לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

זכויות ילד נכה

המדינה דואגת לכלל ההורים דרך בגין הילדים שלהם במגוון דרכים וזכויות המגיעות להם מהמוסד לביטוח לאומי. על אחת כמה וכמה להורים לילד נכה, שההתמודדות שלהם ושל הילד שלהם עם העולם מורכבת הרבה יותר. למה זכאים ההורים במסגרת זכויות ילד נכה? למה זכאי הילד עצמו? למה צריך עורך דין במקרה כזה? מומלץ מאוד להתעדכן ולדעת את זכויותיכם, לא כל ההורים מודעים למגוון האפשרויות העומדות בפניהם. כל הפרטים במאמר שלפניכם:

 

הגדרת ילד נכה

לפני שמדברים בכלל על זכויות, עליכם לבדוק האם אתם בכלל עומדים בקריטריונים והורים לילד נכה, שבשל כך תהיו זכאים לזכויות ילד נכה. המוסד לביטוח לאומי קבע מספר פרמטרים שעל פיהם ניתן לקבוע האם מדובר ב"ילד נכה" המזכה בקצבת ילד נכה.

ההגדרה של המוסד לביטוח לאומי קובעת מגוון של בעיות, בין השאר: ילדים על הספקטרום האוטיסטי, ילדים שיש להם cp, שיתוק מוחין ובעיות גפיים, ילדים עם סוגי אלרגיה שונים, עם אפילפסיה, עם ביות בדיבור, הנצרכים בסיוע בתקשורת, כאלה שיש להם בעיות בדרכי נשימה וסיסטיק פיבורזיס (cf), ילדים עם בעיות התנהגותיות קשות, עם דושן ומחלת ניוון פרוגרסיבית, עם דיאליזה, עם דיסאוטונומיה משפחתית, ילדים שנדרשים להאכלה ממושכת ובעיות הזה, כמובן ילדים שעברו השתלות, שיש להם ליקויי שמיעה, ראיה או כל ליקוי נפשי או מוגבלות שכלית התפתחותית. זו רשימה רחבה, אבל ניתן למצוא את הרשימה המלאה באתר המוסד לביטוח לאומי.

 

המקור בחוק לזכויות ילד נכה

המקור החוקי לזכויות ילד נכה נמצא במספר מקומות, בין השאר חוק הביטוח הלאומי עצמו. אפשר למצוא בתקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה) ותקנות הביטוח הלאומי (ביטוח נכות) (ועדות עררים לשירותים מיוחדים ולילד נכה). בנוסף, ניתן למצוא, בעיקר התייחסויות בנושא הזכויות של ילד נכה בתחום החינוך, בחוק חינוך מיוחד, חוק "השילוב", חוק חינוך חינם לילדים חולים.

 

גמלת ילד נכה – המוסד לביטוח לאומי

ההורים יכולים לקבל את הגמלה החל מגיל שלושה חודשים של הילד ועד גיל 18 ושלושה חודשים. כמובן ששיעור הגמלה נקבע על ידי הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי ותלוי בשיעור המוגבלות והנכות של הילד ובשאלה עד כמה הוא תלוי באחרים. המוסד לביטוח לאומי קבע מספר פרמטרים שיש לעמוד בהם, מלבד כמובן מצבו הרפואי של הילד, בין הפרמטרים: מידת הצורך שלו בעזרה, האם יכול לבצע לבד פעולות בסיסיות, האם צריך נוכחות קבועה של משגיח? או סייעת? שווי הגמלה יכול להגיע עד 7,168 ₪. אם מדובר במשפחה עם שני ילדים נכים, כמובן שהיא תהיה זכאית לגמלה מוגדלת ב50% לכל אחד מהילדים. יש לציין את כי את התשלום על הגמלה אפשר לקבל רטרואקטיבית עבור 6 חודשים עד שנה, שלפני הגשת התביעה. שימו לב כמובן, שעליכם להגיש בקשה לגמלה כזו, היא לא מגיעה אליכם באופן אוטומטי. לאחר שעוברת שנה, מהמועד שבו הוכרתם כזכאים לגמלה, כבר לא ניתן להגיש בקשה לקבל את הגמלה רטרואקטיבית.

 

הבחנה בין גמלת ילד נכה לגמלת ניידות

שימו לב שגמלת ילד נכה שונה מגמלת ניידות, המשמעות היא, שבדרך כלל, לא תוכלו לקבל את שתי הגמלאות, אלא רק אחת. ישנם מצבים חריגים שתוכלו לקבל את שתיהן.

 

זכאות פטור מתשלום בקופת חולים

מי שמקבל גמלת ילד נכה, זכאי גם למספר הטבות במסגרת התשלומים לקופות החולים. במסגרת ההטבה, למשל, ישנה זכאות לפטור מתשלום השתתפות עצמית, במספר שירותים בקופות חולים, וכמובן עבור ביקורים אצל רופאים קבועים. שימו לב שאמנם ביטוח הלאומי אמור לעדכן את קופת החולים באופן אוטומטי, אבל כדי שתוודאו את זה, זה לא תמיד קורה.

 

מעון יום שיקומי

אם מדובר בפעוט נכה, או עם צרכים מיוחדים, עד גיל 3 הוא זכאי, בין השאר, ללכת למעון יום שיקומי. אופציה נוספת, היא להשתלב במעון יום, או במשפחתון רגיל, רק עם סיוע. מה צריך לעשות בשביל לקבל זכות זו? עליכם לקבל חוות דעת של מכון להתפתחות הילד שאכן הילד שלכם סובל מעיכוב התפתחותי, שהוא גם יחד עם זה מקבל גמלה מהמוסד לביטוח לאומי, ושמוכר כבעל מוגבלות שכלית התפתחותית. על המכון להיות כמובן מוסד מוכר באופן רשמי.

 

זכאות להסעות

לאחר שקיבלתם הכרה בילד הנכה שלכם מטעם המוסד לביטוח הלאומי, שימו לב שאתם גם זכאים להסעות מבית הספר או הגן, לבית שלכם, והפוך. את זה יש לבקש מהרשות המקומית בה אתם מתגוררים, כמובן לאחר האישור מהמוסד לביטוח לאומי, כאמור. מי שאחראי על כך ברשות המקומית זו המחלקה לשירותים חברתיים ברשות.

 

זכאות לתג חניה לנכה ותשלום מופחת של אגרת רישוי

לאחר שיש לכם זכאות מטעם המוסד לביטוח לאומי, והבן או הבת שלכם הוכר כנכה, תוכלו לפנות לאתר משרד הרישוי, ואתר משרד התחבורה, ולקבל זכאות לתג חניה, ותשלום אגרת רישוי, האגרה אותה משלמים למבחן הרישוי השנתי, ה"טסט". כנראה שתצטרכו לספק אישורים רפואיים שונים, ואולי גם אישור ממשרד הבריאות על כך שאתם מוגבלים בניידות. לאחר שתוכרו כנכים, תקבלו תג חניה לשני רכבים, וגם תשלום אגרת רישוי מופחת, אבל רק על אחד מהרכבים. כמובן שיש מגבלות על השימוש בתג החניה ויש להשתמש בו רק כשהילד הנכה ברכב.

 

תעודת נכה

אם יש לכם תעודת נכה תהיו זכאים למגוון הטבות, בין השאר, בכניסה למוזיאונים, הנחה באוטובוסים, בכניסה לאתרים תיירותיים ועוד, תקבלו את התעודה המוסד לביטוח לאומי, ואם לא קיבלתם, פנו אליהם לבדוק זאת. שימו לב שתוכלו לקבל גם פטור מהמתנה בטור, ופטור מתשלום עבור מלווה, בהצגת התעודה. אם אתם מעוניינים בפרטים נוספים לגבי התועלת של התעודה, תוכלו לבדוק באתר המוסד לביטוח לאומי.

 

שאלות ותשובות בנושא

זכויות ילד נכה

אם אתם מקבלים גמלת ילד נכה, לעיתים תהיו זכאים להעסיק עובד זר לצורך הטיפול בילד. כמובן שזה תלוי מספר קריטריונים, בין השאר, אם למשפחה יש שני ילדים עם מוגבלות. יכול להיות שתקבלו גם פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי עבור העובד הזר ההוא.

שימו לב שאם אין לכם כל הכנסה, תהיו זכאים לגמלת הבטחת הכנסה להורה המטפל בילד חולה, כמובן שגם זה תלוי במספר פרמטרים. בנוסף, תוכלו למשוך כספים מתכנית "חיסכון לכל ילד", עוד לפני שהילד מגיע לגיל 18, כמו שנקבע להורים לילדים שאינם נכים. זכאות נוספת היא לקבלת דיור ציבורי, אם אתם הורים לילד נכה, מומלץ לבדוק עם משרד השיכון. יחד עם הנחות בארנונה, בתשלום דמי חשמל או מס רכישה- עוד הנחות שתקבלו מתוקף סטטוס זה.

עורך דין יעזור לכם באמת לדעת את כל הזכויות הנוגעות אליכם באופן ספציפי. כמובן שהוא יעזור לכם גם בהערכות מול המוסד לביטוח לאומי, ובעיקר בהכנה לוועדה הרפואית, שהיא באמת קובעת את הזכאות.

הדרך הטובה ביותר היא למצוא מישהו אמין, מקצועי, ועם ניסיון, דרך התייעצות עם קרובי משפחה וחברים. אם תקבלו המלצה מחבר, מן הסתם ההמלצה הזאת שווה יותר מכל דבר אחר. בסוף, אתם צריכים מישהו שיתאים לכם, אמין, מקצועי ועם ניסיון. אלו הדרישות.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן