לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין דלקות עצם

דלקת עצם היא מחלה כרונית הפוגעת בעצמות ומובילה במקרים רבים לירידה בתפקוד ובאיכות החיים. מאמר זה יסקור את הזכויות וההטבות להן זכאים חולים בדלקת עצם מצד המוסד לביטוח לאומי, ובכללן קצבאות נכות כללית, גמלאות לילד נכה ועוד. כמו כן יפורטו הקריטריונים לקבלת הזכויות ואופן הגשת תביעת נכות כללית בגין דלקות עצם.

 

מה הן דלקות בעצם וממה הן נגרמות?

דלקת עצם (אוסטאומיאליטיס) היא סוג של דלקת ברקמת העצם, אשר בדרך כלל נגרמת על ידי זיהום חיידקי. עם זאת, קיימים גם סוגים לא חיידקיים של המחלה, כמו דלקת כרונית רב מוקדית הנגרמת מליקויים במערכת החיסון או מחלות נדירות.

בסוג החיידקי, הזיהום יוצר דלקת באזור הפגוע וגורם להפרעה בזרימת הדם בעצם וליצירת קרישים. תהליך הרסני זה מוביל בסופו של דבר לפגיעה באספקת החמצן לאותו אזור, מה שגורם נמק של רקמת העצם הסמוכה למוקד הזיהום.

המחלה יכולה לפגוע בכל קבוצת גיל, כאשר לכל קבוצה תסמינים ייחודיים. בתינוקות, דלקת העצם עלולה לגרום לחום גבוה או שיתוק באיבר הנגוע. ילדים עם המחלה עשויים לסבול מצליעה, בעוד מבוגרים עלולים לחוות כאבי גב כרוניים הנובעים מפגיעה בעמוד השדרה.

דלקת העצם מתחילה כזיהום באזור החיצוני של העצם אשר עלול להתפשט לתוך מוח העצם. הזיהום מגיע לעצם דרך מערכת הדם או ממוקד זיהום סמוך. המחלה יכולה להופיע בצורה חריפה עם חום, או כמצב כרוני הנמשך שנים. כאשר החיידק חודר לעצם הוא גורם לבצקת, גודש בכלי דם וירידה בזרימת הדם, מה שמוביל לפגיעה באספקת החמצן לעצם.

 

אילו תסמינים אופייניים לדלקות עצם?

ככלל, תסמיני דלקת עצם נעים מתסמינים יחסית קלים כמו חום נמוך ותחושת חולי, ועד תסמינים חמורים יותר כגון כאבי גב ממושכים, כיבים סוכרתיים (בעיקר אצל חולי סוכרת) ואף אובדן יכולת תנועה באזור הנגוע.

יתרה מכך, דלקת עצם גורמת לתסמינים שונים בהתאם לגיל החולה:

  • תינוקות וילדים – סובלים מכאבים חזקים, חום גבוה, צליעה, חוסר מנוחה, צמרמורות, נפיחות וקושי בתנועת הגפה הנגועה.
  • מבוגרים – חווים תסמינים קלים יותר כמו חום נמוך, תחושת חולי, חוסר תיאבון וכאבים לא מוגדרים. התסמינים מתפתחים לאיטם לאורך חודשים.
  • אצל חולי סוכרת – הכיב הסוכרתי ברגל מזדהם וגורם לפגיעה בעצם.

לאור האמור לעיל, התסמינים והטיפול שונים בין ילדים למבוגרים. המחלה עלולה לגרום למוגבלות משמעותית בתנועה בשל צליעה, אשפוזים וטיפולים ממושכים. בנוסף, אצל מבוגרים וחולים עם מערכת חיסון מוחלשת, המחלה עלולה להשפיע באופן כרוני על התפקוד היומיומי.

ישנם מקרים שבהם נפגע התפקוד בבית ובעבודה והחולה זקוק לסיוע בשגרה ובטיפול עצמי. לנוכח השפעותיה אלו של המחלה על תפקוד הלוקים בה, החולים זכאים לממש את זכויותיהם במוסדות המדינה כדי להקל על ההתמודדות עם המחלה.

 

אילו זכויות בביטוח לאומי מגיעות לבעלי דלקות עצם?

חולי דלקת עצם עשויים להיות זכאים לזכויות רפואיות שונות מהביטוח הלאומי:

  1. קצבת נכות כללית – לחולים שאיבדו את כושר העבודה בשיעור נכות רפואית מעל 60% או 40% נכות משוקללת עם ליקוי אחד לפחות בשיעור של 25% ומעלה. עקרות בית זכאיות גם החל מדרגת נכות של 50%.
  2. גמלת ילד נכה – הורים לילד עם מוגבלות תלותית עקב המחלה, זכאים לגמלה עד גיל 18 בהתאם לרמת התלות.
  3. קצבת ניידות – ניתנת לחולים בדלקת עצם עם ליקויי רגליים המוגבלים בניידות מחוץ לביתם.

זכויות נוספות

בנוסף לקצבאות הנכות מהמוסד לביטוח לאומי, חולי דלקת עצם זכאים למגוון רחב של הטבות מגופים ממשלתיים שונים:

  • פטור ממס הכנסה – זמין לחולים עם נכות משוקללת בשיעור 90% מחלות או 100% מדלקת העצם.
  • נקודות זיכוי – הורים לילד חולה המוגדר בנכות 100% זכאים ל-2 נקודות זיכוי, גם אם הילד מעל גיל 18 אם הוא תלוי בהם ומתגורר איתם.
  • מימון מכשירי עזר – חולים עם קושי בהליכה וניידות זכאים להשתתפות במימון כיסאות גלגלים, הליכון, נעליים רפואיות ומכשירי שיקום אחרים.
  • גמלת ניידות – בהתאם למידת הליקוי ביכולת ההליכה, החולים זכאים לפטור מלא או חלקי ממיסי רכישת רכב, גמלה חודשית להחזקת הרכב ותג חנייה לנכים. גובה הזכאות נקבע לפי אחוזי הנכות בניידות.

מטרת ההטבות היא להקל על המעמסה ולשפר את איכות חייהם של החולים ובני משפחותיהם.

 

כיצד נקבעת נכות רפואית?

קביעת נכות רפואית בגין דלקות בעצם נעשית על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. הוועדה בוחנת את המסמכים הרפואיים שלך, לרבות תוצאות בדיקות, אבחנות רפואיות וטיפולים שקיבלת. הוועדה גם שואלת אותך שאלות על מצבך הרפואי ועל היכולת שלך לתפקד. הוועדה הרפואית יכולה לקבוע נכות רפואית בשיעור של 10% עד 100%. שיעור הנכות נקבע בהתאם לחומרת המחלה או הליקוי, להשפעתם על התפקוד היומיומי שלך ולסיכויי השיפור שלהם.

 

כיצד נקבע אי כושר עבודה בגין דלקות עצם?

קביעת אי כושר להשתכר נעשית על ידי פקיד תביעות של המוסד לביטוח לאומי. פקיד התביעות בוחן את המסמכים הרפואיים שלך, את ניסיון העבודה שלך ואת היכולת שלך להשתלב בעבודה. פקיד התביעות יכול לקבוע שאתה כשיר לעבודה, שאתה כשיר לעבודה חלקית או שאתה לא כשיר לעבודה. אם פקיד התביעות קובע שאתה לא כשיר לעבודה, הוא יפנה את תביעתך לוועדה רפואית נוספת, שתבחן את היכולת שלך להשתלב בעבודה.

 

איך מגישים תביעת נכות כללית בגין דלקות עצם לביטוח הלאומי?

תביעה לקצבת נכות כללית אפשר להגיש באמצעות אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי או באמצעות טופס תביעה ידני למוסד הקרוב לביתכם. עם הגשת התביעה, עליך לצרף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, לרבות תוצאות בדיקות, אבחנות רפואיות וטיפולים שקיבלת. אם תביעתך נדחית על ידי המוסד לביטוח לאומי, אתה יכול להגיש ערעור לבית הדין האזורי לעבודה. בית הדין האזורי לעבודה יבחן את התביעה שלך מחדש ויכול לקבוע שאתה זכאי לקבלת קצבה.

 

מדוע חשוב להסתייע בשירותי עו"ד ביטוח לאומי מומחה בתביעת נכות כללית בגין דלקת עצם?

חשוב לפנות אל עו"ד מומחה בעת תביעת נכות כללית בגין דלקות בעצם מכיוון שעו"ד מנוסה ומיומן יוכל לעזור לך להגביר את סיכוייך לקבלת הקצבה. עורך דין מומחה יכיר את החוק הרלוונטי, ידע כיצד להגיש את התביעה בצורה נכונה ויעילה, ויוכל לייצג אותך בפני הוועדה הרפואית או בית הדין האזורי לעבודה אם תביעתך תידחה. יש מספר יתרונות של קבלת ייעוץ משפטי מעו"ד מומחה בעת תביעת נכות כללית:

  • עו"ד יעזור לך להבין את זכויותיך וחובותיך על פי החוק.
  • עו"ד יעזור לך לאסוף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לתביעתך.
  • העו"ד יעזור לך להכין את עצמך לחקירה בוועדה הרפואית.
  • העו"ד יביא את הניסיון והידע שלו לסייע לך להשיג את הקצבה שאתה זכאי לה.

אם אתה סובל מדלקות בעצם ואתה שוקל להגיש תביעה לקצבת נכות כללית, מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום זה.

 

תביעת נכות כללית בגין דלקות עצם – סיכום

דלקות עצם כמו דלקת מפרקים שיגרונית ואוסטיאוארטריטיס, גורמות לכאבים, קשיי תנועה ופגיעה משמעותית בתפקוד. תביעת נכות כללית בגין דלקות עצם מחייבת תיעוד רפואי מדויק והערכה עדכנית של אחוזי הנכות.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בתביעות אורתופדיות מורכבות עם ניסיון רב בוועדות רפואיות. לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות, בנושא תביעת נכות בגין דלקות עצם, אנא צרו קשר עם משרדנו באמצעות האתר או טלפונית. נשמח לעמוד לרשותכם בתהליך למיצוי זכויותיכם באופן מיטבי.

תביעת נכות כללית בגין דלקות עצם

חולי דלקת עצם כרונית במספר מוקדים או במוקד דומיננטי אחד, זכאים לקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי המשולמת כקצבה חודשית, או למענק נכות חד פעמי. הורים לילד נכה הזקוק לליווי שוטף בשל המחלה, מקבלים גמלה עד הגעתו לבגרות – על מנת להקל בנטל המוטל עליהם.

גובה הקצבה מביטוח לאומי בגין דלקת עצם, נקבע בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה למבקש הקצבה בוועדה רפואית, על פי חומרת המחלה והשפעתה על התפקוד היומיומי. כמו כן נבדקת ירידה בכושר ההשתכרות בשיעור של לפחות 50%.

תהליך תביעת נכות כללית בגין דלקות בעצם כולל את השלבים הבאים: הגשת התביעה, בדיקת התביעה על ידי פקיד תביעות, זימון לוועדה רפואית, קביעת נכות רפואית על ידי הוועדה הרפואית, קביעת אי כושר להשתכר על ידי פקיד תביעות, קבלת החלטה לגבי התביעה.

חולי דלקת עצם זכאים להטבות מהמדינה בנוסף לקצבת הנכות הכללית, לרבות: סיוע ממשרד הבריאות במימון מכשירי עזר רפואיים, הקלות במס הכנסה – הקלות במיסוי כגון נקודות זיכוי, הקלות בתשלומי ארנונה, חשמל, בזק, הנחות והטבות של משרד התחבורה ועוד.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן