לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

נפצעתי בזמן אזעקה האם זכאי לפיצויים?

"נפצעתי בזמן אזעקה האם זכאי לפיצויים?" זו אחת השאלות העולות בתדירות גבוהה במיוחד בחודש וחצי האחרונים. אין זה מקרי לאור העובדה שרבים מאזרחי ישראל נפצעו במסגרת אירועי מלחמת "חרבות ברזל". חלק מהנפגעים נפצעו כתוצאה ישירה מפעולות האיבה ומתקפות הטילים, בעוד שאחרים נפגעו באופן עקיף, למשל מנפילה שאירעה במהלך ריצה למרחב המוגן. בשורות הבאות נענה על הזכויות שהחוק מעניק לנפגעים במקרה של פגיעה עקיפה מפעולת איבה והערוצים שבהם ניתן לממשן. 

 

נפצעתי בזמן אזעקה האם זכאי לפיצויים ומול מי ניתן לממש את הזכויות?

לעיתים, בעקבות מצבים ביטחוניים מתוחים, אזרחים נפצעים בזמן ריצה או כניסה מהירה למרחב המוגן. פציעות אלה יכולות לפגוע קשות באיכות החיים לטווח ארוך. 

במקרים אלו, הנפגעים זכאים על פי חוק לקבלת סיוע ופיצויים מגורמים שונים. בראש ובראשונה, מומלץ לפנות למוסד לביטוח לאומי שמעניק פיצויים לנפגעי פעולות איבה לצד זכויות רפואיות ושיקומיות. 

 

נפצעתם בדרך למרחב המוגן בזמן אזעקה? אתם רשאים להגיש תביעה לתגמולי טיפול רפואי

מכוחו של חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, אדם שנפגע באזעקה – למשל, במהלך ריצה למרחב מוגן, יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, להכרה בפציעה כתוצאה מפעולת איבה במשך עד 12 חודשים ממועד הפגיעה.

כדי לתבוע פיצוי עבור טיפול רפואי שניתן בעקבות פציעה מפעולת איבה, יש למלא טופס מיוחד של המוסד לביטוח לאומי בשם "הודעה על פגיעה בפעולת איבה ותביעת תגמולי טיפול רפואי". במידה ומשרד הביטחון יכיר באירוע שבו התרחשה הפגיעה המדווחת, בתור אירוע איבה, הביטוח הלאומי ימשיך את הטיפול בתביעת הנפגע לקבלת התגמולים. 

 

מאילו גורמים ניתן לתבוע פיצויים בגין פציעה שאירעה בזמן אזעקה?

נפגעי אירועים ביטחוניים עשויים להיות זכאים לפיצויים ממקורות שונים, בהתאם לנסיבות האירוע והכיסויים הביטוחיים שברשותם.

לפני הכל, מומלץ לבדוק האם הפגיעה ארעה בקשר לעבודה – במקרה כזה היא עשויה להיחשב כתאונת עבודה. ניתן להגיש תביעה להכרה בנפגע עבודה במקביל להגשת תביעה להכרה בנפגע איבה בביטוח לאומי ובמידה ושתי התביעות יאושרו – לבחור בסל ההטבות המשתלם ביותר לתובע.

במקביל, שווה לבדוק את התנאים בפוליסות ביטוח פרטיות כגון ביטוח תאונות אישיות, נכות או סיעוד, שעשויות לכסות נזקים הקשורים בתאונה אישית שהתרחשה בזמן פעולת האיבה. על משקל דומה, אם בפציעה שהתרחשה בזמן האזעקה היה מעורב כלי רכב, יתכן כיסוי במסגרת ביטוחי הרכב הרלוונטיים.

יתרה מכך, במקרה בו במהלך הריצה אדם נפצע עקב התנגשות במכשול כלשהו המצוי בשטח ציבורי, הוא רשאי להגיש תביעה כנגד העירייה או הרשות המקומית.

בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם עו"ד נזיקין על מנת לבדוק בצורה מדוקדקת את הזכויות והכיסויים העומדים לרשות הנפגע.

 

על האפשרות לקבלת דמי פגיעה בעקבות פציעה בזמן אזעקה בעבודה

במקרה שבו הפציעה התרחשה במהלך ועקב העבודה, אפשר להגיש דרישה למוסד לביטוח לאומי להכרה בפגיעה כתאונת עבודה, ולקבל – בכפוף לאישורי מחלה – דמי פגיעה של 75% מההכנסה עבור 91 הימים הראשונים. לאחר מכן אפשר להגיש תביעת נכות מעבודה לביטוח לאומי, ולקבל תגמולים בהתאם לשיעורי הנכות שתקבע ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי.

 

קביעת אחוזי נכות בביטוח לאומי עקב פציעה בזמן אזעקה

כאמור, אם התביעה להכרה בנפגע איבה אושרה על ידי המוסד לביטוח לאומי, ונותרה לנפגע נכות כתוצאה מהפגיעה אשר חורגת מעבר לתקופת תשלום דמי הפגיעה או תגמולי הטיפול הרפואי לנפגעי איבה, הנפגע יכול להגיש תביעה לתגמולי נכות לביטוח לאומי. 

במקרה כזה הנפגע ייבדק על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, ואם תיקבע לו נכות – הוא יהיה זכאי לפיצויים כספיים בהתאם לשיעור הנכות שייקבע. גובה הפיצויים מחושב לפי אחוז הנכות, משך הנכות ורמת השכר של הנפגע לפני הפגיעה.

 

מתי נשקול להגיש תביעה כנגד צד שלישי על פציעה בזמן אזעקה?

אם הפגיעה התרחשה במקום ציבורי שלא סיפק מיגון הולם, או בדרך למקלט עקב מכשולים שלא פונו כראוי, ניתן להגיש תביעה כנגד הגופים האחראיים כמו הרשות המקומית או ועד הבניין.

 

לסיכום

בסקירה זו ראינו כי לנפגעי פעולות איבה עומדות מספר אפשרויות לקבלת פיצוי, גם כאשר הפגיעה אירעה בדרך למרחב המוגן בזמן האזעקה ולא בשל פגיעה ישירה מאירוע האיבה לכשעצמו. בין אם מדובר על תביעה למוסד לביטוח לאומי או בתביעות לגופים נוספים כגון מקום העבודה, רשויות מקומיות, חברות ביטוח פרטיות ועוד – חשוב לדעת שתהליך מימוש הזכויות הללו יכול להיות מורכב ומאתגר. לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה בהגשת תביעות לנפגעי איבה על מנת למצות את מלוא הזכויות ובהקדם. 

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מחויב לסייע לנפגעי איבה ונפגעי תאונות עבודה שאירעו בזמן אירועים ביטחוניים, באופן מקצועי, יסודי ומסור. אל תהססו לפנות אל משרדנו כעת בכל שאלה הנוגעת למימוש זכויותיכם.

נפצעתי בזמן אזעקה האם זכאי לפיצויים?

לנפגעי פעולות איבה עומדת שנה ממועד הפגיעה להגשת התביעה להכרה בנפגע איבה למוסד לביטוח לאומי.

אם נקבעה בוועדה הרפואית נכות של 20% לפחות, הנפגע זכאי לתשלום חודשי של קצבת נכות. לעומת זאת בנכות שבין 10% ל-19% הנפגע מקבל מענק חד-פעמי, ובנכות מתחת ל-10% אין זכאות למענק כלל. ניתן לערער על שיעור הנכות שנקבע לוועדות ערר ולבית הדין לעבודה.

לא בהכרח. הפיצוי תלוי בסוג הפגיעה, חומרתה והאופן שבו התרחשה ביחס לאירוע הביטחוני. יש מקרים בהם הזכאות היא חלקית או שאינה קיימת כלל. בכל מקרה, משרד עו"ד המתמחה בתביעות לנפגעי איבה יוכל לבדוק למענכם מה ההיתכנות לקבלת פיצויים בגין פגיעתכם ובאיזה היקף.

כתוצאה מחוסר הידע, פעמים רבות התיעוד של הפגיעה והקשר שלה למצב הביטחוני אינו מספק או נעשה באופן לא מדויק. מצב זה מוביל לקושי רב יותר בהוכחת הזכאות לפיצויים, גם כשהנפגעים זכאים להם על פי חוק. מכאן חשיבות הייצוג המשפטי בתהליך התביעה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן