לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

סקירה של ביטוח לאומי וחשיבותו

ביטוח לאומי הוא מוסד ציבורי שנועד לספק ביטחון סוציאלי לתושבי ישראל במצבים שונים בחייהם. הוא מספק מגוון רחב של שירותים, כגון קצבאות, דמי אבטלה וסבסוד לשירותי סיעוד. ליווי וייצוג משפטי בהגשת תביעות ביטוח לאומי חשובים מאוד מכיוון שהם יכולים לסייע למבוטחים לקבל את הזכויות המגיעות להם במלואן. המדריך שלפניכם נכתב לצורך סקירה של ביטוח לאומי וחשיבותו ואנו מקווים כי הוא יביא לכם תועלת במידה ותזדקקו לסיוע מהמוסד לביטוח לאומי.

 

סקירה של ביטוח לאומי וחשיבותו לביטחון הסוציאלי של תושבי ישראל

ביטוח לאומי הוא מוסד ממשלתי בישראל האחראי על מתן הגנה סוציאלית לאזרחים, הן באמצעות קצבאות והן באמצעות שירותים שונים שניתן לקבל דרכו.

הביטוח הלאומי נוסד בישראל בשנת 1953. בתחילה, הביטוח הלאומי התמקד בענפי הביטוח הבסיסיים, כגון ביטוח זקנה, שארים ונכות. עם השנים, הביטוח הלאומי הרחיב את פעילותו, והוא מעניק כיום מגוון רחב של שירותים, כגון ביטוח ילדים, ביטוח אבטלה, ביטוח סיעוד וביטוח מילואים.

כל תושב בגיר בישראל משלם דמי ביטוח בהתאם לרמת הכנסתו, וכאשר הוא נזקק לסיוע, הוא מקבל אותו בהתאם לצרכיו.

 

ענפי הביטוח הלאומי

המוסד לביטוח לאומי מחולק לכמה וכמה ענפים, המעניקים כיסוי למבוטחים במגוון רחב של מצבים:

  • ביטוח זקנה – מעניק קצבת זקנה לאזרחים המגיעים לגיל פרישה. קצבת הזקנה נקבעת בהתאם לתקופת הביטוח של המבוטח, לשכרו הממוצע בתקופה בה עבד ועוד.
  • ביטוח שארים – מעניק קצבת שאירים למשפחה של אדם שנפטר. קצבת השאירים נקבעת בהתאם לגיל האלמן/ה של המנוח/ה, מספר התלויים בה או בו, ועוד.
  • ביטוח נכות כללית – מעניק קצבת נכות לאזרחים שנפגעה בריאותם ובשל כך חלה ירידה משמעותית בכושר עבודתם. קצבת הנכות נקבעת בהתאם לאחוז הנכות הרפואית של המבוטח, דרגת אי הכושר שלו, שכרו לפני אובדן כושר עבודתו ועוד.
  • ביטוח אבטלה – מעניק דמי אבטלה לעובדים שאיבדו את מקום עבודתם. דמי האבטלה נקבעים בהתאם לתקופת הביטוח של המבוטח, לשכרו הממוצע בתקופה בקדמה לעזיבת העבודה ועוד.
  • ביטוח ילדים – מעניק קצבת ילדים להורים של ילדים עד גיל 18. קצבת הילדים נקבעת בהתאם למספר הילדים, לגילם ועוד.
  • ביטוח בריאות – תשלום דמי ביטוח הבריאות מקנה לתושבי ישראל זכאות למימוש כלל שירותי הבריאות המוגדרים במסגרת סל הבריאות הממלכתי, דרך קופת החולים שבה הם חברים. שירותי הבריאות כוללים טיפול רפואי, השתתפות בסבסוד תרופות שבסל ועוד.
  • ביטוח סיעוד – מעניק שירותי טיפול סיעודי מסובסדים לקשישים שאינם מסוגלים לטפל בעצמם, או יכולת להמיר את שעות הסיעוד בשווה ערך בכסף.
  • ביטוח מילואים – מעניק קצבת מילואים לעובדים שנקראים לשרת במילואים. קצבת המילואים נקבעת בהתאם לתקופת השירות, לשכרו הממוצע של העובד ועוד.
  • ביטוח פגיעה בעבודה – מעניק פיצויים בדמות דמי פגיעה זמניים וקצבת נכות מעבודה עבור נכות שעולה על 90 ימים, לעובדים שנפגעו בעבודתם. הפיצויים כוללים פיצויים בגין אובדן כושר עבודה, פיצויים בגין נכות ועוד.

 

על חשיבותו של המוסד לביטוח לאומי

מסקירת הזכויות שמנינו לעיל, קל להבין את חשיבותו של הביטוח הלאומי, כגורם מרכזי ביציבות הכלכלית והחברתית בישראל. המוסד לביטוח לאומי מספק כאמור ביטחון סוציאלי לאזרחים, ומסייע להם להתמודד טוב יותר עם מצבים של תאונות, אובדן עבודה, נכות, זקנה ועוד.

הביטוח הלאומי מסייע לתושבי המדינה לשמור על רמת חיים סבירה גם במצבים של משבר. הוא מאפשר להם להמשיך לפרנס את משפחותיהם, לקבל טיפול רפואי הולם, ולשמור על רמת חיים נאותה גם לאחר פרישתם מעבודה.

 

מה חשיבותם של ליווי וייצוג משפטי בהגשת תביעות ביטוח לאומי?

הביטוח הלאומי הוא גוף ממשלתי גדול ומורכב, והוא לעיתים קרובות דורש מהמבוטחים להוכיח את זכאותם לקצבאות או לשירותים. ליווי וייצוג משפטי בהגשת תביעות ביטוח לאומי חשובים מאוד מכיוון שהם יכולים לסייע למבוטחים לקבל את הזכויות המגיעות להם במלואן ותוך מזעור הבירוקרטיה הכרוכה בתהליך. הסיוע המשפטי יכול לעזור למבוטחים להבין טוב יותר את זכויותיהם, לאסוף את המסמכים הדרושים ולהכין את התביעה שלהם בצורה מקצועית, על מנת לשפר את סיכויי התביעה לקבל אישור מהמוסד לביטוח לאומי.

 

היתרונות בפנייה לסיוע משפטי בתביעות ביטוח לאומי

הנה מספר יתרונות של ליווי וייצוג משפטי בהגשת תביעות ביטוח לאומי:

סיוע בהבנת הזכויות

עורך דין ביטוח לאומי מיומן, יכול לעזור למבוטחים להבין את זכויותיהם לפי החוק. הוא יכול לספק מידע על הקריטריונים לזכאות, על ההליכים להגשת תביעה ועל הזכויות המשפטיות של המבוטחים במקרה של דחיית תביעתם.

סיוע באיסוף מסמכים

עורך דין לענייני ביטוח לאומי יכול לעזור למבוטחים לאסוף את המסמכים הדרושים להגשת התביעה. המסמכים הללו עשויים לכלול אישורי עבודה, אישורי רפואיים, אישורי אבטלה ועוד.

הכנת תביעה מקצועית

עו"ד ביטוח לאומי יכול להכין את התביעה של המבוטח בצורה מקצועית. הוא יכול להסביר את העובדות בצורה ברורה ומדויקת, ולהגיש את התביעה במועד ובדרך הנכונה.

ייצוג בהליכי ערעור

במקרה של דחייה של התביעה, עורך דין לתביעות ביטוח לאומי, יכול לייצג את המבוטח בהליך הגשת ערעור. הליכי ערר בביטוח לאומי עלולים להיות מורכבים, אך הסיוע המשפטי יכול לעזור למבוטח להגדיל את סיכויי הצלחתו בהליך זה.

בנוסף ליתרונות הללו, ליווי וייצוג משפטי יכולים לעזור למבוטחים לחסוך זמן וכסף. הגשת תביעה לביטוח לאומי היא תהליך מורכב שיכול להיות ארוך ומייגע. אולם עורך דין יכול לעזור למבוטחים לעבור את התהליך הזה בצורה מהירה ויעילה יותר.

 

לסיכום

הביטוח הלאומי הוא מוסד ציבורי חשוב, המהווה גורם מרכזי ביציבות הכלכלית והחברתית בישראל. הביטוח הלאומי מספק ביטחון סוציאלי לאזרחים, ומסייע להם להתמודד עם מצבים של אובדן עבודה, נכות, זקנה ועוד.

אף על פי שלא כל תביעות הביטוח הלאומי דורשות בהכרח ליווי וייצוג משפטי בתהליך של הגשת התביעה, במקרים מורכבים או במקרים שבהם המבוטח אינו בטוח בזכויותיו, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בביטוח לאומי.

משרד עורך דין אימבר גולן פרטוש מלווה בהצלחה מבוטחים בהגשת תביעות ביטוח לאומי ועררים, מזה שנים רבות וישמח לעזור גם לכם בתהליך למימוש זכויותיכם. פנו אלינו כעת להתייעצות בכל עניין הנוגע לתביעות וזכויות בביטוח הלאומי!

סקירה של ביטוח לאומי וחשיבותו

ליווי וייצוג משפטי יכולים לעזור למבוטחים להבין את זכויותיהם, לאסוף את המסמכים הדרושים ולהכין את התביעה שלהם בצורה מקצועית, שתמקסם את סיכוייה להתקבל ולהניב את מירב הזכויות המגיעות לתובע.

לא, לא כל תביעת ביטוח לאומי דורשת ליווי וייצוג משפטי. במקרים מסוימים, מבוטחים יכולים להגיש את התביעה שלהם באופן עצמאי בהצלחה. אולם בהתעורר קשיים, סיוע משפטי בהחלט יכול לסייע.

מומלץ להיעזר בעורך דין בהגשת תביעה לביטוח לאומי במקרים מורכבים או בהיווצר מחלוקת מול הביטוח הלאומי, במקרים שבהם המבוטח אינו בטוח בזכויותיו, במקרים שבהם המבוטח אינו יודע כיצד לאסוף את המסמכים הדרושים, או במקרים שבהם המבוטח מעוניין לקבל ייצוג בהליך ערעור בביטוח לאומי.

ניתן למצוא עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי באמצעות המלצות של חברים או בני משפחה, או באמצעות חיפוש באינטרנט של עורך דין ביטוח לאומי מומלץ וקריאת חוות דעת מלקוחות מרוצים. חשוב לבחור עורך דין בעל ניסיון רב בתחום הביטוח הלאומי, ואשר מבין את הזכויות של המבוטחים היטב ואת הערוצים שבהן ניתן לממשן באופן מיטבי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן