לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

אחרי כמה זמן אפשר לתבוע תאונת עבודה?

הזכות לתביעת פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מתאונת עבודה עומדת לכל אדם שנפגע במסגרת עבודתו, כמו גם בדרכו למקום העבודה או בשובו ממנו. עם זאת, קיימים מועדים מדויקים להגשת התביעה אשר נקבעים בחוק ובתקנות הביטוח הלאומי. חשוב להבין מהם המועדים האחרונים שבהם ניתן עדיין לתבוע פיצויים בגין תאונת העבודה, שכן לאחר מכן לא יהיה ניתן עוד לקבל כל תגמול בגינה. על כן, מומלץ לבדוק זאת בסמוך לקרות האירוע על מנת שלא להחמיץ את המועדים הקבועים בחוק. בשורות הבאות נפרט אחרי כמה זמן אפשר לתבוע תאונת עבודה לכל המאוחר, בהתייחס לחוק הביטוח הלאומי, דיני הנזיקין וחוק הביטוח בארץ.

 

אחרי כמה זמן אפשר לתבוע תאונת עבודה ומהם לוחות הזמנים? התשובה תלויה בגוף הנתבע

בישראל, הליך תביעת פיצויים בגין תאונת עבודה מתנהל לפי לוח זמנים מוגדר המנוהל על פי חוק הביטוח הלאומי, חוק חוזה הביטוח, תקנוני קרנות הפנסיה, דיני הנזיקין וחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד). החקיקה הרלוונטית לעניין הגשת התביעה בגין תאונת העבודה, היא נגזרת של סוג פגיעת העבודה שבגינה תביעת הפיצויים מוגשת והגוף שאליו היא מוגשת.

מומלץ מאוד לפנות לייעוץ משפטי של עו"ד בתחום כבר בסמוך לקרות האירוע ולא לדחות זאת. עורך הדין ילווה את כל ההליך מול הגורמים השונים, יבטיח את הגשת התביעות בזמן ויסייע בקבלת מרב הפיצויים שהחוק מאפשר. ככל שהייעוץ יינתן מוקדם יותר כך יהיה אפקטיבי יותר ולכן עדיף שלא להתמהמה.

 

אחרי כמה זמן אפשר לתבוע תאונת עבודה במוסד לביטוח לאומי?

ניתן לתבוע פיצויים מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה בתוך לא יותר מ- 12 חודשים ממועד קרות התאונה. הביטוח הלאומי הוא הגורם העיקרי המפצה בגין נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מתאונת עבודה, באמצעות תשלום דמי פגיעה ונכות. על מנת לקבל פיצויים, יש צורך בהליך בירוקרטי שבסופו מוכרת הפגיעה כתאונת עבודה, זאת על בסיס מסמכים רפואיים ואחרים המוגשים לביטוח הלאומי. חשוב להגיש את התביעה בתוך 12 החודשים כדי שלא להחמיץ את המועד.

כיצד הגשת התביעה להכרה בפגיעת העבודה וקבלת דמי פגיעה בביטוח לאומי מתבצעת?

תעודה רפואית לנפגעי עבודה היא המסמך המרכזי והקובע לצורך קבלת פיצויים מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה. התעודה ניתנת על ידי הרופא המטפל, והיא קובעת את מצבו הרפואי של הנפגע, את סוג הטיפול שהוא זקוק לו ואת מספר ימי אי הכושר לעבודה. על בסיס ימי אי הכושר והשכר הממוצע של הנפגע בשלושת החודשים שקדמו לתאונה, משולמים דמי פגיעה על ידי הביטוח הלאומי למשך 91 הימים הראשונים לאחר האירוע.

מהם המסמכים הנדרשים כדי להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה בביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה?

המסמכים הנדרשים הם – תעודת אי כושר עבודה מהרופא המטפל, תלושי שכר מ- 3 החודשים שקדמו לתאונה וטופס ב.ל 211 מלא וחתום. עם מסמכים אלה ניתן להגיש תביעה לדמי פגיעה שישולמו למשך עד 91 ימים בגובה 75% מהשכר הממוצע שהרוויח העובד בתקופה שלפני התאונה.

מדוע אסור להתעכב בתהליך הגשת התביעה?

תהליך תביעת הפיצויים מביטוח לאומי בעקבות תאונת עבודה יכול להיות מורכב ולקחת זמן.

התהליך כולל קבלת חוות דעת רפואיות, מילוי טפסים רבים והגשת התביעה לביטוח לאומי. כמו כן, יתכנו תקופות המתנה לטיפול בתביעה ודיונים בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי, עקב עומסים או עיכובים בירוקרטיים נוספים בביטוח לאומי. סך הכל, מדובר בתהליך שעלול לקחת זמן מה עד לקבלת הפיצויים בפועל.

לפיכך, חשוב לפעול באופן מיידי לאחר התרחשות תאונת העבודה להגשת התביעה לביטוח לאומי, מבלי לדחות זאת, על מנת לזרז את תהליך קבלת הפיצוי המגיע לנפגע.

 

אחרי כמה זמן אפשר לתבוע תאונת עבודה בחברת הביטוח?

לעיתים, תאונת עבודה מאפשרת לממש זכויות מפוליסות ביטוח אישיות כגון: תאונות אישיות, ביטוח או כיסוי לאובדן כושר עבודה, ביטוח סיעודי ועוד.

ניתן לתבוע את פוליסות הביטוח השונות במקרה של תאונת עבודה, בתוך המועדים הקבועים בכל פוליסה. אולם במרבית המקרים תביעות ביטוח מתיישנות בתוך 3 שנים מיום מקרה הביטוח.

במקרה של נכות שנגרמה למבוטח כתוצאה ממחלה או מנזקי תאונה שהתגלו בדיעבד, תקופת ההתיישנות להגשת התביעה נספרת ממועד היווצרות הזכאות לתביעה בהתאם להסכם הביטוח.

כלומר, אם נוצרה זכאות לפיצויים בגין נזק מאוחר שנגרם ממחלה או תאונה, יש להגיש את התביעה בהתאם למועד הקובע בפוליסה מאותו המועד שבו נוצרה זכאות זו.

בתביעת ביטוח חיים ספציפית – המועד הקובע לזכאות ולתחילת מרוץ ההתיישנות הוא יום הפטירה של המבוטח.

בכל מקרה, חשוב לפעול בזריזות ולהגיש את התביעות במועד, על מנת שלא לעבור את תקופת ההתיישנות ולהפסיד את הזכויות המגיעות לכם על פי תנאי הפוליסה שלכם.

אחרי כמה זמן אפשר לתבוע תאונת עבודה בתביעת פיצויים אזרחית?

במקרים שבהם תאונת העבודה נגרמה כתוצאה מרשלנות של צד שלישי, ניתן להגיש כנגדו תביעה נזיקית נפרדת על הנזק שנגרם במשך עד שבע שנים מקרות האירוע. פירושו כי במקרים בהם התאונה נבעה מרשלנות או מחדל של המעסיק או רשות מקומית, ניתן לתבוע אותם בתביעה משפטית לטובת קבלת פיצויים בנפרד מפיצויי הביטוח הלאומי או חברת הביטוח.

 

אחרי כמה זמן אפשר לתבוע תאונת עבודה מכוחו של חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח של הרכב המעורב בתאונת דרכים במשך 7 שנים ממועד קרות האירוע.

קיים חריג הנוגע לקטינים שנפגעו בתאונת דרכים: גם אם ההורים או האפוטרופוסים יכולים לפעול בשמם, תקופת ההתיישנות תימנה רק מיום שהקטין מגיע לגיל 18. כלומר ניתן יהיה להגיש את התביעה עד הגיעו לגיל 25.

בקצרה, חשוב במיוחד לפעול במהירות ולהגיש את התביעה בגין הפגיעה בתאונה במסגרת 7 השנים או עד גיל 25 לפי העניין, כדי שלא תתיישן.

 

באיזה שלב מומלץ לפנות אל עורך דין לתביעות תאונות עבודה?

מומלץ לפנות לייעוץ משפטי מקצועי של עורך דין המתמחה בתאונות עבודה כבר בשלבים הראשונים שלאחר קרות האירוע.

עורך הדין מלווה את הנפגע לאורך כל ההליכים מול הגורמים השונים ובקיאותו וניסיונו חיוניים על מנת להבטיח טיפול מיטבי בסוגיות הבירוקרטיות השונות.

בנוסף, יעוץ משפטי בשלב מוקדם מאפשר תכנון נכון ואסטרטגי של סדר הפעולות – החל מהחלטה למול אילו גופים לפנות תחילה וכלה באופן הצגת הפגיעה והנכות על מנת למקסם את שיעורי הפיצוי.

 

אחרי כמה זמן אפשר לתבוע תאונת עבודה – סיכום

תאונת עבודה עלולה לגרום נזקים כבדים לעובד הנפגע בה, אשר דורשים טיפול משפטי ותביעות פיצויים מול גופים שונים. לעניין זה מן הראוי לציין כי קיימים מועדים מדויקים להגשת תביעות אלו, כפי שראינו בסקירה זו. לכן, יש חשיבות קריטית לפעול בדחיפות וללא דיחוי בסמוך לקרות התאונה.

אמנם ניתן לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בתאונות עבודה בכל עת, אולם מומלץ לעשות זאת כבר בסמוך לקרות האירוע.

משרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש עומד לרשותכם לפגישה ראשונית ללא התחייבות, על מנת ליידע אתכם בנוגע לאפשרויות השונות בטיפול בתביעה ואומדן גובה הפיצויים הצפוי לכם.

כמו כן ניתן יהיה לקבל מהמשרד מידע והכוונה מקצועית בכל הקשור לטיפול בהיבטים השונים הנובעים מתאונת העבודה ודורשים מענה משפטי הולם.

אל תאבדו זמן יקר, פנו לייעוץ ראשוני לגבי האפשרויות למימוש זכויותיכם במשרדנו כבר היום.

אחרי כמה זמן אפשר לתבוע תאונת עבודה?

על פי התקנות בחוק הביטוח הלאומי, ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי להכרה בפגיעה כתאונת עבודה ולקבלת דמי פגיעה, במהלך 12 החודשים ממועד קרות מקרה הפגיעה.

אם שולמו דמי פגיעה אך הנפגע עדיין אינו כשיר לעבודה, הוא רשאי בהמשך להגיש תביעת נכות מעבודה לביטוח לאומי, על מנת לממש את מלוא זכויותיו בעקבות הפגיעה מתאונת העבודה. ניתן להגיש תביעת נכות מעבודה לביטוח לאומי במשך 12 חודשים בלבד ממועד קרות תאונת העבודה. לאור המועד הקצר יחסית להגשת התביעה, חשוב ביותר לנהוג בדחיפות וללא שיהוי.

אם המעסיק או רשות מקומית הפרו את חובת הזהירות כלפי העובד או התושבים וגרמו לתאונה, אפשר להגיש נגדם תביעת פיצויים אזרחית בתוך עד 7 שנים ממועד האירוע.

מומלץ לקבל ייעוץ משפטי בהקדם האפשרי בנוגע לתהליך, על מנת שהתביעה אכן תוגש באופן מלא ותקין בתוך פרק הזמן שהותווה בחוק לכך. הזריזות בטיפול עשויה למנוע אובדן הזכאות לפיצויים בקרות תאונת עבודה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן