לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק

אחד המצבים היותר קשים שאדם עלול להתמודד עמם במהלך חייו, הוא שיתוק כתוצאה מתאונה. כאשר מתרחשת תאונת עבודה אשר מותירה את העובד משותק באיבר אחד או יותר בגופו, אותו עובד עלול להתמודד עם מוגבלות תפקודית שטרם הכיר ובמרבית המקרים מונעת ממנו למלא את תפקידו בהיקף ובאופן שהתאפשר לו לפני כן. מטבע הדברים, אל מצב זה נלווית גם פגיעה כלכלית קשה. זהו המקום שבו הגשת תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק, עשויה לעמוד על הפרק. בשורות להלן נסביר עוד על הגשת תביעות בעקבות תאונות עבודה שגרמו לשיתוק והמשמעויות שלהן. נפרט מהו שיתוק ואיך הוא יכול להתרחש בעבודה, נסביר מי הם הגורמים שאליהם ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה מסוג זה, נציג את המועד הרצוי להגשת התביעה ונמחיש מדוע חשוב להסתייע בעורך דין תאונות עבודה מנוסה בתהליך זה.

 

מהו שיתוק ואיך הוא יכול להתרחש בעבודה?

תאונות עבודה מתרחשות, למרבה הצער, לעיתים קרובות. מה שמצער עוד יותר, היא העובדה שבמקרים מסוימים הפגיעה מסתיימת בשיתוק של הנפגע. שיתוק יכול להיות מלא או חלקי, ולכלול את כל הגפיים או חלק מהן. למשל – המיפלגיה היא שיתוק של חצי מהגוף (צד אחד), שיכול להיות שיתוק ביד ורגל שמאל או ביד ורגל ימין. שיתוק יכול להיות גם בחלק העליון או בחלק התחתון של הגוף – בהתאם לאופי הפגיעה והחומרה שלה. הגשת תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק מתבצעת במקרים שבהם השיתוק הוא תוצאה של תאונה שהתרחשה בעבודה או בדרך אליה / ממנה.

 

מי הם הגורמים שאליהם ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק? 

המוסד לביטוח לאומי הוא הגורם היותר דומיננטי, בדרך לקבלת פיצויים או לתגמולים בגין תאונת עבודה. עם זאת, ייתכן שניתן יהיה להגיש תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק גם לגורמים נוספים, כמפורט להלן: 

  • פוליסת אובדן כושר עבודה פרטית / כיסוי נכות בביטוח מנהלים / בקרן הפנסיה:
    אם לנפגע בתאונת עבודה יש פוליסת ביטוח לאובדן כושר עבודה או כיסוי כזה בביטוח המנהלים, כי אז ניתן יהיה להגיש תביעה גם לחברת הביטוח שהנפיקה את הפוליסה. גם מול קרן הפנסיה ניתן לתבוע את ביטוח הנכות של העמית. 
  • פוליסת תאונות עבודה מהמעסיק: אם מקום העבודה ביטח את עובדיו בביטוח תאונות עבודה, כי אז תוגש תביעה גם לחברת הביטוח כאמור. מקומות עבודה רבים מעדיפים לרכוש פוליסות כאלה, ולא להיות חשופים לתביעה של עובד שנפגע בתאונת עבודה.

 

איך פועל נושא תאונות העבודה במוסד לביטוח לאומי?

השלב הראשון אחרי תאונת העבודה מוגשת למוסד לביטוח לאומי תביעה לקבלת פיצויים זמניים בגין התאונה, הנקראים דמי פגיעה. עם זאת, במקרה של תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק יש סבירות גבוהה שהמטופל יסבול נכות גם בהמשך. במקרה הזה תוגש למוסד לביטוח לאומי תביעת נכות עקב תאונת עבודה. התביעה תיבחן על פי אמות המידה הרגילות של המוסד לביטוח לאומי, ובסיומה יקבל המבוטח מענק או קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

 

השלבים בדרך לקבלת קצבת נכות בעקבות שיתוק מתאונת עבודה

השלבים בדרך לקצבת הנכות הם כדלקמן:

  • תביעה לדמי פגיעה: בשלב הזה התביעה היא לסכום כספי אחד, שגובהו נקבע בהתאם לחומרת הפדיעה.
  • תביעה לגמלת נכות מהעבודה: תביעה כזאת מוגשת אם הנפגע לאט חזר לאיתנו ואיננו יכול לחזור למקום העבודה שלו. 
  • ועדה רפואית: בדרך לקצבת הנכות יעבור המטופל ועדה רפואית, המורכבת מכתה פונקציונרים. הוועדה תבחן את הזכאות של המבוטח, בהתבסס על המצב הרפואי ומסמכים נוספים. מומלץ מאד להסתייע בעורך דין תאונות עבודה בשלב הזה.
  • קבלת דרגת נכות: בשלב הזה יקבעו הגורמים המוסמכים במוסד לביטוח לאומי את דרגת הנכון של התובע.
  • נכות קבועה: אחרי זמן שנקבע מראש, שבו הנפגע מקבל קצבת נכות זמנית, נקבעת למטופל דרגת נכות לצמיתות. 

בכל שלב נתון, אם חלה החמרה במצבו של המבוטח, ניתן לבקש דיון מחודש במצב, במטרה להגדיל את אחוזי הנכות.

 

החיוניות של הגשת תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק בסיוע מקצועי של עורך דין

הגשה של תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק או מכל סיבה אחרת, נועדה לאפשר לנפגע לשמור על הכנסה נאותה ורמת חיים עבורו ועבור משפחתו. לכן, הצלחה בתביעה היא משמעותית מאוד. הסתייעות בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה עשויה לזרז את ההצלחה מצד אחד ולהפחית משמעותית את הסיכויים לדחיית התביעה מצד שני. עורך הדין ינקוט בכל הפעולות הנדרשות ויפעל בעקביות להצלחת התביעה. יש לך עניין להגיש תביעת תאונת עבודה, זה המקום הנכון לעשות זאת. כדאי ליצור קשר בהקדם והמקצוענים שלנו יחזרו אליך בהקדם.   

 

לסיכום – נפגעתם בתאונת עבודה שהותירה אתכם משותקים? ייתכן בהחלט שאתם זכאים לפיצויים

תאונת עבודה עקב שיתוק היא אירוע טראומטי בעל השלכות משמעותיות על חייו של הנפגע. בהתרחש אירוע כזה, הנפגע עשוי לסבול בנוסף לנכותו הפיזית גם מפגיעה כלכלית קשה, ולכן חשוב לו לפנות לייעוץ משפטי בהקדם.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בתביעות ביטוח לאומי ונזיקין, ובעל ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונת עבודה. המשרד מעניק ליווי משפטי מקיף ויסודי, החל מהשלבים הראשונים של הכנת מסמכי התביעה ועד להגשתה והשגת הפיצוי המגיע ללקוח.

אם נפגעתם בתאונת עבודה ונותרתם עם שיתוק, פנו עוד היום למשרדנו לייעוץ משפטי בדרך למימוש זכויותיכם.

תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק

תביעת תאונת עבודה עקב שיתוק חייבת להיות מוגשת סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה. ככל שהגשת התביעה תידחה, עלול להיווצר מצב שבו הנפגע לא יזכה לקבל את מלוא הזכויות שלו. תביעה שתוגש יותר משנה אחרי המקרה, עלולה להידחות ולהיענות בשלילה. לכן, גם אם יש לחצים ממקום העבודה, אסור לדחות את הגשת התביעה.

פגיעה בעובד נחשבת תאונת עבודה, החל מרגע שהעובד עזב את מפתן ביתו בדרך לעבודה ועד לרגע שחזר הביתה אחרי העבודה, ובתנאי שלא סטה מהמסלול הקבוע שלו. לפיכך, כל תאונה שהתרחשה בתווך הזה תיחשב תאונת עבודה. אם הפגיעה גרמה לשיתוק, הוא יחשב כחלק מהתביעה וכתוצאה של תאונת עבודה לכל דבר ועניין.

המסמך החשוב ביותר הוא דו"ח התאונה שמולה סמוך למועד הניתוח. המסמך הזה מפרט את הנסיבות שבהן הפגיעה התרחשה, במילותיו של העובד ושל אחכים שנכחו במקום. משוך שהזיכרון עוד טרי בעת כתיבת הדו"ח, הוא נחשב לאותנטי ביותר. בנוסף, חשוב להמציא מסמכים רפואיים נוספים, ככל שישנם, כגון חוות דעת רפואיות ודו"חות אשפז.

עורך דין תאונות עבודה הוא המוציא והמביא בכל מה שקשור בתביעות. הוא אמון על איסוף המסמכים הרפואיים הרלבנטיים ובחינת הסיכויים להגשת תביעה. בהמשך, העו"ד מגיש את התביעה ומלווה את המטופל עד לקבלת התשובה הסופית. ככל שעורך הדין מקצועי ומיומן יותר, כך יהיו פחות תקלות ועיכובים בדרך לקבלת הפיצויים וקצבת הנכות בגין תאונת העבודה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן