לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית עקב סכיזופרניה

סכיזופרניה היא מחלת נפש קשה הפוגעת בכל תחומי החיים של החולים בה. המחלה גורמת להזיות, מחשבות שווא והתנהגות לא מאורגנת אשר מובילים לקשיים עצומים בתפקוד היומיומי. מאמר זה יעסוק בזכאותם של חולי סכיזופרניה לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי ויפרט את התהליך, הקריטריונים לקביעת שיעורי הנכות, זכויות נלוות נוספות וחשיבות הליווי המשפטי בתהליך הגשת תביעת נכות כללית עקב סכיזופרניה.

 

על האפשרות להגשת תביעת נכות בגין סכיזופרניה

חולי סכיזופרניה בישראל לרוב מאובחנים כבעלי מוגבלות ומקבלים קצבאות נכות מהמוסד לביטוח לאומי. זאת בשל ההשפעה המשמעותית שיש למחלה על יכולתם התפקודית והתעסוקתית, אשר מצדיקה את סיווג המחלה כנכות בפועל.

בשורות הבאות נסביר עבור מי תביעת קצבת נכות כללית בגין סכיזופרניה עשויה להיות רלוונטית, כמה אחוזי נכות ניתן לקבל במסגרת הגשת תביעת נכות נפשית מסוג זה וכיצד סיוע משפטי יכול לעזור למתמודד הנפש ובני משפחתו בתהליך מורכב זה.

 

מי זכאי להגיש תביעת נכות בגין סכיזופרניה?

סכיזופרניה היא מחלת נפש המאופיינת בסימפטומים שונים כגון הזיות ובעיות קוגניטיביות. מבחינה תפקודית, המחלה גורמת לקשיים התנהגותיים, ירידה בתפקוד וביוזמה, מה שעלול לפגוע ביכולת ההשתכרות.

נוכח השפעתה הנרחבת של המחלה, חולי סכיזופרניה זכאים לקצבאות נכות ושירותי שיקום מהמוסד לביטוח לאומי. עם זאת, מימוש הזכויות תלוי בהצגת מסמכים רפואיים מתאימים ובאופן הגשת התביעה לוועדה הרפואית.

לפיכך, חשוב לפנות לסיוע משפטי מעורך דין ביטוח לאומי מנוסה, שיידע להציג את המקרה באופן המיטבי על מנת למקסם את סיכויי הזכאות לקצבאות ושירותים אלה.

 

הבסיס החוקי להגשת תביעות נכות בגין סכיזופרניה

סכיזופרניה מוגדרת כנכות נפשית בסעיף 33(ב) לספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי. ספר זה מתייחס לתתי סוגים שונים של המחלה כגון סכיזופרניה פרנואידית, דו-קוטבית, קטטונית ועוד.

כמו כן, הספר כולל הפרעות נלוות כדוגמת הפרעות פסיכוטיות חולפות, הפרעות סכיזואפקטיביות ופסיכוזות לא מסווגות.

אחוז הנכות עבור כל אבחנה נקבע לפי קריטריונים ספציפיים המפורטים בהמשך.

לפיכך, סעיף 33(ב) לספר הליקויים מהווה את הבסיס החוקי להגשת תביעת נכות בגין מגוון בעיות נפשיות הקשורות לסכיזופרניה.

 

מה שיעור אחוזי הנכות שעשויים להיקבע בתביעה בגין סכיזופרניה?

אנשים הלוקים בסכיזופרניה זכאים לקבל קצבת נכות בהיקף שיקבע בהתאם לחומרת מצבם.

במוסד לביטוח לאומי נקבעים אחוזי הנכות למתמודד הנפש, על פי סוג הסכיזופרניה שלו ומידת פעילותה. במקרים של מחלה פעילה המצריכה אשפוז, החולה עשוי לקבל 100% נכות.

לעומת זאת, במקרה של הפוגה חלקית, אחוזי הנכות נעים בין 10% ל-70%, בהתבסס על חומרת הסימפטומים, הטיפול התרופתי, כושר עבודה ורמת הפגיעה הנפשית והחברתית.

על השפעת חומרת הסכיזופרניה על דרגת הנכות הנקבעת למבוטחאחוז הנכות שנקבע למבוטח בביטוח הלאומי, מושפע מחומרת מצבו ומהלך המחלה, כדלקמן:

מצב המחלה אחוזי נכות
הפוגה מלאה ללא פגיעה תפקודית 0%
הפוגה ללא סימנים משמעותיים, טיפול תרופתי, מגבלות קלות 10%
הפוגה עם סימנים קלים עד בינוניים, טיפול קבוע, מגבלות מתונות 25%
הפוגה חלקית, סימנים ניכרים, טיפול קבוע, מגבלות ניכרות, פגיעה בתפקוד 40%
הפוגה חלקית, התקפים פסיכוטיים מרובים, טיפול קבוע, מגבלות משמעותיות, ירידה בתפקוד 50%
מחלה פעילה, תסמינים מתמשכים, מגבלות קשות, אשפוז יום 70%
מחלה פעילה המחייבת השגחה קבועה או אשפוז מלא 100%

נציין כי המונח "הפוגה" בהקשר זה, מתייחס לירידה בחומרת ההפרעה. יחד עם זאת, הקריטריונים שהביטוח הלאומי נשען עליהם לקביעת אחוזי הנכות כתוצאה מסכיזופרניה, מנוסחים לעיתים באופן עמום.

לדוגמה, השימוש במונחים כגון "קל עד בינוני" או "הגבלה ניכרת" אינו כולל כימות מדויק של רמת החומרה. לכן קביעת אחוז הנכות נתונה לפרשנות סובייקטיבית של הבודק הרפואי מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

גורמים נוספים בקביעת אחוזי נכות למתמודדי נפש הלוקים בסכיזופרניה

בנוסף לגורמים שצוינו, המוסד לביטוח לאומי עשוי לשקול בקביעת אחוזי הנכות גם את עוצמת ההפרעה, משכה, תדירות ההתקפים, מספר ואורך האשפוזים ומשך תקופת ההפוגה.

ישנם מקרים בהם בתי המשפט קבעו קשר בין הופעת המחלה לאירועים או נסיבות ספציפיים כגון שירות צבאי. במקרים אלה המדינה מכירה בסכיזופרניה כנכות ומעניקה קצבה לטווח ארוך, מבלי למנוע בהכרח עבודה בכפוף לתנאים מסוימים.

בכל מקרה, חשוב להיעזר בעורך דין מנוסה בהגשת התביעה על מנת להביא בחשבון את מכלול השיקולים ולמקסם את הסיכויים לקבלת קצבה הולמת.

 

זכויות נוספות למקבלי קצבת נכות עקב סכיזופרניה

בנוסף לקצבת נכות, חולי סכיזופרניה עשויים להיות זכאים גם לקצבת שירותים מיוחדים, בהתאם לאופי הסימפטומים שלהם. הזכאות לקצבה זו מותנית בהוכחת מוגבלות בביצוע פעולות יומיומיות או צורך בהשגחה למניעת פגיעה עצמית או פגיעה בזולת.

גובה קצבת השירותים המיוחדים לחולה הסכיזופרניה, נקבע על פי אחוז הנכות הרפואית שקבעה הוועדה הרפואית. לכן, חשוב לקבל הערכת נכות מדויקת.

בנוסף, קיימות זכויות נלוות נוספות אשר חשוב לברר אותן עם עורך דין מומחה בתחום.

 

כיצד סיוע משפטי יכול לעזור למתמודד הנפש ובני משפחתו בתהליך מימוש הזכויות?

סכיזופרניה היא הפרעה נפשית מורכבת המשפיעה משמעותית על היכולת לתפקד בחיי היומיום. המחלה יכולה לגרום לשינויים קיצוניים במצב הנפשי ולהקשות על החולים לעבוד או לנהל את ענייניהם בשגרה.

על אף שקיימות תוכניות ממשלתיות ופוליסות ביטוח פרטיות המעניקות סיוע כספי לחולי סכיזופרניה, הניווט במערכת וקבלת הפיצוי המתאים יכולים להיות בעייתיים. לכן, חשוב שחולי סכיזופרניה ובני משפחותיהם יפנו לסיוע משפטי של עורכי דין מנוסים בתחום תביעות המוסד לביטוח לאומי. ייעוץ כזה יכול לסייע בקבלת הפיצויים המגיעים על פי דין ושאר שירותי העזר המגיעים למתמודד הנפש ומשפחתו על פי החוק.

 

לסיכום

סכיזופרניה היא מחלה מורכבת הפוגעת קשות בתפקודו של החולה. חולים רבים זכאים לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, אך תהליך הגשת התביעה והוכחת הזכאות לה, הוא כאמור מאתגר.

על כן, מומלץ להיעזר בליווי של עורך דין מומחה בתחום כדוגמת עו"ד אימבר גולן פרטוש, על מנת להבטיח שהגשת התביעה תיעשה בצורה נכונה ותניב את מלוא הזכויות המגיעות לכם כדין.

תביעת נכות כללית עקב סכיזופרניה

כן, חולי סכיזופרניה עשויים להיות זכאים לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

הזכאות וגובה הקצבה נקבעים בהתאם לחומרת המחלה והשפעתה על מצבו הרפואי והתפקודי של המבוטח.

קצבת השירותים המיוחדים היא קצבה כספית לה עשויים להיות זכאים חולי סכיזופרניה, בהתאם לחומרת מצבם הרפואי ותסמיניהם. מטרת הקצבה היא לאפשר מימון שירותים רפואיים ואחרים הנחוצים לשיפור איכות החיים של הזכאי.

כן, חולי סכיזופרניה עשויים להיות זכאים לפיצויים מחברות ביטוח פרטיות במידה ויש ברשותם פוליסות מתאימות. הפוליסות העיקריות הרלוונטיות הן לאובדן כושר עבודה ומחלות קשות. אולם לעיתים מבוטחים אינם מודעים לכיסויים ביטוחיים הקיימים להם, לכן מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום תביעות הביטוח על מנת לבדוק האם קיימת זכאות לפיצוי כספי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, נכות כללית, קצבת נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן