לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

התיישנות תביעת תאונת עבודה

תאונת עבודה היא אירוע בעל השלכות קצרות וארוכות טווח כאחד על הנפגעים ובני משפחתם. לא אחת, תאונת עבודה מובילה לפגיעה פיזית ו/או רגשית המתבטאת בנזק אקוטי ליכולת התפקוד וכושר העבודה של הנפגע. במקרים רבים, עובדים שנפגעו בתאונת עבודה זכאים לקבל פיצויים מטעם המוסד לביטוח לאומי, מחברות הביטוח הפרטיות, קרנות הפנסיה וכן ממקום העבודה – במקרה של תאונה שאירעה באשמת המעסיק. עם זאת, חשוב להיות ערים לאפשרות של התיישנות תביעת תאונת עבודה ודחייתה על הסף, במידה של איחור בהגשתה. בשורות הבאות נדון בנושא זה ובחשיבות הסיוע המשפטי בהקשרו. 

 

זהירות – התיישנות תביעת תאונת עבודה לפניך!

אנשים כלל לא חושבים על כך שעל תאונת העבודה שהם עברו יש תקופת התיישנות. תקופת התיישנות היא פרק הזמן שבו ניתן להגיש תביעה לקבלת פיצויים מהמעסיק עקב תאונת עבודה שאירעה בשל התרשלותו. תקופת התיישנות תביעת תאונת עבודה בישראל היא 7 שנים מיום התאונה. כלומר, אם נפגעתם בתאונת עבודה, עליכם להגיש את התביעה הנזיקית כנגד המעביד תוך 7 שנים מיום התאונה.

 

התיישנות תביעת תאונת עבודה – מה עלול להוביל למצב זה?

הנושא של תאונות עבודה הוא נושא כאוב שהשפיע על הרבה מאוד חיים של אנשים. אנשים עובדים אשר רוצים להתפרנס, חשופים בכל עת לתאונות עבודה, וזה כלל לא חשוב אם העבודה שלהם היא פיזית או כזו שכוללת ישיבה מול מחשב. לכן, חשוב מאוד לטפל בנושא כמו שצריך, ואם אכן נפגעתם בתאונת עבודה, יש לפעול בנושא באופן מיידי. חוסר פעולה בשל אי מודעות לנושא או אי כשירות להגשת התביעה במועד, יכולות לגרום לכך שעילת התביעה תתיישן, והיא לא תתקבל בבית המשפט, גם אם העיכוב בהגשתה נבע מסיבות שאינן בהכרח בשליטתכם. למרבה הצער, לא אחת עובדים חוששים גם לתבוע את מעסיקם ולכן "דוחים את הקץ", עד שמאוחר מדי לממש את זכויותיהם.

 

החריג לעניין התיישנות תביעת תאונת עבודה

כאמור לעיל, תקופת ההתיישנות בתביעת תאונת עבודה היא 7 שנים, החל מהיום שבו קרתה התאונה. אם הנזק שנגרם לנפגע התגלה או יכול היה להתגלות רק לאחר זמן מה, תקופת ההתיישנות תהיה 7 שנים מיום גילוי הנזק, אך לא יותר מ- 10 שנים מיום התאונה.

 

העילות המאפשרות להאריך את תקופת ההתיישנות

קיימת אפשרות להאריך את תקופת ההתיישנות בתביעות תאונת עבודה במקרים מסוימים. לדוגמה, אם הנפגע לא היה מודע לקיומם של הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה, תקופת ההתיישנות תימשך עד 7 שנים מיום גילוי הנזקים. המשמעות של התיישנות תביעת תאונת עבודה היא שאם תגישו את התביעה מחוץ לתקופת ההתיישנות, התביעה תידחה. המשמעות היא שתפסידו את הזכות לקבל פיצויים ממקום העבודה.

 

מה חשוב לעשות כדי להימנע מהתיישנות של תביעת תאונת עבודה?

כדי להימנע מהתיישנות תביעת תאונת עבודה יש חשיבות עצומה בפנייה לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה בהקדם האפשרי. עורך הדין יוכל לעזור לכם להבין את זכויותיכם, למלא את טפסי התביעה כראוי, ולהגיש את התביעה בתוך תקופת ההתיישנות. 

 

טיפים חשובים למניעת התיישנות של תביעת תאונת עבודה

להלן מספר טיפים למניעת התיישנות תביעת תאונת עבודה: 

  • פנו לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה בהקדם האפשרי. 
  • שמרו על כל המסמכים הרלוונטיים לתאונה, כגון אישור רפואי, דו"ח משטרה, עדויות של עדי ראייה. 
  • הקפידו לתעד ולדווח על כל פרטי התאונה, גם אלו שנראים קטנים ולא משמעותיים, וכמובן לשמור על קשר עם עדי ראייה. 

בקצרה, אם נפגעתם בתאונת עבודה, חשוב לפעול במהירות כדי להגיש את התביעה בתוך תקופת ההתיישנות. פנו לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה בהקדם האפשרי כדי לקבל ייעוץ משפטי מקצועי ולהגן על זכויותיכם.

 

כך פנייה לסיוע משפטי מקצועי תסייע למנוע את התיישנות תביעתכם

התיישנות של תביעת תאונת עבודה זהו נושא מורכב שיכול להיות בעל השלכות משמעותיות על זכויות הנפגע. עורך דין המתמחה בתאונות עבודה יוכל לעזור לכם להבין את זכויותיכם, למלא את טפסי התביעה כראוי, ולהגיש את התביעה בתוך תקופת ההתיישנות. עורך הדין יעזור לכם להבין את תקופת ההתיישנות וכיצד היא חלה במקרה שלכם. כמו כן, הוא יוכל לסייע לכם לאסוף את המסמכים הרלוונטיים לתביעה, כגון אישור רפואי, דו"ח משטרה ועדויות של עדי ראייה, ולהשתמש בהם בעת הצורך. עורך הדין יוכל להכין את התביעה בצורה נכונה ומלאה, כך שתגדיל את הסיכויים לקבלת פיצויים. אם נפגעתם בתאונת עבודה, חשוב לפנות אל עו"ד תאונות עבודה בהקדם האפשרי. עורך הדין יוכל לעזור לכם להגן על זכויותיכם ולקבל את מירב הזכויות שהחוק מעמיד לרשותכם.

 

לסיכום – הדרך הנכונה להתמודד עם התיישנות תביעת תאונת עבודה היא בליווי משפטי

תקופת ההתיישנות בתביעות נזיקין, ובכלל זה בתביעות בגין תאונות עבודה, היא 7 שנים מיום התאונה. עם זאת, ישנם מקרים חריגים שבהם תקופת ההתיישנות עשויה להיות ארוכה יותר, כגון במקרה שבו הנזק התגלה או יכול היה להתגלות רק לאחר זמן רב מהתאונה.

חשוב לזכור כי אם הנפגע לא יגיש את תביעתו בתוך פרק הזמן הקבוע בחוק, תתיישן עילת התביעה וייפסק סיכוי הנפגע לקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם לו. לכן חיוני לפנות לסיוע משפטי בהקדם עם קרות התאונה.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בדיני עבודה ובעל ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות עבודה. אנו נלווה אתכם לאורך כל ההליך המשפטי ונפעל להשגת הפיצוי המקסימלי עבורכם – ובהקדם.

פנו למשרדנו עוד היום להבטחת הפיצוי המגיע לכם!

התיישנות תביעת תאונת עבודה

תקופת ההתיישנות בתביעות תאונת עבודה במדינת ישראל היא למעשה 7 שנים מיום התאונה. כלומר, אם נפגעתם בתאונת עבודה במהלך העבודה או בדרך אל או חזור מהעבודה, עליכם להגיש את התביעה כנגד מקום העבודה תוך 7 שנים מהיום בו התאונה התרחשה. 

כן, קיימים חריגים לתקופת ההתיישנות בתביעות תאונת עבודה. לדוגמה, אם הנפגע לא היה מודע לקיומם של הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה, תקופת ההתיישנות תימשך עד 7 שנים מיום גילוי הנזקים, אך לא יאוחר מ- 10 שנים מקרות התאונה.

אם תגישו תביעת פיצויים כנגד מעסיקכם בגין תאונת עבודה מחוץ לתקופת ההתיישנות, התביעה תידחה בסבירות גבוהה. המשמעות היא שתפסידו את הזכות לקבל פיצויים ממקום העבודה, גם אם התביעה מוצדקת לחלוטין וגם אם יש לכם את כל המסמכים הרלוונטיים והאישורים הרפואיים הנחוצים לתמיכה בטענת התרשלות מעסיקכם.

כדי להימנע מהתיישנות תביעת תאונת עבודה, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה בהקדם האפשרי. עורך הדין יוכל לסייע לכם להבין את זכויותיכם, למלא את טפסי התביעה כראוי, ולהגיש את התביעה בתוך תקופת ההתיישנות. עורך דין לא יכול לעזור לכם לדלג על תקופת ההתיישנות, אך הוא בהחלט יכול לזרז את התהליך, כך שאם תקופת ההתיישנות מגיעה לקיצה, הוא יוכל לקדם דברים בצורה מהירה, ולעזור לכם להשיג את המטרה שלכם בסיום התהליך.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן