לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פיצויים תאונת דרכים פריצת דיסק

פריצת דיסק כתוצאה מתאונת דרכים היא פגיעה קשה שעלולה לגרום לנכות ממושכת ולפגוע באיכות החיים. במקרים אלו, הנפגע זכאי לפיצויים תאונת דרכים פריצת דיסק מגורמים שונים, אך התהליך לקבלתם מורכב ומחייב היערכות נכונה.

 

על האפשרות להגשת תביעת פיצויים תאונת דרכים פריצת דיסק

פריצת דיסק כתוצאה מתאונת דרכים עלולה לגרום לפגיעה תפקודית משמעותית ולהשפיע באופן קשה על איכות החיים של הנפגע. לאור זאת, אדם שסובל מפריצת דיסק וחווה קשיים תפקודיים משמעותיים, יכול להגיש תביעת נכות כללית לביטוח הלאומי ולעמוד בפני וועדה רפואית.

במקרים כאלה, סכום הפיצויים צפוי להיות גבוה במיוחד בשל המוגבלות הרפואית הנרחבת שנגרמה, וכן בשל גורמים נוספים כגון הפסדי שכר, הצורך בסיוע, הוצאות רפואיות ועוד.

 

סממנים אופייניים לפגיעות גב מתאונות דרכים שכדאי להכיר

לאחר מעורבות בתאונת דרכים שגרמה לפגיעת גב וכאבים, חשוב להיות ערניים גם לאחר הבדיקה וקבלת האבחנה במיון. יש לגלות ערנות לסממנים אפשריים שעלולים להופיע בימים שלאחר התאונה, כאבים או מגבלות תנועה בצוואר או בכתפיים והשכמות, הקרנת כאבים לראש, כאבי ראש וכדומה.

לעיתים עשויות להופיע גם בעיות נוירולוגיות מסוגים שונים. פגיעות בגב ובעמוד השדרה יכולות להתבטא גם בקשיי ריכוז, בעיות בזיכרון, מתח ועצבנות, כאבים בתנועה או בתנוחות מסוימות, נוקשות, הפרעות שינה ורגישות בפלג הגוף התחתון.

במקרים אלו, לא ניתן להסתפק בבדיקה הראשונית בעקבות התאונה וחיוני לבצע בדיקות הדמיה מקיפות לאיתור ממצאים נוספים, ומומלץ גם לדרוש הפניה לרופא אורתופד.

חשוב להתייחס גם באופן ספציפי לבלט דיסק – מצב בו הדיסק שבין שתי חוליות עמוד השדרה בולט החוצה ממבנה החוליות הרגיל ויוצר לחץ על העצבים והרצועות באזור. פגיעה זו עלולה להחמיר ולהוביל לפריצת דיסק בעקבות פגיעה נוספת בעתיד. בלט הדיסק עצמו עלול לגרום להגבלת תנועה, כאבים חריפים, נזק עצבי המשפיע על תפקוד הגפיים, חולשה,  נימול, הקרנת כאבים, חוסר שליטה בסוגרים בנסיבות חמורות.

 

חשיבות הפנייה לטיפול רפואי בעקבות תאונת דרכים עם חשד לפריצת דיסק

פגיעות בעמוד השדרה והגב הן מהבעיות הנפוצות ביותר שנפגעי תאונות דרכים סובלים מהן. לעתים, הנפגע יחוש בכאבים חדים ופתאומיים באזור הגב והצוואר מיד לאחר התאונה. אך במקרים רבים, הכאבים יופיעו רק כעבור מספר ימים.

חשוב לפנות לטיפול רפואי בסמוך ככל האפשר למועד התאונה – הן כדי להבטיח את בריאות הנפגע והן על מנת לתעד את הפגיעה במידה שאכן נגרמה פגיעה בעמוד השדרה, דבר שיבטיח קבלת פיצוי מלא בהתאם.

 

המשקל הביטוחי של פנייה לטיפול רפואי בסמוך לתאונת הדרכים

פנייה לטיפול רפואי מיידית לאחר התאונה היא חיונית, שכן מדובר בדרך היחידה ליצור קשר סיבתי מתועד בין התאונה ובין הנזק הקיים או שעלול להופיע בהמשך. בעת הפנייה לטיפול הרפואי, יש לפרט אודות נסיבות התאונה, לדווח על חבלות ותחושות גופניות מהפגיעה, ולוודא שהרופא מתעד את כל אלה ברשומה הרפואית. תיעוד זה ישמש כהוכחה מוצקה לפגיעה כלפי חברת הביטוח בעתיד.

 

על מה חיוני להקפיד במסגרת בדיקות וטיפולי המשך בעקבות פגיעת הגב מהתאונה?

מכאן ואילך, בכל פנייה נוספת לטיפול רפואי, יהיה צורך לציין שמדובר בבדיקה או בהפניה הנובעת מתאונת דרכים, ולפרט את התלונות הקשורות לכאבים, מגבלות קיימות, והשפעתן על התפקוד היומיומי והאישי, כולל בעבודה.

הטיפול עצמו עשוי להיות אגרסיבי או לחילופין שמרני יותר וכולל מנוחה, אביזרי קיבוע וגבס, משככי כאבים, טיפולי רפואה אלטרנטיבית, פיזיותרפיה וכדומה. אולם סוג הטיפול שיינתן אינו המכריע לצורך קביעת הפיצוי, אלא חומרת הנזקים שנגרמו בפועל במקרה הספציפי.

 

איך נערכים לוועדה הרפואית בתביעת פיצויים בגין תאונת דרכים שהובילה לפריצת דיסק?

חשוב להגיע לוועדה עם כלל תוצאות הבדיקות שבוצעו כגון בדיקת סי.טי., בדיקות רנטגן, MRI, מיפוי עצמות, סריקות מוח ועוד. הבדיקה הקלינית של הרופא בוועדה והתרשמותו ממצב הנפגע הן בעלות חשיבות עליונה.

בנוסף, חברי הוועדות הרפואיות מצפים לראות מעקב רפואי של מומחים נוירולוגים ואורתופדים, כגון מומחים לעמוד השדרה ואורתופדיה. הרופא לרוב יישאל גם שאלות לגבי מצבו הרפואי של נפגע התאונה. לכן חיוני להציג באופן ברור ומדויק את מלוא הבעיות שהופיעו בעקבותיה ולתאר באילו אופנים הפגיעה פגמה באיכות חייו. בנוסף גם העבר הרפואי ייבחן אם קיים, תוך התייחסות לפגיעה הנוכחית.

 

אילו פיצויים ניתן לקבל בעקבות תאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה וגרמה לפריצת דיסק?

במקרה שהפגיעה הוכרה בחזקת תאונת עבודה, הנפגע זכאי לפיצויים הן מחברת ביטוח החובה והן מהמוסד לביטוח לאומי. פריצת דיסק עלולה לגרור מחיר כבד הכולל הפסד הכנסות, פגיעה בכושר עבודתו של הנפגע, הוצאות על טיפולים, רכישת עזרים ותרופות, עלויות התניידות במקרה של מוגבלות, הוצאות סיוע מצד שלישי או בני משפחה, וכמובן סבל וכאב. כל אלה אמורים להיכלל בחישוב מסודר של גובה הפיצויים בהתאם לחומרת הפגיעה ומצב הנפגע. לכן חשוב לפעול באופן מסודר מול כל הגורמים המפצים, רצוי בסיוע עורך דין מנוסה.

 

לסיכום

פריצת דיסק כתוצאה מתאונת דרכים היא פגיעה קשה ומורכבת שעלולה להשפיע לרעה על איכות החיים לטווח ארוך. לפיכך במקרים כאלה, חשוב להבין את מלוא הזכויות לפיצוי מגורמים שונים כמו חברות ביטוח, ביטוח לאומי והמעסיק. התהליך כולל איסוף מקיף של ראיות רפואיות, מעקב ותיעוד, והופעה בפני ועדות רפואיות להערכת נכות.

לנוכח המורכבות הרבה של התהליך, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה בתחום תאונות הדרכים והפיצויים כבר משלב מוקדם. צוות עורכי הדין המנוסים במשרד אימבר גולן פרטוש ישמח ללוות אתכם בתהליך ולסייע לכם במיצוי מלא של זכויותיכם לפיצוי הולם.

צרו קשר כבר היום לקבלת ייעוץ ראשוני אישי.

הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים

חשוב להיות ערניים לסימנים כמו כאבי צוואר, הקרנת כאבים לידיים, כאבי כתפיים, צפצופים באוזניים או בעיות נוירולוגיות, קשיי ריכוז וזיכרון, נוקשות ורגישות בפלג הגוף התחתון. אם סימנים כאלה מופיעים בימים שלאחר התאונה, חשוב לדרוש בדיקות הדמיה נוספות כמו CT ו-MRI לעמוד השדרה ולהיבדק על ידי רופא אורטופד.

פנייה לטיפול רפואי מיידית לאחר התאונה היא חיונית כדי ליצור קשר סיבתי מתועד בין התאונה לפגיעה שנגרמה. התיעוד הרפואי ישמש כראיה מוצקה מול חברות הביטוח בעתיד. חשוב לתאר את נסיבות התאונה, תלונות על חבלות ותחושות גופניות ולוודא שהכל מתועד ברשומות הרפואיות.

הוועדה הרפואית מייחסת חשיבות רבה לתוצאות בדיקות ההדמיה כמו CT, רנטגן, MRI ולבדיקה הקלינית של הנפגע. היא מצפה לראות גם סיכומי ביקור אצל רופאים מומחים כנוירולוגים ואורתופדים ובוחנת את חומרת הבעיות והשפעתן על איכות החיים של התובע. גם העבר הרפואי נבדק אף הוא בהתייחס לפגיעה הנוכחית.

פגיעות בעמוד השדרה הן מורכבות ועלולות להחמיר עם הזמן. ייעוץ משפטי מוקדם יספק הכוונה מקצועית לגבי הצעדים הראשוניים ולגבי מיצוי הזכויות לפיצוי ממגוון גופים מפצים, בחשיבה גם על נזקים מושהים שעלולים להופיע רק בהמשך.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן