לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

האם אדם שנפגע נפשית יכול להיות מוכר כנפגע איבה

בצל אירועי חודש אוקטובר השחור ביותר שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה, המוני אנשים לקו בפוסט טראומה, הפרעות חרדה, דיכאון ושאר תסמינים של פגיעות נפשיות הפוגעות ביכולת התפקוד היומיומית. על רקע זה נשאלת השאלה: האם אדם שנפגע נפשית יכול להיות מוכר כנפגע איבה במוסד לביטוח לאומי? בשורות הבאות נענה על שאלה חשובה זו בהרחבה.

 

האם אדם שנפגע נפשית יכול להיות מוכר כנפגע איבה בביטוח לאומי?

כדי לקבל הכרה כנפגע/ת פעולת איבה, יש לפנות לביטוח הלאומי ולהגיש כאמור, טופס להכרה בנפגע פעולת איבה. התביעה תועבר לרשות המאשרת במשרד הביטחון ואחר שמשרד הביטחון יכריז על האירוע כפעולת טרור – הביטוח הלאומי ייבחן את תביעתו של הנפגע וייקבע אילו זכויות מגיעות לו מתוקף תביעתו – בין אם מדובר על תביעה להכרה בנפגע איבה הסובל מפציעות פיזיות או מליקויים נפשיים בעקבות הלחימה.

 

אילו זכויות מגיעות לנפגעי איבה הסובלים מפגיעות נפשיות בצל האירוע?

במידה וחוויתם אירוע טרור ואתם סובלים מפגיעות חרדה כדוגמת קשיי שינה, פוסט טראומה, סיוטים. קשיי ריכוז או קשיי תפקוד אחרים על רקע נפשי כתוצאה מכך, חשוב שתדעו כי קיים סל טיפולים נפשיים לנפגעי חרדה הניתן בחינם על ידי הביטוח הלאומי בשיתוף משרד הבריאות. 

הטיפול יכול להינתן באופן פרטני, משפחתי או קבוצתי במרפאות בריאות הנפש, מרכזי חוסן ועמותות ברחבי הארץ, ללא צורך בהגשת בקשה מוקדמת לביטוח לאומי. 

 

ערוצי הסיוע לפגועי נפש בצל רפורמת "נפש אחת"

הביטוח הלאומי מפעיל ומממן גם מועדונים חברתיים-שיקומיים בערים שונות, עבור נפגעי פעולות איבה בעלי 20% נכות ומעלה. המועדונים מהווים מקום מפגש בטוח עם צוות מקצועי ומתמודדי נפש נוספים, ומציעים מגוון פעילויות וחוגים.

כמו כן, הזכאים לסיוע לפי הרפורמה, יקבלו מימון שנתי של עד 5,000 ש"ח לטיפולים אלטרנטיביים כגון טיפולי דיקור, פילאטיס, יוגה ועוד, התורמים להחלמה הנפשית.

רשימה מעודכנת של מקומות בהם ניתן לקבל טיפול נפשי לנפגעי חרדה מפורסמת באתרי האינטרנט של הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות.

 

האם אדם שנפגע נפשית יכול להיות מוכר כנפגע איבה הזכאי לתגמולי טיפול רפואי?

נפגעי פעולות איבה שאושפזו בבית חולים ונעדרו מעבודתם במסגרת תקופת החלמתם, יכולים לפנות לביטוח הלאומי לקבלת סיוע בדמות תגמולים על אובדן ימי עבודה (תט"ר). תגמולים אלו ניתנים למשך עד 9 חודשים אלא אם כן ניתן אישור מיוחד להמשיכם מעבר לתקופה זו עבור המבוטח הספציפי. במידה והקושי התפקודי על רקע החרדה נמשך ופוגע בכושר העבודה בחלוף תשעת חודשי הת"טר, ניתן להגיש תביעת נכות לביטוח לאומי.

 

ומה לגבי קבלת תגמולי נכות קבועים בטווח הרחוק יותר?

נפגעי איבה המוכרים על ידי הביטוח הלאומי כבעלי נכות צמיתה מעל 10% זכאים לקבלת תגמולי נכות מביטוח לאומי בדמות מענק נכות חד פעמי או גמלאות נכות חודשיות – כתלות בדרגת הנכות הספציפית שנקבעה להם. לצורך מימוש הזכות לתגמולי נכות, יש להגיש תביעת נכות לביטוח הלאומי בתוך עד שנה ממועד הפגיעה.

 

אילו זכויות מגיעות למי שנפגע נפשית מאובדן קרוב משפחה באירוע איבה?

משפחות שכולות של נפגעי פעולות איבה זכאיות למגוון רחב של זכויות והטבות מהביטוח הלאומי. בשלב הראשוני המשפחות מקבלות סיוע בהוצאות הקבורה, התאלמנות ואבלות, כמו גם טיפולים נפשיים ורפואיים. בהמשך, אגפי השיקום ונפגעי האיבה בביטוח הלאומי מלווים את בני המשפחה בשיקום כלכלי ומקצועי, סיוע בדיור ורכב, מימון צרכים רפואיים, תגמולים חודשיים ועוד. מדי שנה הביטוח הלאומי מממן הסעות לבית העלמין ואחזקת הקבר, ומעניק מענק אזכרה לאלמנה ולהורים. כמו כן, אחת ל-5 שנים ניתן לבקש סיוע גם בהנצחה פרטית של המנוח/ה.

 

לסיכום

מלחמת חרבות ברזל גרמה לפגיעה קשה בעורף ולחרדה רבה בקרב האוכלוסייה בישראל. מתוקף כך, הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות פועלים לספק מענה ראשוני וסל שיקום רחב לנפגעי חרדה שלא אושפזו. הסיוע כולל טיפולים נפשיים, תרופות וייעוץ בחינם מבלי להגיש תביעה. חשוב לדעת כי גם מי שלא פנה לטיפול בזמן אמת זכאי לסיוע נפשי לטובת התגברות על הטראומה. מלבד זאת, מי שנפגע כושר עבודתו בעקבות פגיעה נפשית במלחמה, יכול להגיש תביעה להכרה בנפגע איבה ובהמשך גם תביעת נכות לביטוח הלאומי. כך ניתן במקרים רבים לממש את הזכאות לאחוזי נכות בביטוח לאומי, שיניבו פיצויים, יתמכו בשיקום מיטבי ויאפשרו מימוש מלוא הזכויות לנפגע. 

לייעוץ משפטי עם עו"ד ביטוח לאומי בנושא הכרה בפגיעה נפשית במלחמת חרבות ברזל – פנו כעת אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש.

האם אדם שנפגע נפשית יכול להיות מוכר כנפגע איבה

נפגעי פעולות איבה יכולים לפתוח בהליך ההכרה בביטוח הלאומי כבר לאחר האירוע. בדרך כלל, נציגי הביטוח הלאומי יוצרים קשר עם בתי החולים והמאושפזים, סמוך לאירוע, כדי להנגיש מידע וסיוע. אולם, גם מי שלא אושפזו אך נפגעו נפשית או סובלים מחרדה כתוצאה מהאירוע, מומלץ להם לבדוק את זכאותם להכרה כנפגעי פעולת איבה בביטוח לאומי. לשם כך ניתן למלא בקשה באתר האינטרנט של המוסד כדי לבחון זכאות לטיפול, תמיכה כלכלית וסיוע נוסף.

כן, נפגעי פעולות איבה זכאים לפיצוי כספי על הפסד הכנסה בתקופת ההיעדרות מעבודה גם בעקבות פגיעה נפשית מהאירועים האמורים. 

כן, בני משפחה מדרגה ראשונה של נפגעי איבה זכאים גם הם לטיפולים נפשיים מסובסדים כחלק מסל השיקום. 

יש להגיש תביעה לתגמול עבור טיפול רפואי (תט"ר) בביטוח הלאומי, ולצרף מסמכים רפואיים המעידים על הפגיעה ותקופת ההחלמה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין לנפגעי פעולות איבה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן