם ביכולתו לעבוד. לכן מאמר זה יוקדש לסקירת התביעות שניתן להגיש למימוש זכויות פגיעה נפשית למתנדב זק"א במלחמת חרבות ברזל, הגורם המטפל בהן והיקף הפיצויים שניתן לקבל.

 

אילו זכויות ניתן לתבוע על רקע פגיעה נפשית למתנדב זק"א במלחמת חרבות ברזל?

לפי החוק בישראל, מתנדב בזק"א, הסובל מפגיעה עקב פעילותו ההתנדבותית במלחמה, יוכר כמי שחווה פגיעת עבודה, בנוסף להכרה בו כנפגע איבה. תביעת הזכויות בגין פגיעות אלו מתבצעת באמצעות הגשת תביעת נכות מעבודה ותביעה להכרה בפגיעת איבה.

בהגשת תביעות אלו, המתנדב יהיה זכאי לתשלומים מהמוסד לביטוח לאומי הן בגין התקופה בה אינו יכול לעבוד והן בגין הנכות הזמנית או הצמיתה, שנגרמה לו בעקבות פגיעתו הנפשית.

 

מול איזה גורם תביעות אלו מוגשות?

המוסד לביטוח לאומי מכיר בחשיבות האדירה של עבודתם ההתנדבותית של צוותי זק"א ולכן מפצה מתנדבים שנפגעו במסגרת התנדבותם במלחמה בגין הנזק שנגרם להם בעקבותיה, בדיוק כשם שהוא מפצה כל עובד שנפגע בעבודתו.

בהתאם לכך, מתנדב זק"א אשר נפגע במהלך פעילותו במסגרת מלחמת חרבות ברזל – בין אם פגיעתו היא פיזית או נפשית, זכאי להגיש תביעה להכרה בנפגע עבודה, אל המוסד לביטוח לאומי. זאת בנוסף לאפשרות הפתוחה בפניו, להגיש בנוסף לכך  גם תביעה להכרה בנפגעי פעולות איבה בביטוח לאומי.

מאחר ולמתנדבי זק"א ישנה הזכות להגיש את שני סוגי התביעות הנ"ל, באפשרותם להתקדם בשתי התביעות במקביל ובמידה ושתיהן תאושרנה, להחליט בסוף התהליך אילו מהתגמולים ברצונו לקבל.

 

מה היקף הפיצויים שניתן לקבל מביטוח לאומי בעקבות נכות נפשית של מתנדב זק"א בעת התנדבותו במלחמה?

הפיצוי עבור תקופת אי הכושר של המתנדב תלוי במשכורתו מעבודתו הרגילה, וממנה נגזר גם הפיצוי עבור נכות צמיתה בדרגות 10 עד 20 אחוזים, שיכול לנוע מתשלום חד פעמי של עשרות אלפי שקלים ועד כ- 200 אלף שקלים,  במסגרת מענק נכות חד פעמי.

מעל 20 אחוזי נכות צמיתה, המתנדב יהא זכאי לגמלה חודשית הנגזרת ממשכורתו. חשוב להדגיש כי גם כאשר מדובר בתחושת אי נוחות בלבד ללא נכות ממשית, ניתן לקבל הכרה ומימון מלא לטיפולים הרפואיים והנפשיים הנדרשים בעקבות הפגיעה הנפשית מאירועי האיבה, ופיצוי על הפסד שכר בתקופת אי הכושר, אם היה כזה.

 

לסיכום

מתנדב זק"א שנפגע נפשית במהלך התנדבותו במלחמה, זכאי לפיצויים מהביטוח הלאומי הן כנפגע עבודה והן כנפגע פעולות איבה. הפיצוי כולל תשלום עבור תקופת אי כושר עבודה, טיפולים רפואיים נדרשים ואף פיצוי כספי במקרה של נכות צמיתה. לשם מימוש הזכויות יש להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה להכרה בנפגע איבה לצד תביעה להכרה בנפגע עבודה. 

אישור שתי התביעות הנ"ל למתנדב זק"א שלקה בנפשו עקב פעילותו במלחמה, תאפשר לו לבחור את סל התגמולים וההטבות שייטיב עמו כראוי מבין שתי האפשרויות. אולם כדי שהדבר יתאפשר חיוני לפנות בראש ובראשונה לסיוע נפשי. 

יתרה מכך, ככל שמתעורר הצורך בסיוע משפטי בהגשת התביעה ומיצוי הזכויות – במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, יש לכם כתובת. פנו עוד היום להתייעצות עמנו ונדריך אתכם בתהליך למימוש זכויותיכם בביטוח לאומי.

זכויות פגיעה נפשית למתנדב זק"א במלחמת חרבות ברזל

מתנדב בזק"א, אשר נפגע בשעת התנדבותו פיזית או נפשית, בין אם עקב נפילת טילים, ירי, או חשיפה למראות המלחמה, יוכר במוסד לביטוח לאומי הן כ"נפגע עבודה" והן כנפגע פעולת איבה. משכך, הוא יוכל לנהל את שתי התביעות במקביל ולהחליט בסוף אילו זכויות יממש מבין שני סלי השיקום המוצעים במסגרת כל אחת מהתביעות.

התנדבות מוכרת לעניין תגמולי נכות מעבודה במקרה של נזק למתנדב, רק כאשר היא נעשית במסגרת גופים המוכרים על פי חוק, ולא כאשר היא יוזמה אישית של המתנדב – גם אם מבורכת כשלעצמה, כדוגמת אדם שנסע על דעת עצמו לחלק מזון לחיילים ונפצע במהלך התנדבותו. 

לא. בעקבות מלחמת חרבות ברזל, הוקל אופן רישום המתנדבים, ובתקופה זו אין צורך במילוי טופס מסוג זה. היינו, ביטוח המתנדבים יכנס לתוקפו החל מהרגע שהתבצע רישום מוקדם בידי רכז המתנדבים של זק"א או הרשות המקומית. כדי להבטיח טיפול ופיצוי במקרה פגיעה, על הרישום לכלול שם מלא, מספר זהות, מועד תחילת ההתנדבות, טלפון של המתנדב וציון סוג ההתנדבות. כך ניתן להסתמך על אישור מהארגון במידה ותידרש הגשת תביעה.

רבים מהנפגעים מאירועי חרבות ברזל סובלים כבר כעת מקשיים נפשיים חמורים. גם מי שחזה באירועים קשים במסגרת תפקידו ההתנדבותי בזק"א עלול לחוות טראומה מתמשכת ושאר תסמיני חרדה. בכל המקרים הללו, חשוב לפנות מיד לליווי רפואי וסיוע נפשי. טיפול מקצועי עשוי להקל מאוד על הסובלים, ולעתים אף למנוע נכות צמיתה, שכן התדרדרות נפשית עלולה לפגוע בתפקוד בעבודה ובפרנסה בסופו של עניין. בנוסף, נחוצה חוות דעת מקצועית של גורם מתחום בריאות הנפש למקרה שתידרש הגשת תביעת נכות מעבודה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין משרד הביטחון, עורך דין ביטוח לאומי, עורך דין לנפגעי פעולות איבה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן