לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין ניתוח אבי העורקים

אבי העורקים הוא העורק הגדול ביותר בגוף האדם. פגיעה בעורק חיוני זה עלולה לגרום למחלות רבות ומסוכנות שדורשות טיפול ניתוחי דחוף כדי להציל חיים. אולם ניתוח אבי העורקים נחשב לאחד הניתוחים המורכבים והקשים ביותר בתחום ניתוחי הלב. לכן חיוני להכיר את הזכויות המגיעות למי שעוברים ניתוח מסוג זה, אותן ניתן לממש בין היתר, על ידי הגשת תביעת נכות כללית בגין ניתוח אבי העורקים.

 

על החשיבות בהגשת תביעת נכות כללית בגין ניתוח אבי העורקים

בין המחלות האופייניות הנגרמות מפגיעה באבי העורקים נמנות מפרצת שגורמת לבקע בדופן העורק, קרע חיצוני בשכבות העורק, טרשת הפוגעת בזרימת הדם, וכן התערערות בדופן העורק בעקבות לחץ דם גבוה ממושך. כל אלה מצביעים על הצורך בניתוח מיידי לתיקון העורק או החלפתו.

מלבד ההתמודדות עם הניתוח המורכב ותהליך ההחלמה הארוך והמאתגר, הניתוח והטיפול גורמים פעמים רבות לפגיעה ממושכת בתפקוד וביכולת ההשתכרות של המאושפזים. במקביל חלה עליה תלולה בהוצאות על טיפולים רפואיים, שיקום ורכישת תרופות, נסיעות תכופות לבתי חולים, ולעיתים אף צורך בסיוע סיעודי בבית.

לאור זאת, מנותחי אבי העורקים מוגדרים על ידי המוסד לביטוח לאומי כחולים במחלה קשה. הגדרה נדיבה זו מאפשרת להם ליהנות ממגוון רחב של הטבות והקלות, הן מהמוסד לביטוח לאומי והן ממוסדות ממשלתיים נוספים.

 

אילו זכויות ניתן לקבל בעקבות אישור תביעת נכות כללית בגין ניתוח אבי העורקים?

להלן פירוט של הזכויות העיקריות למנותחי אבי העורקים בביטוח הלאומי:

קצבת נכות כללית

קצבת נכות כללית משולמת למבוטח שהוכר כנכה על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. הוועדה בוחנת רפואית את מצבו של המנותח וקובעת הן את דרגת נכותו הרפואית, והן את אחוז אובדן כושר ההשתכרות שנגרם לו כתוצאה מהניתוח המורכב.

קצבת שירותים מיוחדים

קצבת שירותים מיוחדים מיועדת למנותחי אבי העורקים שכתוצאה מהניתוח הפכו מרותקים למיטה או שיש להם קושי עצום לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות כמו קימה וישיבה, הלבשה והפשטה, רחצה ואכילה. הקצבה משמשת בדרך כלל לממן עלות של סיוע סיעודי בבית על ידי מטפל אישי.

קצבת ניידות

מנותחים שעברו ניתוח מורכב באבי העורקים סובלים פעמים רבות מקשיי תנועה וירידה בטווח התנועה האפשרי ברגליהם. קצבת ניידות מסייעת לממן ולכסות הוצאות רבות הכרוכות בניידות מוגבלת, כגון הסעות, מוניות, טיפולי פיזיותרפיה ועוד. גובה הקצבה נקבע בהתאם לרמת המוגבלות בניידות.

שיקום מקצועי

מנותחים רבים אינם מסוגלים לשוב לתפקידם הקודם במקום העבודה בשל מגבלות פיזיות ורפואיות שהתהוו לאחר ניתוח אבי העורקים. במקרים אלה המוסד לביטוח לאומי מעניק הכשרה מקצועית מחדש לרכישת מקצוע שניתן באמצעותו להשתלב בשוק העבודה תוך התחשבות במגבלות הרפואיות שלאחר הניתוח.

פטור ממס הכנסה

מנותחי אבי העורקים שהוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכים בשיעור גבוה של 90% לפחות, זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. הפטור חל הן על הכנסותיהם בהווה והן רטרואקטיבית על הכנסות בשנים קודמות, ומאפשר החזר שיכול להסתכם באלפי שקלים.

 

זכויות רפואיות מרכזיות למנותחי אבי העורקים בקופות החולים

בנוסף לזכויות בביטוח לאומי, למנותחי אבי העורקים ישנן זכויות גם בקופת החולים, כולל:

  1. סבסוד תרופות:

מנותחי אבי העורקים נדרשים ליטול מגוון רחב של תרופות לצמיתות כדי למנוע הישנות של מצבים רפואיים חמורים. עלויות התרופות החודשיות מצטברות לסכומים גבוהים מאוד של אלפי שקלים. קופות החולים מפצות על הוצאה זו על ידי הנחות שיכולות להגיע עד כ-90% ממחיר התרופות עבור מנותחי אבי העורקים.

  1. מימון שהייה לצורך החלמה ושיקום:

ההחלמה מניתוח כה מורכב היא תהליך ארוך ומאתגר, ויש חשיבות עליונה לתקופת מנוחה ושיקום בתנאים המתאימים ביותר. קופות החולים מממנות עבור מנותחי אבי העורקים שהות של כמה שבועות במוסדות הבראה או בבתי מלון המיועדים לכך.

  1. תוכניות שיקום:

בנוסף על המימון לשהייה בבתי הבראה, מציעות קופות החולים מגוון רחב של תוכניות שיקום בקהילה לטווח ארוך יותר עבור מנותחי אבי העורקים. במסגרת תוכניות אלה ניתן ייעוץ תזונתי על ידי דיאטנים, תמיכה נפשית על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, סדנאות העצמה ועוד.

מרבית התוכניות מוצעות ללא עלות למשתתפים, כמחווה של קופות החולים לסייע למנותחים לאחר התמודדותם עם ניתוח לב מורכב שכזה.

 

לסיכום

ניתוח אבי העורקים הוא ניתוח לב מהמורכבים והקשים ביותר הקיימים כיום. לאור זאת, מוקנות למנותחים אלה זכויות רבות והטבות שנועדו לסייע להם להתאושש ולהשתקם בתקופה שלאחר הניתוח.

הזכויות כוללות קצבאות שונות מהמוסד לביטוח לאומי, מימון הוצאות רפואיות בקופות החולים, פיצוי כספי מחברות ביטוח, פטור ממס הכנסה ועוד. יש חשיבות לממש את מלוא הזכויות הללו בהקדם האפשרי כדי להקל על תהליך ההחלמה והחזרה לשגרת חיים.

עורכי הדין במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחים בתחום זכויות מנותחי אבי העורקים מול הביטוח הלאומי וגורמים נוספים. אנו נשמח לסייע לכם למצות את מלוא הזכויות המגיעות לכם במצבכם וללוות אתכם לאורך כל הדרך. למידע נוסף – פנו אלינו כעת.

תביעת נכות כללית בגין ניתוח אבי העורקים

מנותחים אלה זכאים למגוון רחב של הטבות מהמוסד לביטוח לאומי, משרדי ממשלה וגופים נוספים, הן במישור הכלכלי והן בהיבטים רפואיים ושיקומיים, כדי לסייע בהתמודדות עם האתגרים לאחר הניתוח.

ההטבות והזכויות להן זכאים מנותחי אבי העורקים המוכרים כבעלי נכות בביטוח לאומי, נועדו לסייע להם להתמודד עם אתגרים כלכליים ותפקודיים שנלווים לתקופה שלאחר הניתוח, ולאפשר החלמה מהירה וחזרה מלאה ככל האפשר לתפקוד ולשגרה.

גובה הקצבה נקבע לפי אחוז אובדן כושר ההשתכרות שנקבע למבוטח. ככל שהפגיעה ביכולת להמשיך ולהשתכר באותה רמת שכר כמו טרם הניתוח גבוה יותר, כך תהיה קצבת הנכות גבוה יותר.

מטרת הפטור היא לאפשר למנותחים להפנות חלק ניכר מההכנסות שלהם למימון צרכים רפואיים ושיקומיים הכרחיים, מבלי להתדרדר למצוקה כלכלית.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן