לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין אירוע מוחי עם סיבוכים

שבץ מוחי הוא אירוע רפואי חמור העלול לגרום לנזק בלתי הפיך ולסיבוכים מתמשכים.
למרבה הצער, רבים אינם מודעים לכך שלנפגעי שבץ קיימת זכאות למגוון הטבות ופיצויים שמטרתם לסייע בהתמודדות עם הקשיים והמגבלות הללו. לכן במאמר זה נעסוק בנושא הגשת תביעת נכות כללית עקב אירוע מוחי עם סיבוכים, הקריטריונים לזכאות והאפשרויות העומדות בפני נפגעי שבץ מוחי למקסום זכויותיהם.

 

כיצד תביעת נכות כללית יכולה לסייע לנפגעי שבץ מוחי עם סיבוכים?

תביעת נכות כללית יכולה לסייע לנפגעי שבץ מוחי עם סיבוכים במספר דרכים: ראשית, היא מעניקה סיוע כלכלי ישיר בדמות קצבאות והטבות שונות. אלו יכולות לעזור במימון הטיפולים, התרופות וההוצאות הרפואיות הנלוות למצב. שנית, התביעה מאפשרת גישה למשאבים ושירותים נוספים כגון סיוע בבית, הנחות על רכישת ציוד רפואי וכדומה. אלו תורמים רבות לאיכות החיים של המטופל.

בסופו של דבר, מימוש הזכויות באמצעות התביעה מהווה כלי משמעותי בתהליך ההחלמה וההתאוששות מאירוע השבץ עבור המטופל ובני משפחתו, משום שתביעת נכות כללית יכולה לסייע כלכלית ורפואית למי שחווה אירוע מוחי המותיר אחריו סיבוכים. על כן חשוב לשקול לחיוב את האפשרות של הגשתה.

 

אילו סיבוכים עלולים לנבוע מאירוע מוחי?

אירוע מוחי יכול להשאיר השפעות מתמשכות מגוונות על המטופל. הוא עלול לפגוע במערכות פיזיות וקוגניטיביות ולגרום לסיבוכים נוספים. חולשת שרירים, אובדן שליטה, בלבול, בעיות תקשורת, עייפות, קושי בהבנה או בזיכרון הם לא אחת תוצאות של אירוע כזה.

יתרה מכך, אנשים עלולים להתנהג באופן לא צפוי, או לחוות שינוי בתפיסת המציאות. על רקע זה, בני משפחה של מי שעבר שבץ מוחי עדים לעיתים קרובות לשינויים בהתנהגות וביכולת להביע רגשות של יקיריהם. גם דיכאון ותחושת חוסר אונים יכולים ללוות מצב זה. הדבר מחייב טיפול תומך שמטפח את המוטיבציה של המטופל להחלמה והתגברות על האתגרים.

סיבוך נפוץ נוסף הוא אי יכולתו של המטופל לשוב לעבודה באותו היקף שעבד לפני האירוע המוחי. מצב זה מוביל לעתים קרובות לקשיים כלכליים. לכן, חשוב לפנות לביטוח הלאומי ולגורמים מבטחים רלוונטיים אחרים על מנת לקבל סיוע כספי בטרם המצב יחמיר.

חשוב ביותר גם להכיר את ההשפעות האפשריות של אירוע כזה כדי לתת את הסיוע המתאים למטופל ולסביבתו.

 

לאור הסיכון לאירועי שבץ נוספים – מימוש הזכויות הרפואיות הוא קריטי במיוחד

אירוע מוחי מותיר לעיתים קרובות אנשים עם מגוון סיבוכים פיזיולוגיים, שכליים ונפשיים. אי לכך, הכרת הפיצויים והזכויות הזמינים למי שעבר שבץ היא חיונית עבורו ועבור משפחתו.

אנשים לאחר אירוע מוחי מתמודדים עם סיכון מוגבר לאירוע נוסף, ולשם הפחתת הסיכון יש צורך בדבקות במשטר תרופתי ובמאמצים להורדת לחץ דם, רמות כולסטרול ועישון. בדרך כלל הדבר כרוך באימוץ תזונה, פעילות גופנית והתמודדות עם גורמי סיכון נוספים.

גם חשיפה למתח עלולה לתרום לסיכון מוגבר לשבץ חוזר, לכן מומלץ לזהות ולהפחית מקורות מתח. ייעוץ עם רופא יאפשר איזון בין חזרה לשגרה לבין הפחתת הסיכון.

הסיבוכים עלולים להשפיע במיוחד על מבוגרים, כאשר החזרה לשגרה מאתגרת ודורשת הערכה מחדש. למי שחווה הפרעות תפקודיות יש זכויות מסוימות בפנייה לביטוח לאומי.

למותר לציין כי טיפול ממושך בחולה שעבר שבץ מוחי מורכב, על ידי בני המשפחה, עלול להשפיע גם על בני המשפחה עצמם, במישורים רגשי, תפקודי, תעסוקתי וכלכלי. מכל הסיבות הללו, לא כדאי לוותר על מימוש הזכויות הרפואיות בעקבות אירוע מוחי עם סיבוכים.

 

מה עושה המוסד לביטוח לאומי כדי לקבוע זכאות לאחוזי נכות כללית לאחר אירוע מוחי?

כדי לקבוע זכאות לאחוזי נכות כללית לאחר אירוע מוחי, בוחנים את חומרת הסיבוכים שנגרמו מהשבץ ואת מידת השפעתם על יכולת התפקוד של האדם. הקריטריונים העיקריים הם: רמת הפגיעה ביכולות קוגניטיביות ותנועתיות המשפיעות על ביצוע מטלות יומיומיות בסיסיות, מידת אובדן היכולת לעבוד או לחזור למקצוע שאותו מילא הנפגע לפני האירוע המוחי, רמת התלות בעזרת אחרים וצורך בהשגחה לשם ביצוע פעולות שגרתיות. ככל שהסיבוכים חמורים יותר, כך גדלה רמת אחוזי הנכות הכללית שבה זכאי הנפגע.

 

מה סוג הפיצויים שניתן לקבל באמצעות תביעת נכות כללית לאחר אירוע מוחי עם סיבוכים?

הפיצויים שניתן לקבל באמצעות תביעת נכות כללית לאחר אירוע מוחי עם סיבוכים כוללים: סיוע כספי ישיר בדמות קצבאות חודשיות, שירותים מיוחדים כגון סיעוד, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וכד', קצבת ניידות לממן רכב רפואי או ציוד עזר לניידות, קצבת סיעוד למימון עזרה סיעודית בבית במקרים קשים, תמיכה נוספת כדוגמת הנחות, פטורים, נגישות לשירותים רפואיים ועוד. מטרת ההטבות היא לשפר את איכות החיים של המטופל ולאפשר את התמודדותו עם המגבלות כתוצאה מהסיבוכים לאורך זמן.

 

מהם הקריטריונים לאישור תביעות נכות בביטוח לאומי בגין אירוע מוחי עם סיבוכים?

קיימים קריטריונים שונים לזכאות להטבות ופיצויים מסוגים שונים מביטוח לאומי, עבור נפגעי שבץ מוחי עם סיבוכים:

קריטריונים לקבלת קצבת נכות כללית

קצבת נכות כללית ניתנת למי שאיבדו 50% לפחות מכושר העבודה כתוצאה מהאירוע. גם מי שלא עבד קודם זכאי.

קריטריונים לקבלת קצבת נכות מעבודה

הקצבה ניתנת אם השבץ אירע במהלך העבודה או עקב העבודה. מפצה על אובדן הכנסה מהעבודה.

קריטריונים לקבלת קצבת שירותים מיוחדים

הקצבה ניתנת כאשר הנכות התפקודית עולה על 60% מהשבץ.

קריטריונים לקבלת קצבת ניידות

הזכאות לסיוע במימון רכב או ציוד רפואי, תג נכה והנחות שונות, נקבעת לפי חומרת מגבלות התנועה של התובע.

קריטריונים לקבלת קצבת סיעוד

הקצבה ניתנת עבור מקרים קשים המחייבים טיפול סיעודי בבית.

 

באילו צעדים ראוי לנקוט כדי להצליח בהליך הגשת תביעת נכות כללית לאחר שבץ מוחי עם סיבוכים?

כדי להצליח בהליך הגשת תביעת נכות כללית לאחר שבץ מוחי עם סיבוכים, יש לבצע מספר צעדים מרכזיים: איסוף מסמכים רפואיים עדכניים המתעדים את הסיבוכים ואת מידת הפגיעה בתפקוד, התייעצות עם עורך דין מנוסה בתחום ליווי התביעה, וידוא עמידה בקריטריונים של אחוזי נכות, פגיעה תפקודית משמעותית וכדומה, הגשת התביעה בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים, מעקב אחר התקדמות התביעה ומתן מענה לכל בקשה נוספת של הביטוח הלאומי. ייעוץ משפטי ומיצוי מלוא הזכויות הרפואיות והסוציאליות העומדות לזכות הנפגע הם קריטיים בהליך זה.

 

לסיכום

אירוע מוחי עלול להותיר אחריו מגוון רחב של סיבוכים הפוגעים קשות בתפקודו של האדם. הגשת תביעת נכות כללית היא אחד האמצעים החשובים ביותר להבטחת זכויות וסיוע לנפגעי שבץ ולבני משפחותיהם. על ידי מיצוי הזכויות בביטוח לאומי, ניתן לקבל קצבאות, שירותים מיוחדים ותמיכה כספית החיוניים להקלה משמעותית על המצב. לצורך כך, חשוב להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום תביעות הנכות. ייעוץ משפטי הולם יבטיח את מקסום ההטבות והסיוע להם זכאי הנפגע ובני משפחתו בהתאם לדין. לייעוץ ראשוני והכוונה בנושא ניתן לפנות למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש המתמחה בתביעות נכות וביטוח לאומי לנפגעי שבץ מוחי.

תביעת נכות כללית בגין אירוע מוחי עם סיבוכים

קיימים מגוון פיצויים עבור נפגעי שבץ מוחי המקבלים אחוזי נכות מהביטוח הלאומי, בהתאם לחומרת הסיבוכים שנגרמו. אלו כוללים קצבאות, שירותי סיוע בבית ושאר זכויות רפואיות. אחרי בדיקת דרגת הנכות וקביעת ההיקף שלה, הנפגע זכאי הן לתמיכה ממשלתית והן מרשויות מקומיות, במטרה לסייע בהתמודדות עם המצב.

נפגעי שבץ מוחי זכאים למגוון הטבות ותמיכה כספית שיכולות לסייע מאוד בהתמודדות עם המצב לאחר האירוע המוחי. על מנת למצות את הזכויות במלואן, מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום זה, שיוכל לסייע בתהליך מול הגורמים הרלוונטיים. ייעוץ משפטי הולם חיוני עבור נפגעי השבץ ובני משפחותיהם, כדי להבטיח קבלת הסיוע המרבי האפשרי בהתאם לזכויותיהם.

תביעת נכות כללית יכולה לסייע לנפגעי שבץ מוחי עם סיבוכים במספר דרכים: ראשית, היא מעניקה סיוע כלכלי ישיר בדמות קצבאות והטבות שונות. אלו יכולות לעזור במימון הטיפולים, התרופות וההוצאות הרפואיות הנלוות למצב. שנית, התביעה מאפשרת גישה למשאבים ושירותים נוספים כגון סיוע בבית, הנחות על רכישת ציוד רפואי וכדומה. אלו תורמים רבות לאיכות החיים של המטופל. בסופו של דבר, מימוש הזכויות באמצעות התביעה מהווה כלי משמעותי בתהליך ההחלמה וההתאוששות מאירוע השבץ עבור המטופל ובני משפחתו.

במקרים שבהם ניתן להוכיח קשר בין השבץ לאירוע ספציפי במקום העבודה, האירוע עשוי להיות מוכר כתאונת עבודה. הכרה זו מקנה לחולה הטבות כספיות ייעודיות לנפגעי עבודה, אשר יכולות לסייע בהקלת הנטל הכלכלי על המטופל ובני משפחתו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן