לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

אי כושר עבודה על רקע חרדה

אי כושר עבודה על רקע חרדה זו תופעת לוואי כאובה וידועה שמתמודדים עמה רבים מנפגעי פעולות האיבה ומתקפות הטילים בישראל, ולא רק. המצב הביטחוני הנפיץ בארץ מוביל לכך שלא אחת, נפגעי חרדה מתקשים לתפקד ולעבוד כבעבר בעקבות אירוע טרור ממוקד כפי שהתרחש בפסטיבל נובה וביישובי הדרום ב- 7 באוקטובר 2023. במקרים אחרים – הדבר מתרחש על רקע איום בטחוני מתמשך המלווה במטחי רקטות וטילים, כפי שחווים תושבי הדרום מזה שנים ארוכות וכעת גם מרבית אזרחי ישראל – במסגרת מבצע "חרבות ברזל". כמובן, הפרעות חרדה מלוות לא מעט אנשים גם ללא קשר למצב הבטחוני בארץ. מדינת ישראל מכירה בנזק הכלכלי החמור שהפרעות חרדה ופגיעות חרדה עלולות להסב למי שאיבדו את כושר עבודתם בעקבותיהן, ולכן מאפשרת קבלת פיצוי כספי ושירותי סיוע נפשי מהמוסד לביטוח לאומי בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים. 

 

אילו זכויות מגיעות למי שמתמודד עם אי כושר עבודה על רקע חרדה?

עקב אירועי השביעי באוקטובר 2023 ומבצע חרבות ברזל, יותר ויותר אנשים בישראל סובלים מפגיעות חרדה ומתקשים לתפקד בשגרת היומיום. אחת ההשלכות המיידיות של פגיעות הנפש הללו, היא פגיעה בכושר העבודה ובהכנסותיהם של הלוקים בהן. לעיתים הירידה בכושר העבודה היא זמנית אולם לא אחת הפגיעה הנפשית ממשיכה ללוות את הנפגע לאורך שנים רבות ואף לשארית חייו – לצד הפגיעה בכושר השתכרותו ובמצבו הכלכלי.

מדינת ישראל ערה לסכנות הרבות הגלומות בפגיעות חרדה, ולכן מעמידה לרשות אזרחיה שירותי סיוע נפשי חינמיים, ללא צורך בהגשת תביעה לשם קבלתם. 

הטיפול הנפשי לנפגעי חרדה מוצע לנפגעים הן באתרי דחק וחדרי המיון, והן במסגרת מרפאות בריאות הנפש, מרכזי חוסן ועמותות לסיוע נפשי בפריסה ארצית. הסובלים מחרדה בתקופה הנוכחית, זכאים לפנות לקבלת סיוע נפשי מפסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכיאטרים, עם אפשרות לסדרה של 12 פגישות טיפול אישיות ללא עלות. 

בנוסף, ישנה אפשרות להגשת תביעת נכות לביטוח לאומי, או תביעת אי כושר עבודה בקרן פנסיה או בביטוח אובדן כושר פרטי, אם למתמודד הנפש יש ביטוח כזה.

 

איזה פיצוי מגיע לנפגע איבה עם אובדן כושר עבודה על רקע חרדה?

לאחר פיגוע, פעולת איבה או מתקפת טילים, עובדי אגף האיבה והשיקום בביטוח הלאומי לרוב יוצרים קשר עם המאושפזים בבתי החולים בארץ למתן ייעוץ, הדרכה והכוונה לפי צרכיהם של הנפגעים על אובדן כושר עבודה. עם זאת, ישנם נפגעי חרדה ומתמודדי נפש שלא פונים  למוסדות הרפואיים ועשויים להיות זכאים אף הם לשירותים, הטבות ותגמולים מביטוח לאומי. כדי לבדוק את זכאותכם לפיצויים והטבות אלו, אפשר להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולמלא תביעה להכרה כנפגע פעולת איבה.

בהתאם לפסיקה בדיונים על חוק תגמולים לנפגעי איבה, החוק חל אך ורק על אנשים שנכחו בגופם בזירת האירוע ולא על מי שפיתח חרדה בגלל מצב ביטחוני מתוח. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי הביטוח הלאומי כן מכיר במי שפיתח חרדה עקב חשיפה רבה לאזעקות ומתקפות טילים, בנסיבות מסוימות.

אם הוכרתם כנפגעי פעולת איבה וכושר עבודתכם נפגע בעקבות פגיעת החרדה שלקיתם בה, הביטוח הלאומי יכול לסייע במימון הטיפול הנפשי ואובדן ימי העבודה שלכם עקב מצבכם. כדי לקבל פיצוי על ימי עבודה שאבדו במהלך תהליך ההחלמה שלכם, יש למלא טופס בקשת תגמולי טיפול רפואי (תט"ר). תגמולים אלו משולמים למשך עד תשעה חודשים ולאחריהם תוכלו להגיש תביעה לקביעת אחוזי נכות וקבלת פיצויי נכות מביטוח לאומי או גופי ביטוח אחרים, לפי הצורך.

 

מי זכאי לקבל גמלת נכות קבועה בשל אי כושר עבודה בעקבות חרדה?

במידה ובחלוף תקופת הזכאות לתגמולי הטיפולים הרפואיים (לתט"ר) לנפגע חרדה מאירוע איבה, פגיעות החרדה ממשיכות ללוות אותו, באפשרותו להגיש תביעת נכות לביטוח לאומי, כדי לקבל פיצויי נכות. 

בהמשך להגשת תביעת הנכות התובע יזומן להופיע מול ועדה רפואית

לקביעת דרגת נכות בביטוח לאומי. הוועדה הרפואית במוסד לביטוח הלאומי מוסמכת לקבוע מהי דרגת הנכות של המבוטח והאם מדובר בנכות זמנית או צמיתה.

כאשר נקבע עקב חרדה של נפגעי פעולות איבה אחוז נכות שבין 10% ו- 19%, התובעים מקבלים רק מענק נכות בסכום חד-פעמי. 

אולם כאשר אחוז הנכות הוא 20% ומעלה, התובעים יהיו זכאים לקצבת נכות קבועה שגובהה תלוי באחוז הנכות שנפסק להם. 

 

לסיכום – הדרך למימוש זכויות יעיל עקב אי כושר עבודה על רקע חרדה מתחילה בפנייה לעזרה מקצועית

אם אתם סובלים מאובדן של כושר עבודתכם על רקע חרדה, בין אם החרדה היא תוצר של המצב הביטחוני הנוכחי או של נסיבות אחרות – דעו כי אינכם חייבים להתמודד עם הקושי לבדכם. אצלנו בממשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ישמחו לעזור לכם במימוש הזכויות המגיעות לכם מול המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון וגורמים מבטחים נוספים. אל תהססו לפנות אלינו להתייעצות ולעזרה. אנחנו כאן עבורכם.

אי כושר עבודה על רקע חרדה

ישנו קשר הדוק בין חרדה ואי כושר עבודה, שכן חרדות וקשיי התפקוד הנלווים אליהן, בייחוד אם המצב הנפשי מידרדר עקב חשיפה למצבי לחץ חריגים או אירוע טראומטי, עלולים לשבש באופן דרמטי את שגרת חייו של הנפגע. התסמינים הנלווים לחרדה יכולים להתבטא בפגיעה בריכוז, בפרודוקטיביות, באינטראקציה החברתית של הנפגע וכיוצא באלו. כל אלו הם כישורים חיוניים ליכולת העבודה והפרנסה של הפרט. 

עיתים הירידה בכושר העבודה היא זמנית אולם לא אחת הפגיעה הנפשית ממשיכה ללוות את הנפגע לאורך שנים רבות ואף לשארית חייו – לצד הפגיעה בכושר השתכרותו ובמצבו הכלכלי. לכן מומלץ לפנות בהקדם לטיפול נפשי במקרים של אי כושר עבודה על רקע חרדה.

ניתן להגיש תביעה להכרה בנפגע פעולת איבה למוסד לביטוח לאומי כדי לקבל תגמולי טיפול רפואי בתקופת ההחלמה / השיקום הראשונית מהפגיעה באירוע האיבה. תגמולים אלו משולמים באם התביעה מאושרת, בתור פיצוי זמני בגין הפגיעה בכושר העבודה של נפגע האיבה בעקבות האירוע, וזאת לאורך עד 9 חודשים. באם אי הכושר נמשך מעבר לתקופה זו ניתן להגיש תביעת נכות לביטוח לאומי כדי לקבל תגמולי נכות.

במידה והתסמינים הנפשיי נמשכים לאורך זמן, ניתן להגיש תביעת נכות בביטוח לאומי בתוך עד 12 חודשים ממועד הופעתם. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין אובדן כושר עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן