לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

החשיבות של פנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים

החשיבות של פנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים היא רבה לא רק בהיבט הבריאותי, אלא גם במישור המשפטי. פנייה לטיפול רפואי בסמוך לתאונת הדרכים, מסייעת בראש ובראשונה לאמוד את מידת הנזק ולטפל בפציעות שנגרמו לנפגעי תאונות, כמו גם לאיסוף ראיות בדמות תיעוד רפואי, הקושר את התאונה לנזק שנגרם כתוצאה מכך לנפגע. מדובר בנדבך חשוב בתהליך למימוש הסעדים המגיעים לנפגעי תאונות דרכים בישראל, המאפשר להם לקבל את מלוא הפיצוי הכספי המגיע להם כחוק.

 

מדוע החשיבות של פנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים היא גדולה כל כך? 

אם יש אלמנט משותף לכל תאונות הדרכים, הכרוכות בפגיעה פיזית או אפילו נפשית (כגון חרדה) – הוא ההכרח הדחוף בטיפול רפואי לאחר תאונת הדרכים. למרבה הצער, המשמעות של פנייה מיידית לקבלת טיפול רפואי ושמירה קפדנית על מסמכים רפואיים, לרוב נעלמת מעיניהם של נפגעי התאונות הקלות יותר, לכאורה. כפועל יוצא, אנו נתקלים לעתים קרובות במקרים שבהם אנשים שהתעכבו בפניה לטיפול רפואי לאחר שנפגעו בתאונת דרכים, איבדו בשל כך את זכאותם לפיצוי משמעותי, בסכום שיכול להגיע גם לעשרות או מאות אלפי שקלים, ואף יותר במקרים מסוימים. 

בשורות הבאות נתייחס בהרחבה לסוגיית החשיבות של פנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים, ונפרט כיצד מועד ההגעה לטיפול, יכול להשפיע משמעותית לא רק על הבריאות האישית והרווחה הפיזית של הנפגע, אלא גם על זכויותיו המשפטיות, הביטוחיות והכלכליות. 

 

אילו נושאים חייבים להימצא בראש סדר העדיפויות של נפגעי תאונות דרכים?

תאונות דרכים מובילות למערבולת של רגשות, הכוללת פאניקה, חרדה ובלבול. תחושות אלו מובילות לעתים קרובות נפגעי תאונות להזניח את הטיפול בנושאים חיוניים מסוימים לאחר התאונה לרבות: תיעוד זירת התאונה, בין אם באמצעות צילום או רישום פרטים מזירת האירוע (כגון פרטי הרכבים שהיו מעורבים בה, פרטי התקשרות של נפגעים אחרים, גורמים נוספים שהיו מעורבים בתאונה ושל עדי ראיה).

בנוסף לנושאים החשובים הללו, גם יידוע משטרת ישראל בתאונה, מהווה צעד קריטי לקבלת דו"ח משטרתי, שהוא הכרחי, בין היתר, לכיסוי הוצאות רפואיות של הנפגעים ועלויות אשפוז, ולבסוף – אין להפחית בחשיבות הפנייה המיידית לטיפול רפואי מגורם מוסמך במערכת הבריאות.

 

החשיבות של פנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים במישור הרפואי

לפנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים, יש משמעות עצומה בהקשר לבריאות הנפגעים בטווח הארוך, שכן התוצאות המיידיות של תאונה עלולות לעורר עליית אדרנלין שמסתירה את מלוא היקף הנזק הגופני.

כתוצאה מכך, מה שעלול להיראות בתחילה כפציעות קלות או שטחיות, עלול להתפתח לשברים סמויים או מורכבויות רפואיות אחרות שהנפגע עלול לסבול מהן בהמשך, ולעיתים לאורך זמן רב. רק הערכה רפואית מקצועית יכולה לחשוף את ההשפעה הפיזית והפסיכולוגית האמיתית של התאונה. כפי שאנו עומדים להבהיר, לפן הזה יש גם השלכות משפטיות מהותיות.

 

מה החשיבות של פנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים בסמוך להתרחשותה – במישור המשפטי, הביטוחי והכלכלי?

בראש ובראשונה, פנייה לטיפול רפואי מיידי לאחר התאונה, יכולה לשמש ראיה המבססת את הקשר הסיבתי בין אירוע התאונה לבין הנזקים שנגרמו בעקבותיו למטופל. אנשים אשר דוחים את הביקורים בבית החולים או מרפאת קופת החולים, במספר ימים או שבועות מחלוף התאונה, עלולים להיתקל באתגרים בהוכחת קשר סיבתי מובהק בין הנזק שהם חווים לבין התאונה עצמה.

בהקשר זה חשוב לדעת, כי במקרים רבים שבהם מוגשות תביעות פיצויים של נפגעי תאונות דרכים לחברות ביטוח החובה, יש צורך בבדיקת רופא מומחה מטעם המבטחת לבירור חומרת הנזק. במקרים כאלה, רשומות רפואיות מקיפות הופכות לתנאי הכרחי להפעלת מומחים אלו לצורך בירור זכאות הנפגע לתגמולי הביטוח.

יתרה מזאת, חברות הביטוח משתדלות לעיתים קרובות לגבש טיעונים שמטרתם למזער את חבות הפיצויים שלהן כלפי הנפגע. טיעון שכיח המועלה בידי המבטחות בתביעות ביטוח בגין נזקי גוף מתאונות דרכים, נסוב סביב הטענה כי הנפגע לא נקט באמצעים מתאימים כדי להפחית את היקף הנזק שנגרם לבריאותו.

פירושו כי נפגעי תאונות שדוחים את פנייתם ​​לקבלת טיפול רפואי, עלולים להיתקל בקביעה של חברת הביטוח כי יש להפחית את הפיצויים שישולמו להם. זאת בטענה שהנפגע יכול היה לצמצם את הנזקים מהם הוא סובל, באמצעות פנייה לטיפול רפואי בזמן. היינו, כתוצאה מהעיכוב של הנפגע בפנייה לטיפול רפואי, אחריותה של המבטחת כלפיו – קטנה. במילים פשוטות, דחיית טיפול רפואי לאחר תאונת דרכים עלולה להביא בסופו של דבר להפחתה בסכום הפיצויים שמשולם מטעם חברת הביטוח לנפגע.

 

מדוע חשוב לאסוף ולשמור על כל הרישומים הרפואיים הקשורים לתאונה? 

תביעות לפיצויים בעקבות תאונת דרכים, בין אם על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ובין אם על פי פקודת הנזיקין, יכולות להיות פעמים רבות עניינים סבוכים וממושכים. הליכים משפטיים אלו נמשכים לעיתים על פני מספר שנים. התיעוד הרפואי המתעד את הטיפולים שקיבל נפגע התאונה, מקבל חשיבות עליונה במסגרת תביעות אלו. עורך הדין המייצג את הנפגע, יסתמך על רישומים אלה כדי לנהל בקפדנות את ההליך המשפטי.

יתרה מכך, עשויים להיווצר מקרים שבהם ישנה דרישה לספק מסמכים כאלו בצמתים שונים של ההליך. הדבר יכול להתבטא בבקשה להצגת תיעוד רפואי מהטיפול הראשוני בנפגע התאונה, בעת הגשת תביעת נכות באמצעות הביטוח הלאומי, או כחלק מבקשת מקדמה ע"ח הפיצויים כסעד ביניים שישולם לנפגע, בזמן שתביעת הנכות שלו נבדקת. כתוצאה מכך, ישנה חשיבות רבה לאסוף ולשמר את כל התיעוד הרפואי בקפדנות, ואפילו להרחיק לכת עד כדי יצירת עותקים נאמנים למקור של הרשומות החשובות ביותר.

 

לסיכום

בסקירה זו הבהרנו את החשיבות של פנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים, הנוגעת לא רק לבריאות ולרווחת הנפגע, אלא גם לזכויותיו המשפטיות והביטוחיות. אם תזדקקו להדרכה או סיוע בתחום זה, הצוות המשפטי במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, כאן לשירותכם. צרו עמנו קשר בהקדם כדי לקבוע פגישת ייעוץ במשרדנו ולממש את מלוא זכויותיכם.

החשיבות של פנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים

טיפול רפואי מהיר לא רק מטפל בפציעות של נפגע תאונת הדרכים, אלא גם מבסס קשר סיבתי בין התאונה לנזקים שהוא חווה, החיוני להגשת תביעות פיצויים עתידיות. מנגד, עיכובים בפנייה לטיפול רפואי, עלולים להחליש את הקשר הזה, וכפועל יוצא – לפגוע בזכאות הנפגע לפיצויים.

תיעוד רפואי משמש כראיה חיונית במהלך תהליך תביעות הפיצויים המורכב והממושך. רישומים אלו עשויים להידרש בשלבים שונים של התהליך, כגון הבטחת תשלומי מקדמה בזמן עיבוד תביעת הנכות המוגשת לביטוח הלאומי ומימוש זכויות ביטוחיות בפוליסות ביטוח חובה.

סיוע משפטי מטעם עורך דין תאונות דרכים, הוא בעל ערך רב בעת הגשתן של תביעות פיצויים ונכות על רקע פגיעות הנובעות מתאונות דרכים. עורך דין מיומן הבקיא בדיני נזיקין ובייצוג נפגעי תאונות דרכים, יכול לייעל את תהליך התביעה על ידי סיוע בהשגת הרשומות הרפואיות הרלוונטיות והגשתן לגורמים המתאימים, לצד הקפדה על ביצוע קפדני של כל ההליכים המשפטיים, בין אם מול חברות ביטוח, במוסד לביטוח לאומי ובין אם בבית המשפט.

שמירה על תיעוד רפואי באופן קפדני, ממלאת תפקיד מרכזי בחיזוק תביעת הפיצויים המוגשת בעקבות תאונת דרכים. התיק הרפואי של הנפגע, על הרשומות בו הנוגעות לתאונה, משמש למעשה כראייה תומכת בהליכים משפטיים וביטוחיים המתנהלים למימוש זכויותיו לאחר האירוע. אי פנייה לקבלת טיפול רפואי מיידי או שמירה נאותה על רישומים מהטיפול הרפואי שניתן בעקבות התאונה, עלולים להוביל להפחתת סכומי הפיצויים בתביעות פוטנציאליות בשל טענת המבטחות לכך שהתובע לא פעל כנדרש להקטנת הנזק.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן