לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פטור ממס ניידות

אחת המגבלות, ואולי המגבלה המשמעותית ביותר שנכה עלול לסבול ממנה, היא מגבלת ניידות. מדובר במגבלה משמעותית על היכולת של הנכה להתנייד, עקב בעיה בהליכה או בעיות פיזיולוגיות אחרות. ילדים שמוכרים כנכים ויש להם גם מגבלת ניידות, זכאים על פי חוק לקבלת פטור ממס ניידות. מדובר במרכיב משמעותי בזכויות הנכה, המאפשר לו או לקרוביו לרכוש עבורו אמצעים להגברת הניידות ובראש וראשונה רכב מתאים.

 

מהי מגבלת ניידות ומה הפיצויים המגיעים בגינה לנכה?

מוגבלות בניידות, כשמה כן היא, הינה מוגבלות של הסובל ממנה ביכולת לנוע ממקום למקום. משמעות המגבלה היא העדר היכולת להתנייד באופן חופשי, וקיומו של צורך באמצעים ייחודיים על מנת להתגבר על המגבלה. לרוב מדובר ברכישת כלי רכב ייחודי, שאמור להעניק לנכה מענה הולם לבעיה. כלי הרכב מסייע להורים ומשפר את היכולת שלהם לטפל בילד הנכה ולהעביר אותו ממקום אחד למשנהו. 

יחד עם זאת, דווקא כלי הרכב האמור עלול להיות יקר במיוחד ולהוות הוצאה משמעותית שלבני משפחת הנכה לא תהיה תמיד אפשרות לעמוד בה. בנוסף, בעיית ניידות מחייבת התאמת המגורים לנכה. פטור ממס ניידות נועד לתת מענה הולם לבעיה, ולהפחית את העלויות של כלי הרכב או של העברת נכסי נדל"ן הרשומים על שם נכים או בני המשפחה שלהם. 

 

טיב הסיוע המוענק במסגרת הפטור ממס ניידות

אפשר לומר כי פטור ממס הניידות מתמקד בשני תחומים עיקריים – רכישת רכב ורכישת נדל"ן, כדלקמן:

  1. פטור ממס ניידות למקבלי הלוואות לרכישת רכב ייחודי: מי שהם הורים לילד נכה אחד או חס וחלילה יותר מכך, זכאים לקבלת הלוואה עומדת לרכישת רכב ייחודי. הרכב כאמור נועד לסייע בהתניידות של הילדים הנכים, שמטבע הדברים תלויים הרבה יותר מילדים אחרים הן היכולת והן במוכנות של האפוטרופוסים שלהם לסייע להם. אם זאת, רכישת רכב ייחודי מסייע להורים למלא את הצרכים של הילד הנכה בשלמותם. הורים לילדים נכים זכאים לקבלת הלוואה עומדת, שהם אינם מחזירים למעשה, לרכישת הרכב הייעודי. נכים בוגרים, בדגש על נכים שהם נפגעי עבודה, יהיו זכאים לקבלת מענק לרכישת רכב ייחודי.
  2. פטור מתשלום דמי הסכמה למקרקעי ישראל: אחד מסוגי המיסים הפחות ידועים למי שאיננו מצוי ברזי הנדל"ן, הוא דמי ההסכמה המשולמים למקרקעי ישראל. מי שיש ברשותו בית מגורים שנמצא על אדמת הרשות (להבדיל מנכס רשות בטאבו), עלול למצוא את עצמו משלם דמי הסכמה בעת העברת הנכס. מדובר בנכסים שנבנו על קרקע בלתי מהוונת, שזה אומר שלא שולמו עבורה מראש כלל המיסים עבור כמה עשרות שנים קדימה. במקרים כאלה, כל העברת נכס דורשת הסכמת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל, וכן תשלום דמי הסכמה לרשות. מקבלי קצבת ניידות או מי שהוגדרו נכים עם בעיות ניידות, עשויים להיות פטורים מהמס הזה. עם זאת, חשוב להזכיר שהפטור הוא חד פעמי.

זה המקום להזכיר כי פטור ממס ניידות איננו ניתן באופן אוטומטי. על מנת לקבל את הפטור, יש לפנות בצורה מסודרת לרשות המיסים. פנייה כזאת יכולה להתבצע הן באופן עצמאי והן באמצעות עורך דין מומחה בנושא. עורך הדין יבחן את הבקשה ואת המסמכים המצורפים ויעריך את הסיכויים שלה להתקבל. בהמשך יגיש עורך הדין את הבקשה לקבלת פטור מתשלום מס ניידות לרשות המיסים, באופן שיגדיל משמעותית את הסיכויים שהבקשה הזאת אכן תתקבל. 

 

מי זכאי לקבלת הפטור ממס הניידות? 

על מנת לקבל את הזכאות לקבלת פטור ממס הניידות על הנכה לעמוד בתנאים הדרושים לקבלת ההטבה. 

להלן התנאים ההכרחיים לקבלת הפטור כאמור:

  • תושב ישראל: מי שהוא תושב ישראל – בין אם מדובר באזרח ובין אם לאו. תושב קבע בישראל משלם כספים למוסד לביטוח לאומי. ככזה, הוא זכאי לחצות את הרף הראשון בדרך לקבלת הקצבה.
  • מגבלת גיל: פטור ממס ניידות ניתן אך ורק למי שעומדים באמות המידה של הגיל. מי שזכאים לפטור הם אנשים בין הגילאים 3 – 67. בתנאים מסוימים עשוי הנכה להמשיך ולהנות מזכויות המגיעות לו גם אחרי גיל הפרישה הרשמי של ישראל.

מאליו מובן שכל מי שמבקש פטור מתשלום מס ניידות או קצבת נכות או שני אלה גם יחד, חייב לעבור ועדה רפואית. הוועדה מאשרת את אחוזי הנכות על סמך מסמכים, ולעיתים גם על סמך מבחן רפואי שמגיש הבקשה עובר. ללא אישור הוועדה לא יאושר גם הפטור ממס הניידות. 

 

האם יש נכים שלא זכאים לגמלת ניידות?

התשובה לשאלה הזאת היא למרבה הצער, חיובית – ישנם נכים שלמרות הנכות שלהם, הם לא יהיו זכאים לקבלת קצבת ניידות כחוק. עם הנכים הללו ניתן למנות נכים בנכות כללית, כמו גם נכי המלחמה בנאצים. בנוסף, נכים של משטרת ישראל ושל השב"ס (שירות בתי הסוהר) גם אם לא יהיו זכאים לפטור. 

 

לסיכום – הצורך בסיוע משפטי בקבלת פטור ממס ניידות

ככלל, הגשות בקשה והתדיינות מול רשויות המס בישראל הן פעולות שיש להן השפעה משמעותית על העתיד של התובעים בבקשה. מאידך, כל טעות בהגשת המסמכים עלולה לפגוע בצורה משמעותית בזכויות של הנכה. דה עקה, שכל טעות או בעיה בהגשת המסמכים עלולה לדחות, או אפילו למנוע לחלוטין קבלת פטור ממס ניידות. 

בדיוק מהסיבה הזאת קיים צורך משמעותי לפנות לעורך דין איכותי, המכיר את הנושא לעומק. עורך הדין ידאג תחילה לאיסוף כל המסמכים הרלבנטיים להגשת הבקשה. בשלב הבא הוא יגיש את הבקשה וילווה את הנכה כל הדרך עד לקבלת הפטור על פי חוק.  

מעוניינים להיעזר בעו"ד בקבלת פטור ממס ניידות? משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש פה למענכם. פנו אלינו עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ!

פטור ממס ניידות

פטור ממס ניידות הוא למעשה פטור ממס על אביזרים המסייעים לנכה להתנייד בצורה תקינה, או קרוב ככל שניתן למצב של תנועה תקינה. ברוב המקרים מדובר בפטור ממס על רכישת רכב. עם זאת, כפי שכבר הסבר לעיל, הפטור עשי להשפיע גם על תחומים אחרים. הפטור ממס ניתן בלי כל קשר לקצבאות אחרות. 

פטור ממס ניידות אמור להיות מוענק להורים לילדים שיש להם בעיות מוטוריות, או שאינם מסוגלים להתנייד בכוחות עצמם. אין מדובר בהכרח בהתניידות בבית או בתוך מבנה, אלא בהתניידות שהמטרה שלה לנהל חיים  תקינים. מאושפזים במוסדות מיוחדים לנכים, כמו גם נכים של משרד הביטחון, זכאים לקבל גם הם את הפטור.

למרבה הצער, קורה לא אחת שבמשפחה אחת יש יותר מילד נכה אחד. במקרים כאלה, אין צורך שכל אחד מהילדים יהיה מעל גיל 3. אם שני הילדים מוגדרים כבעלי נכויות מוטוריות, שניהם יכולים להיות מתחת לגיל 3 ועדיין להנות מכלל ההטבות בתחומי המיסוי. המחוקק התחשב במקרה הזה במעמסה שמוטלת על ההורים במקרים חריגים כאלה. 

באתר המוסד לביטוח לאומי ניתן למצוא מחשבון אשר מסייע לחשב את מלוא הזכויות המגיעות למי שיש להם בעיות ניידות. הזנת הפרטים במחשבון היא קלה ופשוטה, ובסיום אפשר לדעת במידה רבה של ודאות את מהות הזכויות שיתקבלו.  חשוב לציין בהקשר הזה שמעבר לקבלת פטור ממס ניידות קיימת ועומדת לנכה הזכות לקבלת קצבה חודשית, שתסייע לו בהתנהלות היום יומית. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן