לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

האם נפילה באוטובוס נחשבת תאונת דרכים?

הנסיעה באוטובוס חושפת את נוסע למספר סכנות פוטנציאליות מלבד מקרה "קלאסי" של תאונת דרכים בה שני רכבים או יותר פוגעים אחד בשני או לחילופין במקרים של תאונה עצמית בה הרכב מתנגש בעצם דומם או מתלקח כתוצאה מהתפוצצות, התחממות וכולי…. אחד מהסיכונים הנ"ל הוא נפילה בתוך שטחי האוטובוס בעקבות בלימה חזקה, טלטול או אובדן שיווי משקל, דוגמאות לסיכונים נוספים הם מעידה במדרגות בעלייה או ירידה מהאוטובוס, סגירת הדלתות של איבר גוף. על פי הגדרת תאונות דרכים בחוק, מקרים אלו ייחשבו תאונות דרכים. 

מהו מקרה של תאונת דרכים על פי חוק?

תאונת דרכים מוגדרת על פי חוק כאירוע בו נגרם לאדם נזק גופני כאשר היו מעורבים באירוע לפחות רכב מנועי אחד – מקטנוע ועד רכבת, למטרות תחבורה. הגדרה זו מופיעה בחוק הפלת"ד – פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. מסיבה זו גם נפילה באוטובוס בזמן נסיעתו ומקרים דומים נוספים עונים על ההגדרה של תאונת דרכים על פי חוק ולכן זכאים לזכויות כנפגעי תאונת דרכים. 

 

מה הן זכויות נפגעי תאונת דרכים?

מטרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים הינה להגן על הזכות של כל נפגע לקבל פיצויים על הנזקים הגופניים שנגרמו לו עקב האירוע. חוק הפלת"ד קובע כי כל נפגע באירוע תאונת דרכים מכל סוג זכאי לקבל פיצויים מחברת הביטוח שמבטחת את רכבו ואם נפגע ללא רכב (כמו הולך רגל או נוסע באוטובוס) יקבל את הפיצויים מחברת הביטוח אליה משויך הרכב המעורב.

על פי החוק אין משמעות לצד האשם או לרשלנות עבור קבלת הפיצויים, כך שבכל מקרה – בין אם התאונה מתקיימת בין רכב להולך רגל, בין אופנוע למשאית או לנוסע בתוך שטחי האוטובוס, הנפגע לא יצטרך להוכיח את חפותו או אשמת הצד השני. 

 

פיצויים לנזקי גוף

הפיצויים עבור נזקי גוף שנגרמו עקב תאונה יתקבלו אצל הנפגע בתום התביעה והפסיקה על סך הגובה שלהם. גובה הפיצויים ישתנה על פי חומרת הפציעה, הפגיעה ביכולת להתפרנס של התובע, מצב כלכלי טרם האירוע, הוצאות רפואיות נדרשות ומידת הצורך בסיעוד.

סך הפיצויים יקבע על פי חברת הביטוח או בית המשפט, מומלץ מאוד להגיע להליכים משפטיים אלו בליווי עורך דין מקצועי על מנת שתוכלו לקבל את מירב הפיצויים המגיעים לכם. התביעה עלולה להמשך זמן מה ובמקרים רבים התובעים זקוקים לפיצויים הכספיים באופן מידיי על מנת לשלם את ההוצאות הרפואיות שלהם וכמו כן להחזיק את חייהם ברמת חיים סבירה.

לכן קיים הסדר התשלום התכוף, תשלום תכוף הינו סכומים ראשוניים המועברים על התובעים. בסוף התהליך סך התשלומים התכופים ששולמו יקוזזו מסך הפיצויים הסופי שתקבע הוועדה או לחלופין אם הפיצוי נקבע נמוך יותר התובעים ישלמו בחזרה את ההפרש. 

 

מתי מקבלים את הפיצויים?

הזמן הנדרש עד לסיום התביעה מיום התאונה משתנה בהתאם לנסיבות שונות. חשוב להדגיש שבתביעות בגין נזקי גוף אין צורך בהוכחת אשמה או רשלנות לכן התביעה עוסקת בגובה הפיצויים ולא בשאלה האם יתקבלו או לא. מקרי תביעה בהם נדרש זמן רב יותר עד לפסיקה הם בדרך כלל מקרים בהם הפגיעה הגופנית אינה ברורה וקיימת מורכבות בהוכחה של הפגיעה.

במקרים אחרים הפגיעה מתגלה כמה חודשים לאחר התאונה ואז נדרש להוכיח את הקשר בין המצב הרפואי החדש לתאונה שהתרחשה. אם התביעה לוקחת זמן אך התובע זקוק לכסף עבור הטיפולים הרפואיים וכמו כן עבור הוצאות חיים בסיסיות שלו ושל בני משפחתו התלויים בו הוא זכאי לקבל תשלום תכוף.

תשלום תכוף הינו הסדר שנועד להיטיב עם נפגעי גוף בעקבות תאונת דרכים ולספק להם תשלום מידיי בכדי שיוכלו לשמור על רמת חיים סבירה עד לקבלת מלוא סכום הפיצויים שייפסק לטובתם. סך התשלומים התכופים שישולמו לתובע יקוזזו מסך הפיצויים הכללי שייפסק בתם התביעה. 

 

באילו מקרים תאונת אוטובוס תיחשב כתאונת עבודה?

ההבדל העיקרי בין תאונת דרכים רגילה לבין תאונת דרכים המוכרת כתאונת עבודה הוא מי הגוף המשלם את הפיצויים. בתאונת עבודה הנפגע זכאי לתבוע בשני ערוצים -את חברת הביטוח ואת המוסד לביטוח לאומי, אך לא יהיו כפל פיצויים אלא הגופים יתחשבו ויקזזו את סך הפיצויים בהתאם למענה של הגוף השני.

תאונת אוטובוס תיחשב כתאונת עבודה במקרים הבאים:

  • הנפגע היה מעורב בתאונה בזמן עבודתו – פקח או נהג. 
  • הנפגע היה בדרך לעבודתו או שב ממנה באמצעות אוטובוס. 
  • הנפגע היה בעת מילוי תפקידו בעבודה (בדרך לפגישה למשל) בעת הנסיעה האוטובוס. 

 

מה עליכם לעשות במקרה של פגיעה בזמן נסיעה באוטובוס?

בכל סוג של תאונת דרכים הדבר החשוב היותר לעשות במקרה שהמצב הרפואי מאפשר זאת הוא לאסוף כמה שיותר פרטים על מנת שתוכלו להגיע לתביעה מוכנים ככל האפשר מבלי שתצטרכו ללכת אחורה ולחפש אחריהם. הפרטים שיש לאסוף הם:

  • שם מלא של נהג האוטובוס, לוחית רישוי, פרטי עדים שנכחו באירוע ופרטי התקשרות עימם, מיקום וזמן התאונה. 
  • דיווח לחברת האוטובוס לגביי האירוע. 
  • קבלת טיפול רפואי – גם אם נדמה לכם שהפגיעה אינה חמורה ואינכם צריכים להגיע לרופא באופן מידיי יש לכך חשיבות גדולה. החשיבות הבירוקרטית הינה הדו"ח בו יצוינו פרטי התאונה כפי שתמסרו אותם ואת המצב הגופני עימו הגעתם לטיפול הראשוני. 
  • מסמכים נוספים הקשורים לאירוע – כרטיס הנסיעה, תיעוד של הנזק הגופני וכמו כן של האוטובוס, אסמכתאות רפואיות ועוד. 

 

חשיבות עורך דין בתביעה עקב תאונת אוטובוס

חשיבות עורך דין שילווה אותכם בהליכים המשפטיים בין אם זה מול המוסד לביטוח לאומי או חברת ביטוח הינה גבוהה ביותר. בין אם נפלתם בשטחי באוטובוס, נפגעתם ממנו כהולכי רגל או מעדתם במדרגות הינכם זכאים לפיצויים בהתאם למצב הרפואי שהאירוע גרם לכם ועורך דין מקצועי יסייע לכם לקבל את המגיע לכם. 

 

שאלות ותשובות בנושא נפילה באוטובוס

האם נפילה באוטובוס נחשבת תאונת דרכים?

התביעה מתקיימת בשני מישורים – תביעות בענייני נזקי גוף נעשית מול חברת הביטוח של כל נפגע, במקרה של הולך רגל שנפגע הוא יקבל את הפיצויים מחברת הביטוח של המשאית. כמו כן בתאונה עצמית של משאית אשר הנפגע יקבל את הפיצויים בחברת הביטוח שמבטחת את הרכב. 

כמובן, ניתן לקבל פיצויים גם על פגיעה ברכוש כמו הרכב או רכוש שהיה בתוכו אך זה אינו נכלל תחת חוק הפיצויים אלא בתביעה נפרדת שנקראת תביעת נזיקין. אופי תביעה זו ישתנה על פי אשמת התאונה וכמו כן על פי רמת הפוליסות המעורבות בתאונה של כל צד.

לכל הנוגע לנוסעים במשאית עצמה, ברוב המקרים תאונה זו תיחשב כתאונת עבודה כיוון שמשאית הינה רכב למטרת עבודה בדרך כלל. 

פגיעה ממנוף המשאית עלולה להיחשב כתאונת דרכים במקרים מסוימים בהם נעשה ניצול של הכוח המכני של הרכב עצמו. במקרים של פגיעה ממנוף, פריקה, טעינה וטיפוס לתא הנהג תעשה קביעה של בית המשפט האם הינה תאונת דרכים או שאינה.

 

 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן