לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

קבלת קצבת אובדן כושר עבודה במקביל לעבודה

קצבת נכות היא זכות בסיסית המגיעה לאדם שאיבד את כושר עבודתו. אך האם ניתן לקבל קצבת אובדן כושר עבודה ולהמשיך לעבוד במקביל? מסתבר שכן! במאמר זה נסקור את האפשרויות השונות העומדות בפני מקבלי קצבת אובדן כושר עבודה מהמוסד לביטוח לאומי, המעוניינים לשלב פרנסה מעבודה במקביל לקבלת הקצבה, תוך שמירה על מלוא זכויותיהם.

 

עבודה לצד קבלת קצבת אובדן כושר עבודה – האם זה אפשרי?

אנשים רבים הזקוקים לסיוע כלכלי מהביטוח הלאומי עקב אובדן יכולת עבודה, עדיין חפצים להוסיף ולתרום לחברה ולמשק מיכולותיהם וניסיונם. ישנן כאמור אפשרויות שונות להמשך עבודה במקביל לקבלת קצבת נכות. אולם חשוב להיות ערים לכלל התנאים והסייגים הקבועים בחוק אשר חלים על מקבלי הקצבה המבקשים להמשיך ולעבוד במקביל. זאת על מנת למנוע פגיעה בהיקף הקצבאות שישולמו למבוטח.

 

האתגר של אנשים עם מוגבלות המקבלים קצבת נכות – האם ניתן לשלב עבודה במקביל?

כאשר יכולת העבודה נפגעת באופן זמני או קבוע, בין אם כתוצאה מפציעה או ממחלה, נכנס האדם למצב הקרוי "אובדן כושר עבודה". על אף שזהו מצב לא נעים שאיש לא שואף להגיע אליו, חשוב להכיר את הזכויות הביטוחיות במקרה כזה. ככלל, כל עובד בגיל העבודה המשלם דמי ביטוח לאומי כחוק, מכוסה למעשה בביטוח אובדן כושר עבודה. יתרה מכך, גם עובדים החוסכים לפנסיה דרך קרן פנסיה או ביטוח מנהלים נהנים מכיסוי ביטוחי מסוג זה, המהווה חלק בלתי נפרד מחבילת החיסכון. עם זאת, מאחר ולכל קרן פנסיה או חברת ביטוח כללים משלה בנושא, נתמקד כאן ספציפית בשאלה האם וכיצד ניתן לשלב עבודה לצד קבלת קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

 

האם ניתן להגיש בקשה לקצבת נכות מהביטוח הלאומי תוך כדי המשך עבודה?

אנשים הסובלים מירידה ביכולת העבודה ומעוניינים לקבל קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, לא בהכרח צריכים להפסיק לעבוד לחלוטין. בכפוף לעמידה בתנאי הזכאות האחרים, ניתן לקבל את הקצבה במקביל לעבודה, כל עוד ההכנסה החודשית מעבודה אינה עולה על 7,522 שקלים (נכון ל- 2024). כדי לממש את הזכאות לקצבה, יש להגיש תביעה מתאימה לביטוח הלאומי. לסיכום, שילוב בין עבודה לבין קבלת קצבת נכות אפשרי, בתנאי שההכנסה מעבודה מוגבלת ושאר הקריטריונים לקבלת הקצבה מתקיימים.

 

האם משתלם בכלל לעבוד במקביל לקבלת קצבת נכות מהביטוח הלאומי?

אדם המקבל קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי ואינו עובד, אך מעוניין להשתלב בעבודה, יכול לעשות זאת מבלי לאבד את זכאותו לקצבה. יתרה מכך, ההכנסה הכוללת של אדם כזה, המורכבת הן מהקצבה והן מהשכר מעבודה, תהיה בהכרח גבוהה יותר מסכום הקצבה שקיבל טרם יציאתו לעבודה. משום כך, יציאה לעבודה היא צעד משתלם עבור מרבית מקבלי קצבאות הנכות שאינם עובדים, שכן היא מגדילה את ההכנסה הכוללת שלהם. בקצרה, אין בקבלת קצבת נכות כדי למנוע עבודה, ואף ניתן ליהנות מתוספת הכנסה משמעותית הודות לשילוב בין השניים.

 

זכויות מקבלי קצבת נכות מהביטוח הלאומי בעת יציאה לעבודה

למקבלי קצבת נכות המתלבטים האם לצאת לעבוד, ראוי להכיר שתי נקודות מרכזיות:

  • יציאה לעבודה לא תשנה את דרגת אי הכושר שנקבעה להם, והיא תישאר בעינה גם לאחר תחילת העבודה.
  • במידה והעבודה תיפסק בהמשך הדרך, ניתן יהיה לשוב ולקבל את קצבת הנכות במלואה, כפי שהייתה טרם היציאה לעבודה, וזאת ללא צורך בבדיקות רפואיות חוזרות מטעם הוועדה הרפואית, כל עוד דרגת אי הכושר עודנה תקפה.

במידה ואינכם בטוחים אם זהו הצעד הנכון עבורכם בכל זאת, או אם ישנן זכויות אחרות שעלולות להיפגע בשל צאתכם לעבודה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה באופן פרטני.

 

השפעת ההכנסה מעבודה על גובה קצבת הנכות

בעת חישוב קצבת הנכות, הביטוח הלאומי מביא בחשבון גם את ההכנסות של האדם מעבודה, ומשנה את סכום הקצבה בהתאם. עם זאת, גם אם הקצבה מופחתת במקצת עקב ההכנסה מעבודה, עדיין מומלץ לעבוד, שכן ההכנסה הכוללת של האדם תהיה גבוהה יותר. דרגת אי הכושר שנקבעה לאדם היא שמגדירה מהו סף ההכנסה מעבודה שמעליו מתחילה הקצבה להיות מושפעת.

נכון לתחילת שנת 2024, ניתן למצוא באתר הביטוח הלאומי טבלאות עם נתונים עדכניים לגבי ההכנסה המקסימלית המותרת מעבודה, שמתחתיה עדיין ניתן לקבל את מלוא סכום קצבת הנכות, וזאת על פי דרגת אי הכושר שנקבעה לכל אדם.

בנוסף, תמיד ניתן לפנות לעורך דין המתמחה בתחום אובדן כושר עבודה כדי לקבל ייעוץ מקצועי בסוגיה זו.

 

מה חשיבות ההתייעצות עם עורך דין בסוגיית העבודה במקביל לקבלת קצבאות אובדן כושר עבודה?

התייעצות עם עורך דין חשובה למקבלי קצבת אובדן כושר עבודה היוצאים לעבוד במקביל, כדי להבין את הזכויות והחובות, למצות הטבות, לטפל בבעיות מול הביטוח הלאומי ולקבל ייעוץ אישי. עורך הדין ילווה את התהליך כדי לאפשר שילוב מיטבי של עבודה וקצבה תוך שמירה על הזכויות.

 

לסיכום

מקבלי קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולים לשפר את מצבם הכלכלי על ידי יציאה לעבודה במקביל לקבלת הקצבה. בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים, ניתן לשלב בין עבודה לקבלת קצבה, וליהנות מהכנסה כוללת גבוהה יותר, מבלי לאבד את מלוא הקצבה או ההטבות הנלוות.

להתייעצות פרטנית עם עורך דין אובדן כושר עבודה בנושא זה, אתם מוזמנים ליצור קשר כעת עם משרhttps://embargp-law.co.il/ד עו"ד אימבר גולן פרטוש, ולקבל מענה אישי ומקצועי על כל שאלה המעסיקה אתכם.

לתיאום שיחת ייעוץ במשרדנו – חייגו כעת. הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים

ניתן בהחלט לשלב בין עבודה בהיקף מלא לבין המשך קבלת קצבת נכות, בכפוף לתנאי מסוים – על ההכנסה מהעבודה להיות מתחת לרף מסוים, המוגדר בהתאם לדרגת אי הכושר לעבודה של האדם. למשל, עבור בעלי דרגת אובדן כושר מלאה (100%), ניתן להשתכר עד כ-7,522 ש"ח מעבודה מבלי שהדבר יפגע בזכאות למלוא סכום הקצבה.

במקרה של הפסקת עבודה לאחר תקופה של שילוב בין עבודה לקבלת קצבת נכות, ניתן לחזור ולקבל את הקצבה במלואה, בדיוק כפי שהייתה לפני היציאה לעבודה. מעבר לכך, אין צורך לעבור מחדש הליכי בדיקה רפואית או התייצבות בפני ועדות, בתנאי שדרגת אי הכושר שנקבעה בעבר עודנה תקפה.

יציאה לעבודה במקביל לקבלת קצבת נכות לא תשלול את הזכאות להטבות ולתוספות השונות הנלוות לקצבה. גם אם סכום הקצבה יופחת במקצת עקב ההכנסה מעבודה, עדיין יישמרו ההטבות והתוספות הנלוות באותם תנאים כמו קודם. בנוסף, בהתקיים תנאים מסוימים, עשויה להתווסף זכאות לתוספות עבור בני משפחה כמו בן/בת זוג או ילדים.

מקבלי קצבת נכות המעוניינים לצאת לעבודה יכולים להיעזר בשירותי השיקום של הביטוח הלאומי. במסגרת שירותים אלה, עובדים סוציאליים מספקים ליווי וייעוץ למקבלי הקצבה, על מנת לסייע להם במציאת עבודה מתאימה או בהשתלבות בהכשרה מקצועית.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין אובדן כושר עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן