לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בגב

אזור הגב הוא חלק חשוב וחיוני מאין כמוהו בגוף האדם המאפשר לנו לשאת את משקל גופנו, לנוע ולתפקד באופן תקין. משכך, פציעה בגב יכולה להיות אירוע טראומטי שיש לו השפעה משמעותית על חיי הנפגע ויכולת התפקוד שלו. לפיכך, אם נפגעתם בגבכם בזמן העבודה, חשוב שתדעו כי אתם זכאים להגיש תביעת תאונת עבודה. הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בגב יכולה לסייע לכם לקבל פיצוי כספי עבור הבעיות הרבות שבאות עם פציעה בגב, לצד זכויות והטבות נלוות להכרה במעמדכם כנפגעי עבודה בביטוח הלאומי.

 

באילו נסיבות יש מקום להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בגב?

פציעה בגב עקב תאונת עבודה היא למעשה אירוע פתאומי ובלתי צפוי, ולא פציעה הנגרמת מעומס, אשר אירעה במהלך העבודה או בדרך אליה או ממנה. הפציעה יכולה להיגרם בכמה דרכים, אך היא אינה קשורה לעומס הרגיל על הגב, אלא למכה קשה ופתאומית, כמו כזו שנגרמת בשל הרמה של דבר כבד, נפילה על הגב במחסן או אפילו פציעה בגב עקב תאונת דרכים שנגרמה בדרך אל מקום העבודה.

בניגוד להרבה מאוד איברים בגוף, הגב הוא איבר שעובד ללא הפסקה. הוא משפיע ומושפע מאיברים אחרים וכל הזמן מופעל עליו לחץ, גם אם מתון. לכן, הוא יותר מועד לפורענות ולפציעות, עם דגש על פציעות בעבודה. יש הרבה סוגים של פציעות גב, וחלקם נגרמים מעומס, אך יש גם אירועים של תאונות עבודה עקב פציעה בגב, וחשוב להבדיל בין המקרים. 

 

מהם התנאים לזכאות לתשלום פיצויים בגין תאונת עבודה בגב?

על מנת לזכות בפיצויים בגין תאונת עבודה עקב פציעה בגב, יש לעמוד בכמה תנאים חשובים, שאומרים כי הפציעה בגב צריכה להתרחש במהלך העבודה או בדרך אליה או ממנה. כמו כן, הפציעה בגב צריכה להיות פתאומית ולא צפויה ולבסוף, הפציעה בגב צריכה לגרום לנכות, לירידה בתפקוד הגב או לצורך בטיפול רפואי. כלומר, לפציעה צריכות להיות השלכות רפואיות וכלכליות חמורות על מנת שיהיה לנפגע את הקייס לזכות בפיצויים מהביטוח הלאומי. 

 

מה הם סוגי הפיצויים שיכול אדם שנפגע בגבו בתאונת עבודה לקבל?

נפגע בתאונת עבודה עקב פציעה בגב יכול לקבל פיצויים בגין כמה דברים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן השתכרות, ונכות. הפיצוי עבור הוצאות רפואיות כולל את עלות הטיפול הרפואי, התרופות, והשיקום שעבר הנפגע מאז שנפצע בגבו והוכח כי מגיעים לו פיצויים. הפיצוי משולם על ידי המוסד לביטוח לאומי, והוא מבוסס על תעריפים שנקבעו על ידי המוסד. כמו כן, הנפגע זכאי לפיצוי עבור אובדן השתכרות, אשר משולם לנפגע במקרה שהוא אינו מסוגל לעבוד יותר כתוצאה מהפגיעה שספג. הפיצוי נקבע על בסיס השכר של הנפגע לפני הפגיעה, וכן על תקופת הזמן שבה הוא אינו מסוגל לעבוד. במקרים קיצוניים, מתקבל גם פיצוי עבור נכות, אשר משולם לנפגע במקרה שהוא סובל מנכות זמנית או תמידית כתוצאה מהפגיעה. הנכות נקבעת על ידי ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

כיצד יש להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בגב?

אחרי הליך השיקום הראשוני מהפציעה, יש להתחיל לפעול בדרך הבירוקרטיה כדי להגיש את התביעה לביטוח הלאומי. כדי להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בגב יש לבצע כמה שלבים. ראשית, אספו את המסמכים הרלוונטיים שכוללים: 

את התביעה יש להגיש לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים שלכם והמתינו להחלטה. לאחר קבלת התביעה, ביטוח לאומי יבדוק את התביעה ויקבל החלטה בתוך 90 יום מיום הגשת התביעה. במידה שהמוסד לביטוח לאומי דחה את התביעה, ניתן להגיש ערעור לבית הדין לעבודה, ובכל מקרה, העדיפות היא לעבוד עם עורך דין מקצועי וטוב בנושא.

 

מדוע חשוב לעבוד עם עו"ד ביטוח לאומי טוב בעת שמגישים תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בגב?

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בגב יכולה להיות הליך מורכב ומאתגר, אשר דורש הבנה רבה של החוק ושל ההליכים הבירוקרטיים של המוסד לביטוח לאומי. עורך דין מומחה בתחום תביעות הביטוח הלאומי יכול לסייע לכם להגיש את התביעה בצורה נכונה ובזמן, להגן על הזכויות שלכם, ולשפר את סיכוייכם לזכות בפיצוי. בנוסף, עו"ד טוב יכול לסייע לכם בכתיבת כתב התביעה באופן מקצועי ויעיל ולייצג אתכם בפני ועדת התביעות של המוסד לביטוח לאומי. כמו כן, הוא יעזור לכם לבצע ערעור על החלטת ועדת התביעות במקרה של דחייה..

 

לסיכום – פעלו בדרך הנכונה להבטחת זכויותיכם בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בגב

פגיעה בגב במהלך העבודה יכולה להוביל לפגיעה משמעותית באיכות החיים של הנפגע, ובמקרים מסוימים אף לגרום לנכות. על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים להם, נפגעי תאונות עבודה עקב פציעה בגב צריכים להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

תביעה זו יכולה להיות מורכבת, ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה בתחום תאונות העבודה. לצוות משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ניסיון רב ומשמעותי, בייצוג נפגעי תאונות עבודה – לרבות נפגעי תאונות עבודה עקב פציעה בגב. בכוחנו לסייע לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם בדרך הקלה והמהירה ביותר – הן מהמוסד לביטוח לאומי, הן ממעסיקכם – אם עסקינן בתאונת עבודה שאירעה על רקע התרשלות בצידו והן מגופי ביטוח אחרים.

בקצרה, אם נפגעתם בגב במהלך העבודה, פנו עוד היום למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לקבלת סיוע משפטי מקצועי. אנו נפעל במלוא המרץ כדי לאפשר לכם לממש את זכויותיכם במלואן.

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה בגב

הצעד הראשון הוא לדווח לגורם הרשמי בעבודה ולהשיג תיעוד מדויק של האירוע, כולל נתונים אישיים ורפואיים. חשוב מאוד לבקש צילומי וידאו אם זה אפשרי, וכמובן לבקש עדות מהנוכחים במקום. תיעוד איכותי יכול להיות מכריע בעת הדיון בוועדות של הביטוח הלאומי ובבית המשפט.

עובד יכול לדרוש פיצוי כספי לכיסוי עלויות רפואיות, אובדן עבודה ותמיכה כלכלית בעקבות נכות או פציעה קשה. זכויות אלו מתחילות במהלך הדיווח והטיפול הרפואי. כל הפיצויים שיתקבלו אמורים להתקבל גם בצורה רטרואקטיבית מרגע הפציעה. לכן, גם אם התהליך הוא ארוך, אין חשש לאובדן של כספים.

כן, אם עובד מחלים מפציעה בגב, גם אם היא ארוכה מאוד, הוא יכול לחזור לעבודה בהתאם לאישורים מתאימים, ולרצון שלו. קשה מאוד לטפל בפציעות גב, אך ברמת העיקרון זה אכן מתאפשר אם יש רצון ויכולת.

עו"ד טוב מכיר את הסעיפים הקטנים בנושא של ביטוח לאומי, ויכול גם לסייע בנושא של ייעוץ, הכוונה ואפילו ייעוץ רגשי ונפשי. עו"ד טוב יהיה זמין, יסביר את המהלכים האפשריים, את היתרונות והחסרונות, ואף יביא את הקשרים והידע שלו אל בית המשפט אם יהיה בכך צורך.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן