לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין טרשת נפוצה

טרשת נפוצה (Multiple Sclerosis) היא מחלה כרונית נוירולוגית שכיחה, הפוגעת במערכת העצבים המרכזית. המחלה מאופיינת בדלקת ונזק למיאלין – שכבת המעטפת השומנית הממוקמת סביב סיבי העצבים במוח ובעמוד השדרה, מה שגורם להפרעות תנועתיות וקוגניטיביות מגוונות. טיפול יגיל בטרשת הנפוצה דורש הבנה מעמיקה של הזכויות והגמלאות להן זכאים החולים. לכן מאמר זה יוקדש לסקירת התהליך לקביעת אחוזי הנכות למגישי תביעת נכות כללית בגין טרשת נפוצה בביטוח לאומי.

 

כמה אחוזי נכות ניתן לקבל בהגשת תביעת נכות כללית בגין טרשת נפוצה?

טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית הכוללת מגוון סימפטומים שונים בקרב החולים. בשל כך, לאחר הגשת תביעת הנכות הכללית בגין טרשת נפוצה, שיעור הליקוי של כל חולה נקבע באופן אישי בהתאם למגבלות התפקוד שלו. שיעור הנכות הכללית של חולי טרשת נפוצה נקבע על ידי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי על פי מהלך המחלה האופייני לכל חולה.

 

הצורות השונות של מחלת הטרשת הנפוצה

לטרשת הנפוצה יש כמה צורות נפוצות:

  • הצורה הראשונה היא קלה יחסית והיא הופעת ההתקף הראשון. בדרך כלל היא נשארת ברמה זו רק בתקופה הסמוכה לתחילת המחלה. בשלב זה הנכות היא קלה יחסית ומזכה באחוזי נכות נמוכים.
  • הצורה השנייה חמורה יותר וכוללת נזקים נוירולוגיים והתקדמות הדרגתית של המחלה בין התקפים. כאשר היה התקף בשנה האחרונה, החולה מוגדר כחולה פעיל והוועדה בוחנת את מכלול הליקויים.
  • הצורה השלישית כוללת הצטברות הדרגתית של ליקויים נוירולוגיים והחמרה הדרגתית. הצורה הרביעית היא מחלה פרוגרסיבית מלכתחילה, עם הצטברות הדרגתית של ליקויים והחמרה נמשכת. זו מחלה חמורה עם התדרדרות מתמדת.

 

לפי מה נקבעים שיעורי הנכות למבוטח שהגיש תביעת נכות כללית בגין טרשת נפוצה?

שיעור הנכות של חולי טרשת נפוצה נקבע לפי בדיקה תפקודית ולפי הצגת התלונות בפני הוועדה. מאחר שאין סעיף ליקוי מוגדר למחלה, הנכות נקבעת לפי הליקויים הספציפיים של כל חולה. הוועדה לוקחת בחשבון את מדד המוגבלות של החולה והצורך באביזרי עזר לדיבור, הליכה ותיאום תנועה.

אחוזי הנכות של החולים

הוועדה הרפואית קובעת את אחוזי הנכות הרפואית, תאריך תחילת הנכות והאם היא זמנית או קבועה. בהמשך, פקיד תביעות קובע את דרגת אי הכושר התעסוקתית כאשר יש נכות רפואית של 60% לפחות או 40% עם ליקוי בודד של 25% לפחות. פירושו כי קצבת הנכות בטרשת נפוצה ניתנת על סמך המגבלה התפקודית ולא האבחנה עצמה. ככלל, נדרשת לפחות ירידה של 50% בכושר העבודה ודרגת אי כושר של 50% ומעלה לעקרת בית או 60% ומעלה לעובד שאיבד את כושר עבודתו בגין המחלה. בכל מקרה, ניתן לערער על החלטות הוועדה הרפואית לעניין אחוזי הנכות או החלטת פקיד התביעות בביטוח הלאומי לעניין דרגת אי הכושר למבוטח.

קביעת משך הנכות

הוועדה קובעת בתחילה בדרך כלל נכות זמנית לתקופה של עד שנתיים. לאחר התבהרות מהלך המחלה וחומרת המצב, היא קובעת נכות קבועה. אם תדירות ההתקפים נמוכה, ניתן להאריך את הנכות הזמנית. עבור ליקויים בלתי הפיכים נקבעת נכות צמיתה מידית.

חובות מיוחדות של הוועדה הרפואית בנוגע לחולי טרשת נפוצה

שלא כרגיל, הוועדה נדרשת לבדוק באופן אקטיבי אם יש ליקויים נוספים שהחולה לא דיווח עליהם ולברר לגבי זכאות לשירותים מיוחדים. היא מתייחסת לליקויים אופייניים כמו ריתוק למיטה, שימוש בכסא גלגלים ואי שליטה בסוגרים.

זכויות ניידות וסיעוד

חולה עם ליקויים בגפיים תחתונות עשוי להיות זכאי לגמלת ניידות. חולים הזקוקים בגיל הפרישה לסיוע בפעולות יומיומיות עשויים לקבל גמלת סיעוד לפי הכנסתם ובמקרים מסוימים גם פטור ממס.

זכויות נוספות

חולי הטרשת זכאים להטבות וסיוע ממשרד הבריאות בתרופות, קנביס ומימון מכשירי ניידות. בהתאם לדרגת הנכות יש זכאות להנחות נוספות במס, ארנונה, תשלומי משק בית ועוד.

 

תביעת נכות כללית בגין טרשת נפוצה – סיכום

כפי שלבטח הבנתם מקריאה סקירה זו, טרשת נפוצה היא מחלה מורכבת עם מגוון תסמינים.
משכך, שיעור הנכות והזכאות לגמלאות בביטוח לאומי, נקבעים על סמך מצבו התפקודי הייחודי של כל חולה. כחלק מהליך הגשת תביעת הנכות הכללית לאחר אבחנה של המחלה, החולה נדרש להופיע בפני הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי ולהיבדק על ידי רופאיה, על מנת לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו.

בסיכום הדברים, אם אתם חולי טרשת נפוצה או קרובי משפחה של חולה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות נכות וביטוח לאומי כדי למצות את זכויותיכם במלואן. צרו קשר עם משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש כבר היום לייעוץ ראשוני ללא התחייבות מצידכם.

תביעת נכות כללית בגין טרשת נפוצה

כן, ניתן לערער על כל החלטה של הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. תחילה מגישים ערעור לוועדת הערעורים של הביטוח הלאומי, ואם גם היא דוחה את הערעור, ניתן לפנות לבית הדין האזורי לעבודה.

זכאים לכך חולים שנקבע כי הם תלויים בזולת במידה רבה לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות במשק הבית. חולי טרשת נפוצה רבים זקוקים לסיוע מעין זה בהלבשה, אכילה, ניידות ותפעול משק הבית.

חולים עם ליקויי ניידות יכולים להגיש בקשה לגמלה עד גיל 67. אם אושרה הזכאות היא נמשכת גם אחרי הפרישה. יש לעבור בדיקה רפואית לשם קביעת דרגת המוגבלות בהתניידות ולהגיש תביעה מתאימה לפי הסכם הניידות.

קיימת זכאות להנחה בארנונה, בתשלומי חשמל, מים ובריאות. חלק מההטבות מועברות ישירות על ידי המוסד לביטוח לאומי ולשם קבלת אחרות יש צורך בפנייה אישית של המבוטח.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן