לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה – מה עושים?

תאונות עבודה עלולות להתרחש באופן פתאומי ובלתי צפוי, ולהותיר את הנפגעים במצב של הלם ובלבול במקרה הטוב ועם פגיעה פיזית ו/או נפשית חמורה במקרה הרע יותר. לכן התוצאות המיידיות של תאונת עבודה דורשות חשיבה מהירה ופעולה החלטית. העדיפות הראשונה היא לנסות להבטיח את  בטיחותם ורווחתם של כל האנשים המעורבים באירוע. כמובן, אם יש פציעה, יש לפנות באופן  מיידי לסיוע רפואי ראשוני. בכל מקרה התשובה הראשונית לשאלה העוסקת בנושא של תאונת עבודה – מה עושים? היא לפנות באופן המהיר ביותר לקבלת טיפול ולאחר מכן ליידע את המעסיק כדי שניתן יהיה לדווח על האירוע בביטוח לאומי ולאפשר לנפגע לממש את זכאותו לפיצויים.

 

תאונת עבודה – מה עושים? קודם כל אוספים הוכחות ופונים לטיפול רפואי

לאחר הבטחת שלומם של כל העובדים והמעורבים במקרה ודיווח על האירוע, חובה לתעד את זירת התאונה באופן יסודי ושלם עד כמה שאפשר. יש לצלם תמונות של האזור בו התרחשה התאונה, תוך הדגשת התנאים המסוכנים או הגורמים שתרמו להתרחשות התאונה. כמו כן, מומלץ לאסוף מידע מכל העדים הנמצאים ולבקש מהם לספק הצהרות המפרטות מה הם ראו וכן דרכים ליצירת קשר במידה ויידרש עוד מידע. מסמכים והוכחות אלו יכולים להיות בעלי ערך רב בשלבים מאוחרים יותר של התביעה, במיוחד בעת הגשת תביעת פיצויים או התמודדות עם הליכים משפטיים נלווים נוספים. ככל שייאסף מידע רב יותר בזירה, כך התביעה תהיה מוצקה ומוכחת יותר. לכן כאשר שואלים את השאלה על תאונת עבודה- מה עושים? הוכחת התאונה ונסיבותיה יהיו הצעד הראשון שיש לנקוט.

 

מדוע לא כדאי להתעכב עם הפנייה לטיפול רפואי אחרי תאונת עבודה?

גם אם הפציעה או הפגיעה נראית קלה בתחילה, יש לפנות לטיפול רפואי מיידי מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שישנן פגיעות מסוימות שעלולות לא להתבטא באופן מיידי, כך שרק רופא מקצועי יוכל לספק הערכה מדויקת של היקף הפציעה ויעריך את חומרתה. הסיבה השנייה היא שיש צורך בתיעוד כל הטיפולים הרפואיים, המרשמים ופגישות המעקב כדי שאפשר יהיה לבסס טענה חזקה לשלבים המאוחרים יותר של התביעה. אי פנייה מיידית לטיפול רפואי עלול לא רק לסכן את בריאותו של האדם אלא גם להשפיע על היכולת לקבל את הפיצוי המגיע לו.

 

הצורך בדיווח למעסיק על תאונת עבודה

בדרך כלל במהלך התביעה או המשפט יישאלו העובדים האם הם דיווחו למעסיקיהם במסגרת השאלה על תאונת עבודה- מה עושים? אי עמידה בדרישת הדיווח עלול לגרום לעיכובים או לדחייה של תביעת הפיצויים. על העובד לספק תיאור מפורט ומדויק של האירוע, כולל תאריך, שעה, מיקום וכל הגורמים שהובילו לתאונה עצמה. אם יש עדים, יש להציג את הצהרותיהם אשר יכולות להיות בעלות ערך בעת הגשת התביעה. למרות שאת תביעת הפיצויים והגשת כלל המסמכים הללו ניתן לעשות באופן עצמאי, אין להקל ראש בסיועו ההכרחי של עורך דין תאונות עבודה.

 

מה החשיבות של עורך דין תאונות עבודה להצלחה במימוש זכויותיו של נפגע העבודה?

הבנת החשיבות של עורך דין תאונות עבודה היא חיונית כדי להבטיח שהתוצאות של התביעה יהיו מוצלחות עד כמה שניתן, ולו רק במובן של הפיצויים שיתקבלו. עורכי דין המתמחים בנושא זה, מבינים ויודעים להעריך את גובה הפיצויים להם זכאים העובדים ויכולים להדריך את הלקוחות בנבכי החוקים המורכבים והתקנות. מעבר לכך שעורך דין מנוסה יידע להגיש את כל המסמכים הדרושים, הוא גם יוכל להעריך את ההשפעה ארוכת הטווח של הפציעה, ולחפש פיצויים נוספים במידת הצורך. עורך דין מנוסה למעשה ינהל את התביעה מבחינה אדמיניסטרטיבית ומשפטית, כך שהוא יאפשר לעובד להתמקד בהחלמתו.

 

לסיכום

כל עובד צריך לדעת מה לעשות לאחר תאונת עבודה, מכיוון שנדרשים מספר שלבים וצעדים להתמודדות עם המצב. כצעד ראשון יש לשמור על שלומם של כל המעורבים והעובדים בקרבת מקום, לתעד את זירת התאונה, לפנות לטיפול רפואי, לדווח על האירוע ולפנות לסיוע של עורך דין תאונות עבודה מהר ככל האפשר. עורך דין מנוסה ומומחה לתאונות עבודה יוכל לנהל את תהליך התביעה באופן מוצלח ולהבטיח שתקבלו את מירב הפיצויים המגיעים לכם.

נפגעתם במסגרת תאונת עבודה ואינכם בטוחים מה עושים כעת? משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש כאן כדי לסייע לכם. צרו עם משרדנו קשר בהקדם לתיאום פגישת ייעוץ אישית.

תאונת עבודה - מה עושים?

כצעד ראשון כאשר מתרחשת תאונת עבודה יש לדאוג לבטיחות ולרווחה של שאר העובדים או המעורבים הקרובים למקום התאונה. לאחר מכן יש לפנות לסיוע רפואי חירום ובמקביל, לדווח על האירוע בהקדם למעסיק כדי לפתוח בחקירה ולמנוע תאונות עתידיות. מעבר לכך, יש לתעד את הזירה ולאסוף הצהרות עדים.

פנייה לקבלת טיפול רפואי מיידי היא חיונית וקריטית, גם אם הפציעה או הפגיעה נראית קלה לכאורה. לפעמים פגיעה חמורה לא תראה את סימניה באופן מיידי, ורק רופא מקצועי יכול להעריך את היקף וחומרת הפגיעה במדויק. טיפול רפואי בזמן לא רק נותן עדיפות לבריאותו של הפרט אלא גם מספק תיעוד חיוני לבניית טענה חזקה לפיצוי.

דיווח על תאונת עבודה למעסיק היא חובה חוקית בתחומים מקצועיים שונים. דיווח בזמן ומדויק הוא חיוני, שכן הוא מניח את הבסיס להליך משפטי של תביעת פיצויים. במהלך התביעה יש לתת מידע מפורט על האירוע, כולל תאריך, שעה, מיקום ועדים. מעבר לכך, חייב המעסיק לוודא שתאונות דומות לא יתרחשו בעתיד.

עורך דין תאונות עבודה הינו דמות חשובה ומשמעותית במהלך התביעה והבנת החוקים והתקנות המורכבות בנושא זה. עורך דין המתמחה בדיני פיצויים לעובדים, יכול לא רק להגיש את התביעה, אלא גם לנהל משא ומתן עם חברות הביטוח ולספק ללקוחו את מירב הפיצויים להם הוא זכאי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן