לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים

הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים שנקבעו על ידי ועדה רפואית, היא זכותם של מבוטחים שהגישו תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי, אך תהליך זה יכול להיות מאתגר ומורכב עבור אנשים פרטיים. במדריך זה נסביר מהו ערר על אחוזי נכות, מהם התנאים ולוחות הזמנים להגשתו, למה ניתן לצפות במהלך התהליך ומדוע חשוב להיעזר בליווי משפטי מקצועי.

 

מי זכאים להגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים?

מי שהגיש תביעת נכות בביטוח לאומי ונקבע לו שיעור נכות רפואית הנמוך מ-80%, או דרגת אי כושר הנמוכה מ-74%, רשאי לערער על הקביעה בפני ועדת עררים רפואית.

 

איך מתבצעת הגשת ערעור על אחוזי נכות רפואיים?

כדי להגיש ערעור, יש לשלוח בקשה בכתב בצירוף נימוקים לסניף המוסד לביטוח לאומי באזור המגורים של המערער, תוך 60 ימים מיום קבלת ההודעה על שיעור הנכות הרפואית שנקבע למבוטח במקור. ניתן גם להגיש את הערעור ישירות דרך האתר של המוסד לביטוח לאומי באינטרנט.

 

באילו נושאים תתאפשר הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים?

ניתן לערער הן על שיעור אחוז הנכות שנקבע והן על מועד תחילת הנכות. בשלב הערעור ניתן להציג בפני הוועדה מסמכים שכבר הוגשו בעבר לוועדה המקורית וגם מסמכים חדשים או חוות דעת רפואיות עדכניות.

 

מהן הסמכויות של ועדת העררים בביטוח לאומי והאם החלטתה היא סופית?

ועדת העררים הרפואית רשאית לאשר את שיעור הנכות הרפואית שנקבע למבוטח במקור או לשנותו (להעלותו או להורידו). החלטת ועדת העררים היא סופית וניתן לערער עליה רק בהקשרים משפטיים בלבד בפני בית הדין האזורי לעבודה. יש להגיש את הערעור לבית הדין בתוך 60 ימים מיום קבלת ההודעה על החלטת ועדת הערר.

האם קיים סיכון בהגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים?חשוב לדעת שוועדת העררים הרפואית רשאית לקבוע שיעור נכות נמוך יותר מזה שנקבע במקור. עם זאת, ניתן לבטל את הערעור אם הוועדה שוקלת להפחית את הנכות, ואז שיעור הנכות המקורי יישאר על כנו. כלומר, באם ועדת העררים בביטוח לאומי שוקלת להפחית את שיעור הנכות שנקבע לכם במקור, באפשרותכם להודיע כי אתם מבקשים לחזור בכם מהערעור שהגשתם. הדבר יביא לביטול הליך הערעור, ושיעור הנכות שנקבע על ידי הוועדה הרפואית המקורית יישאר כמות שהוא.

 

הידעתם? בנוסף להגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים – ניתן לערער גם על דרגת אי-כושר לעבודה

מי שנקבע לגביו שלא איבד כלל את כושר ההשתכרות שלו, או שאיבד פחות מ-50% מכושר זה, וכן מי שנקבעה לו דרגת אי-כושר הנמוכה מ-74%, רשאי לערער על הקביעה בפני ועדת עררים.

יש להגיש את הערעור בכתב יחד עם נימוקים התומכים בו, לסניף המוסד לביטוח לאומי באזור המגורים שך התובע, בתוך 60 ימים מיום קבלת ההודעה על דרגת אי-הכושר. ניתן גם להגיש את הערעור ישירות דרך אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.

גם כאן, ועדת העררים רשאית לאשר את דרגת אי-הכושר שנקבעה במקור או לשנותה. החלטת הוועדה סופית וניתן לערער עליה בשאלות חוקיות בלבד בפני בית הדין האזורי לעבודה, בתוך 60 ימים מקבלת התשובה.

חשוב לדעת כי אם הוועדה שוקלת להפחית את דרגת אי-הכושר שנקבעה, ניתן לבטל את הערעור והדרגה תישאר כפי שנקבעה במקור.

 

שימו לב: הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים מוגבלת בזמן

קבלת ההודעה הכתובה על החלטת הוועדה הרפואית מפעילה מעין שעון עצר – יש למבוטח רק 60 ימים להגיש ערר עליה. זהו זמן קצר למדי לאיסוף מסמכים ותאום הבדיקות הנדרשות ולכן בהליך ערר כדאי מאוד להסתייע בשירותי עורך דין ביטוח לאומי שיסייע בכל מה שנחוץ להגשת הערר במועד ועם סיכויי הצלחה גבוהים.

 

מה חשיבות הסיוע המשפטי בהגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים במוסד לביטוח לאומי?

לסיוע משפטי יש חשיבות רבה בהגשת ערר על אחוזי נכות רפואית במוסד לביטוח לאומי, וזאת ממספר סיבות:

  1. עורך הדין בקיא בחוקים ובתקנות הרלוונטיים ויודע כיצד לנסח ולהגיש את הערר באופן הטוב ביותר על פיהם.
  2. עורך הדין יכול לסייע באיסוף המסמכים הרפואיים התומכים בערר ובהצגתם בצורה ברורה ומשכנעת בפני הוועדה.
  3. עורך הדין מנוסה בניהול משא ומתן והליכים משפטיים מול גופים רשמיים כמו המוסד לביטוח לאומי.
  4. ייצוג משפטי מקצועי מגדיל את הסיכוי להשגת תוצאה מיטבית בערר על אחוזי הנכות הרפואית.

מכל הסיבות הללו, מומלץ להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי טוב, כדי למצות את מלוא הזכויות.

 

לסיכום: הדרך להגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים שתניב את התוצאות הרצויות

הגשת ערר על אחוזי נכות רפואית בביטוח לאומי היא הליך מורכב הכרוך בעמידה בלוחות זמנים קצרים. על מנת למצות את מלוא הזכויות בערעור, חשוב להיערך כראוי עם מסמכים וחוות דעת רפואיות מתאימות. כמו כן, מומלץ מאוד להיעזר בליווי משפטי מקצועי מעו"ד הבקיא בתחום ובעל ניסיון בהליכי ערעור בביטוח לאומי.

לסיוע משפטי בהליך הגשת הערר – אל תהססו ליצור קשר עם עו"ד אימבר גולן פרטוש.

הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים

כן. אפשר להגיע עם מלווה – מתורגמן או עורך דין מומחה למימוש זכויות רפואיות שייצג אתכם בדיון, יסביר את עמדתכם וידבר בשמכם בפני הוועדה.

יש 60 ימים מיום קבלת ההודעה הכתובה על החלטת הוועדה הרפואית, להגשת ערר לסניף המוסד לביטוח לאומי. זוהי מגבלת זמן קצרה יחסית, לכן חשוב לפעול בהקדם לאיסוף כל המסמכים והאישורים הרפואיים הרלוונטיים על מנת להגיש ערר מבוסס

כן, ניתן לבטל את הערר שהוגש אם ועדת העררים שוקלת להפחית את אחוז הנכות שנקבע במקור. במקרה כזה, על ידי ביטול הערעור תישאר דרגת הנכות כפי שנקבעה על ידי הוועדה הרפואית הראשונה שדנה בתביעה.

עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי והגשת ערעורים על החלטות הוועדות הרפואיות של המוסד, מכיר היטב את החוקים והנהלים הרלוונטיים, ובעל ניסיון רב בניהול משא ומתן מול גופים רשמיים. משכך, הוא יוכל לייצג את האינטרסים שלכם בצורה מיטבית מול הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן