לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

נפגעי עבודה טפסים להורדה

הגשת תביעה למוסדות ממשלתיים, ובכלל זה המוסד לביטוח לאומי, מחייבת דיוק מרבי בכל מה שכרוך במילוי טפסים. באתר המוסד לביטוח לאומי זמינים עבור נפגעי עבודה טפסים להורדה אשר מהווים בסיס להגשת תביעה לקבלת פיצויים בעקבות תאונת עבודה, מחלת מקצוע או פגיעת עבודה מסוג מיקרוטראומה. בשורות להלן נרחיב את היריעה באשר לטפסים העיקריים שחיוני להכיר בהקשר זה, ומסמכים נלווים אחרים שנדרשים למימוש זכויות בביטוח לאומי בעקבות פגיעות עבודה.

 

נפגעי עבודה טפסים להורדה – רשימת טפסים והמשמעות שלהם

באתר הביטוח הלאומי, בדף העוסק בנפגעי עבודה, ניתן למצוא רשימה ארוכה של טפסים להורדה. מדובר בטפסים הרשמיים, שבאמצעותם ניתן להגיש בסיכומו של עניין תביעה לקבלת כספים מהביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה.

להלן רשימה חלקית של הטפסים החשובים ביותר הניתנים להורדה באתר הביטוח הלאומי:

  1. תביעה להכרה במחלת מקצוע: מדובר בטופס שנועד להכיר במחלת מקצוע כגורם לקבלת קצבה מהמוסד לביטוח לאומי. דוגמה למחלת מקצוע היא מחלת ריאות כתוצאה מחשיפה לאסבסט, לנסורת (אצל נגרים) או לרעלים אחרים, כתוצאה מעיסוק מקצועי ממושך. דוגמה נוספת היא מחלות גב או ברכים אצל בעלי מקצוע שעיקר עבודתם בעמידה, דוגמת טבחים. בתחילת הטופס מצוינים המסמכים שיש לצרף אליו, ולאחר מכל המקום למילוי הטופס.
    לחץ כאן להורדה
  2. תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה: זהו הטופס המרכזי שאותו ממלא מי שמעוניין לתבוע כספים מהביטוח הלאומי בעקבות תאונת עבודה או פגיעה בעבודה. גם כאל, בדומה לטופס הקודם, מרוכזת רשימת המסמכים הנלווים בראש הטופס ולאחר מכן יש שמונה עמודים למילוי.
    לחץ כאן להורדה
  3. טופס למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה: עבור נפגעי עבודה טפסים להורדה זהו טופס שיש למלא אם נפגע עבודה קיבל טיפול רפואי אחרי הפגיעה בעבודה. את הטופס הממולא יש לצרף לטופס התביעה לתשלום, והוא מהווה חלק מההוכחות למקרה. אם המטופל פונה לבית החולים, יש לצרף סיכום אשפוז.
    לחץ כאן להורדה
  4. אישור למתן טיפול רפואי לעצמאי: זהו בטופס המקביל לטופס שתואר לעיל, אבל הוא מיועד לעצמאים ולא לעובדים שכירים. הטופס הזה חייב להיות ממולא בצורה מדויקת.
    לחץ כאן להורדה
  5. כתב ויתור סודיות רפואית: הטופס הזה הוא חובה, משום שהמוסד לביטוח לאומי עשוי לעשות בו שימוש להשגת פרטים רפואיים שחסרים על מנת לקבוע את הזכאות של נפגע העבודה לקצבה או לדמי פגיעה.
    לחץ כאן להורדה

כאשר מדובר בתביעת קצבה לנפגעי עבודה עבור נפגעי עבודה טפסים להורדה אשר נזכרים לעיל הם החשובים ביותר. על אחד מהטפסים הללו כולל לעיתים עמוד אחד ולעיתים כמה עמודים. לכאורה, הסעיפים שיש למלא הם ברורים, אבל לא אחת קורה שהבחירה איננה ברורה למי שאיננו מצוי בתחום.

 

מדוע חיוני להקפיד על מילוי תקין של טופסי התביעה להכרה בנכות מעבודה?

מילוי שגוי של טופס, עלול לעכב את קבלת הכספים ולפגוע בנפגע ובבני המשפחה שלו, שזקוקים להם מאד. לפיכך, ההמלצה החד משמעית כאן היא להסתייע באיש מקצוע – הווה אומר – עורך דין ביטוח לאומי מנוסה, המתמצא ברזי הפגיעות בעבודה ומכיר על בוריים את הטפסים הללו ועוד רבים אחרים. עורך הדין יסייע הן במילוי הטפסים והן בבחינת המסמכים המצרפים אליהם. ככל שחסרים מסמכים, עורך הדין ידאג להשלמה שלהם לפני הגשת התביעה. אם הכל הולך כשורה, זמן הטיפול לא אמור לעלות על שישים ימים מרגע הגשת התביעה. עורך דין איכותי ידאג שזה הזמן שהתביעה תיקח, ולא יותר.

 

נפגעי עבודה טפסים להורדה  – סיכום

הגשת תביעת תאונת עבודה איננה עניין של מה בכך. מדובר בתהליך המחייב מידה לא מבוטלת של דיוק, תשומת לב וכניסה גם לפרטים הקטנים. הגשת התביעה באמצעות עורך דין לתביעות נכות מעבודה, מבטיחה לתובע יישום מלא של כל הזכויות שלו והימנעות מדחיות חוזרות ונשנות של התביעה בגלל עניינים פרוצדורליים ומילוי שגוי של טפסים. אם יש לכם רצון לדעת עוד בנושא זכויות לנפגעי עבודה ולהגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה, משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש יוכל לספק לכם מענה מקצועי, סבלני, קשוב ומועיל. זה הזמן ליצור קשר עם משרדנו לתיאום שיחת התייעצות אישית וסיוע אכפתי בתהליך.

נפגעי עבודה טפסים להורדה

תביעת תאונת עבודה צריכה להיות מוגשת זמן קצר ככל האפשר מרגע הפגיעה. ככל שפער הזמנים בין התאונה לבין הגשת הטפסים גדול יותר, כך קטנים הסיכויים לקבלת התביעה. אם התביעה מוגשת בפער זמנים של יותר משנה אחת, התביעה עלולה להידחות. עם זאת, לנפגע שמורה הזכות להגיש תביעת נכות במקרה הצורך.

ככלל, תאונת עבודה היא פגיעה בעובד שהתרחשה בשעות העבודה, תוך כדי העבודה או כתוצאה מהעבודה. מההגדרה אפשר ללמוד כי תאונת עבודה היא לא בהכרח פגיעה חד פעמית. גם פגיעה פיזית כתוצאה משימוש בחומרים מסוימים תוך כדי אבודה, נחשבת תאונת עבדה. כמו כן, פגיעה פיזית כתוצאה מתנועות מסוימות או הרמת משאות כבדים באופן קבוע, תיחשב בחלק ניכר מהמקרים תאונת עבודה.

ישנם שלושה גופים שאפשר לפנות אליהם במקרה הצורך. הגוף הראשון והרלבנטי ביותר הוא המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, קרן הפנסיה אמור לממן במהלך חופשת תאונת עבודה עד 25% מהשכר הקובע של העובד. אם יש לעובד ביטוח תאונות עבודה או ביטוח תאונות פרטי, העובד בהחלט יהיה רשאי לפנות לביטוח הזה ולממש את הזכויות שלו.

תשלום תאונת עבודה יכול להימשך לכל היותר תשעים ימים, שזה אומר למעשה שלושה חודשים מרגע ההתרחשות של תאונת העבודה. אם העובד לא יכול לחזור לעבודה בתום התקופה, הוא רשאי להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעת נכות זמנית או קבועה, בהתאם חומרת הפגיעה ולאופי שלה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן