לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

אי כושר עבודה על רקע פוסט טראומה

אי כושר עבודה על רקע פוסט טראומה הוא תופעת לוואי מצערת וידועה של הפרעת דחק פוסט טראומטית, המופיעה לאחר אירועים קיצוניים. ישראלים רבים שנחשפו לאירועי איבה, מלחמות, תאונות, תקיפה או פגיעה מינית, סובלים מקשיי תפקוד שמלווים אותם לשארית חייהם ופוגעים ביכולתם לעבוד ולהתפרנס בכבוד. לאורך הפגיעה הכלכלית החמורה שהדבר גורם לנפגע הטראומה, מדינת ישראל מאפשרת הגשת תביעות ביטוח לאומי לקבלת פיצויים ושירותי סיוע שונים. במידה ואתם או מי מיקיריכם מתמודדים עם פוסט טראומה הפוגעת בכושר עבודתכם, על רקע מבצע "חרבות ברזל" או בנסיבות אחרות, המדריך שלפניכם יעשה לכם סדר בסוגי הסעדים המגיעים לכם ממדינת ישראל.

 

על מצוקתם של הסובלים מאי כושר עבודה על רקע פוסט טראומה

כושר העבודה עלול להיפגע כתוצאה מפוסט טראומה, מה שמהווה טרגדיה כפולה עבור הנפגעים. חשיפה ללחץ קיצוני או אירוע טראומטי כמו תאונה, טרור, קרבות, תקיפה או פגיעה מינית, עלולה לגרום למגוון תסמינים גופניים ונפשיים המשבשים את התפקוד היומיומי. תסמינים נפשיים אופייניים למצבים אלו, כוללים חרדה, תסמיני דחק פוסט-טראומטי, קשיי שינה, סיוטים, בעיות ריכוז ועוד. בחלק מהמקרים יש גם ירידה בכושר העבודה המובילה לפגיעה כלכלית חמורה עבור הנפגע, מה שמגדיל את מצוקת הנפגעים ותחושת חוסר האונים שהם חווים.

 

סוגי הסעדים המגיעים לישראלים הסובלים מאי כושר עבודה על רקע פוסט טראומה

לאור המצב הנוכחי, במקרים של פגיעה בכושר העבודה עקב פוסט טראומה ופגיעות נפשיות מסוגים אחרים, הביטוח הלאומי מציע טיפול נפשי ללא צורך להגיש תביעה. 

הטיפול ניתן על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחום הטראומה. מלבד זאת, באם התסמינים נמשכים לאורך זמן, יש לפנות לטיפול נפשי ממוקד. 

בנוסף לכך, כדי למנוע פגיעה כלכלית, ניתן להגיש תביעת נכות לגופים הרלוונטיים. מעבר לתביעות ביטוח לאומי, ניתן גם להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לקרן פנסיה או לפוליסת ביטוח פרטית לאובדן כושר, אם הנפגע מבוטח בפוליסה מסוג כזה.

 

קבלת פיצויים זמניים בגין אי כושר עבודה על רקע פוסט טראומה לנפגעי איבה

תט"ר הינם תגמולים שהמוסד לביטוח לאומי משלם לנפגעי איבה שאינם כשירים לעבוד עקב פגיעה נפשית או גופנית. זאת בתנאי שיוצגו אישור מחלה מטעם רופא מוסמך בנוסף לאישור מטעם רופא במוסד לביטוח לאומי. תגמולים אלו משולמים למשך תקופת הטיפול והשיקום לנפגעי פעולות האיבה.

ניתן להגיש תביעה לקבלת התט"ר עד שנה מקרות הפגיעה, בסניף ביטוח לאומי הקרוב למקום מגורי הנפגע. יש למלא טופס בקשת תגמולי טיפול רפואי לנפגעי פעולות האיבה, ולצרף אליו את כלל המסמכים הרפואיים לצד אישורי הכנסות כנדרש. אפשר להגיש את הטופס באתר האינטרנט, באמצעות פקס, דואר או תיבת השירות שבסניף.

חשוב לדעת: התט"ר משולם רק אם הנפגע אינו מקבל שכר או פיצויים אחרים באותה תקופה. אם מקבל קצבאות אחרות הן יקוזז מן התגמולים המשולמים על ידי הביטוח הלאומי. תשלום תט"ר מוגבל לתשעה חודשים בלבד מן הפגיעה, ולאחריהם, דרוש אישור מיוחד מטעם לשכת הייעוץ הרפואי של ביטוח לאומי בכדי להמשיך ולקבל את התגמול.

 

מי זכאי לקבל גמלת נכות קבועה בשל אי כושר עבודה על רקע פוסט טראומה?

נפגע פעולת איבה שהוכר על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי כבעל לפחות 10% נכות זמנית או קבועה, זכאי לקבלת תגמולי נכות מביטוח לאומי בגין פוסט טראומה הגורם לאובדן כושר עבודה. התגמולים יכולים להיות בצורת קצבה חודשית או מענק נכות חד פעמי. כדי לברר את גובה התגמולים לנפגעי איבה הלוקים בפוסט טראומה בעקבות פגיעתם, אפשר להיכנס למחשבון הזכויות באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי.

 

מה חשיבות הסיוע המשפטי לנפגעי איבה בישראל הסובלים מאובדן כושר עבודה על רקע פוסט טראומה?

הסיוע המשפטי חשוב מאוד לנפגעי איבה בישראל שסובלים מפוסט טראומה ואי כושר עבודה, מסיבות אלה:

  1. הסיוע המשפטי עוזר לנפגעי האיבה לקבל את מלוא הזכויות והפיצויים על פי חוק, כגון תגמולי טיפול רפואי וקצבאות נכות מביטוח לאומי, באישור משרד הביטחון. מנגד, ללא סיוע משפטי קשה לנווט במערכת הבירוקרטית.
  2. ישנן פרוצדורות מורכבות של הגשת תביעות וערעורים הדורשות מומחיות משפטית. עורך דין יכול לסייע בהליכים אלה.
  3. נפגעי טראומה זקוקים לליווי צמוד בתהליך הוכחת הנכות וקבלת סיוע, שכן המצב הנפשי שלהם מורכב. עו"ד יכול להוות כתף תומכת בתהליך רגיש זה.
  4. במקרים של סירוב או עיכוב בקבלת זכויות, יש צורך בערעורים משפטיים כדי לאכוף את זכויות נפגעי האיבה. גם בכך עורך דין אובדן כושר עבודה יכול לסייע.
  5. ייצוג משפטי מקצועי מסייע לקבל טיפול רפואי נאות, כמו גם שירותי רווחה ושיקום מקצועי הולמים שחשובים מאוד לנפגעי הטראומה.

בקצרה, הסיוע המשפטי הוא קריטי במיוחד עבור נפגעי איבה הסובלים מפוסט טראומה ואי כושר עבודה, כדי שיוכלו לממש את מלוא זכויותיהם על פי חוק ולשקם את חייהם.

 

לסיכום – כך תפעלו למימוש זכויותיכם בגין אי כושר עבודה על רקע פוסט טראומה

לטובת בירור הזכויות והפיצויים המגיעים לכם בגין אי כושר עבודה על רקע פוסט טראומה, באפשרותכם לקרוא עוד על זכויות נפגעי איבה, פוסט טראומה ואובדן כושר עבודה באתר שלנו, לבדוק את נהלי הביטוח הלאומי הרלוונטיים או לעיין בפרטי הפוליסה שיש לכם בחברת הביטוח הפרטית.

לאחר שביררתם מהן הזכויות המגיעות לכם בגין פגיעתכם, השלב הבא הוא לדרוש אותן באמצעות הגשת תביעה לגופים הרלוונטיים. בכל מקרה, מומלץ ליידע את הביטוח הלאומי במצבכם כך שיוכל לסייע. במידה ואינכם יודעים מהיכן להתחיל בתהליך למימוש זכויותיכם, זה הזמן לפנות אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש. אנו עומדים לרשותכם ונשמח לסייע לכם לאורך כל הדרך.

אי כושר עבודה על רקע פוסט טראומה

ישנו קשר הדוק בין טראומה לנכות כללית ואובדן כושר העבודה: אירועים טראומטיים יכולים לגרום להופעת סימפטומים שונים אשר פוגעים ביכולת הנפגע לתפקד ולעבוד כבעבר, כגון חרדות, דיכאון, קשיי ריכוז, קשיי שינה, סיוטים, ועוד. התסמינים הללו פוגעים בריכוז, ביעילות, ביכולת האינטראקציה החברתית של הפרט ויותר – כישורים שלמרבה הצער, בלעדיהם קשה עד בלתי אפשרי לעבוד ולהתפרנס כראוי. 

נפגעי אירועים טראומטיים עלולים לפתח הפרעת דחק פוסט טראומטית שמתבטאת בתסמינים כרוניים הפוגעים ביכולת לתפקד ולעבוד כרגיל. בחלק מהמקרים התסמינים ייעלמו לאחר זמן, אך במקרים אחרים הנפגע עלול להתמודד עימם לאורך זמן. לכן קריטי לפעול למימוש זכויותיו של הנפגע מפוסט טראומה שגרם לאובדן כושר עבודה, ללא דיחוי.

ניתן להגיש תביעה להכרה בנפגעי איבה במוסד לביטוח לאומי. ככל שהתביעה תאושר, הנפגע יהיה זכאי לתט"ר – תגמולי טיפול רפואי שהמוסד לביטוח לאומי משלם כפיצוי זמני על אובדן כושר העבודה של הנפגע למשך תשעה חודשים לנפגעי פעולות איבה שאינם יכולם לעבוד עקב הפגיעה הנפשית ו/או גופנית שעברו.

במידה והתסמינים של הפגיעה הנפשית נמשכים לאורך זמן, ניתן להגיש תביעת נכות תוך 12 חודשים מיום אירוע הפגיעה. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין אובדן כושר עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן