Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 125 ביקורות
js_loader

פציעות שנגרמו בשירות לקוחות – האם זו תאונת עבודה?

עבודה בשירות לקוחות עשויה להיראות בטוחה יחסית, אך גם בסביבה זו מתרחשות פציעות ותאונות עבודה. עובדי שירות עלולים להיפגע במהלך יום העבודה ולא להיות מודעים לכך שהפגיעה עשויה להיחשב כתאונת עבודה המזכה בפיצויים. במאמר זה נבחן אילו סוגי פציעות בשירות לקוחות מוכרות כתאונות עבודה, מהן הזכויות המגיעות לכם וכיצד לממש אותן.

 

פציעות שנגרמו בשירות לקוחות – האם זו תאונת עבודה לפי החוק הישראלי?

על פי חוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה מוגדרת כאירוע פתאומי שאירע תוך כדי ועקב העבודה, וגרם לפגיעה גופנית או נפשית. חשוב להדגיש כי פציעות שנגרמו בשירות לקוחות נכנסות תחת הגדרה זו כאשר הן מתרחשות במהלך שעות העבודה או בדרך אליה וממנה, ובתנאי שיש קשר סיבתי בין העבודה לפגיעה. למשל, אם נפצעתם בעת טיפול בלקוח, או במהלך פעילות הקשורה לתפקידכם, הפגיעה עשויה להיחשב כתאונת עבודה.

 

סוגי פציעות נפוצות בשירות לקוחות המוכרות כתאונות עבודה

עובדי שירות לקוחות חשופים למגוון פציעות שעשויות להיחשב כתאונות עבודה. פציעות שנגרמו בשירות לקוחות כוללות לעתים קרובות:

  1. פגיעות ארגונומיות – כאבי גב, צוואר וידיים הנובעים מישיבה ממושכת, תנוחה לא נכונה או שימוש ממושך במחשב. פגיעות אלו מהוות חלק משמעותי מתאונות העבודה בענף השירות.
  2. פגיעות נפשיות – לחץ מתמשך, חרדה או הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) כתוצאה מאירועי אלימות מילולית או פיזית מצד לקוחות. בתי הדין לעבודה הכירו בשנים האחרונות בפגיעות נפשיות כתאונות עבודה.
  3. נפילות ומעידות – מעידה על רצפה רטובה, מכשול או תקלה בסביבת העבודה.
  4. פגיעות אקוסטיות – חשיפה ממושכת לרעש חזק במוקדי שירות עלולה לגרום לפגיעה בשמיעה.
  5. תאונות דרכיםתאונה שמתרחשת בדרך לעבודה או ממנה נחשבת גם היא לתאונת עבודה.

 

מהו תהליך ההכרה בפציעות שנגרמו בשירות לקוחות כתאונת עבודה?

כדי שפציעות שנגרמו בשירות לקוחות יוכרו כתאונת עבודה, עליכם לפעול באופן מיידי:

ראשית, דווחו למעסיק על הפגיעה מיד כשהיא מתרחשת. תיעוד מידי מגביר את הסיכוי להכרה בתאונה. שנית, פנו לקבלת טיפול רפואי ובקשו מהרופא המטפל לציין בחוות דעתו כי הפגיעה קשורה לעבודתכם. שלישית, הגישו תביעה לביטוח הלאומי תוך 12 חודשים ממועד התאונה. איחור בהגשת התביעה עלול לפגוע בזכויותיכם.

המוסד לביטוח לאומי בוחן האם הפגיעה אכן אירעה במסגרת העבודה, ומחליט האם להכיר בה כתאונת עבודה. במקרה של דחיית התביעה, באפשרותכם לערער על ההחלטה בפני ועדה רפואית לעררים ולאחר מכן בפני בית הדין לעבודה.

 

הזכויות המגיעות לנפגעי תאונות עבודה בשירות לקוחות

לאחר שפציעות שנגרמו בשירות לקוחות הוכרו כתאונת עבודה, אתם זכאים למספר הטבות:

סוג הזכאות פירוט תקופת הזכאות
דמי פגיעה תשלום המחליף את השכר בתקופת אי-הכושר עד 91 ימים
קצבת נכות מעבודה תשלום חודשי לנפגעים עם נכות צמיתה מ-20% ומעלה כל עוד קיימת הנכות
מענק נכות תשלום חד-פעמי לבעלי דרגת נכות של 9%-19% חד-פעמי
טיפול רפואי החזר הוצאות רפואיות, תרופות, ציוד רפואי לפי הצורך
שיקום מקצועי הכשרה מקצועית, התאמות במקום העבודה לפי תוכנית אישית

 

מקרי בוחן: פציעות שנגרמו בשירות לקוחות והוכרו כתאונות עבודה

לפניכם מספר מקרים אמיתיים שבהם פציעות שנגרמו בשירות לקוחות הוכרו כתאונות עבודה:

במקרה אחד, נציגת שירות לקוחות פיתחה תסמונת התעלה הקרפלית בשל שימוש ממושך במקלדת. בית הדין הכיר בפגיעה כתאונת עבודה, למרות שהתפתחה באופן הדרגתי ולא כאירוע פתאומי.

במקרה נוסף, עובד במוקד טלפוני סבל מחרדה ודיכאון בעקבות התעללות מילולית מתמשכת מצד לקוחות. בית הדין קבע כי המצב הנפשי נגרם עקב העבודה והכיר בו כפגיעה בעבודה.

במקרה שלישי, נציג שירות לקוחות נפגע בגבו בעת הרמת חבילה כבדה שלקוח השאיר. הפגיעה הוכרה כתאונת עבודה למרות שטיפול בחבילות לא היה חלק מהגדרת תפקידו.

 

אתגרים בהכרה בפציעות שנגרמו בשירות לקוחות כתאונת עבודה

למרות שהחוק מכיר בפציעות שנגרמו בשירות לקוחות כתאונות עבודה, קיימים אתגרים בתהליך ההכרה. ראשית, פגיעות הדרגתיות כמו שחיקה של מפרקים או לחץ נפשי מצטבר קשות יותר להוכחה כתאונות עבודה. שנית, מעסיקים עשויים לטעון כי הפגיעה נובעת ממצב רפואי קודם ולא מהעבודה. שלישית, חוסר תיעוד מיידי של הפגיעה מקשה על הוכחת הקשר לעבודה.

עם זאת, ישנן דרכים להתמודד עם אתגרים אלו: תעדו כל תלונה רפואית הקשורה לעבודה, שמרו על רישום מדויק של תאריכים ואירועים, והקפידו לציין בפני הרופא המטפל את הקשר בין הפגיעה לעבודה.

 

מניעת פציעות במקום העבודה בשירות לקוחות

מעסיקים מחויבים על פי חוק לספק סביבת עבודה בטוחה. פציעות שנגרמו בשירות לקוחות ניתנות למניעה על ידי יישום אמצעי בטיחות כמו:

  • הדרכות ארגונומיה לעובדים
  • אספקת ציוד המותאם אישית (כיסא מתכוונן, תמיכה לגב, משענת רגליים)
  • עיצוב עמדות עבודה שמפחיתות עומס על הגוף
  • הפסקות קבועות להתרעננות ומתיחות
  • פרוטוקולים ברורים להתמודדות עם לקוחות תוקפניים

זכותכם לדרוש מהמעסיק ליישם אמצעי בטיחות אלה, לדווח על מפגעים או תנאים לא בטוחים במקום העבודה ולהגיש תביעת פיצויים נגד המעסיק אם לא פעל בנושא.

 

לסיכום

פציעות שנגרמו בשירות לקוחות עשויות להיחשב כתאונות עבודה המזכות אתכם בפיצויים מהביטוח הלאומי. חשוב שתכירו את זכויותיכם ותפעלו במהירות לדווח על כל פגיעה, לקבל טיפול רפואי ולהגיש תביעת תאונת עבודה לביטוח הלאומי. אל תוותרו על זכויותיכם רק בשל חוסר מודעות או חשש מתהליך בירוקרטי. אם נפגעתם במהלך עבודתכם בשירות לקוחות, פנו עוד היום למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש המתמחה בדיני עבודה ונזיקין, על מנת לקבל ייעוץ מקצועי וליווי בתהליך מימוש זכויותיכם.

פציעות שנגרמו בשירות לקוחות – האם זו תאונת עבודה?

כן, פגיעות נפשיות כמו חרדה, דיכאון או הפרעת דחק עקב לחץ בעבודה יכולות להיחשב כתאונת עבודה, אם ניתן להוכיח קשר סיבתי בין העבודה למצב הנפשי.

גם אם המעסיק מתנגד להכרה בפגיעה כתאונת עבודה, באפשרותכם להגיש תביעה ישירות למוסד לביטוח לאומי. אם תביעתכם נדחית, ניתן לערער על ההחלטה.

כן, גם פגיעות הדרגתיות יכולות להיחשב כ"מחלות מקצוע" ולזכות בהכרה, אך תהליך ההוכחה מורכב יותר ודורש תיעוד רפואי מקיף.

יש להגיש את התביעה למוסד לביטוח לאומי תוך 12 חודשים ממועד התאונה. איחור בהגשה עלול לפגוע בזכאות לפיצויים.

תמונה של עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
משרד של אלופים, ממליץ בחום
שירות מקצועי בגובה העיניים עם ליווי צמוד ויחס אישי
אני נמצא בתהליך מול ביטוח לאומי, ואימבר מלווה אותי לכל אורך הדרך. מההתחלה היה ברור שמדובר במישהי... שיודעת מה היא עושה – מקצועית, חדה, אבל גם אנושית וקשובה. היא מסבירה בסבלנות, זמינה כשצריך, ונותנת תחושת ביטחון גם כשלא קל. שמח שבחרתי בה וממליץ לכל מי שצריך עו"ד בתחום הזה.קראו עוד
יושרה, צניעות ומקצועיות. הגעתי לאימבר באקראי, ואני חייב להודות כי לא שיערתי באיזו מידה היא תיטיב... לייצג אותי ולהשיג את המירב בעבורי. היא גילתה אורך רוח, הבנה ויושרה.אני ממליץ בחום רב לכל מי שזקוק/ה לסיוע משפטי בתחומי ההתמחות של אימבר, לפנות אליה.קראו עוד
אני חייבת לציין לשבח את עורכת הדין אימבר פרטוש, הלכתי אלייה לפגישת ייעוץ שלא כללה בכלל תשלום! היא... הסבירה לי הכל, ומה כדאי לי לעשות. אין ספק שאצלה אמשיך את התהליך. יישר כח על המסירות לאנשים, על הרצון, על ההסברים שהייתי כל כך צריכה, חמישה כוכבים מכל בחינה, תודה 🙏🏼קראו עוד
לאורך כל התהליך קיבלתי ליווי מקצועי, מסור ואכפתי. משרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש היה זמין לכל... שאלה, הסביר בסבלנות ודאג שאבין כל שלב בדרך. הרגשתי ביטחון מלא שיש מי שנלחם עבורי ופועל להשיג את התוצאה הטובה ביותר. ממליצה בחום על שירות אמין, אישי ומקצועי!קראו עוד
משרד עורכי הדין הכי טוב בארץ!עזרו לגיסי עם תאונת עבודה והוא קיבל פיצויים של מאות אלפי שקלים!
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש הוא הבחירה הטובה ביותר לייצוג משפטי! צוות מקצועי, אמין ושירותי... שליווה אותי לאורך כל הדרך עם יחס אישי וזמינות מלאה. קיבלתי מענה מהיר, הסברים ברורים וייצוג ברמה הגבוהה ביותר, שהוביל לתוצאה מצוינת. ממליצה בחום לכל מי שמחפש עורכי דין שיודעים להביא תוצאות!קראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה, עורך דין תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
לפוסטים נוספים בנושא
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 125 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן