לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

האם ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח – אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להגן על המבוטח במקרה שבו הוא מפסיק לעבוד עקב מחלה, פציעה או כל סיבה אחרת. כאשר חברת הביטוח דוחה תביעה של מבוטח עבור אובדן כושר עבודה, היא עשויה לפגוע קשות ביכולתו הכלכלית של המבוטח. במקרים כאלו, אנשים שואלים האם ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח – אובדן כושר עבודה? התשובה היא חיובית, ובמדריך שלפניכם נסביר כיצד.

 

מתי מתקיים אובדן כושר עבודה?

העבודה היא חלק בלתי נפרד מחיי מרבית האנשים, שרוצים גם להתפרנס וגם להגשים את עצמם. אנשים עובדים לרוב עד גיל הפנסיה, או קרוב אליה, אם כי לעיתים, מתרחשים מקרים בהם אנשים מאבדים את כושר העבודה שלהם. זה יכול לקרות בעקבות פגיעה או מחלה, ולכן, בגלל שאין להם את היכולת לפרנס את עצמם, הם צריכים לקבל עזרה מהמדינה, ובמקביל, הם יכולים גם לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח פרטית, כדי להגדיל את הפיצויים.

 

האם ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח – אובדן כושר עבודה?

כדי להבטיח פיצויים גבוהים ומתאימים, אנשים כאמור רוכשים ביטוח מותאם, אשר נועד להגן עליהם במקרה שבו הם מפסיק לעבוד עקב מחלה, פציעה או כל סיבה אחרת. בחלק מהמקרים, הנושא הוא פשוט וחברת הביטוח מעבירה את הפיצויים, אך בהרבה מקרים אחרים, חברת הביטוח יכולה גם לדחות את הפציעה מכל מיני סיבות. לכן, כאשר חברת הביטוח דוחה את התביעה, אנשים שואלים את עצמם האם ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח – אובדן כושר עבודה והם צריכים לדעת שהתשובה היא כן.

 

למי ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח?

כאשר חברת הביטוח דוחה תביעה של מבוטח עבור אובדן של כושר עבודה, היא למעשה פוגעת קשות ביכולתו הכלכלית של המבוטח. בחלק מהמקרים, הוא כלל לא יכול לקיים חיים יומיומיים בצורה בסיסית. לכן, חשוב לדעת שהפסיקה הראשונית היא לא הסוף. כאשר אנשים שואלים את עצמם האם ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח – אובדן כושר עבודה הם צריכים לדעת שהתשובה היא כן. ערעור ניתן להגיש לוועדה רפואית עליונה, או לבית המשפט.

 

כיצד ניתן להגיש ערעור לוועדה העליונה?

על מנת להגיש ערעור לוועדה רפואית עליונה, יש להגיש בקשה בכתב לחברת הביטוח תוך 90 ימים ממועד קבלת החלטת חברת הביטוח. הבקשה צריכה לכלול את פרטי התביעה, את הנימוקים לערעור, ואת כל המסמכים הרלוונטיים. הוועדה הרפואית העליונה מורכבת משלושה רופאים מומחים בתחום הרפואה הקשורה לתביעה. הוועדה דנה בערעור בהתבסס על המסמכים הרפואיים שהוגשו לה, ועל עדויות של המבוטח ושל מומחים מטעמו.

 

על מה הוועדה הרפואית העליונה ובית המשפט רשאים לדון?

הוועדה הרפואית העליונה רשאית לדון בכל סוגי השאלות הרפואיות הנוגעות לתביעה. היא רשאית לקבל את הערעור, לדחות אותו, או לשנות את החלטת חברת הביטוח. על מנת להגיש ערעור לבית המשפט, יש להגיש תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי. התביעה צריכה לכלול את פרטי התביעה, את הנימוקים לערעור, ואת כל המסמכים הרלוונטיים. בית המשפט המחוזי רשאי לדון בכל סוגי השאלות הנוגעות לתביעה, לרבות שאלות עובדתיות, משפטיות וערכיות.

 

מתי ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח?

ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח במקרים הבאים:

  • כאשר חברת הביטוח דחתה את התביעה במלואה או באופן חלקי.
  • כאשר חברת הביטוח קבעה כי שיעור אובדן כושר העבודה של המבוטח נמוך יותר מזה המבוקש בתביעה.
  • כאשר חברת הביטוח קבעה כי תחילת אובדן כושר העבודה של המבוטח היא במועד מאוחר יותר מזה המבוקש בתביעה.

חשוב לדעת כי המועד להגשת ערעור לוועדה רפואית עליונה הוא 90 ימים ממועד קבלת החלטת חברת הביטוח. המועד להגשת ערעור לבית המשפט הוא שנה ממועד קבלת החלטת חברת הביטוח.

 

מדוע חשוב לעבוד עם עורך דין אובדן כושר עבודה במסגרת ערעור על החלטות המבטחת?

הגשת ערעור על החלטת חברת הביטוח עשויה להיות קריטית עבור המבוטח. במקרים רבים, ערעור מוצלח עשוי להוביל לתשלום פיצויים משמעותיים למבוטח. לכן, חשוב מאוד לפנות לעורך דין מנוסה בתחום ביטוחי אובדן כושר עבודה. עורך הדין יוכל לסייע למבוטח להעריך את סיכויי התביעה, ולהכין את הערעור בצורה הטובה ביותר. מעבר לתמיכה משפטית ומקצועית, עורך דין טוב מציע גם תמיכה רגשית ונפשית בתהליך הקשה והמורכב הזה. הוא יכול לייצג את התובע בבית המשפט ובאופן כללי, להגדיל את הסיכויים שלו לזכות בתביעה.

 

לסיכום – המפתח להצלחת הערעור על החלטת חברת הביטוח בתביעת אובדן כושר עבודה

על פי חוק חוזה הביטוח, ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח בנושא אובדן כושר עבודה. הערעור מוגש לוועדה רפואית, אשר מורכבת משני רופאים מומחים, אחד מטעם חברת הביטוח ואחד מטעם המבוטח.

ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח בתוך 90 ימים ממועד קבלת ההודעה על הדחייה. הערעור צריך לכלול את הנימוקים מדוע המבוטח סבור כי החלטת חברת הביטוח אינה נכונה.

במקרים מסוימים, ניתן להגיש ערעור גם על החלטת הוועדה הרפואית. במקרה זה, הערעור מוגש לוועדה רפואית לערעורים, אשר מורכבת משלושה רופאים מומחים.

אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם לאובדן כושר עבודה, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי. עורך דין המתמחה בתחום ביטוחי אובדן כושר עבודה יוכל לסייע להעריך את סיכויי הערעור ולהכין אתכם להליך בצורה הטובה ביותר.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בתחום ביטוחי אובדן כושר עבודה. המשרד צבר ניסיון רב בטיפול בתיקים מורכבים, והוא מציע ייעוץ משפטי מקצועי ויעיל ללקוחותיו.

לפרטים נוספים אודות השירותים הניתנים במשרדנו והדרכים בהן נוכל לסייע לכם, פנו אלינו כעת לתיאום פגישה.

האם ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח - אובדן כושר עבודה

כן, ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח במקרה של אובדן כושר עבודה. ערעור ניתן להגיש לוועדה רפואית עליונה, או לבית המשפט, בהתאם לאופי התביעה עצמה.

המועד להגשת ערעור לוועדה רפואית עליונה הוא 90 ימים ממועד קבלת החלטת חברת הביטוח. המועד להגשת ערעור לבית המשפט הוא שנה ממועד קבלת החלטת חברת הביטוח.

ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח במקרים הבאים: כאשר חברת הביטוח דחתה את התביעה במלואה או באופן חלקי, כאשר חברת הביטוח קבעה כי שיעור אובדן כושר העבודה של המבוטח נמוך יותר מזה המבוקש בתביעה, וכאשר חברת הביטוח קבעה כי תחילת אובדן כושר העבודה של המבוטח היא במועד מאוחר יותר מזה המבוקש בתביעה.

חשוב מאוד להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום ביטוחי אובדן כושר עבודה. עורך הדין יוכל לסייע למבוטח להעריך את סיכויי הערעור, ולהכין את הערעור בצורה הטובה ביותר. כמובן הוא גם יסייע בייצוג בבית המשפט אם יש בכך צורך.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין אובדן כושר עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן