לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין גידול שפיר של המוח

גידולים שפירים במוח הם גידולים אשר אינם ממאירים, אך עלולים לגרום לתסמינים קשים ולפגיעה תפקודית משמעותית. חולים אלה ניצבים בפני אתגרים רפואיים וכלכליים כבדים, ועל כן חיוני שיכירו את מלוא הזכויות המוקנות להם בחוק, אותן ניתן לממש בהגשת תביעת נכות כללית בגין גידול שפיר של המוח, למוסד לביטוח לאומי.

 

מה נחשב כגידול שפיר במוח?

גידול שפיר במוח הוא מסת תאים שהמקור שלה הוא בתאים במוח או בתאי הרקמות שבקרבתו, המתחלקים באופן בלתי תקין. גידולים שפירים במוח עלולים להופיע בכל שלב בחיים, כולל גם בילדים.

 

מהם התסמינים האפשריים לגידולים שפירים במוח?

חולים עם גידול שפיר שמקורו במוח נמצאים בסיכון לחיינם בשל הלחץ שהגידול מפעיל על רקמות המוח והגולגולת. תסמינים אפשריים כוללים בעיות ראייה ושמיעה, קושי בשיווי משקל, בעיות קוגניטיביות כגון ליקויי זיכרון, קשיי דיבור, בחילות, התקפים, שיתוק פנים חלקי או מלא, וכאבי ראש.

 

מקור הזכאות להגיש לביטוח לאומי תביעת נכות כללית בגין גידול שפיר של המוח

מחלות קשות מוגדרות כמצבים רפואיים העלולים להביא לסכנת חיים, להזיק ליכולת התפקוד היומיומי שלו, כולל היכולת להשתכר למחייתו, ואשר דורש טיפול רפואי מיוחד. טיפול זה כרוך בהקדשת זמן ומאמץ רב מצד החולה, לרבות התניידות ממקום למקום לצורך קבלת הטיפול הנדרש. מחלה כזו מוגדרת אפוא כמחלה קשה על פי הקריטריונים שנקבעו לכך.

בהתחשב בכל הנ"ל, אין זה פלא כי חולים הסובלים מגידול שפיר במוח, מוגדרים על ידי ביטוח לאומי כחולים במצב רפואי קשה. בהתאם להגדרה זו, חולים אלה זכאים לשלל הטבות ותמיכה, הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מגורמים נוספים.

הטבות אלה כוללות זכויות רפואיות, קצבאות, הקלות והנחות שונות אשר נועדו לסייע לחולים הללו להתמודד עם מצבם הרפואי.

 

כיצד הביטוח הלאומי קובע זכאות לקצבה למגישי תביעת נכות כללית בגין גידול שפיר של המוח?

מכיוון שגידול שפיר מהמוח מוגדר כמחלה קשה, הביטוח הלאומי מכיר בחולים במצב זה כנכים. אחוזי הנכות הרפואית נקבעים על ידי ועדה רפואית, בהתאם לחומרת המחלה ולמידת הפגיעה ביכולת העבודה של החולה. חולים שהוכרו כבעלי נכות רפואית מעל 50% (לעקרת בית), 60% לאדם עובד או 40% בחישוב משוקלל של כמה ליקויים שאחד מהם מוערך ב- 25% לפחות, זכאים לגמלת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי, במידה והגידול השפיר הוביל לפגיעה של יותר מ- 50% בכושר עבודתם. הזכאות לקצבה והיקפה תלויה באחוזי אי הכושר שנקבעו להם, כאשר לאדם עובד מדובר בדרגת אי כושר בת 60% ומעלה ואילו לעקרת בית הרף המינימלי הוא 50% פגיעה בכושר התפקוד במשק הבית.

 

אילו זכויות נוספות ניתן לממש על סמך ההכרה בתביעת הנכות הכללית?

על סמך ההכרה בתביעת הנכות הכללית שהוגשה לביטוח לאומי בגין גידול שפיר של המוח, ניתן לתבוע גם מגוון הטבות והקלות נלוות, שזמינות במוסדות המדינה ורשויותיה למבוטחים אלה, במטרה לסייע להם להתמודד עם מצבם הרפואי.

למשל, ביטוח לאומי מעניק לחולי גידול מוחי שפיר קצבת ניידות, על מנת לסייע במימון הוצאות הנסיעה וההגעה שלהם לטיפולים, בדיקות ומוסדות רפואיים הקשורים למצבם.

בנוסף, בעלי גידולי מוח שפירים שהוכרו בידי ביטוח לאומי כבעלי לפחות 90% נכות, זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. הפטור כולל גם זכאות להחזרים רטרואקטיביים על תשלומי מס ששולמו בשש השנים האחרונות.

 

באילו נסיבות הגשת תביעת נכות מעבודה עשויה להיות רלוונטית יותר?

במידה וניתן יהיה לבסס את קיומו של קשר בין היווצרות הגידול השפיר במוח לבין עבודתו של החולה, הוא יוכר במוסד לביטוח לאומי כנפגע בעבודה. במקרה זה יהיה זכאי לדמי פגיעה לתקופה של עד 91 ימים, שיסייעו לו במהלך הטיפול וההחלמה הראשוניים. אם לאחר מכן יוגדר המבוטח כנכה בעקבות מחלתו, הוא יזכה גם במענק נכות חד פעמי במקרה של נכות מ- 9% עד 19% או לקצבה קבועה אם נקבעה לו נכות של 20% ומעלה.

 

לסיכום

בעלי גידול שפיר במוח עומדים בפני אתגרים רפואיים וכלכליים רבים. על כן, חשוב ביותר שיכירו את מלוא הזכויות המוקנות להם מכוחו של חוק הביטוח הלאומי, מס הכנסה, רשויות מקומיות וביטוחים פרטיים. מיצוי מלא של זכויות אלה יקל על ההתמודדות עם המצב ויאפשר שיפור ניכר באיכות חייהם.

אנו במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחים בייצוג חולים ובני משפחותיהם מול כל הגורמים הרלוונטיים ונשמח לעמוד גם לרשותכם. לייעוץ ראשוני והכוונה בנושא זכויותיכם, צרו עמנו קשר בטלפון או במייל. נשמח לסייע ולוודא שאתם מקבלים את כל המגיע לכם.

תביעת נכות כללית בגין גידול שפיר של המוח

הקצבאות וההטבות העיקריות כוללות קצבת נכות כללית בהתאם למידת אובדן כושר ההשתכרות, דמי פגיעה ואף קצבת נכות מעבודה – אם יוכח קשר למקום העבודה, קצבת ניידות לכיסוי הוצאות נסיעה לטיפולים ושירותי שיקום מקצועי.

קצבת נכות כללית היא קצבה המשולמת על ידי ביטוח לאומי למבוטחים עם גידול מוח שפיר, שאיבדו לפחות 50% מכושר ההשתכרות שלהם עקב המחלה. על מנת לקבל קצבה זו, על החולה להוכיח כי אכן חלה ירידה משמעותית בהכנסותיו כתוצאה ממצבו הרפואי.

זכויות נוספות לבעלי גידול שפיר במוח כוללות הנחות בתשלום היטלים ומסים עירוניים, קבלת תג נכה ממשרד התחבורה, הנחות מחברת בזק על שימוש בטלפון, וסיוע בשכר דירה ממשרד השיכון עבור חולים עם נכות של לפחות 75%.

כן, אדם שרכש פוליסת ביטוח בריאות פרטית לפני שנודע לו על המחלה, זכאי לפיצוי כספי מחברת הביטוח. גובה הפיצוי נקבע מראש בעת רכישת הפוליסה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן