סכום פיצוי תאונת עבודה

תאונות עבודה הן תופעה נפוצה, שעלולה לגרום נזקים בריאותיים וכלכליים משמעותיים לעובדים. למרבה הצער, עובדים רבים אינם מודעים למלוא הזכויות והפיצויים להם הם זכאים במקרה של תאונת עבודה. מאמר זה נועד לפרט מהם הגורמים המשפיעים על קביעת סכום פיצוי תאונת עבודה, וכיצד ניתן לפעול על מנת למצות את מלוא הזכויות המגיעות לנפגע.

מהו סכום פיצוי תאונת עבודה?

סכום הפיצויים שנפגעי תאונות עבודה בישראל יכולים לקבל אינו ברור תמיד ומעלה שאלות רבות. אמנם אין נוסחה מדויקת שקובעת מהו הסכום שאדם זכאי לקבל כפיצוי, אך באופן כללי, כאשר התביעה מיוצגת על ידי עורך דין מקצועי, ניתן להגיע לפיצוי של עשרות אלפי שקלים.

מתי ניתן לתבוע מהמעביד פיצוי בגין תאונת עבודה?

עובדים שנפגעו בתאונות עבודה עקב התרשלות מצד מעסיקיהם, יכולים להגיש נגדם תביעת פיצויים. עם זאת, כדי שתביעה כזו תתקבל, על העובד להוכיח בבית המשפט שהוא אכן סובל מפגיעה בריאותית שנגרמה בעבודה, ושיש קשר ישיר בין הנזק שנגרם לו לבין התרשלות המעסיק במילוי חובותיו להבטיח סביבת עבודה בטוחה לעובדים.

ככל שהעובד יצליח יותר להוכיח התרשלות של המעסיק, כך גדלים סיכויי התביעה להתקבל ולזכות את העובד בפיצוי כספי. עם זאת, גובה הפיצוי שייפסק בסופו של דבר ייקבע על ידי בית המשפט בהתאם לנסיבות הספציפיות של המקרה.

אילו סוגי פגיעות יכולות להיחשב כפגיעת עבודה המזכה בפיצויים?

קיימים שני סוגים עיקריים של תאונות עבודה שבגינן מוגשות תביעות בישראל:

• תאונות עבודה ברורות וישירות כמו פציעה מציוד, נפילה מגובה או תנאים מסוכנים במקום העבודה.
  • תאונות סמויות יותר כמו התקף לב שקרה לעובד במהלך העבודה.

החוק בישראל מגדיר גם אירועים מסוימים המתרחשים מחוץ למקום העבודה עצמו, כמו תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה, כתאונות עבודה. עם זאת, סוג התאונה, הנסיבות שלה והקשר בינה לבין עבודת הנפגע, כל אלה משפיעים על גובה הפיצוי שבית המשפט יפסוק במקרה שהתביעה התקבלה.

שימו לב: לפני שאתם פועלים לקבלת פיצוי כספי – חשוב לפנות בהקדם לטיפול רפואי

מיד לאחר קרות תאונת העבודה, הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי. גם אם אתם חושבים שמצבכם אינו חמור, חיוני לקבל הערכה של רופא כדי לשלול פגיעות פנימיות או סיבוכים נסתרים.

הטיפול המהיר חשוב גם כדי למנוע הידרדרות מיותרת במצבכם וסיכון לנכות קבועה. רק לאחר שבריאותכם טופלה ויוצבה, ניתן לשקול פנייה למיצוי זכויות ופיצויים כספיים. אין לוותר על שלב זה גם בהיבט היכולת לממש את זכאותכם לפיצויים, משום שהתיעוד הרפואי שתשיגו יהווה בסיס חשוב להוכחת הקשר בין הפגיעה שלכם לתאונה בעבודה ולתשלום הפיצויים המגיעים לכם.

איזה סכום פיצוי תאונת עבודה ניתן לקבל בגין שלושת החודשים שלאחר הפגיעה?

אם המוסד לביטוח לאומי מאשר שאדם נפגע בתאונת עבודה, הוא זכאי לקבל ממנו פיצוי כספי במשך שלושת החודשים הראשונים לאחר האירוע. פיצוי זה מכונה "דמי פגיעה", והוא שווה ל- 75% משכרו של העובד בשלושת החודשים שקדמו לתאונה. לאחר תקופה זו, העובד יכול לתבוע מהמוסד לביטוח לאומי קצבת נכות מעבודה, בתנאי שהוא עומד בקריטריונים לקבלת קצבה זו, המפורטים בחוק הביטוח הלאומי.

איזה פיצוי ניתן לקבל בגין תאונת עבודה שהותירה את הנפגע עם נכות ממושכת?

נפגעי תאונות עבודה שנקבעה להם נכות בשיעור 20 אחוזים או יותר, יהיו זכאים לקצבת נכות חודשית מתמשכת. קצבה זו מחושבת לפי דרגת הנכות שנקבעה לעובד. לצורך העניין, סכום קצבת נכות מלאה לנפגעי עבודה שנקבעו להם 100 אחוזי נכות, הוא בגובה דמי הפגיעה היומיים המגיעים להם כפול 30 ימים, עד לתקרה של 37,238 ש"ח לחודש (נכון לשנת 2024). כלומר, מי שהוכר כנכה עבודה עם נכות מלאה ותפקודי כושר עבודה אפסיים, יקבל פיצוי חודשי מרבי של כ-37 אלף ש"ח, בהתבסס על חישוב יומי של דמי הפגיעה המגיעים לו.

מנגד, עובד שהמוסד לביטוח לאומי הכיר בו כנפגע תאונת עבודה עם נכות בשיעור 10 עד 19 אחוזים, יקבל מענק חד פעמי לנפגעי עבודה כפיצוי. סכום המענק מחושב על ידי הכפלת גובה הקצבה החודשית שהייתה משולמת להם אילו היו מוכרים כנכים בשיעור של 20% ומעלה, במכפלה של 43. כלומר, המענק החד פעמי שווה ערך ל- 43 קצבאות חודשיות.

מה חשוב לעשות על מנת למקסם את סכום הפיצוי מתאונת עבודה?

כדי לקבל את מלוא הפיצוי האפשרי בגין תאונת עבודה, על הנפגע לנקוט בפעולות הבאות:

1. לתעד באופן מפורט ומסודר את נסיבות התאונה, לרבות עדי ראייה, ולציין האם היו נפגעים נוספים.
  2. לצלם את זירת האירוע ואת הנזק שנגרם מזוויות שונות, על מנת להעריך את היקף הנזק.
  3. לפנות בדחיפות לקבלת טיפול רפואי, תוך וידוא שברשומות הרפואיות מתועדים פרטי התאונה והאבחנה הרפואית בפרוטרוט.
  4. לבצע רישום מלא של כל ההוצאות הנלוות לטיפול, כמו גם איסוף תלושי שכר ודיווחי מס רלוונטיים.
  5. למסור העתק מכל התיעוד והמסמכים הרלוונטיים לעורך הדין המייצג.

נקיטה בפעולות אלה חיונית על מנת לבסס את הזכאות לפיצוי מלא בעקבות התאונה.

כך עורך דין לתביעות נכות מעבודה יכול לסייע לכם להשיג פיצויים בסכום המרבי המגיע לכם

כאשר מגישים תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי, מומלץ להיעזר בעורך דין על מנת למלא את טופס התביעה בצורה מדויקת ועם כל המסמכים הנדרשים. זה ימנע דחייה טכנית של התביעה. כאן המקום לציין גם, כי ללא הכרה בנכות מעבודה על ידי הביטוח הלאומי, קשה מאוד לקבל פיצויים מחברת הביטוח.

יחד עם זאת, בעזרת עורך דין ניתן להבטיח בסבירות גבוהה שהתביעה תתקבל, והנפגע יוכר כנפגע עבודה במוסד לביטוח לאומי, ויוכל לקבל פיצוי כספי עבור כל ימי המחלה שאושרו לו על ידי רופא.

גם בשלב התביעה לקצבת נכות מעבודה, חשוב להיערך לוועדה הרפואית ביעילות, כך שאחוז הנכות שייקבע ישקף את מצבו בפועל של הנפגע באופן אופטימלי ויבטיח שיקבל קצבה הולמת. סיוע משפטי מקצועי חיוני בנושאים אלו.

סכום פיצוי תאונת עבודה – סיכום

סכום הפיצוי שנפגע תאונת עבודה יכול לקבל תלוי במספר גורמים – סוג התאונה, חומרת הפגיעה, הכרה של המוסד לביטוח לאומי בתאונה כתאונת עבודה, ועוד. עם זאת, ברוב המקרים ניתן להגיע לפיצוי נאות בסכומים משמעותיים.

אולם על מנת למצות את מלוא זכויותיכם חשוב לקבל ייעוץ משפטי איכותי ומקצועי. במשרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש, המתמחה בייצוג נפגעי תאונות עבודה מזה עשרות שנים, תוכלו לקבל את הייעוץ המשפטי הנחוץ לכם למקסום זכויותיכם. פנו אלינו כעת ועשו את הצעד הראשון להצלחה בתביעתכם.

סכום פיצוי תאונת עבודה

כאשר המוסד לביטוח לאומי מאשר תאונה של עובד כתאונת עבודה, גובה הפיצוי שהעובד יקבל יהיה שווה ערך ל- 75% משכרו הממוצע בשלושת החודשים שקדמו לתאונה. כלומר, במקרה שהביטוח הלאומי הכיר בעובד כנפגע עבודה, היקף הפיצוי הכספי שיינתן לו כדמי פגיעה יהיה בשיעור 75% מההכנסה החודשית הממוצעת של אותו העובד בתקופה של שלושת החודשים שקדמו לקרות התאונה.

על מנת לקבל פיצוי בגין תאונת עבודה או מחלת מקצוע, העובד נדרש לבצע את הפעולות הבאות:

• לאסוף את כל המסמכים והרשומות הרפואיות הרלוונטיים המעידים על הנזק שנגרם לו בתאונה.
  • לצלם את אתר התאונה ואת הנזק שנגרם, על מנת להציג ראיות פיזיות לגבי מה שאירע.
  • לנהל רישום מסודר של כל הטיפולים הרפואיים שעבר בעקבות הפגיעה בתאונה.

ביצוע פעולות אלו יאפשר לעובד להציג תיעוד מלא וראיות תומכות לצורך קבלת הפיצויים בגין התאונה.

עובד יכול לקבל פיצויים ממעסיקו על תאונת עבודה, בתנאי שנגרם לו נזק או פגיעה בריאותית שניתן להוכיח שנבעה מהתרשלות המעסיק בכך שלא דאג לסביבת עבודה בטוחה ומאובטחת כראוי. כלומר, אם העובד יוכיח קיומו של קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לו לבין רשלנות המעסיק בנושא הבטיחות והגהות בעבודה, הוא יהיה זכאי לתבוע ולקבל ממנו פיצוי כספי.

עובד שנפגע בתאונת עבודה ברורה וישירה, כגון פציעה ממיכון או ציוד לקוי במקום העבודה, יהיה זכאי לתבוע ולקבל ממעסיקו פיצוי כספי. כמו כן, גם עובד שנפגע בתאונה סמויה יותר הקשורה לעבודתו, כדוגמת התקף לב שאירע במהלך העבודה, עשוי להיות זכאי לפיצוי ממעסיקו אם יוכיח את הקשר הסיבתי בין האירוע לבין סביבת העבודה או תנאיה. הזכאות תלויה ביכולת להוכיח את הקשר בין הפגיעה לבין העבודה או התנאים בה.

הצלחות המשרד תאונות עבודה