לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

שאלות ותשובות למי שנפגע במלחמה

מלחמת חרבות ברזל, שהחלה באוקטובר 2023 ועודנה נמשכת, פגעה וממשיכה לפגוע בהמון אזרחים ישראלים. חלקם נפצעו פיזית ו/או נפשית, וחלקם איבדו את יקיריהם. אם נפגעתם במלחמה, חשוב לדעת מהן הזכויות וההטבות המגיעות לכם. לשם כך נכתב המדריך הבא שבו נציג שאלות ותשובות למי שנפגע במלחמה, שחשוב להכיר לטובת מימוש זכויות מיטבי.

 

אילו טיפולים רפואיים זמינים למי שנפצע במלחמת "חרבות ברזל"?

מי שנפצע במלחמה זכאי לקבל טיפולים ושירותים רפואיים מהסוג הכלול בסל הבריאות. מעבר לכך, הנפגעים זכאים גם למימון והחזר הוצאות רפואיות בגין טיפולים או שירותים שלא נכללים בסל הבריאות, באם הצורך בהם נובע מצורך רפואי הנוגע לפגיעה, כדוגמת: רכישת תרופות שאינן כלולות בסל הממלכתי, טיפולי שיניים, טיפולי רפואה משלימה, קנאביס רפואי ועוד.

 

איזה סיוע נפשי מגיע למי שנפגעו במלחמה?

קיימות אפשרויות שונות לסיוע במימון טיפול נפשי עבור נפגעי המלחמה. בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לכם, תוכלו להיות זכאים להחזר כספי על טיפולים נפשיים. בנוסף לכך, אם הוכרתם כסובלים מפוסט-טראומה, פגיעות ראש או פגיעת נפש, עם זכאות לתגמולי נכות מביטוח לאומי, תהיו זכאים להחזר על טיפולים אלטרנטיביים בסך עד 6000 ש"ח לשנה. גם ילדיכם יכולים לקבל סיוע במימון שעת טיפול אלטרנטיבי שבועי. 

 

האם קבלת סיוע נפשי ראשוני לנפגעי חרדה מותנית בהכרה בפגיעת איבה?

לא. נפגעי חרדה עקב פעולת איבה, זכאים לקבלת טיפולים נפשיים בחינם גם במידת ולא הוכרו בתור נפגעי איבה.

 

אילו הטבות נלוות למי שנפגעו במלחמה והוכרו כבעלי נכות בביטוח לאומי או משרד הביטחון?

קיימות הטבות שונות שמדינת ישראל מעמידה לרשות נפגעי מלחמת "חרבות ברזל":

  • נפגעים שהוכרה להם נכות זכאים לקבל תגמולים חודשיים, סיוע בדיור, סבסוד עזרי ניידות, תמיכה כלכלית ואקדמית ועוד – בהתאם לעמידתם בקריטריונים.
  • נפגעים ששירתו כחיילים, שוטרים או בכוחות הביטחון עשויים להיות מוכרים כנכי צה"ל ולקבל זכויות ייחודיות. כדאי לפנות למוקד אגף השיקום של משרד הביטחון בטלפון *8150 / 03-7776777 לקבלת מידע מפורט יותר.

 

אילו זכויות מגיעות לבני משפחה של נפגעי "חרבות ברזל"?

קיימות זכויות גם עבור בני משפחתם של פצועי המלחמה:

בני משפחה ממדרגה ראשונה עשויים לקבל החזרים על הוצאות בעת האשפוז, כמו אובדן של ימי עבודה, נסיעות, כלכלה, תקשורת ולינה. זאת בנוסף להחזרי הוצאות בגין שירותי בייביסיטר לילדים בגיל 14 ומטה. היקף הסיוע למשפחות הפיצויים, תלוי בחומרת הפציעה ובמצב המשפחתי.

בנוסף להחזר הכספי, זמינות עבור בני המשפחה של הנפגעים גם קבוצות תמיכה נפשית בחסות ביטוח לאומי.

מימוש הזכויות הללו, מותנה בהכרה בפצוע בתור נפגע איבה.

משפחות של נפגעים ששירתו בצה"ל, משטרה או ביטחון עשויים לקבל זכויות ייחודיות.

כדאי לפנות למוסד לביטוח לאומי, למשרד הביטחון או למשרדנו, למידע מלא.

 

אילו פיצויים ניתן לקבל בגין נזקי גוף ונפש ממלחמת "חרבות ברזל"?

המוסד לביטוח לאומי מספק סיוע כלכלי לנפגעי מלחמת חרבות ברזל ובני משפחתם של הנפגעים והנספים במבצע ובפעולות האיבה שקדמו לו, כולל: 

תגמול טיפול רפואי

לנפגעי המלחמה שאינם כשירים לעבוד עקב פגיעותיהם ישנה זכאות לקבלת פיצוי כספי בדמות תגמולי טיפול רפואי (ובראשי תיבות: תט"ר) למשך עד 9 חודשים מקרות הפגיעה.

מענק נכות או גמלת נכות

נפגע מלחמה או פעולת איבה שנגרמה לו נכות של 20% ומעלה זכאי לגמלת נכות חודשית מביטוח לאומי. נפגע מלחמה ואיבה שנגרמה לו נכות של 10%-19% – זכאי לקבל מענק נכות בסכום חד פעמי מביטוח לאומי. 

תוספות מיוחדות

ישנן תוספות מיוחדות המשולמות לנפגעי מלחמה ופעולות איבה בנוסף לפיצויים הרגילים. אלו מגיעות לקבוצות מוגדרות של נפגעים. למשל, תוספת גיל, תוספת תשלום לבעל נכות קשה ועוד. בנוסף ישנם תגמולים מיוחדים בהיקף מוגדל שקבלתם מותנית בחומרת הנכות, יכולת השתכרותו של הנפגע והפוטנציאל השיקומי שלו.

החזר על הוצאות רפואיות והוצאות נלוות

נפגעי המלחמה רשאים לבקש מביטוח לאומי החזר על הוצאותיהם הרפואיות לרבות הוצאות עבור טיפולים רפואיים, הוצאות על תרופות, תשלומים תמורת ציוד ועזרים רפואיים, החזר הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים וכיוצא באלו.

תשלום על טיפולים משקמים

הביטוח הלאומי משתתף בסבסוד הטיפולים הרפואיים והנפשיים לנפגעים ויקיריהם.

קצבאות שארים

במקרה מוות של נפגע במלחמה או פעולת איבה, משולמת קצבה חודשית לשאיריו.

מימון לקניית רכב

נפגע במלחמת חרבות ברזל הנזקק לרכב בשל נכותו, זכאי להשתתפות של הביטוח הלאומי ברכישת הרכב.

שירותי שיקום מקצועיים

הביטוח הלאומי מסבסד גם שירותי שיקום מקצועי לנפגעים שיכולת העבודה שלהם ניזוקה בעקבות המלחמה.

 

מה הקשר בין משרד הביטחון לאישור תביעות להכרה בפגיעות איבה בביטוח לאומי?

הגורם שאחראי על מתן הכרה לנפגעי איבה הוא הרשות המאשרת. זהו גוף במשרד הביטחון שמונה מטעמו של שר הביטחון לצורך בדיקת תביעות להכרה בפגיעות איבה שהוגשו למוסד לביטוח לאומי. תפקידה של הרשות המאשרת הינו לקבוע האם הפגיעה שבגינה הוגשה התביעה, עונה להגדרתה של פגיעה מפעולת איבה לפי חוק תגמולים לנפגעי איבה בישראל, ולשם כך עליה להכריע אם האירוע המדווח הוא בבחינת אירוע איבה כהגדרתו. רק לאחר שהרשות המאשרת מכירה רשמית באירוע הנדון כפעולת איבה, התביעה של הנפגע להכרה בפגיעתו כפגיעת איבה, תטופל בידי המוסד לביטוח לאומי.

 

הבית שלנו וכל תכולתו נהרסו במלחמה ונאלצנו להתפנות ממנו – האם מגיע לנו סיוע בהוצאות כלכלה בסיסיות?

כן. תושבי עוטף עזה שנאלצו להתפנות מביתם בשל אירועי 7 באוקטובר ובעקבותיהם, זכאים לסיוע כספי להתארגנות ראשונית (אם ביתם היה ממוקם בטווח של עד 7 ק"מ מגבול הרצועה.

לכל אחד מתושבים אלו מגיע מענק של 1000 ש"ח לאדם, ועד 5000 ש"ח למשפחה המונה הורים וילדים עד לגיל 18.

לקבלת המענק יש להגיש תביעה מקוונת פשוטה ומהירה, ולאחר אישורה – הכסף יועבר לחשבון הבנק בתוך 3 ימים.

 

כיצד ניתן לקבל פיצויים על נזקי רכוש מהמלחמה?

אם נגרם נזק לרכוש שבבעלותכם במסגרת מבצע "חרבות ברזל" או האירועים הקשורים בו, מומלץ לפנות לצורך בירורים וקבלת מידע לרשות המסים. רשות המסים מספקת מענה טלפוני בנושא פיצויים על נזקי רכוש ישירים. לדיווח על פגיעת רכוש ניתן לחייג למוקד רשות המסים בטלפון *4954 בימים א'-ה' בין השעות 08:15-19:00.

כמו כן, אפשר להגיש תביעת פיצויים מקוונת על פגיעה ישירה ברכוש דרך אתר רשות המסים, לקבלת פיצוי על נזקי רכוש הקשורים במישרין למלחמה.

כמובן, אל תהססו ליצור עם משרדנו קשר בכל שאלה נוספת או בקשת הבהרה.נשמח לסייע בכל דרך אפשרית.

 

לסיכום

אם נפגעתם במלחמת חרבות ברזל, חשוב לדעת מהן הזכויות וההטבות המגיעות לכם. כפי שראיתם במאמר זה, קיימים מספר חוקים ותקנות בישראל שנועדו לסייע לנפגעי מלחמות ופעולות איבה, ובנוסף – ישנם גם ארגונים רבים שמעניקים סיוע ותמיכה.

במידה ואתם זקוקים לסיוע משפטי מקצועי בתהליך למימוש זכויותיכם בעקבות פגיעות במלחמה, דעו כי אצלנו יש לכם כתובת. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי מלחמות ואירועים ביטחוניים, מול המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון וחברות הביטוח. משרדנו מעניק למיוצגיו ליווי משפטי מקצועי לכל אורך ההליך, החל מהשלב הראשוני של בירור הזכויות ועד לקבלת הפיצויים וההטבות מטעם הגורמים הרלוונטיים, לרבות בהגשת ערעורים במידת הצורך.

אם אתם או יקיריכם נפגעתם במלחמת חרבות ברזל, אל תהססו לפנות אלמשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לקבלת סיוע משפטי אכפתי ומסור מול הרשויות, בתהליך לקבלת הזכויות המגיעות לכם. לתשומת לבכם: הייעוץ הראשוני לנפגעי מלחמת חרבות ברזל, ניתן במשרדנו ללא עלות וללא צורך בהתחייבות מצידכם.

שאלות ותשובות למי שנפגע במלחמה

כן, כל מי שנפגע במלחמה זכאי לקבל מגוון טיפולים ושירותים רפואיים שמכוסים במסגרת סל הבריאות. יתרה מכך, הנפגעים גם זכאים להחזר עבור טיפולים ושירותים שלא כלולים בסל הבריאות או סבסוד שלהם, באם הם נגזרים מצורך רפואי הקשור בפגיעה.

כן, נפגעים שנגרמה להם נכות כתוצאה מהפגיעה במלחמה, יכולים להיות זכאים לקבלת תגמול כספי מהמוסד לביטוח לאומי. סכום התגמול תלוי בנכות שנקבעה לנפגע, דרגתה ומשכה.

פגעים שנפגעו במלחמה עשויים להיות זכאים לסיוע כלכלי מהממשלה, כגון היתר לדחיית תשלומים לרשויות המדינה, הלוואה לעצמאים ועוד.

ישראלים שסובלים מפגיעות נפשיות על רקע אירועי השביעי באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל", זכאים לטיפולים נפשיים בחסות המדינה, במסגרת סדרה של 12 טיפולים פסיכולוגיים או פסיכיאטריים ללא עלות. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין לנפגעי פעולות איבה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן