לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

עורך דין תאונות דרכים

בכל שנה מתרחשות עשרות אלפי תאונות דרכים, כשלמשל ב-2019 דיווחה משטרת ישראל על לא פחות מ-12,670 תאונות עם נפגעים. גם מי ש"רק" נפצע בכביש עלול לסבול מפגיעה חמורה בשגרת החיים שלו וכתוצאה מכך גם מנזקים כלכליים משמעותיים. במקרים אלה ניתן להגיש תביעה לקבלת פיצוי מחברת הביטוח הרלוונטית ו/או להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי כדי למצות את הזכויות – ורצוי מאוד לעשות זאת עם עורך דין שזהו תחום המומחיות שלו. במשרד עוה"ד אימבר גולן פרטוש תמצאו עורכי דין עם בקיאות מקצועית נרחבת לגבי תאונות דרכים, מחויבות מלאה לכל לקוח ולקוחה, זמינות מרבית וליווי צמוד לאורך כל הדרך, עד לקבלת הפיצוי ההולם.

איזו חברת ביטוח אחראית לתשלום הפיצוי?

 

כשנהג נפגע בתאונת דרכים, הוא רשאי לתבוע את חברת הביטוח שאצלה מבוטח הרכב שלו (בביטוח החובה). כשהולך רגל נפצע, הוא רשאי לתבוע את החברה שמבטחת את הרכב שפגע בו. במקרים שבהם לא ניתן לעשות זאת – משום שלרכב הפוגע אין ביטוח בתוקף או שמדובר בתאונת פגע וברח – התביעה תוגש כנגד גוף שנקרא "קרנית" – הקרן לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים.

לקריאה נוספת על חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים >>>

חשוב להדגיש כי החוק קובע במפורש כי לא ניתן לתבוע צד ג' אחר פרט לחברת הביטוח הרלוונטית על-פי הכללים הנ"ל.

כיצד מחושב גובה הפיצוי שמגיע למי שנפגע בתאונת דרכים?

 

חישוב גובה הפיצוי עשוי להיות סוגיה מורכבת מאוד. בין הפרמטרים שמשפיעים על החישוב: גילו של האדם, ההכנסה שלו, אחוזי נכות שנקבעו לו (אם נקבעו כמובן) ועוד. חשוב להדגיש כי לחברת הביטוח הזכות לשלוח רופאים מטעמה על-מנת לקבוע מהו היקף הפגיעה שנגרמה בשל תאונת הדרכים.

בכל מקרה מרכיב נוסף הוא ההוצאות הכספיות בעקבות התאונה, ולכן יש לשמור את כל הקבלות בגין הטיפולים השונים.

עורך דין תאונות דרכים מנוסה יסייע לכם למצות את הזכויות שלכם במסגרת ההליך מול חברת הביטוח, ובפרט יוודא שהפיצוי שתקבלו הוא אכן הסכום המרבי המגיע לכם.

תאונת אופנוע – דגשים מיוחדים

 

כידוע, שיעור המעורבות של רוכבי הקטנועים והאופנועים בתאונות הדרכים עם נפגעים גבוה במיוחד – כ-10% (פי 4 מחלקם של כלי הרכב הדו גלגליים מתוך סך כלי הרכב שנעים בכבישים). כשרוכב אופנוע נפגע בתאונת דרכים חלים עליו כל הכללים הנ"ל, והכתובת לתביעה היא כמובן חברת הביטוח, כלומר הפול.

ישנם לא מעט מקרים שבהם חברת הביטוח מנסה להתחמק מעמידה במחויבות שלקחה על עצמה, ובפרט כשמדובר בתאונה עצמית. כשזה המצב, חשוב במיוחד להיעזר בשירותיהם של עורכי דין תאונות דרכים מיומנים מאוד, ובפרט בסיוע לרוכבי קטנועים ואופנועים.

באילו מקרים אפשר להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על ידי עורך דין תאונות דרכים?

 

אם תאונת הדרכים אירעה במסגרת העבודה, בדרך אל מקום העבודה או תוך כדי החזרה הביתה אחרי יום העבודה, היא תוכר כתאונת עבודה – ובהתאם ניתן להגיש תביעה למחלקת תאונות עבודה ונפגעי עבודה בעזרת עורך דין נזקי גוף.

במקרים אחרים ניתן להגיש תביעה להכרה בנכות, ועל בסיס דרגת הנכות שתיקבע לקבל מענק חד-פעמי או קצבה חודשית קבועה.

עורכי דין תאונות דרכים מסייעים במקרים אלה לנפגעים להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים, ובמידת הצורך גם מתייצבים איתם בפני הוועדה הרפואית שבוחנת את מידת הפגיעה (שכאמור קובעת גם את היקף הפיצוי).

כשתאונת הדרכים היא גם תאונת עבודה, והאדם לא יכול לעבוד במשך פרק זמן מסוים, ישולמודמי פגיעה בהתאם להכנסה שלפני התאונה ולתקופה שבה האדם מושבת – עד ל-13 שבועות. כשהתאונה גורמת לנכות זמנית או קבועה, ישנה זכאות לקצבת נכות מעבודה – בסכום שמחושב על בסיס דמי הפגיעה ולאחוזי הנכות שנקבעו.

כשתאונת הדרכים אינה תאונת עבודה, תשולם קצבת נכות כללית – בתנאי שכושר העבודה של האדם נפגע בלפחות 50%, ובנוסף נקבעו לו לפחות 60% נכות רפואית. גובה הקצבה החודשית, נכון ל-2021, הוא 1,908-3,231 ש"ח לחודש, בהתאם לדרגת אי הכושר.

 

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים

 

באופן טבעי כל מי ששוקל להגיש תביעה בגין נזקי גוף רוצה לדעת כמה אחוזים לוקח עורך דין לתאונות דרכים. בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים יש התייחסות ספציפית לנושא חשוב זה: סעיף 16 בחוק מסמיך את המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, תחת אישורו של שר המשפטים, לקבוע תעריפי מקסימום לשכר הטרחה של עורך דין תאונות דרכים המטפל במקרים אלה.

במקביל מציין החוק הנ"ל גם מהי העמלה המרבית של עורכי דין בתיקי תאונות דרכים, בהתאם להיקף השירות שניתן ללקוח:

  • בתיקים שהסתיימו בפשרה עוד לפני שהוגשה תביעה לבית המשפט – עמלת עו"ד תאונות דרכים תהיה 8% מסכום הפיצויים לכל היותר.
  • בתיקים שבהם הוגשה תביעה, ועוד לפני מתן פסק דין הושגה פשרה – העמלה המרבית היא 11%.
  • בתיקים שבהם סכום הפיצויים נקבע ע"י החלטת שופט – התעריף יהיה 13% מסכום הפיצויים.

חישוב שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים הוא על בסיס הסכום המלא שנקבע, כולל הוצאות המשפט. בכל המקרים יש להוסיף מס ערך מוסף על העמלה.

העמלה כבר מגולמת בתוך סכום הפיצויים

 

חשוב להדגיש כי בפועל האדם שנפגע בתאונת דרכים ותובע פיצויים מקבל את מלוא הסכום המגיע לו בלי קשר לאותה עמלה שמשולמת לעורך הדין. הסיבה לכך היא שגם חברות הביטוח וגם בתי המשפט מוסיפים מראש לפיצוי שנקבע את שכר טרחת עורכי הדין בהתאם לשיעורים הנ"ל. אם למשל הסכום המגיע לאדם הוא 200,000 ש"ח והתיק הגיע לבית המשפט ולפסק דין, ייפסקו לזכותו 226,000 ש"ח פלוס מע"מ (ה-200,000 בתוספת 13%, כשעליהם כאמור יתווסף גם מע"מ).

בהתאם יכול כל אדם שתובע פיצויים בגין תאונת דרכים להיעזר בעורכי דין מנוסים ומקצועיים בלי לחשוש שמא הבחירה תפחית את סכום הכסף שיקבל.

שירות מחויב, מקצועי ונחוש

השירות של עורכי הדין ממשרד אימבר גולן פרטוש בכל הנוגע לתביעות נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים מתאפיין בזמינות גבוהה, במענה סבלני לכל שאלה, במחויבות מוחלטת ובעיקר בנחישות – כך שהגופים המבטחים השונים ישלמו את הפיצוי המגיע לכם בעזרת עורך דין תאונות דרכים.

דגש חשוב נוסף הוא החתירה לפתרון מהיר ככל האפשר, על-מנת שתוכלו להיעזר בכסף, שמן הסתם נחוץ לכם עד מאוד, כדי להתמודד עם המצב שנוצר אחרי תאונת הדרכים. במידת הצורך נסייע לכם גם לקבל תשלום תכוף – סכום שיועבר אליכם עוד לפני בירור התביעה, על חשבון הפיצויים העתידיים.

עורך דין תאונות דרכים

שאלות נפוצות בנושא

כן – ייתכן שהסכומים שתקבלו מהביטוח הלאומי יופחתו מאלה שתשלם לכם חברת הביטוח.

כן – 7 שנים. בכל מקרה מומלץ לפנות אל עורך דין תאונות דרכים מנוסה מוקדם ככל האפשר.

כן – בתנאי כמובן שמוכיחים קיומו של נזק נפשי מהותי כתוצאה מהתאונה. במקרים אלה יש חשיבות רבה לניסיון הספציפי של עורך דין תאונות דרכים.

במקרים שבהם הושגה פשרה, עוד בטרם הוגשה תביעה, שכר הטרחה יהיה 8% מגובה הפיצויים. במקרים אלה בדרך כלל חברת הביטוח תשלם את שכר הטרחה של עורך הדין של האדם שנפגע. אם הושגה פשרה לאחר שכבר הוגשה תביעה, שיעור שכר הטרחה יהיה 11%, ואם נפסקו פיצויים רק לאחר הליך משפטי, עורכי הדין יקבלו 13% מהסכום. בכל מקרה יש להוסיף מע"מ.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר​
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו למס': 077-804-3544
לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
לפוסטים נוספים בנושא
תאונת עבודה פגיעה בצוואר

פגיעות בצוואר כתוצאה מתאונת עבודה הן נפוצות למדי, במיוחד בקרב עובדי משרד המבלים שעות רבות מול המחשב. למרבה הצער, כאשר נוצרת בעקבות תאונת עבודה פגיעה

קרא עוד »
פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים עלולות לגבות מחיר כבד מהנפגעים, הן מבחינה גופנית והן נפשית וכלכלית. למרבה המזל, נפגעי תאונות דרכים בישראל זכאים לפיצויים משמעותיים על פי חוק,

קרא עוד »
תאונת עבודה כוחות ביטחון

עובדי כוחות הביטחון עלולים, כמו כל עובד אחר, להיפגע בתאונות עבודה. נשאלת השאלה האם ההגדרה של תאונת עבודה כוחות ביטחון דומה להגדרת תאונת עבודה בכל

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן