לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להגן על המבוטח במקרה שבו הוא מפסיק לעבוד עקב מחלה, פציעה או מכל סיבה אחרת. במסגרת הביטוח, המבוטח מקבל קצבה חודשית שתסייע לו לכלכל את עצמו ואת משפחתו. גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה נקבע בהתאם לפוליסה של המבוטח, ועשוי להשתנות בהתאם למספר גורמים, כגון: סוג הביטוח, שיעור אובדן כושר העבודה, השכר המבוטח, מסלול הביטוח ותנאי הכיסוי הספציפיים לפוליסה. בשורות הבאות נסביר בהרחבה על הגורמים הללו והשפעתם של שיעור הקצבה שעובד שנפגע כושר עבודתו יוכל לקבל.

 

כיצד נקבע גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה?

גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה נקבע בהתאם לפוליסת הביטוח של המבוטח, תנאיה, נספחיה וחריגיה, ועשוי להשתנות בהתאם למספר גורמים, אותם כדאי להכיר:

סוג הביטוח של הנפגע

קיימים 3 סוגים עיקריים של ביטוח אובדן כושר עבודה:
ביטוח אובדן כושר עבודה כללי, ביטוח אובדן כושר עבודה מקצועי, וביטוח אובדן כושר עבודה תעסוקתי.
ביטוח אובדן כושר עבודה כללי משלם קצבה למבוטח במקרה שבו הוא אינו מסוגל לעבוד בכל עבודה כלל, ללא קשר לסיבה לאובדן כושר העבודה.

ביטוח לאובדן כושר מקצועי, נועד לכסות את העובד מפני מצב שבו הוא איננו כשיר לעבוד בשום עיסוק "סביר" התואם את השכלתו, את ניסיונו התעסוקתי ואת כישוריו. אולם כיסוי זה לא מונע מחברת הביטוח את שלילת הזכאות של העובד לתגמולי הביטוח, אם ישנו עיסוק "סביר" אחר שאינו בדיוק המקצוע שבו הוא עסק טרום הפגיעה בבריאותו.
לעומת זאת, ביטוח אובדן כושר עבודה תעסוקתי משלם קצבה למבוטח במקרה שבו הוא אינו מסוגל לעבוד במקצוע שלו באופן ספציפי.

שיעור אובדן כושר העבודה של המבוטח

גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה נקבע בהתאם לשיעור אובדן כושר העבודה של המבוטח. שיעור אובדן כושר העבודה נקבע על ידי ועדה רפואית, בהתבסס על המסמכים הרפואיים שהוגשו לה.

גובה משכורתו של המבוטח

גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה נקבע גם בהתבסס על משכורת המבוטח. רוב הפוליסות קובעות כי הקצבה לא תעלה על 75% מהמשכורת הקובעת של המבוטח בעת אובדן כושר העבודה שלו.

 

כיצד סיוע מקצועי בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה יכול לסייע במקסום סכום הקצבה?

גובה קצבאות אובדן כושר עבודה תלוי במספר גורמים, ביניהם סוג הביטוח, סוג קצבת הנכות, דרגת אי הכושר וגובה ההכנסה הקובעת. בכל מקרה, הגשת התביעה באופן מקצועי יכולה להשפיע משמעותית על גובה הקצבה.

הגורמים העיקריים שיכולים להשפיע על גובה הקצבה בהגשה מקצועית של התביעה הם:

  1. סיוע באיסוף ראיות יסודי: תביעה מקצועית תהיה מבוססת על ראיות מוצקות, כגון חוות דעת רפואית, מסמכים רפואיים, אישורי אובדן כושר עבודה ועוד. ראיות אלו יעזרו להוכיח את דרגת אי הכושר של התובע, ויהוו בסיס חזק יותר לתביעה.
  2. ייצוג במשא ומתן עם המבטחת: תביעה מקצועית תכלול ניהול משא ומתן יעיל עם חברת הביטוח. עורך הדין המייצג את התובע יהיה מנוסה בניהול מו"מ עם חברות ביטוח, ויידע כיצד להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור התובע.
  3. היכרות עם החקיקה וההתנהלות מול הגורמים המבטחים: עורך דין עם ניסיון רב בתביעות אובדן כושר עבודה מכיר את הזכויות של התובע, וידע כיצד להגיש את התביעה באופן המקצועי ביותר.

לכן, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי עם ניסיון בתחום אובדן כושר עבודה, לפני הגשת התביעה.
עורך הדין יוכל לסייע לכם לאסוף את הראיות הדרושות, לנהל מו"מ יעיל עם חברת הביטוח, ולהגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את הקצבה המגיעה לכם.

 

מה החשיבות של סיוע מעו"ד למימוש זכויות בביטוח לאומי במקרי אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה יכול להיות אירוע משמעותי בחייו של אדם. הוא עלול להוביל לקשיים כלכליים, חברתיים ורגשיים. ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להגן על המבוטחים במקרה של אובדן כושר עבודה, אך לא תמיד חברת הביטוח תשלם את הקצבה המגיעה למבוטח. הגשת תביעה לחברת הביטוח יכולה להיות תהליך מורכב והתהליך יכול לקחת זמן רב. לכן, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום השגת קצבה מחברת הביטוח כדי לסייע לכם להגביר את היכולת שלכם לזכות בתיק ולקבל ייצוג הולם לאינטרסים שלכם.

 

לסיכום – גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה תלוי במידה רבה בהגשה מקצועית של התביעה

גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה תלוי במספר פרמטרים, כפי שצוין לעיל. עם זאת, פרמטר חשוב נוסף הוא הגשת התביעה בצורה מקצועית. הגשת תביעה למימוש זכויות ביטוח היא תהליך מורכב, שדורש היכרות מעמיקה עם החוק ועם נוהלי הביטוח. מי שלא מכיר את הזכויות שלו, או שלא יודע כיצד להוכיח אותן, עלול להפסיד את זכאותו לקצבה. אולם עורך דין המתמחה בתחום הביטוח יכול לסייע לכם להגשת תביעה מקצועית ויעילה. עורך הדין ידע להעריך את סיכויי התביעה שלכם, ויוכל לסייע לכם באיסוף המסמכים הדרושים, בהכנת חוות דעת רפואיות ובניהול המשא ומתן מול חברת הביטוח.

לא זאת בלבד, אלא שבמקרים מסוימים, הגשת תביעה מקצועית יכולה להוביל לקבלת קצבה גבוהה יותר מהקצבה שהייתה מגיע לכם אם הייתם מגישים את התביעה בעצמכם.

בקצרה, אם איבדתם את כושר העבודה שלכם, פנו בהקדם אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי. משרדנו מתמחה בייצוג בתביעות ביטוח וביטוח לאומי, ויש לנו ניסיון רב בהשגת קצבאות אובדן כושר עבודה בהיקף משמעותי עבור לקוחותינו.

גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה

היכולת לעבוד ולהתפרנס בכבוד, תלויה ברוב המקרים בכושר העבודה. כל עוד כוחו במותניו, האדם יכול לעבוד בסוגים שונים של עבודות, לבצע פעולות פיזיות וחשיבתיות כאחד, ולהגביר את כושר העבודה שלו. עם זאת, בחלק מהמקרים, אנשים מאבדים את כושר העבודה שלהם בכלל מחלה, פציעה, או כל סיבה אחרת, וצריכים להיעזר בקצבאות שונות על מנת להתקיים בכבוד. כאן נכנסות לפעולה פוליסות הביטוח השונות שנועדו לברר מה גובה הקצבה של אובדן כושר העבודה ולתת לאדם את היכולת לחיות בכבוד.

גובה הקצבה המגיעה למבוטח במקרה של אובדן כושר עבודה נקבע בהתאם לגורמים שונים כמו סוג הביטוח, שיעור אובדן כושר העבודה והמשכורת הקובעת. במקרה של ביטוח אובדן כושר עבודה כללי, גובה הקצבה המגיעה למבוטח הוא בדרך כלל 75% מהמשכורת של המבוטח טרום הפגיעה

שיעור אובדן כושר העבודה הוא מדד המציין את מידת הנכות של המבוטח. שיעור אובדן כושר העבודה נקבע על ידי ועדה רפואית, בהתבסס על המסמכים הרפואיים שהוגשו לה.

אם חברת הביטוח דחתה את התביעה, יש לתובע מספר אופציות: ניתן להגיש ערעור לוועדה רפואית עליונה או לבית המשפט. בסופו של דבר, הדבר החשוב ביותר הוא לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הביטוח שיוכל לעזור למבוטח להבין את זכויותיו, להכין את התביעה בצורה מקצועית, ולעקוב אחר התהליך.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין אובדן כושר עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן