לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

הגשת ערעור על סירוב פטור ממס

אם אתם סבורים שאתם זכאים לפטור ממס מטעמים רפואיים אך בקשתכם לקבלתו סורבה, דעו כי יש לכם זכות לערער על ההחלטה. במדריך זה נסביר על הגשת ערעור על סירוב פטור ממס והדרך בה סיוע משפטי יכול לתרום לסיכויי ההצלחה בהליך.

 

כמה מילים על האפשרות לקבל פטור ממס הכנסה וחשיבותו

מס הכנסה הוא מס חובה המנוכה מהרווחים של הנישום מדי חודש בידי רשות המיסים. סכום המס המועבר לרשויות המס מבוסס על ההכנסה של הפרט והוא מנוכה אוטומטית ממשכורתו של השכיר או משולם במסגרת מקדמות מס על ידי עצמאים. מנגד, קיימות הטבות מס שונות שנועדו כדי לסייע לאנשים המתמודדים עם קשיים כלכליים, לרבות פטור ממס הכנסה שניתן לקבל מטעמים רפואיים. 

פטור זה ניתן לאנשים שהוערכו כבעלי רמה גבוהה של נכות רפואית, בדרך כלל 100 אחוז או, במקרים מסוימים, 90 אחוז. כדי לזכות בפטור יש לקבל תחילה הכרה באחוזי הנכות מהביטוח הלאומי. הכרה זו מעניקה פטור מלא ממס הכנסה ואף עשויה לזכות את היחיד בהחזר, אם כבר שילם מיסים ביתר.

 

הכירו את הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי – הסמכות המאשרת את מתן הפטור ממס למבוטחים

קביעת אחוזי הנכות לאנשים עם מוגבלות היא באחריות הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי. ועדות אלו מורכבות ממומחים המעריכים אנשים הלוקים בבעיות בריאותיות מסוגים שונים בשל מחלות או תאונות שגרמו להם לפציעות. אחוזי הנכות משמשים להערכת חומרת הליקויים הנובעים וקביעת גובה הקצבאות שהאדם זכאי לקבל. בעת הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה על בסיס נכות, הוועדה מעריכה את אחוזי הנכות של התובע ומחליטה האם הפרט אכן זכאי לפטור ממס על בסיס זה. 

 

מתי יש לשקול את האפשרות של הגשת ערעור על סירוב פטור ממס?

כאמור, הזכאות לפטור ממס הכנסה מחייבת הכרה בנכות באחוזים גבוהים מאוד. אם הוועדה הרפואית קובעת אחוזים נמוכים יותר, הפרט אינו זכאי לפטור בהכרח ועליו לשלם מיסים על סמך נקודות הזיכוי האחרות המגיעות לו. אולם אם אדם סבור שמגיע לו פטור, הוא יכול לערער על החלטת הוועדה הרפואית ולבקש דיון מחדש באחוזי הנכות שקבעו לו בתקווה שלאחר בחינה מחודשת של הנושא, הוא יוכר כמי שעומד בקריטריונים למתן פטור ממס הכנסה.

 

לאיזה גורם יוגש ערעור על סירוב פטור ממס?

עד שלב זה, התהליך כלל את הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי. עם זאת, אם אדם לא מרוצה מההחלטה וסבור שמצבו חמור יותר מכפי שהוערך בוועדה הרפואית, באופן המצדיק פטור ממס הכנסה, הוא יכול להגיש בקשה לוועדת ערר ספציפית בביטוח הלאומי. לוועדה זו סמכות לשנות את אחוזי הנכות שנקבעו על ידי הוועדה המקורית, להגדיל או להקטין אותם. מנגד, חשוב לציין כי הליך הערעור יכול להביא גם להביא להורדת דרגת הנכות שנקבעה למבוטח במקור ולאו דווקא להעלתה.

 

במה כרוך הליך הגשת ערעור על סירוב פטור ממס?

אם אתם מאמינים בתוקף שמגיעים לכם אחוזי נכות גבוהים יותר ושהגשת ערר תשפר את מצבכם באמת, תוכלו לפתוח בהליך הגשת ערעור על סירוב פטור ממס, לוועדה הרפואית לעררים. תהליך זה יתאפשר בטווח של 45 ימים בלבד מהמועד בו תשובת הוועדה נמסרה לכם, והוא כולל מספר שלבים חשובים שיש לבצע:

  1. ערעור על החלטת הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי חייב בתשלום אגרה של 950 ש"ח, שיש לשלם לביטוח הלאומי. התשלום יכול להתבצע באופן מקוון דרך אתר הביטוח הלאומי או בביקור אישי בסניף המקומי באזורכם. לא ניתן להגיש את הערעור ללא התשלום, ויש לכלול אישור תשלום במסגרת הגשת הערעור.
  2. בערעור תצטרכו לספק הסבר כתוב היטב ומפורט, המצדיק מדוע מגיע לכם הפטור. ניתן לכלול מסמכים תומכים, כגון רשומות רפואיות וחוות דעת נוספות של מומחים, כדי לחזק את טענותיכם. אולם אין צורך להגיש מחדש מסמכים שהוגשו בעבר.

במסגרת זו, תוכלו להציג את המקרה שלכם באופן יעיל יותר ולספק ראיות שיתמכו בתביעתכם לאחוז נכות גבוה יותר. אולם חשוב גם להכיר בכך שהליך הערעור על סירוב פטור ממס הכנסה עשוי להיות מורכב ומאתגר לפרקים. החדשות המעודדות הן כי פנייה לליווי מקצועי ותמיכה מעורכי דין ביטוח לאומי מנוסים בהתנהלות מול הביטוח הלאומי, יכולה לשפר משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם.

 

הגשת ערעור על סירוב פטור ממס – סיכום

פטור ממס הכנסה ניתן לאנשים שהוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קבעה כי יש להם 100 אחוזי נכות (או 90 אחוזים במקרים מסוימים). אם נקלעתם למצב שבו בקשת הפטור שהגשתם נדחתה, למרות שאתם סבורים שאתם באמת זכאים לכך, יש לכם זכות לערער על ההחלטה תחילה בפני ועדת הערר של הביטוח הלאומי ובמידת הצורך אף לבית משפט. לאורך כל התהליך הזה, חיוני שיהיה לצידכם עורך דין ביטוח לאומי מנוסה, המתמחה במיצוי זכויות רפואיות שיבטיח כי אינכם נאלצים להתנהל לבדכם מול הרשויות וכי זכויותיכם מוגנות היטב בתהליך.

משרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש בקיא בטיפול בנושאים מסוג זה ויכול לספק לכם את ההכוונה המשפטית והסיוע הנדרשים לאורך כל תהליך הערעור. אל תהססו לפנות לצוות המשפטי שלנו לקבלת ייעוץ וייצוג אישי המותאמים לנסיבות הספציפיות שלכם. אנחנו כאן כדי להבטיח שזכויותיכם מוגנות וכדי לעזור לכם להשיג את התוצאה הטובה ביותר בערעור שלכם. 

פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ והרשו לנו להדריך אתכם בתהליך המשפטי החשוב הזה.

הגשת ערעור על סירוב פטור ממס

מגבלת הזמן להגשת ערר על סירוב פטור ממס, עומדת על פרק זמן של 45 יום מהמועד בו קיבלה הוועדה הראשונית את החלטתה לגבי אחוזי הנכות.

כן. הגשת הערעור כרוכה בתשלום אגרה בסכום של 950 ש"ח. את האגרה הזו יש לשלם לביטוח הלאומי, כאשר התשלום יכול להתבצע באופן מקוון דרך אתר הביטוח הלאומי או בביקור אישי בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריכם. לא ניתן להגיש את הערעור ללא התשלום, ולכן יש לכלול אישור לתשלום האגרה במסגרת הגשת הערעור.

בערעור תצטרכו לספק הסבר כתוב היטב, מנומק ומפורט, המסביר מדוע מגיע לכם הפטור. ניתן לכלול מסמכים רלוונטיים, כגון רשומות רפואיות וחוות דעת נוספות של מומחים, כדי לחזק את טענותיכם. 

מומלץ מאוד לפנות לייעוץ וסיוע משפטי מטעם עו"ד מנוסה לפני הגשת בקשת הערעור. הדבר חיוני לבחינת ההיתכנות הכוללת של השתתפות בהליך הערעור. ספציפית, כאשר מדובר בערעור על פטור ממס הכנסה על בסיס אחוזי הנכות שנקבעו על ידי ועדה רפואית בביטוח לאומיט, כדאי להתייעץ עם עורכי דין המתמחים בהתנהלות מול הביטוח הלאומי. שיתוף עורך דין לענייני ביטוח לאומי בתהליך למיצוי זכויותיכם, יכול להקל עליכם בצורה משמעותית, בעיקר בניסוח כתב הערר שיוגש לוועדת העררים, ולהוריד מכם את נטל הכנתו והגשתו בעצמכם.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן