לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

כפל ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה – כשמו כן הוא: ביטוח המעניק למבוטח פיצוי כספי במקרה שבו הוא מאבד את יכולתו לעבוד. מצב זה יכול להיגרם כתוצאה מתאונה, מחלה או סיבה אחרת. חשיבותו של ביטוח זה היא אמנם ברורה ורבה, אך לעיתים מבוטחים מחזיקים ביותר מפוליסת אובדן כושר עבודה אחת כשהדבר איננו נחוץ להם בפועל. מצב זה נקרא "כפל ביטוח אובדן כושר עבודה" ועל הבעייתיות הגלומה בו, נסביר בשורות הבאות.

 

על הבעייתיות הגלומה בקיום כפל ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח המעניק למבוטח פיצוי כספי במקרה שבו הוא מאבד את יכולתו לעבוד. הביטוח מאפשר למבוטח לשמור על רמת החיים שלו גם במקרה של אובדן כושר עבודה, אשר יכול להיגרם כתוצאה מתאונה, מחלה או מכל סיבה אחרת.

כפל ביטוח אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו המבוטח מחזיק בכמה פוליסות ביטוח לאובדן כושר עבודה, המספקות כיסוי זהה. מצב זה יכול להוביל לתוצאות בעייתיות עבור המבוטח, כגון תשלום כפול של פרמיות, תשלום פיצוי חלקי בלבד במקרה של אובדן כושר עבודה, ואף לקשיים במימוש הזכויות הביטוחיות מול חברות הביטוח. 

 

האם כפל ביטוח אובדן כושר עבודה מאפשר לקבל פיצוי העולה על 75% משכר העובד?

בישראל, קיימת תקרת פיצוי לביטוח אובדן כושר עבודה, העומדת על 75% מהשכר הממוצע של המבוטח בשנה האחרונה לפני קרות מקרה הביטוח. כלומר, גם אם המבוטח מחזיק בכמה פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה, הוא לא יקבל יותר מ-75% מהשכר שלו במקרה בו יידרש להגיש תביעה כנגד הפוליסה. למרבה הצער, ישנם מבוטחים שאינם מודעים לכך ומשלמים לחינם פרמיות כפולות על פוליסות אובדן כושר עודפות שלא יספקו להם פיצוי כפול בתרחיש על פגיעה בכושר עבודתם.

 

כיצד כפל ביטוח אובדן כושר עבודה יכול להיווצר מלכתחילה?

כפל בביטוחי אובדן כושר עבודה, הוא כאמור לעיל מצב שבו ברשות המבוטח יותר מפוליסת אובדן כושר עבודה אחת, אך למעשה הפוליסות השונות שברשותו מכסות את אותו הסיכון. מצב זה יכול להיווצר במקרים שונים, כגון:

  • רכישת פוליסת אובדן כושר פרטית בנוסף לביטוח לאובדן כושר העבודה הקיים ככיסוי נכות בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים של העובד.
  • רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה מטעם המעסיק, בנוסף לביטוח אובדן כושר עבודה פרטי.

 

אילו השלכות בלתי רצויות נלוות אל כפל ביטוחי אובדן כושר עבודה?

כפל ביטוחי אובדן כושר עבודה יכול להוביל לתוצאות הבאות:

תשלום כפול של פרמיות

המבוטח ישלם כפול את הפרמיה עבור ביטוח אובדן כושר עבודה, מבלי לקבל פיצוי נוסף במקרה של אובדן כושר עבודה.

תשלום פיצוי חלקי בלבד

במקרה של אובדן כושר עבודה, המבוטח יקבל פיצוי חלקי בלבד, בהתאם לתנאי הפוליסות השונות.

קשיים בהתמודדות עם תביעות ביטוח

חברות הביטוח עשויות לטעון כי המבוטח מנסה להונות אותן על ידי רכישת מספר פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה.

על מנת לצמצם את הסיכון להשלכות הבלתי רצויות הללו, יש לבדוק היטב את כל הכיסויים הביטוחיים שיש ברשות המבוטח, ולוודא כי הכיסויים השונים אינם מכסים את אותו הסיכון, וכי אין חפיפה בין הפוליסות.

 

כיצד למנוע כפל ביטוחי אובדן כושר עבודה?

ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט כדי למנוע כפל ביטוחי אובדן כושר עבודה:

  1. הגדירו את הצרכים הפיננסיים שלכם מראש ברכישת ביטוח אובדן כושר עבודה:

כדי לבחור את ביטוח אובדן כושר העבודה המתאים לכם, חשוב להגדיר את הצרכים הפיננסיים שלכם במקרה של אובדן כושר עבודה. כמה כסף אתם צריכים כדי לשמור על רמת החיים שלכם? מהן ההוצאות החודשיות שלכם? לאחר שתגדירו את הצרכים שלכם, תוכלו לבחור ביטוח אובדן כושר עבודה שיוכל לספק לכם את הפיצוי הדרוש.

2. התייעצו עם סוכן ביטוח מוסמך:

סוכן ביטוח מוסמך יוכל לעזור לכם לבחור את ביטוח אובדן כושר העבודה המתאים לכם. סוכן הביטוח יוכל לבדוק את כל הפוליסות והכיסויים הקיימים שיש ברשותכם, ולתת לכם המלצות מותאמות אישית בהתאם לתיק הביטוחי שלכם.

3. היעזרו בשירותי השוואת ביטוחים:

שירותי השוואת ביטוחים רבים זמינים כיום אונליין ויכולים לעזור לכם למצוא את ביטוח אובדן כושר העבודה הטוב ביותר עבורכם. שירותים אלו מאפשרים לכם להשוות הצעות מחיר ממספר חברות ביטוח, ולבחור את ההצעה הטובה ביותר.

4. בררו אילו מוצרי ביטוח כבר יש לכם:

בדקו את התיק הביטוחי שלכם לפני רכישת פוליסות וכיסויים ביטוחיים. סוכן ביטוח יכול לסייע לכם בכך אם כי באפשרותכם לבדוק זאת גם עצמאית בעזרת השירות הממשלתי הדיגיטלי שנקרא "הר הביטוח".

כמובן, לחלק מההמלצות הללו, מבוטחים עשויים להיחשף כלאחר יד. כלומר, רק במועד שבו הם נאלצים להגיש תביעות אובדן כושר עבודה ומגלים על בשרם את ההשלכות הבעייתיות בכפל ביטוחים. אם הגעתם למצב כזה, מן הראוי להיוועץ במשרד עו"ד המספק שירותי ייעוץ וליווי משפטי מול חברות הביטוח והביטוח הלאומי.

 

מדוע חשוב לעבוד עם עורך דין אובדן כושר עבודה למימוש מיטבי של הזכויות הביטוחיות?

חשוב לעבוד עם עורך דין אובדן כושר עבודה למימוש מיטבי של הזכויות הביטוחיות מכיוון שעורך דין בעל ניסיון בתחום יכול לסייע למבוטחים בדרכים הבאות:

  • להבין את תנאי הפוליסה: עורך דין יכול לסייע למבוטחים להבין את תנאי הפוליסה שלהם, ולזהות תנאים שעשויים להיות בעייתיים או מגבילים.
  • להכין את התביעה: עורך דין יכול לסייע למבוטחים להכין את התביעה שלהם, כולל איסוף המסמכים הרלוונטיים, וניסוח הטענות המשפטיות.
  • לייצג את המבוטחים מול חברות הביטוח: עורך דין נזיקין מנוסה יכול לייצג את המבוטחים מול חברות הביטוח, ולהיאבק על זכויותיהם.

במקרים רבים, חברות הביטוח עשויות לנסות להתחמק מתשלום תביעות אובדן כושר עבודה. עורך דין בעל ניסיון יכול לעזור למבוטחים להתמודד עם אתגרים אלו, ולהגן על זכויותיהם ביעילות רבה יותר.

 

לסיכום

כפל ביטוחי אובדן כושר עבודה הוא מצב שכיח בישראל, אשר יכול להוביל לתוצאות שליליות. אולם עורך דין אובדן כושר עבודה יכול לעזור לכם לממש את הזכויות הביטוחיות שלכם, ולקבל את הפיצוי המגיע לכם גם בהינתן מצב כזה.

אם אתם חוששים כי אתם מחזיקים בכפל ביטוחי אובדן כושר עבודה, או אם אתם זקוקים לסיוע בהגשת תביעת ביטוח, פנו למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש. משרדנו מתמחה בתחום הביטוח, ויש לנו ניסיון רב בהגנה על זכויותיהם של מבוטחים. נשמח לעמוד גם לרשותכם!

כפל ביטוח אובדן כושר עבודה

כפל ביטוחי אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו המבוטח מחזיק בכמה פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה, אשר מכסות את אותו הסיכון. מצב זה יכול להיגרם כתוצאה מרכישת כפל פוליסות מחברת ביטוח אחת, או מרכישת פוליסות ממספר חברות ביטוח.

כפל ביטוחי אובדן כושר עבודה הוא מצב שיכול להוביל לתשלום כפול של פרמיות, תשלום פיצוי חלקי בלבד למבוטח במקרה של אובדן כושר עבודה, או קשיים בקבלת תגמולי הביטוח. 

על מנת למנוע כפל ביטוחי אובדן כושר עבודה, חשוב לבדוק את כל הפוליסות שיש ברשותכם, ולזהות פוליסות אשר מכסות את אותו הסיכון. סוכן ביטוח יכול לסייע לכם בכך וניתן לעשות זאת גם עצמאית באמצעות מערכת "הר הביטוח". אם אתם מוצאים פוליסות כאלו, אתם יכולים לפנות לחברת הביטוח ולבקש לבטל את אחת הפוליסות.

על ידי פנייה לייעוץ משפטי של עורך דין אובדן כושר עבודה, תוכלו לנקוט בצעדים משפטיים מול חברת הביטוח, במידה והיא מונעת מכם את האפשרות לממש את זכויותיכם הביטוחיות בטענה לכפל ביטוחי אובדן כושר עבודה, ולקבל את הפיצוי המגיע לכם בגין מצבכם בכפוף לחוק ותנאי הפוליסה שלכם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין אובדן כושר עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן